چهارشنبه, ۲ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Wed, 22 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

توسعه کسب و کار بحثی است که همه درباره اش ادعا دارند. با این حال وقتی نوبت به عمل می رسد، کمتر کسی داوطلبانه پا در این هزارتوی گیج کننده خواهد گذاشت. درست به همین خاطر خیلی از استارت آپ ها هرگز از سطح محلی فراتر نمی روند؛ چه برسد به اینکه تبدیل به رقیبی قرص و محکم برای برندهای بزرگ شوند. 

اگرچه خیلی از کارآفرینان سعی و تلاش بی پایان را بهترین راه برای توسعه کسب و کار می دانند، اما یک ایده هوشمندانه استفاده از ابزارهایی است که نوعی میانبر برای آدم ایجاد می کنند. دونده ای را در نظر بگیرید که برای موفقیت در مسابقات ماراتن به جای تمرین بیشتر سراغ کفش هایی باکیفیت می رود. به طوری که با همان زمان تمرین قبلی توانایی طی مسیر طولانی تری را داشته باشد. این ماجرا در حوزه کسب و کار نیز روی می دهد. البته در اینجا به جای کفش های باکیفیت پای هوش مصنوعی وسط است!

توسعه کسب و کار با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی موضوعی جذاب برای مردم در سراسر دنیا محسوب می شود. نکته جالب اینکه کمتر کسی درباره کاربردهای این فناوری در دنیای کسب و کار چیزی می داند. انگار که همه فقط دوست دارند کلیشه های رایج در این رابطه را با هم دست به دست کنند. اگر شما هم گوش تان پر از چنین کلیشه هایی است، این مقاله مخصوص شماست؛ چراکه ما قصد داریم یکبار برای همیشه ابزارهایی کاربردی و صدالبته مقرون به صرفه برای توسعه کسب و کار را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا طعم توسعه کسب و کار با چاشنی هوش مصنوعی را بچشید. 

مطلب مرتبط: کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه فروش

توسعه کسب و کار با هوش مصنوعی

توسعه کسب و کار با هوش مصنوعی

کارآفرینان همیشه گارد محکمی در برابر تغییرات تازه دارند. این امر درباره هوش مصنوعی هم مصداق دارد. صرف نظر از کسانی که هنوز به روش های قدیمی در دنیای کسب و کار دل خوش کرده اند، بعضی ها هم نگران هزینه های احتمالی استفاده از این ابزارها هستند. 

راستش را بخواهید، ما هیچ ایده ای درباره ریشه تصور «گرانی ابزارهای هوش مصنوعی» نداریم. با این حال باید خیال تان را راحت کنیم که دست کم در این مقاله خبری از ولخرجی های الکی نیست. در عوض ما سراغ ابزارهایی رفته ایم که علاوه بر هزینه پایین، برای شما دردسرهای زیادی هم به هنگام استفاده نداشته باشند. 

این روزها نه تنها مشتریان، بلکه کارآفرینان هم دنبال ساده ترین روش ها برای رفع نیازشان هستند. یکی از نیازهایی که باید همیشه در کانون توجه کارآفرینان قرار گیرد، مسئله توسعه کسب و کار است. همانطور که در دنیای فوتبال همه طرفدار تیم های برنده می شوند، در بازار هم اگر شما خیلی زود کارتان را توسعه ندهید، حتی یک مشتری هم دور و برتان باقی نمی ماند. 

اجازه دهید کارمان را با همین مقدمه کوتاه تمام کنیم. خب شما که برای این توضیحات اینجا نیستید، مگر نه؟ این شما و این هم فهرستی طلایی از ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه کسب و کار.

1.    گرمرلی (Grammarly): خداحافظی با غلط های نگارشی

گرمرلی (Grammarly): خداحافظی با غلط های نگارشی

ما فهرست مان را با یک ابزار بی نهایت ساده اما کاربردی شروع کرده ایم. گرمرلی از آن دست ابزارهایی است که چند سالی از عمرش در بازار می گذرد. با این حال هنوز خیلی ها آن را جدی نمی گیرند. احتمالا شما هم پیش خودتان فکر می کنید یک ابزار ویرایش محتوای متنی چقدر مهم است که به کار توسعه کسب و کار بیاید؟ جواب ما برای این سوال کاملا روشن و کوتاه است: خیلی!

هر کسب و کاری در طول روز کلی ایمیل، پیام و حتی گزارش مختلف برای مشتریانش ارسال می کند. شاید فکر کنید تا اینجای کار هیچ چیز غیرطبیعی درباره فعالیت برندها وجود ندارد. پس اجازه دهید کمی بحث را دراماتیک کنیم. عصری را در نظر بگیرید که بعد از چند ساعت کار به خانه برگشته اید و بالاخره فرصتی برای چک کردن شبکه های اجتماعی دارید. حالا اگر با پست برند محبوب تان رو به رو شوید که پر از غلط املایی است، چه حسابی خواهید داشت؟

شما را نمی دانم، ولی من که اصلا میانه خوبی با برندهایی که همیشه غلط املایی دارند، نداشته ام. قبلا این مشکل فقط و فقط به لطف یک ویراستار کارکشته رفع می شد، با این حال در دنیای کنونی همه چیز فرق کرده است. یکی از نمودهای این تغییرات مربوط به هوش مصنوعی است. 

گرمرلی با استفاده از هوش مصنوعی به طور خودکار متن های کاربران را تحلیل و ایراداتش را رفع می کند. نکته جالب اینکه رفع ایرادات فقط به غلط های املایی ختم نمی شود. در عوض شما حتی امکان ویرایش لحن متن تان را هم خواهید داشت؛ آن هم بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنید. 

ما در روزنامه فرصت امروز تولید محتوا را یکی از میانبرهای اساسی برای توسعه کسب و کار می دانیم. پس اگر دوست دارید فرآیند تولید محتوا را با دقت بالا انجام دهید، باید از همین امروز کارتان را با دقت بیشتر جلو ببرید. گرمرلی در زمینه تولید محتوا خیال تان را از غلط های نگارشی و همینطور خلق یک لحن پرشور راحت می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز سراغ این ابزار بروید تا کارتان راحت تر از هر زمان دیگری شود. 

مطلب مرتبط: در قبال هوش مصنوعی باید چه رفتاری در پیش بگیریم؟

2.    چت جی پی تی (Chat GPT): ابزاری بحث برانگیز

چت جی پی تی (Chat GPT): ابزاری بحث برانگیز

چت جی پی تی از آن دست ابزارهایی است که تقریبا هر کسی درباره اش نظر خاص خودش را دارد. نکته کمدی ماجرا بی خبری خیلی از همین به اصطلاح کارشناس ها از روش کار این ابزار است. انگار که همه به اجبار نظرشان درباره این ابزار را بیان کنند. وگرنه حسابی از کورس رقابت عقب می مانند. اجازه دهید قبل از اینکه سراغ کاربردهای این ابزار بروید، یکبار برای همیشه تکلیف آن را مشخص کنیم. اصلا چت جی پی تی، چی هست؟

ابزاری که در این بخش درباره اش حرف می زنیم، در واقع نسل پیشرفته ربات های چت است. اگر قبلا ربات های چت فقط سوالات سطحی را جواب می دادند، حالا چت جی پی تی حتی از پس سوالاتی عمیق مانند «معنای زندگی» هم برمی آید. ماجرا جالب شد، نه؟

بی شک کسی در دنیای کسب و کار با سوالات انتزاعی مثل معنای زندگی کاری ندارد. خب اینجا که کلاس فلسفه نیست. در عوض ایده هایی برای تولید محتوا در صنعت مد و پوشاک گزینه بهتری خواهد بود، مگر نه؟ این روزها خیلی از افراد برای تولید محتوا یا توسعه کسب و کارشان از ایده های چت جی پی تی سود می برند. کافی است شرحی دقیق از اوضاع کسب و کار و نیازهای تان به این ربات دوست داشتنی دهید تا بقیه کارها در یک چشم به هم زدن انجام شود. 

یادتان باشد، چت جی پی تی به هیچ وجه یک سامانه اتوماسیون نیست. به زبان خودمانی، این ابزار فقط به شما برای یافتن ایده های تازه کمک می کند. ارزیابی و اجرای آنها همچنان کاری است که در حیطه مسئولیت خودتان قرار دارد. پس الکی مسئولیت تان را به گردن دیگران نیندازید. وگرنه اوضاع تان در بازار خیلی زود به هم خواهید ریخت. 

3.    گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): ابزاری آشنا در قالبی جدید

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): ابزاری آشنا در قالبی جدید

گوگل آنالیتیکس نامی آشنا برای کارآفرینان محسوب می شود. خیلی از کارآفرینان اولین تجربه شان از شیوه مدرن کارآفرینی را با این ابزار پشت سر گذاشته اند. به طوری که حالا با کوچک ترین مشکلی همه نگاه ها به گوگل آنالیتیکس دوخته می شود. راستش را بخواهید، خیلی وقت ها انتظارات از این ابزار بیش از اندازه است. به طوری که کارآفرینان انتظار دارند تک تک مشکلات شان را گوگل حل کند. ما در روزنامه فرصت امروز کاربرد اصلی گوگل آنالیتیکس را ارائه گزارش های دقیق و تحلیل های جامع درباره بازار کسب و کار می دانیم. نکته جالب اینکه ابزار مورد بحث امکان تحلیل هر حوزه براساس فیلترهای انتخابی کاربران را دارد. به طوری که آخر سر یک گزارش کاملا شخصی سازی شده در اختیار مخاطب قرار می دهد. 

بعضی از کارآفرینان فکر می کنند گوگل آنالیتیکس باید همه مشکلات کسب و کارشان را در یک چشم به هم زدن حل کند. اگر شما هم چنین انتظار نابجایی از ابزار گوگل دارید، باید حسابی ناامیدتان کنیم. خب اگر قرار بود همه کارشان را به گوگل بسپارند و روی صندلی راحتی شان استراحت کنند، دیگر خبری از ورشکستگی استارت آپ ها نبود!

مطلب مرتبط: آینده و تحول کسب و کارها در عصر هوش مصنوعی

ما در روزنامه فرصت امروز گوگل آنالیتیکس را ابزاری کمکی برای تمام برندهایی می دانیم که نیاز به اطلاعات دست اول دارند. بی شک تحلیل داده های مختلف کار ساده ای نیست. به علاوه، خیلی از کارآفرینان عملا فرصت یا زمان لازم برای رسیدگی به چنین کاری را هم ندارند. 

پس به جای اینکه خودتان را درگیر ماجراهای عجیب و غریب کنید، از گوگل آنالیتیکس به عنوان چراغ راه تان استفاده کنید. 

4.    میل چیمپ (Mail Chimp): ایمیل مارکتینگ با خیال راحت

میل چیمپ (Mail Chimp): ایمیل مارکتینگ با خیال راحت

میل چیمپ مشهورترین ابزار ایمیل مارکتینگ در دنیا محسوب می شود. بی شک خیلی از کارآفرینان بارها و بارها اسم این ابزار به گوش شان خورده و چه بسا از آن برای طراحی کمپین استفاده کرده باشند. ماجرا از این قرار است که کاربران در میل چیمپ امکان استفاده از سیستم اتوماسیون برای ارسال ایمیل های گروهی را دارند. البته در نسل جدید این ابزار هوش مصنوعی نیز به ماجرا اضافه شده است. به این ترتیب شما می توانید فرآیند پاسخگویی به کاربران را نیز به طور کامل در اختیار میل چیمپ قرار دهید. 

یکی از امکانات حیرت انگیز میل چیمپ برای کسب و کارها بخش «طراحی تجربه کاربران» است. این بخش به شما برای شخصی سازی محتوای ایمیل ها، گردآوری بازخورد هر کاربر و همچنین بازآفرینی کمپین های قدیمی کمک می کند. البته این کار نه براساس راهنمایی کارشناس های واقعی، بلکه قدرت ارزیابی هوش مصنوعی صورت می گیرد. بنابراین می توانید با استفاده از این ابزار به آینده کسب و کارتان امیدوار باشید. 

این روزها کلی ابزار برای ایمیل مارکتینگ دم دست بازاریاب ها قرار دارد. از آنجایی که همیشه ابزارهای رایگان به پُست آدم می خورد، خیلی از کارآفرینان قید ابزار پولی مثل میل چیمپ را می زنند. اگر از ما می شنوید، این ابزار نه تنها ارزش پولی که هزینه می کنید را دارد، بلکه بازگشت سرمایه حیرت انگیزش شما را متعجب خواهد کرد. به علاوه، نسخه رایگان میل چیمپ برای کسب و کارهایی که دنبال ارسال ایمیل های بی نهایت زیاد نیستند، راضی کننده خواهد بود. 

5.    هاب اسپات (Hubspot): بازاریابی با هوش مصنوعی

هاب اسپات (Hubspot): بازاریابی با هوش مصنوعی

هاب اسپات آخرین ابزاری است که در این بخش زیر ذره بین خواهیم برد. این ابزار در طول سال های اخیر توجه بی نهایت زیادی از سوی کارآفرینان جلب کرده است. به طوری که خیلی از بازاریاب ها بدون آن استفاده از این ابزار قدم از قدم برنمی دارند. 

شاید فکر کنید هاب اسپات از آن دست ابزارهایی است که فقط به خاطر سابقه حضورش در بازار کلی اعتبار پیدا کرده است. در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه اوضاع کمی متفاوت تر از این حرف هاست. اجازه دهید قبل از اینکه بی گدار به آب بزنیم، نگاهی به امکانات این ابزار داشته باشیم:

•    تولید محتوا: هاب اسپات به لطف هوش مصنوعی نقش موثری در پیشنهاد ایده های طلایی در زمینه تولید محتوا ایفا می کند. بی شک برای همه ما پیش آمده هیچ ایده ای به ذهن مان نرسد. در این صورت هاب اسپات همان ابزاری است که به شما برای موفقیت در بازار کمک خواهد کرد. 

•    سئو: سئو از آن دست کارهایی است که تقریبا هیچ کس دوست ندارد خودش را درگیر آن کند. به همین خاطر ابزار هاب اسپات با کمترین هزینه سئو محتوای تان را ارزیابی می کند. نکته جالب اینکه هوش مصنوعی هاب اسپات را قادر به رفع ایرادات سئو به طور خودکار کرده است. این یعنی شما حتی لازم نیست ایرادات محتوای تان را به طور دستی رفع کنید؛ به همین سادگی!

مطلب مرتبط: مهم ترین صنایع و کسب و کارهایی که در آینده توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد

•    مدیریت شبکه های اجتماعی: چه کسی دوست دارد دائما به سوالات یا درخواست های کاربران در شبکه های اجتماعی جواب دهد؟ این دقیقا همان سوالی است که هاب اسپات خودش را برای جواب به آن آماده کرده است. از آنجایی که هیچ کس دوست ندارد کاری تکراری مثل پرسش و پاسخ با کاربران را تجربه کند، مدیریت شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی هاب اسپات یکی از راحت ترین کارهای دنیاست. کافی است دسترسی لازم را به این ابزار دهید تا کارتان به سادگی هرچه تمام تر جلو برود. 

منابع:

https://blog.hubspot.com

https://www.growthmarketingpro.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tFDkVHjE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه