جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هالووین برخلاف آنچه خیلی ها فکر می کنند شبی پر از ترس و وحشت نیست. در عوض خیلی ها با لباس های عجیب و غریب سعی در خوشگذرانی با دوستان و اعضای خانواده دارند. در این بین اغلب مردم از مدت ها قبل از این شب به یادماندنی حاضر می شوند. برندها هم برای اینکه بخشی از این شادی حیرت انگیز باشند، خیلی زود دست به کار شده و شروع به تولید محتوای بازاریابی می کنند. بی شک تولید محتوا مثل چوب جادوی هری پاتر مهمترین ابزار بازاریاب ها محسوب می شود، اما کار شما همیشه نباید به این چوب اسرارآمیز محدود بماند. از آنجایی که هالووین تماما درباره فعالیت های عجیب و غریب است، بد نیست شما هم کمی ترک عادت کرده و دست به کارهای غیرعادی بزنید. اینطوری هم مشتریان تان را غافلگیر می کنید، هم اینکه بخشی از هالووین تکرارنشدنی آنها خواهید بود. 

بعضی از بازاریاب ها فکر می کنند هالووین مثل ورزش کریکت که فقط در هند و پاکستان طرفدار دارد، فقط مخصوص بعضی از کشورهای خاص است. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید یکی از درس های مهم بازاریابی را دوباره مرور کنیم؛ شما قرار نیست همیشه مطابق عادت مخاطب تان رفتار کنید. این روزها هالووین آنقدر مشهور هست که همه مردم دنیا ماهیتش را بدانند. پس از این فرصت به عنوان بهانه ای جذاب برای تعامل بیشتر با مشتریان تان استفاده کنید. چه بسا همین مناسبت غیرمتعارف مشتریان تازه ای هم برای تان به همراه داشته باشد. ماجرا مثل فیلم های اکشن به بخش هیجان انگیزش رسید، نه؟

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

ما در این مقاله قصد داریم خیلی رُک و پوست کنده ایده های طلایی برای بازاریابی در هالووین را با شما در میان بگذاریم. اگر شما هم دوست دارید امسال به جای تماشای ویدئوهای تیک تاکی درباره هالووین خودتان هم نقشی در این مناسبت داشته باشید، کافی است تا آخر مقاله همراه مان باشید. آن وقت صفر تا صد طراحی کمپین برای این جشن دست تان می آید. 

مطلب مرتبط: 7 ایده برای استفاده تجاری از مراسم هالووین

هالووین و ایده های طلایی برای بازاریابی

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

هالووین به طور سنتی روز 31 اکتبر در اغلب کشورهای جهان برگزار می شود. در این روز مردم با لباس های ترسناک، از شما چه پنهان این روزها بیشتر لباس ها خنده دار شده اند، به خیابان ها یا خانه همدیگر می روند. اگرچه هدف اصلی از این کار ترساندن دیگران است، اما به مرور زمان شادی و سرگرمی جای این هدف را گرفته است. به طوری که این روزها تقریبا دیگر خبری از صدای جیغ یا ترسیدن مردم در هالووین جای خودش را به خنده های از ته دل داده است. به همین خاطر برندها هم عاشق بازاریابی در کل ماه اکتبر هستند. 

حالا که یک مقدمه کوتاه درباره هالووین دستگیرتان شد، اجازه دهید بدون کمترین معطلی برویم سراغ اصل مطلب. هرچه باشد شما اطلاعات تاریخی درباره این مناسبت را در ویکی پدیا هم می توانید جست وجو کنید. 

تخفیف ویژه روی محصولات مرتبط با هالووین: در جشن مشتریان سهیم شوید!

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

وقتی صحبت از هالووین می شود، همه به فکر لباس های عجیب و غریبی می افتند که برای یک شب هم که شده ظاهر شهر را عوض می کند. قبول دارم خرید لباس مخصوص، آن هم برای هالووین، هیجان بی نهایت زیادی دارد اما مشتریان به فکر خریدهای دیگر هم هستند. از آنجایی که خیلی ها در این مناسبت به مهمانی می روند، خرید تنقلات در نیمه دوم اکتبر بی نهایت افزایش پیدا می کند. فکر می کنم لازم به گفتن نباشد که تخفیف خرده فروشی ها در این زمان می تواند کمک حیرت انگیزی به جلب نظر مشتریان کند، مگر نه؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم وقتی یک برند برای مناسبتی مهم تخفیف ویژه روی محصولاتش اعمال می کند، باید همیشه از تکنیک ترس از دست دادن (همان FOMO) استفاده کند. اجازه دهید قبل از اینکه با اصطلاحات پیچیده گیج تان کنیم، یک توضیح خودمانی از این مفهوم بدهیم. ترس از دست دادن در واقع به ایجاد محدودیت زمانی یا حجمی بر روی تخفیف های برند اشاره دارد. مثلا اگر شما قصد دارید نوشیدنی های برندتان را با تخفیف 50 درصد عرضه کنید باید این کار را فقط برای 500 خرید اول انجام دهید. اینطوری مشتریان نوعی احساس رقابت در دستیابی به محصولات شما را خواهند داشت. چنین احساسی در نهایت به سودتان تمام شده و نه تنها همه محصولات تان با تخفیف فروش می رود، بلکه بقیه مشتریان آرزوی خرید دوباره از شما را خواهند داشت. این دقیقا همان حسی است که می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک ویژه ای نماید. 

تغییر دکور فروشگاه: به وقت ترساندن مشتریان

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

وقتی سال نو فرا می رسد، اغلب فروشگاه ها حتی برای رفع تکلیف هم که شده یک سفره هفت سین گوشه صندوق شان سرهم می کنند. قبول دارم چنین کارهایی که از سر رفع تکلیف است، اصلا تاثیر مثبتی روی مشتریان ندارد اما به هر حال نوعی واکنش برندها به مناسبت های مهم محسوب می شود. از آنجایی که این روزها هالووین هم برای مشتریان، به ویژه مشتریان نسل جوان، اهمیت ویژه ای دارد شما باید به فکر تغییر دکور فروشگاه تان در ماه اکتبر باشید. 

شاید فکر کنید منظور ما از تغییر دکور شروع از نقطه صفر باشد، اما راستش را بخواهید ماجرا اصلا اینطوری نیست. کافی است چند تا کدو تنبل بخرید و در گوشه و کنار فروشگاه قرار دهید. به علاوه، استفاده از مجسمه های ترسناک در بخش های خاصی از فروشگاه نیز ایده بدی نخواهد بود. اینطوری شما می توانید در یک چشم به هم زدن هیجان هالووین را در چشم های مشتریان تان مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی هاینز برای هالووین

باور کنید یا نه، خیلی از مشتریان وقتی بین خرید از دو تا فروشگاه تردید دارند به طوری حیرت انگیزی جزییات را زیر ذره بین می برند. این یعنی فروشگاه شما با ظاهر ویژه هالووین می تواند دل هر مشتری را ببرد؛ به همین سادگی!

اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین است، لازم نیست نگران از دست دادن فرصت طلایی بازاریابی در هالووین باشید. حتی همین ایده تغییر دکور هم می تواند به کار شما بیاید. کافی است کمی کدهای سایت تان را دستکاری کنید تا قالبی مناسب با هالووین داشته باشید. این کار برای کسانی که در زمینه کدنویسی یا طراحی سایت دستی بر آتش دارند اصلا فرآیند پیچیده ای نیست. با این حال اگر شما حتی یک کلمه هم از این حوزه نمی دانید، بهتر است قبل از اینکه دیر شود با یک طراح سایت همکاری کنید. 

تغییر بسته بندی محصولات: اقدامی کوچک با نتایجی بزرگ

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

این روزها مردم با چشم شان خرید می کنند. فرقی ندارد بحث خرید پیراهن یک تیم راگبی باشد یا حتی خرید ماشینی گران قیمت، در هر صورت اگر محصول مورد نظر ظاهر زیبایی نداشته باشد کمتر کسی سراغش خواهد رفت. دقیقا به همین خاطر این روزها نان صنعت بسته بندی حسابی در روغن است. شما برای هالووین می توانید کمی بسته بندی محصولات تان را تغییر داده و ورق را به سود برندتان برگردانید. 

بی شک استفاده از تم هالووین در بسته بندی محصولات برای کارآفرینان صفر کیلومتر کار راحتی نیست. پس اجازه دهید قبل از اینکه یک فاجعه تمام عیار به بار آید، سری به تجربه برندهای موفق بزنیم. فکر می کنم کمپین برند نایک برای هالووین برای خیلی ها معتبر باشد. به هر حال اینجا پای یکی از غول های پوشاک دنیا با درآمد چند میلیارد دلاری در سال در میان است. نایک همیشه برای هالووین یک نسخه ویژه از اسنیکرهای خودش را روانه بازار می کند. این نسخه محدود با تم هالووین از اول اکتبر در دسترس مشتریان بوده و نکته جالب اینکه گاهی اوقات خریداران امکان شخصی سازی آن را نیز پیدا می کنند. 

قبول دارم همه کسب و کارها امکانات شخصی سازی محصولات‎شان مثل نایک را ندارند، اما دست‎کم باید کمی از حال و هوای هالووین را در بسته بندی محصولات تان به رخ بکشید. اینطوری دیگر لازم نیست همیشه نگران موفقیت در رقابت با سایر برندها باشد. در عوض کافی است یک گوشه با خیال راحت نشسته و فروش بالای برندتان را تماشا کنید. 

هدیه های هالووینی: چه کسی از هدیه گرفتن بدش می آید؟

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

برندها همیشه دنبال بهانه های مناسب به منظور هدیه دادن به مشتریان هستند. بی شک اگر شما همینطور الکی به مشتریان تان هدیه دهید، خیلی یادشان نمی ماند. با این حال ماجرای هالووین کاملا فرق دارد. شما می توانید با یک هدیه کوچک در ماه اکتبر طوری در ذهن مشتریان باقی بمانید که نگو و نپرس. 

مطلب مرتبط: کمپین بازاریابی برگرکینگ برای هالووین

یادتان باشد شما قرار نیست با یک هدیه گران قیمت دل مشتریان را به دست بیاورید. هرچه باشد هدیه های گران هم هزینه زیادی روی دست تان می گذارد و هم اینکه خیلی کار عجیبی نیست. هرچه باشد همه مردم دنیا با هدیه های گران قیمت دل شان نرم می شود! 

توصیه ما در روزنامه فرصت امروز کمی تفکر خارج از چارچوب است. مثلا اگر شما یک کافه رستوران دارید، می توانید برای هالووین سفارشات مشتریان را در ظرف هایی با تم هالووین سرو کنید. شاید این ایده خیلی آماتور به نظر برسد، اما تاثیری شگفت انگیز روی مشتریان خواهد داشت. بی شک در هر کسب و کاری فرصت های مشابه برای غافلگیری وجود دارد. از اینجا به بعد همه چیز به شناخت تان از فرصت های بازاریابی در حوزه کاری تان و صدالبته سلیقه مشتریان بستگی دارد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هدیه های کوچک همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند. مثلا در مورد مثال کافه رستوران، اگر شما یک ماگ با تم هالووین به مشتریان تان هدیه دهید، دست آخر کلی مشتری پر و پاقرص خواهید داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا فرآیند هدیه دادن به مشتریان را شروع کنید. 

طراحی فیلتر در شبکه های اجتماعی: ایده ای همیشه جذاب

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

حضور در شبکه های اجتماعی دیگر یک امر پیچیده یا غیرمنتظره نیست. خیلی از برندها به جای تبلیغات تلویزیونی دیگر همه تخم مرغ های شان را در سبد پلتفرم های آنلاین قرار داده اند. راستش را بخواهید این ریسک بزرگ تا اینجا که خیلی خوب جواب داده و اصلا دلیلی ندارد برای هالووین هم شگفت انگیز از آب درنیاید. البته هدف ما در این بخش ترغیب شما برای تولید محتوا در اینستاگرام یا یوتیوب نیست، در عوض یک ایده جذاب تر برای تان کنار گذاشته ایم. 

اگر از آن دست آدم هایی باشید که شب و روزشان در شبکه های اجتماعی می گذرد، خیلی خوب از کاربرد فیلترهای مختلف در این فضا آگاهی دارید. فیلترها در واقع برای جذاب تر کردن محتوای بصری به کار می رود. اگرچه آن اوایل فقط فیلترهای ساده در دسترس بود، اما این روزها به لطف فناوری واقعیت افزوده فیلترهای تعاملی بیشتری طراحی می شود. 

راستش را بخواهید، طراحی یک فیلتر تعاملی برای هالووین می تواند شما را سه هیچ از بقیه رقبا جلو بیندازد. شما را نمی‎دانم، ولی من که در دوران هالووین دوست دارم حسابی با فیلترهای مختلف بازی کنم و ساعت ها سرگرم این کار می شوم. پس اگر دوست دارید مشتریان تان ساعت ها ذهن شان درگیر برندتان باشد، می توانید همین امروز یک فیلتر جذاب طراحی کنید. البته در این یک مورد باید دست از تکروی برداشته و مثل یک کارآفرین منطقی سراغ اهل فن بروید؛ چراکه طراحی فیلتر در شبکه های اجتماعی خیلی هم کار راحتی نیست. 

طراحی کوئیز درباره فیلم های ترسناک: هالووین با چاشنی سینما!

بازاریابی در هالووین؛ ایده هایی برای طراحی کمپین

هالووین همیشه درباره ترس و وحشت بوده، مگر نه؟ قبول دارم این روزها کمتر کسی مثل قدیم ها از هالووین می ترسد، اما این دلیل نمی شود مردم سراغ فیلم های ترسناک نروند. شما می توانید برای تعامل بهتر با مشتریان تان در این مناسبت هیجان انگیز از معجزه سینما استفاده کنید. اینطوری مثل آب خوردن کلی از آدم های عاشق هالووین و فیلم های ترسناک دور برندتان جمع خواهند شد. 

مطلب مرتبط: کمپین تبلیغاتی ویژه برگرکینگ برای هالووین

یادتان باشد شما برای طراحی یک کوئیز دو تا راه بیشتر ندارید. اول از اینکه یک فیلم باز حرفه ‎ای باشید تا بتوانید تک تک سوالات را با دقت بالا طراحی کنید (واقعا بعید است کارآفرینان با این همه دغدغه فرصت چنین کاری را داشته باشند!) یا اینکه سراغ سایت هایی مثل IMDB بروید. چنین سایت هایی معمولا علاوه بر نقد فیلم های مختلف بخشی برای تفریح و سرگرمی هم دارند. درست در همین بخش شما می توانید مشتریان تان را طوری غافلگیر کنید که نگو و نپرس. 

تا با عجله سراغ طراحی کوئیز نرفته اید، باید یک نکته مهم را یادآوری کنیم. شما می توانید برای کسانی که از کوئیزتان سربلد بیرون می آیند، جایزه های متنوع با تم هالووین بدهید. البته مسابقه تان نباید خیلی سخت باشد؛ چراکه همه مردم دیوانه وار دنیای سینما را دنبال نمی کنند. پس لطفا مسابقه تان را طوری طراحی کنید که مشتریان با چالش های کمی برای برنده شدن رو به رو شوند. هرچه باشد هدف شما بازاریابی و حک کردن اسم برندتان در یاد و خاطره مشتریان است، نه چیزی دیگر!

گاهی اوقات بازاریاب ها اینقدر سرگرم طراحی کمپین بازاریابی می شوند که هدف اصلی را فراموش می کنند. انگار نه انگار که تمام سعی و تلاش های شما دست آخر باید به مذاق مشتریان خوش بیاید. توصیه نهایی ما در این مقاله پیگیری لحظه به لحظه نظر مشتریان درباره کمپین تان است. اینطوری آخر سر با کلی هزینه و بازگشت سرمایه (ROI) اندک اعصاب تان خُرد نخواهد شد. 

منابع: 

https://qualifio.com

https://pagefly.io

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k195YOw9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه