جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

رکوردداران فروش های نوروزی

7 سال پیش ( 1395/12/22 )
پدیدآورنده : باران اخوت‌ نیا  

بسیاری از مردم جهان عقاید جالبی در مورد خریدهای آخرسال دارند؛ اعتقادهایی که گاه عجیب و غریب هم به نظر می رسند. برای مثال برخی معتقدند سال که تحویل می شود قیمت ها گران تر می شود، خرید در روزهای پیش از تحویل سال شگون دارد. خرید های شب عید به صرفه تر است، خرید لحظه آخر خوش یمنی به خانه می آورد و. . . . از صحت یا عدم صحت این نوع عقاید که بگذریم. مردم مختلف با هر طرز فکر و نگرش و چه سال نو میلادی در پیش باشد چه شمسی و قمری، تمایل دارند در روزهای پایانی سال خرید کنند.

این خریدها همان طور که جیب خریداران را خالی می کند، به فروشندگان سود می رساند. اما رقابت بین فروشندگان در این ایام نیز بسیار داغ است. برخی فروشگاه های زنجیره ای و شناخته شده در این ایام رکوردهای فروش خیره کننده ای به دست می آورند و برخی دیگر نیز متضرر می شوند. بنابراین موفقیت در فروش های آخر سال اتفاقی نیست و راز و رمزهایی مخصوص دارد.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

وقتی صحبت از خرید شب عید می شود بسیاری از شهروندان ایالات متحده به یاد وال مارت می افتند. اگرچه بزرگ ترین خرده فروش جهان در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شعبی دارد. اما از زمان تأسیس این فروشگاه در 1962میلادی تاکنون شعبه های ایالات متحده، رکورددار بالاترین نرخ های فروش شب سال نو هستند. اما رمز موفقیت این فروشگاه مشهور در روزهای پایانی سال چیست؟

یکی از مهم ترین معیارهای موفقیت وال مارت وجود اقلام متنوع با قیمت هایی مناسب است. به گزارش نشریه فوربس، اغلب خریداران وال مارت معتقدند خرید چند نوع کالای متفاوت از یک فروشگاه واحد نه تنها به کاهش هدررفت زمان خرید کمک می کند، بلکه از اتلاف هزینه های رفت و آمد در مرکز شهر نیز جلوگیری می کند.

برخورد مناسب فروشندگان و تناسب کالاهای مورد نیاز هر شعبه با بافت اجتماعی و فرهنگی ساکنان منطقه مذکور از دیگر ویژگی های مثبت این فروشگاه مشهور به شمار می رود. اگرچه نشریه واشنگتن پست مدتی پیش گزارشی انتقادی در خصوص نوسان قیمت برخی اقلام در تعدادی از شعب وال مارت منتشر کرده بود. اما باید بپذیریم فارغ از برخی ایرادات کوچک، وال مارت همچنان یکی از محبوب ترین مکان ها برای خریدهای آخرسال محسوب می شود.

خریدوفروش های مجازی

یک طنزپرداز آمریکایی مدتی پیش در جریان یک استندآپ کمدی عبارتی را به کار برد که تا مدت ها سوژه ای جالب برای رسانه های اقتصادی شد. وی گفت؛ اگر پول کافی برای بازدید حضوری از جنگل های آمازون را ندارید، بد نیست گشتی مجازی در وب سایت آمازون بزنید تا دل تان بسوزد که پول خرید بسیاری از کالاهای موردنیازتان را هم ندارید.

نگاهی به بازار پررونق خریدوفروش آنلاین در آمازون نشان می دهد این وب سایت بی شباهت به جنگل های پر شاخ و برگ و اسرارآمیز آمازون نیست. این شرکت که در نخستین روزهای تأسیس با هدف فروش کتاب آغاز به کار کرده بود، این روزها در حوزه های مختلفی شامل انواع البسه، لوازم خانگی و. . . نیز فعالیت می کند؛ فعالیت هایی که نه تنها مردم ایالات متحده را پوشش می دهد بلکه به لطف ارسال پروازی کالاها شامل بریتانیا و برخی سفارشات بین المللی دیگر نیز می شود.

اما موفقیت این وب سایت در روزهای پایانی سال نو، به برخی عوامل مهم بستگی دارد. نخست اینکه وب سایت آمازون امکان خرید دورادور و ایمن کالاها را فراهم کرده و بسیاری از افراد که فرصت چندانی برای طی کردن فاصله های طولانی را ندارند روش خرید اینترنتی را ترجیح می دهند.

افزون بر این، آمازون با بسیاری از فروشگاه های معتبر بین المللی طرف قرارداد است و در نتیجه کمتر کالایی در این وب سایت نایاب می شود. درواقع می توان از طریق آمازون آن دسته کالاهایی که در بازار حضوری کمیاب شده اند، پیش خرید کرد و در نتیجه در زمان مورد نظر به سادگی تحویل گرفت.

امکان خرید در کشوری ثانویه و ارسال هدیه به کشوری ثالث از طریق وب سایت آمازون از دیگر مزایایی است که خرید از طریق این خرده فروشی آنلاین را برای بسیاری از شهروندان جذاب کرده است.

رکورد موسیقایی و منحصر به فرد

به گزارش نشریه گاردین یکی از موفقیت های فروش آخر سال نوی میلادی (2016) به نام فروشگاه موسیقیvinyl سند خورده است. این فروشگاه بزرگ و شناخته شده بریتانیایی موفق شد با دو ترفند ساده ولی مؤثر، به رکورد فروشی خیره کننده دست پیدا کند. رکوردی که 53درصد بالاتر از رکورد فروش سال گذشته این فروشگاه بود. اما راز موفقیت آخر سالی وینیل چه بود؟

این فروشگاه ضمن انجام تبلیغات گسترده، به خریداران خود اطلاع داد که قرار است در فروش هفته پایانی سال از برترین آلبوم های 25سال گذشته خود رونمایی کند. این مژده جالب باعث شد خریدارانی از هر سن و سال و سلیقه موسیقایی تشویق شوند تا در بازارچه محصولات وعده داده شده شرکت کنند.

ترفند دوم این فروشگاه را می توان همکاری های گسترده با ستاره های موسیقی و تبلیغات مؤثر در شبکه های اجتماعی دانست. دیده شدن این تبلیغات و ارائه آلبوم های موسیقی خوانندگان محبوب بریتانیایی باعث شد افراد برای خرید هر نوع آلبوم موسیقی پیش از هر فروشگاه سری به وینیل بزنند. این فروشگاه حداقل 30 آلبوم و 10هزار نسخه از این آلبوم ها را در طول سال 2016 به فروش رساند که این رقم در یک ماه پایانی منتهی به سال نو میلادی بین 2 تا 2.5 برابر ارتقا یافت.

ارتباط با نویسنده: baranokhovatnia@gmail.com

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SMcEy9VW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه