یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

همواره شروع سال جدید بهترین فرصت برای اعمال تغییرات می باشد. سال گذشته به هر شکلی که برای شما سپری شد، دیگر به پایان رسیده و لازم است تا داستانی جدید را شروع کنید. با این حال بسیاری از افراد همواره سیاست کاری یکسانی را انتخاب کرده و همین امر باعث می شود تا هرساله روندی یکسان را سپری کرده و در جایگاه سابق خود بمانند.

توجه داشته باشید که ماندن در جایگاه خود امری مطلق نبوده و هیچ شرکتی حاضر نیست کارمندی را نگه دارد که انگیزه کافی برای فعالیت ندارد. اگرچه ممکن است شما کار خود را به درستی انجام دهید، با این حال به دلیل تأثیر منفی که ممکن است روی دیگران داشته باشید، اخراج از گزینه های محتمل خواهد بود.

در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج توصیه صاحب نظران در رابطه با چگونگی کسب موفقیت بیشتر در سال جدید خواهیم پرداخت.

1- همواره نسبت به تعهدات خود مصمم باشید

هر فردی از یک درجه مشخصی از اعتبار نزد سایرین برخوردار است که با توجه به نحوه عملکرد شما می باشد. بدون تردید هیچ چیز در این رابطه مخرب تر از عدم توجه به تعهدات نمی باشد. مثال ساده این امر همواره در زندگی روزمره اتفاق می افتد. فردی را تصور کنید که پذیرفته است کاری را برای شما انجام دهد، با این حال هیچگونه مسئولیت پذیری در این رابطه از خود نشان نمی دهد. بدون تردید این امر باعث خواهد شد تا دیگر به سراغ وی نروید. در شرکت و محیط های کاری نیز روابط دقیقا به هیمن صورت می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که نسبت به تعهدات خود جدی نباشید، کمتر کسی را می توانید بیابید که تمایل داشته باشد به شما اعتماد کند یا کاری را برای شما انجام دهد. به همین خاطر سعی کنید برای خود شخصیتی منحصر به فرد ایجاد کنید تا افراد به واسطه آن شما را معرفی کنند.این امر مدیران را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برای مثال وفاداری خصوصا در بدترین شرایط ممکن عاملی است که خیال مدیریت را نسبت به این امر که شما در شرایط سخت نیز همراه آن ها خواهید ماند، راحت ساخته و خود امتیازی برای شما محسوب می شود. با این حال در بسیاری از مواقع افراد نسبت به وظایف خود کاملاً آگاه هستند. با این حال بنا بر دلایلی نظیر هواس پرتی های متعدد نمی توانند آنگونه که باید روی کار خود متمرکز بمانند.

برای مثال یک مشاجره کوچک خانوادگی نیز ممکن است ذهن شما را درگیر کند.با این حال نباید اجازه دهید که این امر تأثیر چندانی وی عملکرد شما داشته باشد. به همین خاطر توصیه می شود همواره دفترچه ای را به همراه داشته باشید تا مواردی را که به ذهن شما خطور می کند یادداشت کرده و در زمان فراغت خود به فکر در رابطه با هریک بپردازید. 

2- ایمیل تان را تنها پس از انجام کارهای خود چک کنید

چک کردن ایمیل و گشتن در شبکه های مجازی از جمله اقداماتی است که تقریبا تمامی کارمندان روزانه انجام می دهند. با این حال این امر به دلیل آن که ممکن است زمانی بیش از حد تصور را اشغال کند، توصیه می شود تا به عنوان پاداش انجام کار یا به بیانی بهتر زمان استراحت میان دو فعالیت و در آخر انجام یک وظیفه و کار صورت گیرد. اگرچه حجم ایمیل ها چندان زیاد به نظر نمی رسد، با این حال این امر شامل یک فرد عادی می شود. درواقع یک کارمند به طور متوسط روزانه 100 ایمیل دریافت می کند. بدون تردید این حجم زمان زیادی را در بر خواهد گرفت، به همین دلیل لازم است تا مدیریت درستی روی آن صورت گیرد. در راستای موفقیت لازم است اولویت بندی درستی داشته باشید و بدون تردید چک کردن ایمیل اولویت کاری نخست شما محسوب نمی شود.

3- از اهمیت برنامه روزانه و تنظیم آن در اول صبح غافل نشوید

اگرچه ضروری است تا دورنمایی ماهانه و حتی سالانه برای فعالیت های خود داشته باشید با این حال برنامه روزانه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. همواره مشاهده شده است که کارمندان به نوعی دچار سردرگمی می باشند و همین امر باعث می شود نتوانند از زمان کاری خود نهایت استفاده را ببرند. تحت این شرایط فرد به علت عدم برنامه ریزی در برخی روزها با حجم کاری بسیار کم و در روزهای دیگر با حجم سنگین کاری مواجه خواهد شد. بدون تردید این امر باعث خستگی بیش از اندازه در فرد می شود که ممکن است رهایی از آن چند روزی را از شما بگیرد.

در همین راستا ضروری است که اول صبح یا زمان بین خانه و محل کار اقدام به بررسی کارهایی کنید که قصد دارید در همان روز انجام دهید. در گام بعدی لازم است زمان تخمینی انجام هر یک و اولویت درست آن ها را تبیین کنید. این سیاست کاری در کوتاه مدت تأثیر خود را نشان خواهد داد و راندمان کاری شما را با افزایش چشمگیری مواجه خواهد ساخت.

4- زمانی را به خود اختصاص دهید

همه کارمندان جهت رهایی از استرس و فشار کاری نیاز به زمان هایی دارند تا بتوانند با خود خلوت نمایند. این امر به شما اجازه خواهد داد تا زمان برای پرداختن به اموری را که می پسندید داشته باشید. توصیه می شود در چنین زمان هایی همواره از خود سؤالاتی نظیر از زندگی خود راضی هستید و چرا؟ و یا چه هدف و خواسته هایی دارید و برای رسیدن به آن چه قرار است بکنید؟ را در ذهن تان مرور کنید.

5- قانون 2 دقیقه را اجرا کنید

این قانون بیان می کند که باید کارهایی را که اولویت شما محسوب نمی شوند در مدت دو دقیقه به پایان برسانید. برای مثال در صورتی که تمایل دارید در حین کار نوشیدنی مصرف کنید، این اقدام نباید بیش از 2 دقیقه وقت بگیرد. درواقع در راستای موفقیت در سال جدید میلادی لازم است تا مدیریت زمان درستی را داشته باشید. با این اقدام خواهید دید که چه میزان زمان اضافه به دست خواهید آورد که می توانید از آن در راستای انجام کاری بیشتر و یا پرداختن به حرفه ای دیگر، استفاده کنید.

منبع : cnbc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ahKYGzWo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه