دوشنبه, ۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی دیجیتال هوشمندانه می تواند به معرفی کسب وکار شما در دنیای مجازی کمک کند. سعی کنید از این شمشیر برنده به شیوه صحیح استفاده کنید تا با هزینه کم، به سود بیشتری برسید.

موضوع بازاریابی دیجیتال را با یک مثال شروع می کنیم؛ اگر شما یک ماهیگیر باشید، تور خود را کدام قسمت از دریا می اندازید؟ آیا با هزینه زیاد توری می خرید که پهنای بیشتری داشته باشد؟ صددرصد نمی توانید توری تهیه کنید که کل دریا را پوشش دهد. اگر حرفه ای باشید، حتماً تور را قسمتی می اندازید که ماهی ها آنجا بیشترین تراکم را داشته باشند. حال ماهی ها را کاربران هدف خود و تور را بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید. به راحتی می توانید با کمی هزینه و خرید یک تور کوچک، سود زیادی ببرید. بازاریابی دیجیتال همین گونه است. شما باید به صورت هوشمندانه فقط در جایی به بازاریابی بپردازید که احتمال جذب کاربر هدف بیشتر است. در مقاله امروز می خواهیم دراین باره بیشتر بحث کنیم.

امروزه هر کسب و کار برای معرفی محصولات یا خدمات خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی هوشمندانه دارد. اگر کسب و کار شما قادر به برندسازی نباشد و خود را معرفی نکند، محکوم به شکست خواهد بود. یکی از مؤثرترین شیوه های تبلیغات استفاده از پتانسیل موجود در فضای مجازی و دیجیتال است. به وسیله بازاریابی دیجیتال می توانید خود را در فضای ابری به مشتریان معرفی کنید.

ماریو پشف، بنیان گذار شرکت DevriX and SME Digital Consultant، درباره بازاریابی دیجیتال و اهمیت می گوید: «بازاریابی دیجیتال یک زمینه نسبتاً جدید است که به بهبود حضور یک کسب و کار و حمایت از نام تجاری آن در سراسر رسانه های مختلف حوزه دیجیتال پرداخته است.»

تیم های بازاریابی دیجیتال حرفه ای در زمینه های زیر فعالیت می کنند:

- محتوا (مطالب وبلاگ، مقالات، روزنامه ها، مطالعات تحقیقاتی، کتاب های الکترونیکی، خبرنامه های الکترونیکی، کمپین های رسانه های اجتماعی و جست وجوگرها)

- خلاقیت (عکس های جذاب و تصاویر برجسته برای محتوا، اینفوگرافیک، نمودارها، عکس ها و ویدئو)

- آمار (تجزیه وتحلیل، KPI-ها، اهداف، مراحل تبدیل و LTV)

شرکت های بزرگ و موفق این موارد را با ترکیب بازاریابی داخلی و خارجی اجرا می کنند. بازاریابی داخلی به طور کلی به معنای بهبود محتوای تولیدی و بازاریابی خارجی به معنای حضور جدی در رویدادهای صنعت و حتی جذب نیروی انسانی مناسب هستند.

یکی از منابع معتبر برای پوشش کل حوزه بازاریابی در سازمان های بزرگ، «Chief Marketing Officers at Work» اثر جاش استیمل است. این کتاب شامل ۲۹ مصاحبه با مدیران ارشد بازاریابی چند برند پیشرو و بزرگ مانند جی ای، اسپاتیفای، تارگت و دانشکده کسب و کار هاروارد است.

بازاریابی دیجیتال باید در هر سازمان با هر اندازه ای استفاده شود. از کارآفرین های کسب وکارهای متوسط و کوچک گرفته تا کارآفرین های نامدار و ارزش آفرین در این عرصه باید از بازاریابی دیجیتال برای معرفی خود استفاده کنند. توانایی ایجاد هویت سازمانی یا حتی برند تجاری، بستگی به استراتژی های بازاریابی موفق و خلاقانه شما در اینترنت دارد.

نوجوان ها بزرگ ترین گروه مصرف کنندگان دنیای آنلاین را تشکیل می دهند. آنها حدود ۱۸ ساعت در روز در حال استفاده از محتوای چندرسانه ای هستند و طبق آمار، ۲۲۳ دقیقه از این زمان را با گوشی موبایل خود می گذرانند. نونهالان نیز در حال پیوستن به دنیای مجازی هستند و مانند نوجوانان از ابزارهایی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنند.

بازاریابان حرفه ای بازار هدف خود را شناسایی و راهبرد منطقی را بر اساس محصول یا خدمات خود ایجاد می کنند. این کار به طور مستقیم می تواند در مؤثرتر کردن تلاش هر کسب و کار برای رشد و افزایش تسلط در میان رقبایش، مفید باشد.

علاوه بر این، یک بازاریاب حوزه دیجیتال باتجربه می تواند برای هر نوع کسب و کاری مفید واقع شود. داشتن این بازاریاب ها، انعطاف پذیری بیشتری برای سازمان های مختلف که محصولات و خدمات مختلفی ارائه می کنند، به ارمغان می آورد (در حدی که می توانند خود را هم به فروش برسانند).

امروزه هر کسی خدمات بازاریابی ارائه می کند. برای این مهارت هیچ دوره صدور گواهینامه رسمی یا برنامه های آموزشی که توسط شرکت ها به تصویب می رسد، وجود ندارد. بدون پیش زمینه مناسب یا تجربه واقعی، هر نوجوانی به خدمات بازاریابی در رسانه های اجتماعی می پردازد.

اکثر سازمان ها با KPI-های قابل اجرا برای کسب وکار خود درگیر هستند. افزایش تعداد مطلب های وبلاگ یا افزایش دنبال کننده ها در شبکه های اجتماعی، نمی تواند تأثیر مستقیمی درفروش یا درآمد تبلیغ شما داشته باشد.

به عنوان مثال، یک فروش دیجیتال سنتی معمولاً از طریق سه عامل تشکیل می شود: ترافیک، نرخ تبدیل و هزینه.

افزایش ترافیک ممکن است راه حلی طبیعی برای رشد فروش یک کسب وکار به نظر بیاید ولی جواب معادله پیچیده تر از اینهاست. ترافیکی که مخاطبان هدف را به روش درست تحت تأثیر قرار ندهد، منجر به فروش نمی شود و نرخ تبدیل را کاهش می دهد.

درواقع، کاهش ترافیک ممکن است کل درآمد را افزایش دهد. سرمایه گذاری کردن روی کاربران هدف به جای کاربران عمومی می تواند فروش کسب وکار را دو برابر یا سه برابر کند و میزان خروج کاربران از سایت را کاهش دهد و همچنین در افزایش سئو سایت نقش بسزایی ایفا کند.

این فرآیند پیچیده نیاز به تحقیق و تجربه زیادی با کمپین های مختلف کسب وکارهای دیگر دارد. ازآنجایی که تعداد بازاریابان دیجیتال باتجربه به طور کلی کم است، کسب وکارها به دنبال استخدام فارغ التحصیلان جدید یا دستیارهای بازاریابی می گردند و به آنها برای افزایش قدرت بازاریابی دیجیتال کسب و کار متکی می شوند.

برخی کسب و کارها از این بدتر عمل می کنند و به آژانس های بازاریابی دیجیتال بی نام ونشان اعتماد می کنند. این آژانس ها به جای نشان دادن سابقه فعالیت حرفه ای خود، چند راه حل با رنگ و لعاب را پیشنهاد می کنند که همین کارآفرین ها را فریب می دهد.

همین عوامل باعث می شوند کسب وکارها نتوانند به خوبی خود را در دنیای دیجیتال معرفی کنند و در این حوزه به دلیل آشنا نبودن با اهمیت بازاریابی دیجیتال، ضعیف عمل می کنند.

در کل، بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کار و استارت آپی بسیار مهم است. بیشتر بازاریابان خودآموز تجربه عملی ندارند تا به آنها امکان ارائه خدمات حرفه ای برای تأثیر گذاشتن بر موفقیت یک کسب وکار بدهد. مشتریان نیز این عوامل را نمی دانند (البته نباید از آنها این انتظار را داشت)، و انتظار دارند نتیجه سریع و با قیمت کم میسر شود.

عدم استانداردسازی یا نداشتن شیوه صحیح بازاریابی منجر به یک فضای دیجیتال پر هرج ومرج با تعداد زیادی مشتریان ناراضی می شود.

فارغ التحصیلان جدید علاقه مند به بازاریابی دیجیتال می توانند با پیوستن به سازمان های معتبر و یادگیری از بازاریابان باتجربه، تبدیل به متخصص شوند. به طورکلی خواندن مقالات و کتاب ها در مورد چشم اندازهای بازاریابی نیز فوق العاده مفید است.

کسب و کارهای مختلف می توانند از استراتژی های متفاوت (بسته به طرز تفکر آنها، مخاطب هدف و رقبای خود) و همکاری کردن با کسب وکارهای دیگر بهره مند شوند، سپس با امتحان کردن استراتژی های مختلف و اندازه گیری نتایج هر چالش به مرور زمان در این حوزه دارای یک تیم قدرتمند و باتجربه بازاریابی شوند.

اگر به دنبال یاد گرفتن این علم هستید، در نظر داشته باشید که هر کتاب الکترونیکی بازاریابی دیجیتال یا دوره آموزشی مربوط به آن را خریداری نکنید. اکثر این موارد به گونه ای طراحی و منتشر شده اند تا مخاطبان زیادی را با فرض های دروغین و آمارهای جعلی جذب کنند. در انتخاب این موارد باید از افراد باتجربه این حوزه کمک بگیرید تا به شما کتاب ها و دوره های مفید را معرفی کنند.

منبع : INC/zoomit
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AdejNOPJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگ
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه