جمعه, ۳۰ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Fri, 22 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

با شکل گیری و توسعه کسب وکارهای جدیدی به نام استارتاپ ها مفاهیم جدیدی همچون هک رشد وارد واژگان کسب وکارها شد. با اینکه واژه هک رشد به سرعت جایگاه خود را در دنیای کسب وکار به دست آورد، اما هنوز هم تعریف درستی از آن وجود ندارد.

به گزارشibazaryabi، هک رشد یک تکنیک بازاریابی، نوعی از بازاریابی یا تبلیغات نیست. هک رشد و بازاریابی با هم تفاوت دارند، زیرا تنها هدف هک رشد دستیابی به رشد کسب وکار است و با هیچ موضوع دیگری سر و کار ندارد، برعکس بازاریابی. هک رشد برای کسب وکارهایی است که در کوتاه مدت به دنبال سود و رشد سریع هستند. برعکس بازاریابی که اغلب راهکارهایی طولانی، برنامه ریزی و بلندمدت دارد.

در این مقاله سعی می کنیم به معرفی چند تا از راهکارهای ساده هک رشد که به رشد کسب وکار ها در عصر کنونی منجر می شوند، بپردازیم.

تغییر فرمت و ارسال دوباره محتواها روی سایت

مطمئنا می دانید که محتواهای چندرسانه ای امروزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. تحقیقات نشان می دهد بازاریابانی که از ویدئوها استفاده می کنند، درآمد ۴۹ درصدی بیشتر از سایرین دارند. شما می توانید پست های وبلاگی خود را به شکل پادکست یا ویدئو درآورید و بدین ترتیب از مزیت های بسیار زیاد آنها استفاده کنید.چه از لحاظ محبوبیت در بین کاربران و چه محبوبیت برای موتورهای جست وجو.

بهبود وضعیت دکمه های اشتراک گذاری سریع

بازدیدکنندگان امروزی بسیار کم حوصله هستند.بنابراین شما باید هر کاری انجام دهید تا کار آنها را ساده‎ تر کنید. قراردادن این دکمه ها در کنار محتواهای جذاب باعث خواهد شد میزان اشتراک گذاری شما به مقدار زیادی افزایش پیدا کند.

ارتباط با متخصصان صنعت خود

اغلب متخصصان یا بهتر بگوییم تأثیرگذاران صنعت های مختلف دنبال کننده های بسیار زیادی دارند و همچنین روی رفتارهای آن‎ ها نفوذ دارند. تاثیرگذاران صنعت خود را بیایید و با ارائه یک پیشنهاد برد-برد از آنها بخواهید برای شما تبلیغ کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ قدرتمند داشته باشید، خیلی از تأثیرگذاران صنعت شما علاقه مند خواهند بود در مورد شما حرف بزنند. پرحرف ترین مشتریان خود را بیابیدمطمئنا شما هم افرادی در دنبال کنندگان خود دارید که راجع به هر چیزی در شبکه های اجتماعی خود حرف می زنند. از بین مشتریان تان دنبال چنین افرادی باشید. آن ها را پیدا کنید و براساس ویژگی های شخصیتی آن ها، به حرف زدن راجع به خودتان تشویق شان کنید.

از اثبات اجتماعی برای رشد کسب وکار خود استفاده کنید

اثبات اجتماعی یکی از تکنیک های قدرتمند بازاریابی است. این تکنیک به راحتی می تواند منجر به افزایش فروش، شهرت و نفوذ وب سایت شما شود.

اثبات اجتماعی می گوید مردم به گفته های سایر مردم بیشتر از گفته های صاحبان کسب وکارها اعتماد دارند. لذا شما می توانید با انتشار نظرات مشتریان قبلی نسبت به خودتان مشتریان جدیدتری بیابید.

از هدف گیری مجدد توییتر استفاده کنید

توییتر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در عصر کنونی است. یکی از ویژگی های آن که اخیرا اضافه شده است، رساندن هدفمند برندها به کاربران علاقه مند به آن هاست. شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار کم به مخاطبان هدفمند خود در توییتر دست پیدا کنید. اما مطمئنا می دانید که این عمل مستلزم تولید محتوای باکیفیت در توییتر است.

ویدئوهای آپارات خود را برچسب بزنید

همانطور که می دانید ویدئوها بهترین نوع محتوا در عصر کنونی محسوب می شوند.اشتراک گذاری آنها در آپارات می تواند به اندازه زیادی بازدید شما را بالا ببرد. اما تنها اشتراک گذاری کافی نیست، شما باید از برچسب های مناسب استفاده کنید تا به کاربران علاقه مند به محتوای شما دست یابید.

به رتبه های اول گوگل در کلمات کلیدی موردنظرتان دقت کنید

اگر شما می خواهید در یک کلمه کلیدی رتبه های برتر را به دست آورید، باید ببینید هم اکنون این رتبه ها در دست چه کسانی است و چه محتواهایی در آنها منتشر شده است. این موضوع نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا ایده های محتوایی جذاب به دست آورید، بلکه از طریق نظرات و فیدبک ها منجر به عمیق تر شدن شما روی موضوع خواهد شد.

پست های قدیمی وب سایت تان را به روز رسانی کنید

کارشناسان سئو می گویند پست های قدیمی نقشی در سئو وب سایت ها ایفا نمی کنند، بنابراین بهتر است آنها را کمی به روزرسانی کرده و با اضافه کردن مثال ها یا موارد جدیدتر از پتانسیل آنها استفاده کنید.

آزمایش و تکرار هر چیزی

همانطور که می دانید دو فعالیت با شرایط مختلف نتایج متفاوتی را ارائه می کنند، لذا باید بهترین شرایط را یافت و از آن استفاده کرد. در دنیای آنلاین برخلاف بازاریابی آفلاین هزینه های آزمایش و تکرار زیاد و سرسام آور نیست.

بنابراین به راحتی می توان از فرصت استفاده و بیشترین بازگشت سرمایه را از فعالیت های بازاریابی اینترنتی دریافت کرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، باید نسخه های مختلف را در زمان های ارسال کنید و ببینید کدام یک نتیجه بهتری ارائه می کند.

دریافت بازخورد از مشتریان قبلی

گاه به قدری درگیر جذب مشتریان جدید می شویم که مشتریان قبلی را فراموش می کنیم. تحقیقات نشان داده ، هزینه جذب هر مشتری تقریبا شش برابر نگهداری یک مشتری است، لذا نباید توجه به مشتریان قبلی را که منبع اطلاعات برای کسب وکارمان هستند فراموش کنیم. علاوه بر این، چون مشتریان قبلی از محصولات شما استفاده کرده اند، می توانند بازخوردهایی ارائه دهند که با آنها محصولات شما بهبود پیدا کند.

یک ترفند روانشناسی برای تشویق مشتری به ماندن در سایت

اغلب طراحی های وب سایت های آنلاین به گونه ای است که حوصله مشتری سر رفته و عملیات موردنظرش را رها می کند. به عنوان مثال، کاربری را تصور کنید که می خواهد یک فایل داخل سایت را دانلود کند. برای این منظور باید اطلاعات ایمیل خود را وارد کند و همچنین به چند سوال پاسخ دهد. اگر این فعالیت از دو مرحله بیشتر شود، احتمال ترک کردن آن صفحه بیشتر می شود. یک راهکار ساده برای این کار نشان دادن میزان پیشرفت کار به کاربر است که به او نشان می دهد چیزی به پایان خط نمانده و به ادامه تشویق می کند. با رعایت نکات بالا می توانید به رشد کسب وکار خود در کوتاه مدت دست یابید.

برچسب ها : فرصت کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cp7PZKCu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه