یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از 20 آبان در مصلای تهران آغاز به کار کرد. شرکت «آسان بار» در قسمت استارت آپ ها حضور دارد و برای نخستین بار نسخه صادراتی خود را به نام فریت گرام رونمایی کرده است.
محمد حسینی، مدیرعامل مجموعه آسان بار در این خصوص گفت: شرکت فرتاک رایانه با بازخورد خوبی که از مشتریان آسان بار طی مدت زمان کوتاهی دریافت کرده و با بررسی های فراوانی که در آمریکای شمالی انجام شده است، تصمیم به صادرات این محصول به این منطقه گرفته و این اتفاق برای نخستین بار است که در ایران رخ می دهد.
استارت آپ هایی که در ایران فعال هستند معمولا از کانسپت های تکراری و تقلیدی کشورهای پیشرفته استفاده می کنند.
ایده «آسان بار» به قدری جدید و نو است که در این کشورها هم هنوز عملیاتی نشده و این اتفاق برای نخستین بار به نام freightgram توسط این شرکت انجام شده و برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی شده است. مقدمات راه اندازی فریت گرام در کشور کانادا انجام شده و دفتر کار مناسبی به این امر اختصاص یافته و مراحل ثبت قانونی آن در این کشور در حال انجام است.
حسینی، اضافه کرد «آسان بار» یک برند ثبت شده از شرکت فرتاک رایانه است که به عنوان یک استارت آپ و بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل بار فعالیت می کند و در فاز اول، حمل و نقل بار بین شهری را مدنظر قرار داده است.
«آسان بار» از 26 آذر سال 1395 مصادف با روز ملی حمل و نقل، فعالیت خود را شروع و نخستین محصولmvp خود را در بستر تلگرام به صورت یک ربات و کانال تلگرامی در اسفندماه همان سال به بازار عرضه کرد.
این محصول به صورت کاملا رایگان به شرکت های حمل و نقل و رانندگان سرویس می دهد، به شکلی که با دکمه های طراحی شده در روبات، شرکت ها به راحتی می توانند بارهای خود را ثبت کنند و سپس بار تعریف شده پس از تأیید واحد پشتیبانی به کانال «آسان بار» ارسال می شود و راننده ها با عضویت در این کانال می توانند به تمام بارها دسترسی پیدا کنند.