شنبه, ۲۲ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 13 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در قسمت اول در خصوص پنج راه کاهش نرخ ریزش مشتریان صحبت کردیم و اینک در خصوص راه های ششم تا دوازدهم صحبت خواهیم کرد.

راه ششم: مشوق های مناسب پیشنهاد کنید!

همیشه مشتریانی وجود دارند که خدمات و محصولات شما با نقص و کاستی به آنها ارائه شده است. آنها  را شناسایی کنید و تخفیف ها یا پیشنهاد ویژه ای برای آنها طراحی کنید. توجه کنید در طراحی این پیشنهادات حتما مسائل اقتصادی را باید در نظر داشته باشید. بررسی کنید آیا هزینه ای که برای نگهداری این دسته از مشتریان صرف می کنید آیا دارای صرفه اقتصادی هست یا خیر؟ دسته بندی مشتریان به شما کمک می کند هزینه های هنگفتی صرف مشتریان غیر سودآور خود نکنید.

راه هفتم: در جذب مشتریان دقت کنید!

یکی از دلایل رایج ریزش مشتریان، جذب مشتریان نادرست است. فرض کنید محصول یا خدمات شما ویژه دهک های بالایی درآمدی جامعه است و شما جهت جذب مشتریان بیشتر از طریق یک طرح تخفیف ویژه مشتریانی از دهک های پایین درآمدی کسب کرده اید. طبیعتا نباید انتظار داشته باشید این دسته مشتریان، مشتریان ماندگاری باشند. سعی کنید از ابتدا با هدف گذاری صحیح، مشتریان صحیحی جذب کنید تا مجبور به صرف هزینه های بالا جهت نگهداری مشتریان نادرست نشوید.

راه هشتم: در خصوص خدمات خود دچار توهم نشوید!

مشهود ترین راه نگهداری مشتریان ارائه خدمات مناسب است. شرکت اوراکل اخیرا آماری را منتشر کرده است که بر طبق آن مهم ترین دلیل ریزش مشتریان، خدمات پس از فروش و برخورد پرسنل عنوان شده است. توجه کنید در اینجا منظور خدمات ضعیف یا برخورد نامناسب نیست بلکه خدمات و برخورد غیر جذاب است! اگر تصور می کنید خدمات شما نقصی ندارد یا برخورد نیروی انسانی شما غیرمحترمانه نیست و بنابر این مشتریان شما ماندگار خواهند شد دچار توهم شده اید. خدمات شما باید علاوه بر اینکه نقصی نداشته باشد، دارای یک جذابیت مضاعف باشد و طبیعتا برخورد پرسنل شما نیز به همین صورت.

راه نهم: به شکایات توجه ویژه ای داشته باشید

شکایات مشتریان مانند کوه یخ است. به ازای هر چهار نفری که به شما شکایت می کنند 96 نفر وجود دارند که شکایت خود را از شما پنهان کرده اند و از این بین 90 نفر شما را ترک می کنند و هرگز بازنخواهند گشت. شکایات را جدی بگیرید. طوری برنامه ریزی کنید که حداکثر تعداد شکایات ممکن را دریافت و پس از دریافت به درستی به هر کدام رسیدگی کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد احتمال وفادار شدن مشتریان شاکی از احتمال وفادار شدن مشتریان صامت شما بسیار بیشتر است.

راه دهم: طرح های نظرسنجی را جدی بگیرید!

ساده ترین راه برای قدم زدن با کفش های مشتریان در سازمان شما این است که فرم های نظرسنجی طراحی و نظرات مشتریان را ثبت کنید. فارغ از صحت و سقم شیوه نظرسنجی شما و نتایج آن همین که مشتریان حس کنند نظرات شان مهم است و شنیده می شود، برای شما یک پیروزی محسوب می شود.

راه یازدهم: ناجیان را به درستی انتخاب کنید!

بازگرداندن مشتریانی که در حال ترک شما هستند ماموریت غیر ممکن نیست. کافی است از بهترین نیروهای تان کمک بگیرید. بررسی کنید کدامیک از افراد سازمان بهتر گوش می دهند، ارتباط کلامی مؤثر تری برقرار می کنند، صادقانه صحبت می کنند و شخصیت گیراتری دارند. این افراد را در صف اول مذاکره با مشتریانی قرار دهید که بیم دارید شما را ترک کنند.

راه دوازدهم: مزیت رقابتی خود را به رخ بکشید!

مزیت رقابتی شما چیست و چه چیزی جایگاه شما را در بازار تثبیت کرده است؟ مشتریان اگر شما را ترک کنند چه چیزهایی را از دست می دهند؟ جواب این سوالات به شما نشان خواهد داد چه چیزهایی را باید برای مشتریان بیشتر نمایان کنید. مزیت رقابتی مانند عسل مشتریان را به سازمان شما می چسباند. . . مجدد تکرار می کنم. . . به مشتریان نشان دهید در صورت ترک شما چه چیزهایی را از دست خواهند داد.

ارتباط با نویسنده : Email: [email protected]

مدیرعامل اتاق مدیریت ارتباط با مشتری ایران

منبع : www.crmroom.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NMuWkRDl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d