جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر یک برند بتواند از نیازهای مشتری قبل از مطرح کردن مطلع شود، می تواند محصول خود را با آمادگی بیشتری عرضه کند و درنتیجه میزان فروش محصولات بالا برود.

مطمئنا یکی از بهترین راه ها برای شناخت نیاز مشتری برقرار ارتباط مستقیم با او است. معمولا اغلب استراتژیست های بازاریابی از این روش استفاده می کنند. اما اغلب اوقات زمانی که از مشتری در مورد نیازهایش سؤال می شود، نمی تواند پاسخ مناسبی ارائه دهد. این افراد ممکن است فن بیان قوی داشته باشند، اما زمانی که صحبت از بیان نیازهای اصلی به میان می آید نمی توانند منظور خود را به طور شفاف و واضح بیان کنند.

بنابراین وظیفه شما این است که به عنوان یک بازاریاب نیازهای مشتری را بهتر از خودش و به طور واضح و مختصر پیش بینی و بیان کنید. هرقدر این کار با دقت بیشتری انجام شود میزان وفاداری مشتری به برند بیشتر خواهد شد. این کار چالش بزرگی است اما دو راه برای انجام آن وجود دارد.

اولین راه پرسش مستقیم است. به این صورت که با برگزاری یک نظرسنجی ساده از آن ها بپرسید در مورد محصولاتتان چه فکر می کنند. این نظرسنجی را می توانید در پایین ایمیل های بازاریابی یا در صفحه ی خرید سایت درج کنید و از مشتری ها بخواهید به آن ها پاسخ دهند. مطمئنا این تلاش برند از چشم مشتری ها دور نمی ماند؛ زیرا نتیجه ی مطالعات نشان داده است ۶۲ درصد مشتری ها تمایل به خرید از شرکت هایی دارند که از مشتری های خود نظرسنجی می کنند و بیش از نیمی از آن ها به برند وفادار خواهند ماند.

مطلب مرتبط:مشتری نیازهای خود را چگونه می شناسد؟ (بخش اول(

این راه حل معمولا جواب می دهد و میزان فروش محصول یا خدمات را بالا می برد؛ اما ایده آل ترین حالت و روش دوم این است که نیازهای مشتری را خودتان و پیش از اعلام آن ها حدس بزنید. این کار نه تنها نیازهای مشتری را مشخص می کند بلکه اعتماد آن ها به برند را نیز افزایش می دهد. در ادامه این مقاله به چگونگی انجام این کار می پردازیم.

استفاده از سایت آمازون

مدلی که شرکت آمازون روی بازار خرده فروشی پیاده سازی کرده است باعث می شود این پلت فرم ابزارهای دقیقی برای نیازسنجی مشتری ها به بازاریابان باهوش ارائه دهد. یعنی به آن ها کمک می کند نیازهای مشتری را پیش از اینکه حتی خودشان متوجه باشند، پیدا کنند و درنتیجه محصولات موفقی به بازار ارائه دهند. برای انجام این کار، در سایت آمازون به عنوان مثال وارد قسمت کتاب ها شوید. داخل سایت گروه هایی وجود دارند که مردم نظراتشان را در آن ها بیان می کنند.

در این قسمت به عناوین کتاب های پرفروش و نظر مردم توجه کنید. این کتاب ها بسیار موفق هستند و فروش بالایی دارند؛ زیرا توانسته اند نیاز مخاطب را برطرف کنند. در این گروه ها به عباراتی که توسط کاربران استفاده می شود دقت کنید. این ها کلماتی هستند که مخاطبان دوست دارد بشوند و ارزش هایی هستند که برایشان اهمیت بسیار زیادی دارند.

سپس وارد قسمت بررسی محصول یا کتاب مورد نظر شوید. سعی کنید تمام نظرهایی که گذاشته شده است بخوانید. زمانی که شخصی محصولی را برای اولین بار امتحان می کند، دوست دارد احساسات خود را هر چه سریع تر با دیگران به اشتراک بگذارد. بنابراین نظرهایی که در مورد هر محصول گفته می شود، احساس واقعی خریدار و از هر نظرسنجی تأثیرگذارتر اهستند. هیچ دست کاری روی این اطلاعات نشده است و تمام کامنت ها نظرهای واقعی مشتری ها هستند.

بنابراین بازاریابی که باهوش باشد از این اطلاعات به نفع شرکت خود استفاده خواهد کرد. شرکتی که از کارآمدی محصولات خود مطمئن باشد، به مخاطبان می گوی ویژگی های مورد نظرشان در مورد محصولات را می داند و همچنین از ویژگی هایی که دوست ندارند، مطلع است.

مطلب مرتبط:مشتری نیازهای خود را چگونه می شناسد؟ (بخش دوم(

روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارند؛ به عنوان مثال می توان این پیغام را با عبارات دقیقی که توسط خود کاربران استفاده شده است مطرح کرد تا تأثیر مثبت بیشتری روی آن ها بگذارد. اینکه مخاطب ببیند نیازهایش را بدون مطرح کردن متوجه شده اید، فروش محصولات را به میزان قابل توجهی بالا خواهد برد.

منبع : forbes/zoomit
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TzI2qUni
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه