یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

  به قلم Rob Mathison

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا از اینستاگرام در راستای ارتقای برند خود استفاده می کنید. درواقع با توجه به رشد تکنولوژی در حال حاضر شما با انواع چنین شبکه هایی مواجه هستید. به همین خاطر در صورتی که تنها دلیل شما برای انتخاب آن محبویت بالاست، ضرورت دارد این مقاله را مطالعه کنید تا نسبت به جنبه های دیگر این شبکه اجتماعی که آن را نسبت به سایرین متمایز ساخته است، آشنا شوید.

1- وجود 800 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه

طبق آمار منتشر شده، چیزی حدود 800 میلیون کاربر حداقل یک بار در ماه به اکانت خود سر می رنند. این رقم بسیار بالا بازار مناسبی را به وجود آورده است که می تواند فضایی مطلوب برای تبلیغات باشد. در این زمینه تنها فیس بوک و یوتیوب به این آمار نزدیکند که به علت رشد بهتر این شبکه پیش بینی می شود تا چند سال آینده اینستاگرام به برندی بی رقیب در زمینه جذب مخاطب تبدیل شود. به همین خاطر منطقی تر است که آن را انتخاب نخست خود بدانید.

2- وجود 80 درصد کاربر غیرآمریکایی

اگرچه بسیاری از شبکه های اجتماعی در کشور خودشان بیشترین میزان طرفدار را دارا هستند، با این حال اینستاگرام به علت ماهیت بسیار جذابی که دارد توانسته است مرزها را کنار بگذارد و رویکردی جهانی به خود بگیرد. به همین خاطر هر فردی در هر کجای جهان می تواند از این شبکه برای اهداف اقتصادی خود استفاده کند.

3- درصد کاربران زن بیشتر

محور اصلی اینستاگرام بر پایه ارسال تصویر است و همین امر باعث شده است در میان زنان از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. به همین دلیل در صورتی که در زمینه ای فعالیت دارید که مخاطب هدف شما زنان محسوب می شوند، می توانید اطمینان داشته باشید که در اینستاگرام بیشترین تعداد مخاطب را به دست خواهید آورد.

مطلب مرتبط: تداوم تجربه مشتری در تجربه برند

4- محبوبیت بسیار بالا در میان جوانان و نوجوانان

بسیاری از شبکه ها مانند توییتر یا حتی فیس بوک چندان مورد توجه قشر جوان قرار نمی گیرند، از این رو برندهایی که نیاز به برقراری ارتباط با افراد سن پایین دارند، بهتر است اینستاگرام را انتخاب کنند و اولویت اقدامات خود را روی این شبکه قرار دهند. جالب است بدانید که 70درصد کاربران این شبکه در آمریکا را دانش آموزان تشکیل می دهند. فراموش نکنید که اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین شبکه اجتماعی محسوب شده و حتی رشد چشمگیر اسنپچت در چند سال اخیر نیز نمی تواند به معضلی برای این شبکه تبدیل شود، به همین دلیل اینستاگرام ریسک کمتری به همراه خواهد داشت.

5- زیرشاخه فیس بوک بودن

بدون تردید حمایت شدن از سوی قدیمی ترین شبکه اجتماعی جهان، عاملی است که به ارتقای سطح این شبکه محبوب کمک کرده است. به همین دلیل حرفه ای بودن کار تضمین شده است. در واقع بسیاری از شبکه های اجتماعی را می توان مثال زد که تنها در مقطعی کوتاه حرفی برای گفتن داشته اند. با این حال حمایت فیس بوک می تواند خود عاملی محسوب شود که بقای آن را در بالاترین سطح تضمین خواهد کرد.

6- عدم افت کاربر

همانطور که در مورد گذشته به اختصار توضیح داده شد، اینستاگرام از زمان تأسیس روندی بدون افت را تجربه کرده است. درواقع به علت جاذبه های بالای این شبکه عدم حضور افراد در این شبکه در اکثر موارد مقطعی بوده و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود. با این حال حتی اگر کاربرانی را نیز از دست بدهد، به میزانی جذب مخاطب و کاربر جدید دارد که مورد توجه قرار گرفته نشود.

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای برند

7- بیشترین میزان کاربر در شبانه روز

معمولا افراد در کار با تلفن همراه خود، بیشترین زمان را به گشتن در اینستاگرام اختصاص می دهند. آمارها در این رابطه حاکی از آن است که 32 دقیقه میزان متوسط زمانی است که افراد به این امر می پردازند که رقمی قابل توجه و به مراتب بیشتر نسبت به سایر رقباست.

8- 4.2 میلیارد میزان لایک کاربران و 95میلیون ارسال پست به صورت روزانه

همواره میزان لایک و ارسال مطلب از معیارهای مهم و تعیین کننده برای مقایسه و انتخاب بهترین شبکه اجتماعی، تلقی می شود. به همین خاطر ضروری است بدانید که اینستاگرام از این نظر در چه جایگاهی قرار دارد. این آمار بیانگر فعالیت بسیار بالای کاربران در این شبکه است که باعث شده لقب شادترین مکان اینترنتی به آن اطلاق شود.

9- قابلیت استوری

اگرچه برنامه های دیگری نظیر اسنپچت نیز از این امکان برخوردارند، با این حال این قابلیت به علت طراحی فوق العاده باعث شده تا افراد به خوبی بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و آن را یک قابلیت کاملا کاربردی و خوب بدانند. جالب است بدانید اینستاگرام همواره در رابطه با آپدیت خود موفق عمل کرده و توانسته رضایت افراد را به همراه داشته باشد. مهم ترین عامل در این رابطه اضافه کردن تنها موارد ضروری در راستای پوشش ضعف ها در کنار عدم تغییر در قالب کلی برنامه است. این امکان باعث شده است تا افراد بتوانند مطالبی را در صفحه خود قرار دهند که پس از 24 ساعت حذف خواهد شد و این گامی بلند در راستای کسب رضایت کاربران محسوب شده و به خوبی توانسته است جای خود را در میان کاربران عادی و برندهای موجود پیدا کند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته بازاریابی جهت برندسازی در اینستاگرام

در این رابطه آمارها حاکی از آن است که این قابلیت منجر به افزایش دفعات بارگذاری مطلب و گذراندن وقت کاربران شده و خود بیانگر اقدامات حرفه ای تیم کاری اینستاگرام است. این امکان فضا را برای تحرک بیشتر برندهای موجود نیز باز کرده است که آن را به فضایی مطلوب تر در راستای انجام کارهای اقتصادی مبدل می سازد.

10- افزایش تعداد کلیپ ها

همانطور که در موارد گذشته بیان شد، محور اصلی اینستاگرام بر پایه ارسال تصویر است. با این حال یک شبکه اجتماعی با چنین محدودیتی نمی تواند ربته نخست را تصاحب کند. به همین خاطر در چندسال اخیر اینستاگرام به فکر افزایش زمان در دسترس کاربران برای ارسال فیلم های خود بوده است. این مشکل در حال حاضر با امکان چندصفحه ای کردن یک پست، تا حدودی برطرف شده که خود به رشد چشمگیر ارسال ویدئو منجر شده است. بدون تردید به هر میزان که کاربران آزادی عمل بیشتری داشته باشند، تمایل بیشتری به ادامه فعالیت خود خواهند داشت که این شبکه اجتماعی خوشفکر توانسته است تا به این جا با شناخت درست ضعف های خود در این زمینه کاملا موفق عمل کند.

جالب است بدانید که بیشترین حجم فعالیت های اقتصادی در این شبکه صورت می گیرد که خود به اهمیت آن افزوده است. آمارهای منتشره از برند اینستاگرام حاکی از آن است که وضع ارسال ویدئو به نسبت سال گذشته 4 برابر افزایش پیدا کرده و پیش بینی می شود در سال های آینده سیر صعوی خود را حفظ کند. بدون تردید شرکت ها تنها بر پایه تصویر نمی توانند اطمینان لازم برای خرید مشتری را فراهم آورند که این مشکل به خوبی رفع شده است.

مطلب مرتبط: چگونه برند خود در اینستاگرام را به شهرت برسانیم

11- حضور اکثر چهره های مشهور جهان

بدون تردید هنگامی که سلبریتی ها در یک جایی باشند، افراد انگیزه بیشتری برای حضور پیدا خواهند کرد. در واقع اینستاگرام این امکان را فراهم آورده است تا افراد بتوانند با این دسته از افراد ارتباط نزدیکی پیدا کنند. در این رابطه نیز خواننده مشهور سلنا گومز با در اختیار داشتن 133 میلیون دنبال کننده در صدر قرار دارد. این در حالی است که در باقی شبکه های اجتماعی نمی توانید این حجم از افراد مشهور در سراسر جهان را مشاهده کنید. برندها از این حضور فوق العاده در راستای اهداف تبلیغاتی خود می توانند به خوبی استفاده کنند. 

منبع : hootsuite
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mFgsCcbX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه