پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

دیزنی یکی از بزرگترین برندهای دنیا محسوب می شود. این برند سالانه درآمد خیره کننده ای از حوزه سرگرمی دارد و مشتریان هر روز بیشتر از دیروز به آن علاقه مند می شوند. بسیاری از برندها در زمینه توسعه برند و بازاریابی مناسب برای مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. اگر برای شما هم دیزنی نمونه ای واضح از تجربه موفقیت برندسازی و بازاریابی محسوب می شود، ما در این مقاله به بررسی تجربه این برند خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از درس های مهم از دیزنی در زمینه بازاریابی و برندسازی را مرور کنیم.

رازهای موفقیت دیزنی در بازاریابی و برندسازی

آگاهی بخشی پیرامون برند به طور کامل

دیزنی تاکید بسیار زیادی به آگاهی بخشی درباره کسب و کارش به مشتریان دارد. امروزه اغلب مردم در سراسر دنیا نسبت به خدمات این برند بزرگ اطلاع کامل دارند. شاید شما مشتری این برند نباشید، اما خیلی خوب از دامنه فعالیت آن خبر دارید. این امر به خوبی تاثیر برندسازی مناسب از سوی دیزنی را نشان می دهد. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این برند الگوبرداری کنید، به احتمال زیاد موفقیت بالایی را تجربه خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان موسس برند والت دیزنی

برخی از کسب و کارها در زمینه برندسازی و ارائه تصویری منسجم از کسب و کارشان مشکلات زیادی را تجربه می کنند. این امر به دلیل عدم ارائه تصویری منسجم از برند و تلاش برای آگاهی بخشی به مشتریان به طور محدود است. استفاده از تجربه موفق دیزنی در این میان بهترین راهکار ممکن محسوب می شود. 

ترکیب بازاریابی و روابط عمومی

اگر شما با مشاهده یکی از کمپین های بازاریابی دیزنی سوالی برای تان پیش بیاید، به ساده ترین شکل ممکن امکان طرح و دریافت جواب در سریع ترین زمان ممکن را دارید. این امر به دلیل ترکیب فرآیند بازاریابی و روابط عمومی از سوی دیزنی روی داده است. تجربه تلخ بسیاری از مشتریان در زمینه تعامل با برندها انتظار چند ساعته و حتی چند روزه برای دریافت پاسخ سوالات شان است. دیزنی به خوبی از رقبای بزرگش در بازار خبر دارد و برای حفظ مشتریان اقدام به استفاده از چنین تکنیکی کرده است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن کمک می کند.

امروزه اگر شما پاسخ مشخصی برای مشتریان تان داشته باشید، به بهترین شکل ممکن امکان تعامل با آنها و موفقیت در زمینه جلب نظرشان را پیدا می کنید. متاسفانه بسیاری از برندها در این راستا عملکرد بسیار ضعیفی از خودشان نشان می دهند. درست به همین خاطر فقط تعداد اندکی از برندها مثل دیزنی معروف و در میان مشتریان محبوب هستند. 

مدیریت به روز شهرت برند

اینکه مشتریان درباره برند شما چه چیزهایی می گویند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تعامل با مشتریان به هیچ وجه صحبت های پیرامون برندشان را جدی نمی گیرند. این امر به معنای تایید شایعات و سخت تر کردن مسیر تعامل با مشتریان است.

دیزنی در زمینه برندسازی و بازاریابی همیشه به مدیریت شهرتش به دقیق ترین شکل ممکن توجه نشان می دهد. این برند نه تنها درباره شایعات پیرامون برندش حساسیت نشان می دهد، بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن هم شایعات را حل و فصل می کند. همچنین اگر یکی از کارمندان شرکت رفتاری خلاف ارزش ها و جایگاه دیزنی صورت دهد، به سرعت هرچه تمام تر از شرکت کنار گذاشته خواهد شد. 

شاید بسیاری از کسب و کارها در زمینه مدیریت شهرت عملکردی عادی داشته باشند، اما دیزنی به بهترین شکل ممکن با همراهی تمام اعضایش در تلاش برای مدیریت شهرت و حفظ جایگاهش در بازار است. درست به همین خاطر همیشه در میان مشتریان محبوب باقی مانده است. 

مطلب مرتبط: اینقدر دنبال رمز و راز نگردید!

بازاریابی چند رسانه ای

اگر دقت کرده باشید، دیزنی همه جا حضور دارد. رد پای این برند در تمام حوزه ها به خوبی حس می شود بنابراین اگر شما در تلاش برای پیدا کردن راهکاری به منظور تعامل با مشتریان تان هستید، به خوبی می توانید از تجربه دیزنی استفاد کنید. این برند بازاریابی را محدود به چند رسانه مشخص نکرده است، بلکه در اغلب رسانه ها مورد علاقه کاربران به بهترین شکل ممکن حضور دارد. درست به همین خاطر نیز شهر بسیار زیادی در میان مشتریان دارد. بازاریابی چند رسانه ای کار سختی نیست. شما فقط باید نسبت به حضور در کنار مشتریان به بهترین شکل ممکن توجه نشان دهید؛ همین و بس. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rFW9mX8t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه