جمعه, ۴ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Fri, 23 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
مقدمه ای برای کارآفرینان صنعت گیم

صنعت گیم و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

6 ماه پیش ( 1402/5/4 )

صنعت گیم یکی از بزرگ ترین حوزه های کاری در سراسر دنیا محسوب می شود. فرقی ندارد طرف حساب شما کودکی پنج ساله باشد یا فردی میانسال، در هر صورت بازی های کامپیوتری هوش از سر هر کسی می برد. شاید تا چند دهه قبل تفریح آدم ها بیشتر در دنیای واقعی جریان داشت، اما این روزها همه چیز عوض شده است. رونمایی پی در پی از کنسول های گیمینگ در کنار فعالیت خیره کننده استودیوهای بازی سازی موجب شده تا علاقه مندان به این صنعت روز به روز بیشتر شود. براساس گزارش موسسه سوشیال پایلت (Social Pilot) امروزه بیش از 3 میلیارد گیمر فعال در سراسر دنیا داریم. این یعنی تقریبا نیمی از جمعیت دنیا به طور روزمره با گیم سر و کار دارند. البته از این آمار همه گیمرهای حرفه ای نیستند. با این حال چنین خبری برای استودیوهای بازی سازی بی نهایت خوشحال کننده خواهد بود. 

اگرچه صنعت گیم در طول سال های اخیر شهرت زیادی به هم زده، اما اصلا نباید آن را بی نیاز از بازاریابی تصور کرد. خب استودیوهای کوچکی که به تازگی کارشان را شروع کرده اند، همیشه به بازاریابی نیاز خواهند داشت. این امر درباره گیمرهای تازه کاری که دنبال جلب نظر کاربران هستند نیز مصداق دارد. اهالی دنیای گیم بیشتر از اینکه در دنیای واقعی دنبال مخاطب شان باشند، باید سراغ شبکه های اجتماعی بروند؛ چراکه همه علاقه مندان به این صنعت در آنجا حضور دارند. ماجرا جالب شد، نه؟

صنعت گیم و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

خیلی از افراد فکر می کنند گیمرها باید رابطه خوبی با شبکه های اجتماعی داشته باشند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید حسابی ناامیدتان کنیم؛ چراکه خیلی از گیمرها اصلا الفبای بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بلد نیستند. اشتباه نکنید، همین که فردی به عنوان کاربر عادی از شبکه های اجتماعی استفاده می کند، به معنای تخصص اش در استفاده از جزییات این پلتفرم ها نیست. پس باید حواس تان را کاملا جمع کرده و گول این وضعیت را نخورید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ

ما در این مقاله قصد داریم مثل یک معلم دلسوز کنار شما باشیم تا سیر تا پیاز بازاریابی در شبکه های اجتماعی به عنوان فعال صنعت گیم را یاد بگیرید. اگر شما هم چند وقتی است وارد این حوزه شده اید، اما هیچ موفقیت بازاریابی کسب نکرده اید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این رابطه را مرور کنیم. 

مزایای شبکه های اجتماعی برای اهالی صنعت گیم

مزایای شبکه های اجتماعی برای اهالی صنعت گیم

اولین سوالی که درباره حضور دوستداران صنعت گیم در دنیای پلتفرم های اجتماعی مطرح می شود، مزایای آن است. به زبان خودمانی، چرا کسی باید در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کرده و وقتش را صرف تولید محتوا کند. از آنجایی که چنین سوالی اهمیت زیادی دارد، ما در ادامه برخی از نکات کلیدی در این رابطه را زیر ذره بین خواهیم برد. اینطوری شما با خیال راحت وارد دنیای پلتفرم های اجتماعی خواهید شد. 

ایجاد دامنه مخاطب وفادار

ایجاد دامنه مخاطب وفادار

هر کسی در دنیا دوست دارد دور و بر کسب و کارش کلی مشتری وفادار حضور داشته باشد. اینطور وقت ها آدم حس می کند اوضاع بی نهایت بهتری از نظر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. به علاوه، شما خیال تان بابت فروش حداقل محصولات تان راحت خواهد بود. 

شاید فکر کنید بحث مشتریان وفادار در ارتباط با گیمرها خیلی بی ربط است. خب در این صورت باید شما را با سیستم جدید پرداخت در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم. این روزها خیلی از پلتفرم های اجتماعی مثل یوتیوب به کاربران امکان انتشار محتوای ویژه را می دهند. چنین محتوایی فقط در صورتی که افراد در ازای تماشای آن حق اشتراک پرداخت کرده باشند، در دسترس خواهد بود. فکر می کنم حالا دیگر دلیل علاقه گیمرهای بزرگ دنیا به شبکه های اجتماعی را فهمیده باشید، مگر نه؟

استودیوهای بازی سازی معمولا قبل از اینکه عنوان جدیدشان روانه بازار شود، کلی درباره اش صحبت می کنند. اصلا نمایشگاه های ویژه صنعت گیم به خاطر همین نکته همیشه رونق دارد. اگرچه شرکت در نمایشگاه های حوزه گیم هزینه زیادی روی دست استودیوها می گذارد، اما گزینه ای ضروری برای تضمین فروش هر عنوان خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای پرداخت هزینه های گزاف این حوزه آماده کنید. البته یک میانبر بهتر هم پیش پای تان هست: استفاده از شبکه های اجتماعی. 

استودیوهای بازی سازی که در شبکه های اجتماعی عضویت دارند، معمولا خیلی راحت تر از رقبا کار اثرگذاری بر روی مشتریان را انجام می دهند. به همین خاطر پلتفرم های اجتماعی بدل به رقیبی ارزان و صدالبته تاثیرگذارتر در مقایسه با نمایشگاه ها شده اند. اینطوری استودیوی شما دامنه وسیعی از کاربران را تبدیل به مخاطب وفادارش خواهد کرد. 

دریافت بازخورد مشتریان

دریافت بازخورد مشتریان

صنعت گیم در طول سال های اخیر با توسعه فناوری اینترنت دستخوش تغییرات زیادی شده است. تا همین چند سال قبل بازی های آنلاین بی نهایت ساده و ابتدایی بودند. با این حال امروزه عنوان هایی مثل وارزون هوش از سر هر گیمری می برد. وقتی پای بازی های آنلاین با گرافیک خیره کننده به دنیا باز شد، اهمیت حضور در شبکه های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرد. خب کاربران باید یک جایی با هم تیمی های خود در بازی ارتباط بیشتر داشته باشند، مگر نه؟

مطلب مرتبط: ایده های کارآفرینی برای گیمرها

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شبکه های اجتماعی نه تنها فرصت خوبی برای تعامل میان گیمرها فراهم کرده، بلکه بستر اطلاعاتی کم نظیری برای دریافت بازخورد گیمرها از سوی استودیوها هم هست. خب انتظار ندارید که شما بدون کمک دیگران بازی هایی در حد و اندازه وارزون یا پابجی طراحی کنید؟ 

همانطور که کارآفرینان در صنایع دیگر از نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی حداکثر استفاده را می برند، شما هم باید نیم نگاهی به پلتفرم های اجتماعی داشته باشید. اینطوری سر بزنگاه ایده های دست اول را روی هوا به دست آورده و کلی از رقبای تان جلو خواهید زد. 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

گزینه جذاب دیگری که باید همیشه گوشه چشم داشته باشید، اینفلوئنسر مارکتینگ است. شما به عنوان گیمر همیشه امکان تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر همه فن حریف را دارید. در این میان علاوه بر مهارت تان در بازی ها باید نیم نگاهی به پروموت محتوای تولیدی یا برند شخصی تان هم داشته باشید.

شما در دنیای گیم به جای اینکه با برندهای معمولی رو به رو باشید، با گیمرهایی مواجه می شوید که برای خودشان برند شخصی دارند. هر کسی هم در این میان مهارت بیشتری در توسعه برند شخصی‎اش داشته باشد، دست آخر پیشنهادهای همکاری بهتری نصیبش خواهد شد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و برند شخصی تان را توسعه دهید. 

وایرال شدن محتوا

وایرال شدن محتوا

محتوایی که شما در شبکه های اجتماعی تولید می کنید، خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید، وایرال می شود. محتوای وایرال در اصطلاح به آن دسته از محتوایی گفته می شود که مورد استقبال شدید کاربران قرار می گیرد. این روزها محتواهایی که در حوزه گیم، سرگرمی و سینماست بیشتر از بقیه پتانسیل وایرال شدن دارد. پس باید قدر حوزه کاری تان را بدانید. 

یادتان باشد، شما برای تولید محتوایی با شانس بالای وایرال شدن، باید همیشه شش دانگ حواس تان به سلیقه کاربران باشد. وگرنه تبدیل به بازیگری می شوید که حتی یک نفر هم حاضر نیست بلیت تئاتری که در آن حضور دارد، تهیه کند. 

بهترین پلتفرم های اجتماعی برای گیمرها

بهترین پلتفرم های اجتماعی برای گیمرها

شبکه های اجتماعی تنوع بی نظیری پیدا کرده اند. دیگر آن دورانی که فقط فیس بوک و توئیتر مشغول رقابت با هم بودند، سر رسیده است. در عوض گزینه هایی مثل تیک تاک یا تردز روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. در چنین اوضاعی انتخاب پلتفرم هایی که واقعا به درد اهالی گیم بخورد، سخت است. خب انتظار ندارید که یک گیمر در تمام شبکه های اجتماعی فعالیت سفت و سختی داشته باشد؟ 

ما در این بخش برخی از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اهالی گیم را مرور خواهیم کرد. هر کدام از این گزینه ها به دلیل خاصی در فهرست ما جای گرفته اند. پس به جای اینکه درباره شان شک و تردید به خرج دهید، نیم نگاهی به مزایای آنها داشته باشید. این شما و این هم فهرست طلایی ما در روزنامه فرصت امروز.

مطلب مرتبط: تحول صنعت گیمینگ با فناوری های نوین

یوتیوب: بهشت گیمرها!

یوتیوب، بهشت گیمرها

تخصص شما در صنعت گیم چیست؟ برخی از آدم ها به عنوان یک گیمر دائما مشغول تولید محتوا درباره بازی های مختلف و شوآف با توانایی شان در پشت سر گذاشتن ماموریت های مختلف هستند. برخی دیگر نیز به عنوان مدیر پروژه طراحی بازی ساعت ها پشت لپ تاپ مشغول طراحی سناریو یا بهبود گرافیک بازی ها هستند. نکته جالب اینکه هر دو گروه بالا امکان استفاده از مزایای یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی را دارند. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

یوتیوب بدون هیچ حرف و حدیثی بزرگ ترین پلتفرم ویدئویی دنیاست. حتی تیک تاک هم با آن همه سر و صدا به گرد پای یوتیوب نمی رسد. خب بالاخره یک فرقی بین گوگل و شرکت تازه به دوران رسیده چینی باید باشد، مگر نه؟ شما در یوتیوب علاوه بر اینکه امکان بارگذاری ویدئوهای باکیفیت را دارید، از فرصت لایو استیم نیز بهره مند خواهید بود. در چنین شرایطی به خوبی می توانید بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و انتظار بازگشت سرمایه حیرت انگیز داشته باشید. 

این روزها خیلی از مردم هر مشکلی که پیدا می کنند، خیلی زود در یوتیوب دنبال راهکارش هستند. همین امر ایده ای بی نهایت جذاب به گیمرها داده تا مشکلات مربوط گیمرهای آماتور را حل کنند. جریان از این قرار است که گیمرهای حرفه ای معمولا ویدئوی تمام کردن بازی ها را به طور کامل در کانال شان قرار می دهند. به این ترتیب بقیه گیمرها هر جا از بازی مشکلی داشته باشند، به راحتی با استفاده از چنین ویدئوهایی آن را حل خواهند کرد. 

نکته دیگری که در این میان باید مد نظر قرار دهیم، تجربه زنده دنبال کردن بازی ها با گیمرهاست. احتمالا شما هم تا حالا چند باری پای برنامه های لایو گیمرهای مطرح دنیا نشسته اید. اینطور وقت ها آدم واقعا حس می کند با یک گیمر همه فن حریف رو به روست. 

فیس بوک: ارتباطی به وسعت جهان

فیس بوک، ارتباطی به وسعت جهان

فیس بوک به اندازه یوتیوب برای دوستداران دنیای گیم هیجان به همراه ندارد. با این حال فضایی نسبتا رسمی برای ارتباط میان گیمرهای مختلف است. باور کنید یا نه، خیلی از همکاری های میان گیمرهای بزرگ دنیا از دل ارتباط های ساده فیس بوکی شروع شده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز فیس بوک را معادل لینکدین برای گیمرها می دانیم. 

کاربران در فیس بوک هم امکان بارگذاری ویدئوهای لایو را دارند. با این حال کمتر گیمری در عمل از چنین گزینه ای برای جلب نظر کاربران استفاده می کند. دلیل این امر کاملا روشن است؛ مردم ترجیح می دهند ویدئو لایو بازی ها را در یوتیوب تماشا کنند. پس چرا گیمرها باید جایی که مخاطب شان انتظارش را ندارد، حضور پیدا کنند؟

برخی از گیمرها در فیس بوک مطالب جامعی درباره ارزیابی یا نقد بازی ها قرار می دهند. درست به همین خاطر استودیوهایی که دنبال رفع مشکلات بازی شان هستند، همیشه در فیس بوک صفحات مربوط به گیمرهای مشهور را دنبال می کنند. خب مگر یک طراح بازی برای موفقیت در بازار به غیر از درک ایرادات اصلی بازی اش دیگر چه چیزی لازم دارد؟

نکته جالب درباره فیس بوک دنباله ‎روی آن از یوتیوب در زمینه سیاست های پرداخت سهم تبلیغاتی است. به زبان خودمانی، اگر محتوای شما در فیس بوک بازدید زیادی دریافت کند، درست مثل یوتیوب سهمی در سود تبلیغات دریافت می کنید. فکر می کنم حالا بهتر از هر وقت دیگری جذابیت یوتیوب و فیس بوک برای گیمرها را درک کرده باشید!

توئیتر: جریان سریع اخبار گیم

توئیتر، جریان سریع اخبار گیم

مردم عاشق اخبار تازه و دست اول هستند. هر چقدر هم که این اخبار جنجالی و تازه باشد، محبوبیتش بیشتر می شود. درست به همین خاطر توئیتر از سال ها قبل بدل به کانال خبری محبوب گیمرها شده است. تقریبا هر اتفاق تازه ای که در این حوزه روی می دهد، اول از همه در توئیتر به گوش علاقه مندان می رسد. فرقی ندارد موضوع درباره رونمایی از یک عنوان بازی تازه باشد یا رکوردی جدید از سوی یک گیمر جوان، در هر صورت توئیتر منبعی مطمئن برای دریافت اخبار محسوب می شود. 

راستش را بخواهید، بیشتر از اینکه گیمرها در توئیتر عضویت داشته باشند، رده پای استودیوهای بازی سازی به چشم می خورد. خب دلیل این امر کاملا مشخص است؛ اخبار مربوط به طراحی، ساخت و رونمایی از بازی ها خیلی بیشتر از نکات تازه درباره گیمرهاست.

اگرچه توئیتر در طول چند ماه اخیر سیاست های بی ثبات کننده ای مثل اعمال محدودیت مشاهده توئیت برای کاربران داشته است، اما هنوز هم یکی از گزینه های بی نهایت محبوب برای مردم سراسر دنیا محسوب می شود. نکته مهم دیگر اینکه این پلتفرم به طور طبیعی برای جریان سریع اطلاعات و اخبار طراحی شده است. پس کاملا با نیاز استودیوهای بازی سازی سازگاری خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: برندسازی با همکاری صنعت گیم

توئیتر با رونمایی از گزینه های مخالف در ارتباط با درج توئیت یا بازنشر آن روز به روز کاربران بیشتری را به خودش علاقه مند می کند. درست به همین خاطر اگر شما دوست دارید تبدیل به یک مرجع خبری در دنیای گیم شوید، باید کارتان را با توئیتر شروع کنید. 

تیک تاک: تجربه لحظات خوش در کنار دوستان

تیک تاک، تجربه لحظات خوش در کنار دوستان

تیک تاک در طول چند سال اخیر به خاطر ویدئوهای کوتاه و موزیکال به شهرت رسیده است. خیلی از هنرمندان و چهره های مشهور از همان ابتدا به خوبی جذابیت تیک تاک را درک کرده و در آن حضور پیدا کرده اند. با این حال کمتر کسی انتظار مشاهده ویدئوهای مربوط به صنعت گیم در تیک تاک را دارد. خب مگر این ویدئوها خنده دار یا موزیکال هستند؟

جواب ما برای سوال بالا کاملا مثبت است. همانطور که در زندگی روزمره کلی اتفاق خنده دار روی می دهد، در دنیای بازی ها هم اتفاقات کمدی کم نیستند. احتمالا شما هم ویدئوهای مختلف درباره باگ های مربوط به بازی فیفا را هنوز هم تماشا می کنید. خب اگر فقط همین یک عنوان بازی این همه باگ دارد، چرا بقیه بازی ها پر از سوژه خنده نباشد؟

تیک تاک بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه از بازی هاست. در این میان استودیوهای بازی سازی دست برتر را دارند؛ چراکه فرصت جلب نظر کاربران با پیش نمایش بازی ها را پیدا می کنند. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ چیز در این دنیا را با تماشای تریلر گیمی که مدت هاست منتظرش هستم، عوض نمی کنم. 

بهترین استراتژی های تولید محتوا برای گیمرها

بهترین استراتژی های تولید محتوا برای گیمرها

بازاریابی در صنعت گیم هم مثل هر جای دیگری با تولید محتوا گره خورده است. بنابراین شما باید بلد باشید چطور محتوایی دست اول و کاملا جذاب برای مخاطب تان طراحی کنید. قبول دارم این کار کمی سخت و حتی اعصاب خُردکن به نظر می رسد. پس اجازه دهید در آخرین بخش مقاله با برخی از استراتژی های کلیدی برای این کار همراه تان باشیم. 

تعریف مخاطب هدف

تعریف مخاطب هدف

اولین کاری که شما برای تولید محتوای بی دردسر باید انجام دهید، تعیین مخاطب هدف تان است. خب شما که نمی توانید برای همه دوستداران صنعت گیم محتوا تولید کنید. پس در عوض باید روی دامنه مشخصی از کاربران تمرکز کرده و کارتان را بهبود بخشید. 

شما به طور کلی در دو دسته گیمرها یا تولیدکنندگان بازی قرار می گیرد. اگر به عنوان گیمر وارد شبکه های اجتماعی شده اید، باید قبل از اینکه همه با عنوان های جدید گیم آشنا شوند، ویدئوهایی درباره شان بسازید. نقد و بررسی بازی های جدید همیشه نظر کاربران را جلب می کند. در سوی دیگر میدان، استودیوهای بازی سازی باید همیشه با اخبار تازه یا نمایش پشت صحنه طراحی بازی ها نظر کاربران را جلب کنند. 

اشتباهی که خیلی از افراد هنگام ورود به صنعت گیم انجام می دهند، بی توجهی به موقعیت شان در بازار است. اگر شما این نکته کلیدی را مدنظر نداشته باشید، حتی با بودجه های چند میلیون دلاری نیز شانسی برای تولید محتوا نخواهید داشت. 

استفاده درست از لایو استریم

استفاده درست از لایو استریم

ویدئوهای لایو معمولا تعامل بیشتری در بین کاربران برمی انگیزد. خیلی از افرادی که حتی علاقه ای به بازی های کامپیوتری ندارند، ساعت ها خودشان را با لایو استریم افراد مشهور سرگرم می کنند. بنابراین شما باید همیشه نیم نگاهی به این حوزه داشته باشید. 

گاهی اوقات استودیوهای بازی سازی گمان می کنند استفاده از ویدئوهای لایو فقط مخصوص گیمرهاست. اگر شما هم اینطوری فکر می کنید، باید بگوییم کاملا در اشتباهید. خب مگرنه اینکه شما قبل از هر گیمری در این دنیا به بازی های دست اول دسترسی دارید. خب در این صورت باید از مزیت تان به خوبی استفاده کرده و پیش نمایشی حرفه ای از تجربه بازی های گیم های تازه را در اختیار مخاطب قرار دهید. این همان کاری است که گیمرها مشهور بعد از عرضه بازی شما انجام می دهند. با این حساب شما با چنین تکنیکی روی دست گیمرها بلند می شوید. 

مطلب مرتبط: گیمیفیکیشن (Gamification) و بازاریابی / با مشتریان‌ تان بازی کنید

ایده دیگری که در این بخش باید از آن استفاده کنید، گپ و گفت با مشتریان است. خیلی از برندها برای اینکه تجربه ای حیرت انگیز از تعامل با مخاطب شان داشته باشند، سراغ گفت وگوهای غیرمستقیم با آنها می روند. در این میان خیلی از ابزارهای بازاریابی و نظرسنجی شهرت پیدا می کنند. البته شما به عنوان یک بازاریاب در حوزه گیم اصلا به چنین ابزارهایی نیاز ندارید؛ چراکه تعامل مستقیم با مخاطب هدف گزینه ای بی نهایت جذاب تر برای تان محسوب می شود. خب منتظر چه هستید؟ همین امروز دست به کار شده و از ویدئوهای لایو برای ارتباط با مخاطب تان استفاده کنید. جلسات پرسش و پاسخ درباره موضوعات مختلف دنیای گیم ایده خوبی برای شروع کار خواهد بود. یادتان باشد، کاربران در لایو استریم معمولا خیلی رُک و پوست کنده سوالات شان را مطرح می کنند. پس لازم نیست از قبل سوالات را آماده کنید. 

همکاری با استریمرها

همکاری با استریمرها

علاقه مندان به دنیای سینما وقتی فیلمی با حضور یک بازیگر سرشناس می بینند، حسابی ذوق زده می شوند. حالا اگر در یک اثر کلی بازیگر درجه یک هنرنمایی کنند، دیگر مو لای درز فروشش نخواهد رفت. این دقیقا همان کاری است که شما با حضور استریمرهای مختلف باید انجام دهید.

وقتی یک استریمر مشهور ویدئویی با حضور خودش تهیه می کند، استقبال از آن معمولی خواهد بود. با این حال اگر چند تا از استریمرهای مشهور دنیا نیز به او اضافه شوند، ویدئویی بی نظیر در انتظار همه خواهد بود. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما از هر فرصتی برای اثرگذاری بر روی دوستداران صنعت گیم باید استفاده کنید. این گزینه هم یکی از بهترین موارد برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب هدف است. 

یادتان باشد، شما نباید سراغ همکاری با کسانی بروید که هیچ تخصصی در زمینه گیم ندارند. پس دور اسم های بزرگ اما بی تجربه در رابطه با بازی ها را خط بکشید؛ چراکه نتیجه کار هیچ جذابیتی برای دست اندرکاران نخواهد داشت. 

استودیوهای بازی سازی معمولا برای رونمایی از عنوان های تازه شان دست به دامن استریمرها می شوند. شما را نمی دانم، ولی من که تریلر رونمایی از بازی محبوبم را با حضور گیمرهای مشهور صدها برابر بیشتر دوست دارم چه بسا همین تریلر خوب موجب خرید عنوان های بازی از سوی مشتریان شوید. پس اصلا نباید این گزینه را دست کم گرفته یا پشت گوش بیندازید. 

آخرین توصیه ما در این بخش مذاکره درباره جزییات همکاری قبل از شروع کار است. اینطوری دیگر لازم نیست بعد از مدتی با اعصاب خُردی تمام به همکاری تان پایان دهید. یادتان نرود، این روزها همکاری های بلندمدت ارزش بی نهایت بیشتری در مقایسه با همکاری های کوتاه مدت دارد. پس همان اول کار تکلیف تان را با طرف مقابل روشن کنید. اینطوری دیگر وسط راه سوءتفاهم یا مشکلی پیش نخواهد آمد. 

سخن پایانی

بازاریابی در صنعت گیم

بازاریابی در صنعت گیم برای خیلی ها مفهوم تازه ای است. اگرچه دنیای بازی های دیجیتال به تنهایی جذابیت بی نهایت زیادی دارد، اما این به معنای بی نیازی شما از بازاریابی نیست. حالا شما تمام نکات لازم برای شروع به کار در این حوزه را دارید. ما فعلا نکته تازه دیگری برای تان نداریم. با این حال قول می دهیم خیلی زود بیشتر درباره صنعت گیم و شیوه های کسب درآمد از آن با هم گپ بزنیم. یادتان نرود، رمز موفقیت شما در استفاده همزمان از تمام نکات مورد بحث در مقاله است. پس دور انتخاب های گزینشی را خط بکشید. 

مطلب مرتبط: سرمایه ‌گذاری در صنعت گیم را جدی بگیریم

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند اندک به شما برای آشنایی با بازاریابی در شبکه های اجتماعی به عنوان دست اندرکار صنعت گیم کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای در رابطه با مقاله دارید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستند. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://sproutsocial.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aoI0oJ3H
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید نهال گردوحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه