پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نحوه ارزیابی کمپین های ایمیلی

6 سال پیش ( 1396/7/23 )
پدیدآورنده : بازاریابی ایمیلی  

میزان پاسخگویی ایمیل از طریق نرخ کلیک اندازه گیری می شود که درواقع تعداد ایمیل های خوانده شده تقسیم  بر کل ایمیل های تحویل شده (به مقصد رسیده) است. به ایمیل هایی که تحویل داده نشده اند، ایمیل «برگشتی» گفته می شود که در این میان، به مواردی که در آنها ایمیل غیرقابل تحویل باشد «برگشت سخت» و در مواردی که ایمیل صرفا در آن زمان خاص تحویل داده نشده باشد،  «برگشت نرم» گفته می شود. شاید یک مقیاس بهتر برای ارزیابی کارایی ایمیل، «نرخ کلیک برای باز کردن» باشد که برابر است با تعداد دفعات منحصربه فرد باز شدن ایمیل، در اثربخشی فرآیند پیگیری حائز اهمیت است، زیرا امکان دارد افراد بیش از یک بار با ما ارتباط برقرار کنند که با کمک این مفهوم، تنها یک بار در شمارش به حساب خواهند آمد.

به گزارش هورموند، تمام این مقیاس های سنجش تحلیلی، باید در راستای اهداف اصلی کمپین های مارکتینگ ایمیلی باشند و به تلفیق برنامه های ایمیلی با برنامه های برقراری ارتباط با مشتری و حفظ مشتری و همین طور به ایجاد مشارکت کمک کنند. شکی نیست که مارکتینگ ایمیلی تبدیل به ابزار ارزشمندی برای برقراری ارتباط شده است، بنابراین ایمیل در درجه اول به عنوان ابزاری برای حفظ مشتری و نه دستیابی به مشتری مشهور شده است. پلتفرم های توزیع محتوا نه تنها برای تبلیغات مناسب هستند، بلکه برای برقراری ارتباط مستمر با مشتری جهت حفظ مشتری- مانند ارسال خبرنامه- نیز مناسب هستند.

درواقع می توان گفت که مارکتینگ ایمیلی ابزار قدرتمندی در عصر مارکتینگ دیجیتال است. این ابزار، روشی برای شرکت ها ارائه کرده تا با مشتری های خود رابطه برقرار کنند و به کمک آن، نرخ باز کردن ایمیل ها و نرخ کلیک ها به طور شگفت انگیزی در طی سالیان سال ثابت باقی مانده است. در شرایطی که ۵۰درصد از جمعیت روزشان را با ایمیل آغاز می کنند و ارتباطات موبایلی، ایمیل را به آسانی در دسترس ما قرار می دهند، این ابزار به ابزار پرارزشی برای مارکترها تبدیل شده است.

به طورکلی، در طراحی ایمیل می توان لینک هایی را قرارداد که قابل پیگیری و تحلیل باشند و این لینک ها می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد علایق و سوابق مشتریان ارائه دهند. علاوه بر این، ارائه دهندگان خدمات ایمیل، معیارهای مهمی برای مارکتینگ ایمیلی فراهم می کنند. تعدادی از این معیارها به صورت زیر است:

- نرخ باز شدن ایمیل: درصد ایمیل های بازشده.

- نرخ برگشت: درصد ایمیل های تحویل داده نشده  (برگشت سخت مربوط به یک آدرس ایمیل اشتباه است و برگشت نرم، ایمیلی است که به طور موقت تحویل داده نشده است.)

- نرخ لغو اشتراک ها: درصد مشتری هایی که از پیشنهادهای فروش ما منصرف می شوند.

- چه لینک هایی کلیک می شوند.

- نرخ کلیک(CRT): تعداد کلیک هایی که ایمیل ایجاد می کند.

- ارسال مجدد/ذخیره/ چاپ: سنجش سایر معیارهای فعالیت در حوزه ایمیل.

معیارهای خاص مربوط به ایمیل که یک شرکت از آن استفاده می کند، بستگی به اهداف خاص کمپین دارد. امید است شما هم تصور خوبی از اینکه چگونه می توانید با استفاده از اصول کسب اجازه، مارکتینگ ایمیلی کنید و همچنین اینکه چگونه می توانید نتایج را ارزیابی کنید، پیداکرده باشید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vXPnSCg0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه