دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هالووین از آن دست مناسبت هایی است که حتی آدم های بی توجه به تقویم را هم سرحال می آورد. این مناسبت بیشتر از اینکه موجب ترس و وحشت در میان مردم شود، بهانه ای برای وقت گذرانی در کنار دوستان و تجربه کمی هیجان بیشتر است. درست به همین خاطر برندها از مدت ها قبل از فرا رسیدن هالووین در تدارک کمپین بازاریابی ویژه ای هستند تا حسابی مشتریان را غافلگیر کنند. 

بی شک پوشیدن لباس های عجیب و غریب و تلاش برای ترساندن مشتریان ایده ای نیست که هنوز طرفدارهای خاص خودش را داشته باشد. خب در دنیایی که همه چیز با سرعت نور تغییر می‏ کند، چرا چنین ایده کلیشه ای و قدیمی باید همچنان طرفدارهای خاص خودش را داشته باشد؟

هالووین، فرصتی برای ترکیب بازاریابی و هیجان

ما در این مقاله قصد داریم شما را با چند تا ایده شسته و رفته برای بازاریابی در بازه زمانی هالووین آشنا کنیم. یادتان باشد، اگرچه هالووین براساس تقویم فقط یک روز مشخص در انتهای ماه اکتبر است، اما خیلی ها کل این ماه را به هوای هالووین سپری می ‏کنند. بنابراین لازم نیست برنامه بازاریابی تان را فقط برای یک روز مشخص طراحی کنید. خب اجازه دهید بدون هیچ حرف اضافه ای یک راست برویم سراغ اصل مطلب. این شما و این هم ایده های بازاریابی در هالووین.

میزبانی یک رویداد خودمانی: تجربه هیجان مشترک با مشتریان

میزبانی یک رویداد خودمانی

مردم عاشق هیجان هستند. فرقی هم ندارد هیجان موردنظر مربوط به خرید محصولی تازه باشد یا وقت گذرانی با کسانی که دوست شان دارند، در هر صورت کمی هیجان خیلی از مشکلات را حل می‏ کند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

اگر دقت کرده باشید، خیلی وقت ها مشتریان به این بهانه که یک برند هیجان یا شور و شوق کافی را ندارد، دور آن را خط می کشند. اینطور وقت ها آدم دوست دارد از شدت عصبانیت سرش را به دیوار بکوبد. خب مگر یک برند چه کاری باید انجام دهد تا مشتریان راضی شوند؟ 

جواب این سوال، دست کم در ماه اکتبر، ساده است. کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و یک مراسم خودمانی برگزار کنید. 

یادتان باشد، مراسم برندتان لازم نیست حتما پیرامون محصولات شرکت در جریان باشد. در عوض سعی کنید فضایی خانوادگی و خوش برای مشتریان فراهم کنید. خب مگر هالووین یا هر مناسبت دیگری برای خوشگذرانی ساخته نشده اند؟ 

شما را نمی دانم، ولی من که اصلا دوست ندارم در یک مراسم خودمانی دائما درباره محصول یک برند حرف های ضد و نقیض به گوشم بخورد. پس سعی کنید کمتر خودتان را در تیررس مشتریان قرار داده و فقط اوقاتی خوش برای آنها خلق کنید. اینطوری خود به خود بدل به برندی جذاب و بی نهایت دوست داشتنی برای آنها خواهید شد. 

برگزاری مسابقه کاستوم: پیش به سوی لباس های عجیب و غریب

برگزاری مسابقه کاستوم

هالووین برای همه مردم دنیا با لباس های عجیب معنا پیدا می‏ کند. در آخرین روز ماه اکتبر معمولا بچه ها با لباس های گوناگون دنبال شیرینی گرفتن از بزرگ ترها هستند. شاید فکر کنید آدم بزرگ ها دیگر خیلی برای چنین کارهایی پیر شده اند. خب در این صورت باید ناامیدتان کنیم؛ چراکه ایده اصلی این بخش بر مدار همین موضوع جریان دارد. 

چه کسی گفته آدم با بال رفتن سنش دیگر نباید از مناسبت های مختلف مثل یک بچه کم سن و سال لذت ببرد؟ خب منتظر چه هستید؟ کمی خلاقیت به خرج داده و کودک درون آدم بزرگ ها را بیدار کنید. 

ایده ما در این بخش کاملا ساده و سرراست است. کافی است مسابقه ای حضوری یا آنلاین ترتیب دهید و از شرکت کنندگان بخواهید با لباس هالووین شان در آن شرکت کنند. در نهایت هم به بهترین لباس ها به عنوان برنده جایزه دهید. اگر نظر ما را بخواهید، انتخاب یکی از محصولات برند به عنوان جایزه ایده بی نهایت خوبی خواهد بود. خب اینطوری با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم هزینه زیادی برای جایزه نکرده اید، هم مشتریان تا مدت ها به یاد برند و محصول تان خواهند بود. 

ایده جالب دیگری که می ‏توانید از آن استفاده کنید، ارائه تخفیف به کسانی است که با لباس غیرعادی و مخصوص هالووین در شعبه های برندتان حاضر شوند. مثلا برای این دسته از افراد 10 تا 20 درصد تخفیف ویژه در نظر بگیرید. این طوری کم کم کمپین تان سر و صدای زیادی به راه می اندازد و کلی از مشتریان نظرشان به شما جلب خواهد شد. 

اعطای هدیه در کنار خرید: با میل یا با زور!

اعطای هدیه در کنار خرید

بچه های کم و سن و سال در هالووین با لباس هایی که از مدت ها قبل آماده کرده اند، سراغ همسایه ها رفته و از آنها شکلات یا شیرینی می گیرند. این رسم جالب می تواند به شما برای فروش بهتر محصولات ‏تان کمک کند. ماجرا از این قرار است که شما باید در کنار هر سفارش خرید مشتریان اقدام به ارائه یک هدیه کوچک کنید. اینطوری مشتریان با پوست و استخوان حال و هوای هالووین را درک خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: 7 ایده برای استفاده تجاری از مراسم هالووین

یادتان باشد، شما در این زمان باید هر کاری از دست تان برمی آید، برای لذت بردن مشتریان تان انجام دهید. بنابراین اصلا به فکر بازگشت سرمایه یا فروش هرچه بیشتر نباشید. تمام اقدامات شما در این بازه زمانی تاثیرش را روی ذهنیت مشتریان خواهد گذاشت. ماجرا جالب شد، نه؟

گاهی اوقات کارآفرینان به هوای اینکه هدیه جانبی شان خیلی ارزان یا ناچیز است، قید این استراتژی را می زنند. خب در این صورت باید یادآوری کنیم که هدف اصلی در این میان نه به رخ کشیدن قیمت هدیه، بلکه زنده کردن حس و حال هالووین است. پس چنین فکرهای عجیب و غریبی را کنار گذاشته و فقط به ذهنیت مشتریان تان فکر کنید. اینطوری نتیجه بهتری از کمپین تان خواهید دید. 

شخصی سازی محصولات: تم هالووین و دیگر هیچ

شخصی سازی محصولات

برندهایی مثل کوکاکولا یا برگرکینگ برای مناسبت های مهم بسته بندی محصولات شان را تا حد زیادی شخصی سازی می ‏کنند. شاید این ایده خیلی ساده به نظر برسد، اما اثرگذاری خاص خودش را به دنبال دارد. پس اصلا آن را دست کم نگیرید. توصیه ما در این بخش شخصی سازی بسته بندی محصولات است. خب اعمال تغییرات در اصل محصول کاری نیست که به این سادگی ها انجام شود و معمولا هم نتیجه خوبی به همراه ندارد. 

شخصی سازی محصولات کاری نیست که وقت زیادی از شما گرفته یا حتی نیاز به تجدیدنظر اساسی داشته باشد. کافی است کارهای جزئی مثل بسته بندی یا کمپین بازاریابی تان را تغییر دهید. اینطوری خیلی خوب خودتان را با حال و هوای هالووین سازگار خواهید کرد. 

این روزها مشتریان عاشق برندهایی هستند که به مناسبت های مهم واکنش نشان می دهند. بنابراین اگر خودتان را با اوضاع این حوزه هماهنگ کنید، خیلی راحت کلی مشتری به دست می آورید. 

تغییر دکور فروشگاه: اقدامی ساده

تغییر دکور فروشگاه

دکور فروشگاه ها بسته به مناسبت های مختلف باید تغییر کند. گاهی اوقات کارآفرینان آنقدر درگیر فروش هستند که اصلا این نکات را یادشان می رود. خب اگر شما هم چنین عادتی دارید، دیگر نوبت ترکش فرا رسیده است. کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، مثل روز روشن است. اول از همه باید کمی دکور داخلی فروشگاه را تغییر داده و سپس به فکر دکور خارجی باشید. اینطوری دیگر لازم نیست کلی پول پای کمپین های بازاریابی هدر دهید تا به مشتریان ثابت کنید برندتان با تم هالووین هماهنگ شده است.

خیلی از کسب و کارها وقتی هالووین یا هر مناسبت مهم دیگری از راه می رسد، کارشان را به چند تا کمپین تبلیغاتی ساده محدود می ‏کنند. خب وقتی همه دنبال کمپین های تبلیغاتی هستند، در یک فضای شلوغ پیام شما چندان دیده نخواهد شد. در این صورت باید به فکر راه چاره دیگری باشید. توصیه ما در این میان استفاده از تغییر دکور است. قبول دارم این توصیه کمی عجیب یا حتی پرهزینه به نظر می رسد، اما شما لازم نیست خیلی خرج روی دست شرکت تان بگذارید. در عوض تنها کاری که باید به خوبی دنبال کنید، استفاده از یک تغییر دکور ساده در داخل شرکت یا فروشگاه است. به طوری که مشتری به محض ورود متوجه تغییرات شده و حال و هوای هالووین را تجربه کند.

خیلی از کسب و کارها علی رغم تلاش زیادی که در بازار انجام می دهند، هیچ وقت در مناسبت های مهم توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب را ندارند. این امر نه تنها اوضاع را کمی ناخوشایند می‏ کند، بلکه پای سود برند را نیز به وسط می کشد. خب اگر شما نتوانید مشتریان را دائما راضی نگه دارید، چطور انتظار دارید آنها به طور مداوم از شما خرید کنند؟ این چالشی است که تقریبا هیچ کارآفرینی برای آن جواب مشخصی ندارد. انگار که صرفا تلاش های بی نتیجه در بازار باید نتیجه بخش از آب درآیند؛ همین قدر عجیب و باورنکردنی.

تغییر ظاهری فروشگاه یا حتی تابلوی اصلی شرکت ایده بدی نیست. شما باید کمی هزینه های تان را مدیریت کرده و منابع مالی بیشتر برای خودتان تامین کنید. در این صورت دیگر دائما استرس از دست دادن سرمایه شرکت برای چنین ایده های کاربردی را نخواهید داشت. نکته جالب اینکه برخی از کسب و کارها کلی هزینه بی مورد دارند، اما تا به تغییر دکور می رسد، محافظه کاری را به نهایت می رسانند.

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی هاینز برای هالووین

طراحی ویدئو ویژه: وقتی ویدئو پادشاهی می‏ کند!

طراحی ویدئو ویژه

این روزها ویدئو محبوب ترین فرمت محتوا در دنیا محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب هدف سراغ بازاریابی ویدئویی می روند. احتمالا شما هم در کسب و کارتان چند باری این تکنیک را آزموده باشید. خب در این صورت خیلی خوب اهمیت ویدئو در بازاریابی و به طور کلی تعامل با مشتریان را درک می کنید. 

نکته کلیدی در این میان استفاده از ویدئوهای مناسبتی برای استقبال از هالووین یا هر روز مهم دیگری است. شما با استفاده از چنین راهبردهایی فرصت اثرگذاری درست بر روی مخاطب را به دست آورده و جایگاه تان به عنوان یک برند با پرستیژ را به رخ دیگران می کشید. 

ویدئوی ویژه شما لازم نیست پیامی متفاوت یا معنادار برای مخاطب داشته باشد. همین که به آنها یادآور شوید که کارتان را جدی می گیرید و حواس تان به مناسبت ها هست، کافی خواهد بود. خب اینطوری نه تنها وضعیت را به سود خودتان شکل خواهید داد، بلکه دیگر لازم نیست خیلی هم نگران نارضایتی مشتریان باشید.

بازنشر محتوای تولید کاربران: به وقت گوش دادن به صدای مشتریان

بازنشر محتوای تولید کاربران

مشتریان همیشه دوست دارند درباره برندهای مورد علاقه یا مناسبت های مهم دست به تولید محتوا بزنند. شاید فکر کنید اغلب محتواهای اینچنینی کیفیت بسیار فاجعه ای دارند. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه این روزها خیلی از مردم کار با اپ های ویرایش محتوا را یاد گرفته اند. تجربه این عبارت برای کارآفرینان امکان سرمایه گذاری بر روی محتوایی است که مشتریان شان تولید می ‏کنند. این امر نه تنها برای شما دنیای جذاب تری به همراه خواهد داشت، بلکه هزینه های تولید محتوا را نیز کاهش می دهد.

یادتان باشد، مشتریان دوست دارند محتوای شان از سوی برندها دیده شود. بنابراین صرف نظر از کیفیت نهایی محتوا بد نیست چند تا از آنها را بازنشر دهید. قبول دارم این کار سخت به نظر می رسد، اما به فکر تاثیری باشید که روی مشتریان خواهید گذاشت. شاید اینطوری سختی های مسیر کمی هم که شده کاهش بیابد. 

محتوای تولید کاربران معمولا برای بازاریاب ها حسابی جذاب است. خب آنها با استفاده از این محتوا کارشان راحت تر شده و کافی است قبل از انتشار محتوا آن را کمی ویرایش کنند؛ به همین سادگی.

مطلب مرتبط: کمپین بازاریابی برگرکینگ برای هالووین

سخن پایانی

تکنیک هایی برای بازاریابی در دوران هالووین

هالووین برای مردم بسیاری در دنیا اهمیت دارد. حتی کسانی که این مناسبت جزئی از تقویم ملی شان نیست هم آن را دنبال می ‏کنند. درست به همین خاطر استفاده از تکنیک هایی برای بازاریابی در دوران هالووین به تمام کسب و کارها کمک خواهد کرد. در این میان اصلا مهم نیست شما چه وضعیت یا شرایطی دارید. در هر صورت سرمایه گذاری بر روی هالووین کمک تان خواهد کرد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، کافی است نیم نگاهی به نکات مورد بحث در این مقاله بیندازید. به علاوه، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما و کسب و کارتان هستند. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uhRFeTwR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه