پنجشنبه, ۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Thu, 27 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز
بررسی تکنیک های کاربردی بازاریابی و سئو

مدیریت سئو در بازاریابی وبلاگی

8 ماه پیش ( 1400/2/10 )

اگر تا به حال پستی در وبلاگ بارگذاری کرده باشید، به خوبی با اهمیت مدیریت سئو در این حوزه آشنایی خواهید داشت. بسیاری از محتوای وبلاگی به دلیل عدم جذابیت و رعایت نکات مربوط به مدیریت سئو بازدید بسیار اندکی دریافت می کند. همین امر بسیاری از برندها را نسبت به سهولت بازاریابی در این عرصه دچار تردید کرده است. برخی از برندها دیگر تمایلی برای سرمایه گذاری در این حوزه نشان نمی دهند. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل یکی از ابزارهای مفید و کاربردی برندها برای بازاریابی از دست‎شان خارج می شود.

امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف اقدام به استفاده از وبلاگ می کنند. دلیل این امر تفاوت های معنادار وبلاگ با دیگر پلتفرم های تعاملی است. همین امر وبلاگ را بدل به گزینه ای جذاب برای بازاریابی کرده است. نکته مهم در این میان تهیه محتوای مناسب و جذاب برای مخاطب هدف است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. بسیاری از برندها علاوه بر رعایت نکات مربوط به جذابیت محتوا باید به بحث سئو نیز توجه نشان دهند. دلیل این امر جذب ترافیک بیشتر به وبلاگ در پی استفاده از تکنیک های سئو است. 

مدیریت سئو در بازاریابی وبلاگی

وقتی صحبت از سئو می شود، بسیاری از برندها نگران شیوه های اجرای آن هستند. اغلب اوقات پیچیدگی حوزه مدیریت سئو موجب ناامیدی افراد می شود. بنابراین کسب و کارها در مواجهه با این حوزه باید به نکات متعددی توجه نشان دهند. شاید در نگاه نخست اجرای تکنیک های مربوط به حوزه سئو از سوی یک برند به تنهایی بسیار سخت باشد. نکته مهم در این میان تلاش ما در این مقاله برای ساده سازی فرآیند موردنظر است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت، اما پیش از آن باید معنای دقیق مفهوم سئو را درک کنیم. 

مطلب مرتبط: تکنیک های سئو در بازاریابی تصویری

مدیریت سئو یا نگارش سئو به فرآیند تهیه محتوا، به طور معمول محتوای متنی، با هدف کسب رتبه های برتر در موتورهای جست وجو اشاره دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب از هدف از شیوه های سئو استفاده می کنند. این امر موجب رتبه بندی بهتر سایت یا وبلاگ برند در موتورهای جست وجو می شود. امروزه مهمترین موتور جست وجو در میان کاربران گوگل است بنابراین توجه به این موتور جست وجو دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. 

استفاده از کلیدواژه های پرکاربرد و اساسی در یک حوزه نقش مهمی در موفقیت استراتژی سئو دارد. این امر شاید در ابتدا ساده به نظر برسد. نکته مهم همین امر است. فرآیند مدیریت سئو چشم اندازی ساده اما نیاز به توجه مداوم دارد. استفاده از کلیدواژه ها باید به طور مداوم با ارزیابی وضعیت بازار و ترندها تغییر کند. بر این اساس امکان استفاده مداوم از یک مجموعه کلیدواژه برای برندها وجود نخواهد داشت. براساس گزارش Search Engine Journal، استفاده از نکات مربوط به سئو تا 25 درصد بر روی کیفیت محتوای بازاریابی تاثیر مثبت خواهد داشت بنابراین کسب و کارها و به طور ویژه تیم های بازاریابی باید به این نکته توجه نشان دهند. در ادامه برخی از توصیه های مهم برای مدیریت سئوی بهتر در قالب بازاریابی وبلاگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

استفاده درست از هِدرها

مطالعه محتوا در سایت ها و وبلاگ ها یک امر عادی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به انتشار محتوای متنی می کنند. محتوای متنی باتوجه به توسعه فرمت های دیگری نظیر ویدئو و عکس هنوز هم جایگاهش را حفظ کرده است. وقتی کاربران در موتورهای جست وجو اقدام به مشاهده نتایج می کنند، به طور معمول تمایل به مشاهده اندکی از محتوای موردنظر به صورت پیش نمایش دارند. این امر در گوگل در دو بخش صورت می گیرد. بخش نخست نمایش تیتر اصلی محتوای موردنظر برای کاربران و بخش دیگر چند خط ابتدایی متن است. این امر موجب مطالعه اندکی از محتوای موردنظر از سوی کاربران می شود. هدف اصلی گوگل از این امر کاهش اتلاف وقت کاربران در زمینه مشاهده محتوای مختلف است. 

کاربران با مشاهده هر کدام از محتواها و مطالعه هدرهای آنها امکان انتخاب بهترین نمونه برای مطاله دقیق تر را خواهند داشت بنابراین نیازی برای عجله در این زمینه نخواهد بود. امروزه میزان بازدید روزانه هر وبلاگ یکی از نکات مهم در زمینه رتبه بندی سئو محسوب می شود بنابراین برندها تلاش بسیار زیادی برای جلب ترافیک با سایت و وبلاگ شان دارند. نکته مهم در این میان تلاش گوگل برای واقعی سازی ترافیک هر سایت و وبلاگ است بنابراین با تاکید بر روی بخش هدرها در تلاش برای هدایت ترافیک به طور واقعی به هر کدام از سایت هاست. 

اگر یک برند در مورد محتوایش هدر درستی طراحی نکند، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. درست به همین خاطر تمام کارشناس های حوزه بازاریابی بر روی نگارش مناسب چند خط نخست محتوای بازاریابی تاکید دارند. دلیل این امر نمایش این چند خطر به عنوان هدر در گوگل است. استفاده از کلیدواژه ها در این میان نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

بهینه سازی محتوا برای پاسخ های گوگل

مدیریت سئو در بازاریابی وبلاگی

اگر کاربران یک پرسش را در قالب جست وجوی گوگل شان طرح نمایند، الگوریتم گوگل بهترین پاسخ از نظر دقت و سادگی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این امر به طور معمول در قالب کادری ویژه صورت می گیرد بنابراین برندها شاید خودشان نسبت به قرار گرفتن محتوای بازاریابی شان در این بخش اطلاعی به دست نیاورند. نکته مهم در این میان درج منبع پاسخ از سوی گوگل است. بنابراین اگر محتوای وبلاگ ما در این بخش قرار گیرد، از نظر اعتبار بسیار مهم خواهد بود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این نکته سود می برند. 

بدون تردید پاسخگویی به پرسش های کاربران کار ساده ای نیست. مهمترین نکته در این میان پیش بینی درست پرسش های کاربران است بنابراین برندها باید در این راستا درست عمل نمایند. ارزیابی ترندها و کلیدواژه های پرکاربرد در زمینه جست وجوهای اینترنتی مهمترین ابزار در دسترس بازاریاب ها محسوب می شود. این امر به لطف خدمات گسترده گوگل امکان پذیر است بنابراین برندها باید به این نکته مهم توجه نشان دهند. 

مطلب مرتبط: ترکیب بازاریابی و مدیریت سئو

مهمترین مسئله در زمینه طراحی پاسخ های مناسب به منظور جلب توجه گوگل رعایت اختصار است. مشکل بسیاری از برندها تلاش برای ارائه پاسخ های طولانی است. این امر از حوصله کاربران خارج خواهد بود. امروزه تمام کاربران به دنبال پاسخ های کوتاه هستند. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. 

بدون تردید بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی و ارائه پاسخ های مناسب برای نمایش در گوگل مشکل دارند. راهکار مناسب در این میان ارزیابی نمونه های موفق است. این امر درس های بسیار زیادی برای برندهای تازه کار به همراه دارد. همچنین موجب بهبود کیفیت محتوای تولیدی آنها نیز می شود. در هر صورت برندهای بزرگ دارای تجربه و توانایی بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. این امر باید همیشه مدنظر برندها قرار داشته باشد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. 

نگارش محتوا برای مخاطب انسانی، نه موتور جست وجو

محتوای بازاریابی در وبلاگ ها در نهایت برای کاربران واقعی مفید خواهد بود. اشتباه برخی از برندها تلاش برای انتشار محتوا براساس اولویت های الگوریتم های گوگل است. این امر شاید در نگاه نخست جذابیت بسیار زیادی داشته باشد، اما نتیجه ای به جز شکست برای برندها به همراه ندارد. 

کاربران امکان تاثیرگذاری بر روی وضعیت جاری کسب و کارها را دارند. این امر برای برندها حیاتی است. درست به همین خاطر برندها باید تمرکزشان بر روی کاربران واقعی باشد. اگر در زمینه ارزیابی وضعیت بازار به جای کاربران واقعی به دنبال الگوریتم گوگل یا هر موتور جست وجوی دیگری باشیم، در نهایت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهیم داد. 

بازاریاب ها باید فراتر از معادلات رایج در زمینه بازاریابی و موتورهای هوشمند را مدنظر قرار دهند. اگر این امر مدنظر آنها قرار نداشته باشد، در بلندمدت دیگر ارتباط معناداری با مشتریان نخواهند داشت. این امر به تدریج تمام زحمات کسب و کارها را بی نتیجه باقی می گذارد. 

شاید در نگاه نخست ایجاد فاصله میان برندها و مخاطب هدف در طول زمان امر بسیار عجیبی باشد. بسیاری از تیم های بازاریابی این امر را برای خودشان پیش بینی نمی کنند. درست به همین علت نیز در برابر این حادثه بسیار آسیب پذیر هستند. اگر برندها نسبت به این نکته واکنش مناسب نشان ندهند، مشکلات بسیار زیادی در مسیر بازاریابی خواهند داشت. 

آگاهی از وضعیت مشتریان باید در اولویت تیم های بازاریابی قرار داشته باشد. هر موضوع دیگری در مرحله بعدی اهمیت قرار خواهد داشت بنابراین برندها باید به این نکته فراتر از اهمیت الگوریتم گوگل توجه نشان دهند اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد خواهد شد. تجربه ناکامی بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی به خوبی گویای این امر است. ایجاد تغییر در وضعیت بازاریابی برندها باید از همین حالا مدنظر مدیران ارشدشان قرار داشته باشد. در غیر این صورت شاید دیگر زمانی برای ایجاد تغییر باقی نماند. 

استفاده از کلیدواژه ها در متن

مدیریت سئو در بازاریابی وبلاگی

استفاده از کلیدواژه ها در تیترهای اصلی به تنهایی کافی نیست. برخی از برندها پس از کاربرد چند کلیدواژه در تیترها دیگر تمایلی برای استفاده از آنها در متن نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برندی ایجاد خواهد کرد. امروزه هر برندی باید توانایی استفاده از کلیدواژه های حوزه کسب و کارش به بهترین شکل ممکن را داشته باشد. در غیر این صورت محتوایش برای مخاطب هدف جذاب نخواهد بود. 

گاهی اوقات کسب و کارها برای جذاب‎سازی محتوای شان برای مخاطب هدف اقدام به استفاده از شمار اندکی از کلیدواژه ها در تیتر اصلی می کنند. نکته مهم در این میان عدم ارتباط محتوای بازاریابی موردنظر با کلیدواژه های موجود در تیتر است. این امر نوعی کلاهبرداری در حوزه بازاریابی محسوب می شود. نکته جالب اینکه کاربران به سرعت ماهیت تقلبی چنین محتواهایی را مورد شناسایی قرار می دهند بنابراین کمتر به استفاده از چنین محتواهایی تمایل نشان می دهند. اگر کسب و کارها به سرعت نسبت به ایجاد تغییر در وضعیت شان اقدام نکنند، در بلندمدت در دامنه برندهای مورد تنفر مشتریان خواهند بود. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارای برنامه های زیادی هستند. استفاده از کلیدواژه ها برای طراحی برنامه بازاریابی و از همه مهمتر نگارش محتوا اهمیت دارد. مسئله اساسی در این میان استفاده از کلیدواژه ها در سراسر متن است. این امر به معنای ارتباط دقیق میان متن و تیتر است. در غیر این صورت مسئله عدم اعتبار محتوا برای برندها پیش خواهد آمد. امروزه اگر کاربران نسبت به صحبت محتوای بازاریابی یک برند تردید نمایند، به سختی دوباره به آن کسب و کار اعتماد خواهند کرد بنابراین برندها باید به این نکته مهم توجه کافی نشان دهند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی شبکه های اجتماعی و ترکیب موفق آن با مدیریت سئو

افزودن متن به تصاویر

مدیریت سئو در بازاریابی وبلاگی

تصاویر تاثیرگذاری بسیار مناسبی بر روی مخاطب هدف دارد. درست به همین خاطر در حوزه بازاریابی بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از تصاویر می کنند. خوشبختانه امروزه سایت های بسیاری زیادی در حال ارائه تصاویر استاک به طور رایگان هستند. استفاده از این تصاویر در حوزه بازاریابی به طور کامل رایگان است بنابراین برندها نیازی برای پرداخت هزینه اضافی در این حوزه نخواهند داشت. 

اگرچه امکان استفاده از تصاویر استاک همیشه وجود دارد، با این حال برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به تهیه تصاویر به طور اختصاصی می کنند. این امر موجب تاثیرگذاری بسیار بیشتر تصاویر بر روی مخاطب هدف می شود. موسسه هاب اسپات برای تولید محتوای آموزشی و بازاریابی در وبلاگش از همین تکنیک استفاده می کند. این امر فقط در صورت در اختیار داشتن ابزارهای عکاسی حرفه ای و همچنین بودجه مناسب باید اجرا شود. در غیر این صورت هزینه های اضافی بر روی دوش کسب و کارها قرار خواهد داد. 

اطلاع از ویژگی های تصویر و همچنین برخی از توضیحات تکمیلی در مورد آنها بسیار مهم است. برخی از برندها به این نکته در زمینه بازاریابی در وبلاگ شان توجه نشان نمی دهند. یکی از نکات مهم برای الگوریتم های بازاریابی در گوگل مربوط به همین امر است. هرچه توضیحات دقیق تری در مورد تصاویر مورد استفاده از محتوای متنی در وبلاگ برندمان ارائه دهیم، نظر مساعد کاربران بیشتر خواهد شد. این امر برای بسیاری از برندها جذاب به نظر می رسد. نکته جالب اینکه در عمل بسیاری از برندها اجرای این امر را فراموش می کنند بنابراین برندها باید نسبت به اجرای درست این شیوه توجه داشته باشند. 

ارائه توضیحات در مورد هر عکس باید به اندازه کافی کوتاه باشد. تیم های بازاریابی در این زمینه فقط باید به اطلاعات اساسی ارجاع دهند. همچنین در صورت تمایل کاربران برای آگاهی از اطلاعات بیشتر باید لینک های جانبی در اختیارشان قرار گیرد. در غیر این صورت تاثیرگذاری فرآیند بازاریابی برند به شدت کاهش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروش بیشتر

جست وجو برای کلیدواژه های تازه

کلیدواژه های حوزه بازاریابی به طور مداوم تغییر می کند. دلیل این امر تغییر مداوم سلیقه کاربران است. برخی از برندهای بزرگ برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یک تیم ویژه برای ارزیابی کلیدواژه های برتر ساماندهی می کنند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما به دلیل اهمیت بحث سئو صرف هزینه برای راه اندازی یک تیم مستقل منطقی به نظر می رسد. البته اگر کسب و کار شما دارای چنین بودجه ای نیست، باید از تیم بازاریابی برای اجرای این طرح کمک بگیرید. 

گوگل کی وردز یکی از مهمترین ابزارهای جست وجوی کلیدواژه ها محسوب می شود. این ابزار به طور رایگان در دسترس برندها قرار دارد بنابراین استفاده از آن باید مدنظر کسب و کارها قرار داشته باشد. بسیاری از برندها برای استفاده از خدمات این سامانه نیاز به آموزش کارمندان شان ندارند. دلیل این امر رابط کاربری بسیار ساده آن است. همین امر جذابیت بسیار زیادی برای این سامانه ایجاد کرده است. 

برندها در صورت تمایل امکان جست وجوی ترکیبی کلیدواژه ها و همچنین مشاهده سیر تغییر و تحول محبوبیت هر کلیدواژه را خواهند داشت. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سختگیرانه باشد، اما دست کم تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. امروزه در دنیای پر از رقابت بازاریابی باید سختگیری های مناسبی صورت دهیم. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت. 

گوگل ترندز یکی دیگر از ابزارهای مناسب برای پیگیری وضعیت کلیدواژه ها محسوب می شود. بسیاری از برندها برای بازاریابی و تولید محتوا به ترندهای برتر توجه دارند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار سختگیرانه محسوب شود، اما دست کم اطلاعات جامعی در مورد هر ترند در اختیار برندها قرار می دهد. شاید استفاده از چنین اطلاعاتی موجب خلق کلیدواژه های تازه از سوی بازاریاب ها شود.

مقاومت در برابر استفاده از کلیدواژه های کلیشه ای 

امروزه بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی به سوی کلیشه ها تمایل پیدا کرده اند. شاید این امر بسیار طبیعی باشد، اما نتیجه بازاریابی بسیار نامناسبی به همراه خواهد داشت. برخی از کسب و کارها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فقط به دنبال تولید محتوای بیشتر هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. صرف هزینه های گزاف در حوزه بازاریابی باید دست کم با اندکی نتیجه بخشی همراه باشد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. 

استفاده از کلیدواژه های کاربردی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کاربردی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چنین مسیر طولانی ای را طی نمی کنند. نتیجه این امر استفاده از کلیشه های بازاریابی است. مقاومت در برابر این میل برای استفاده از کلیشه ها همیشه ضروری خواهد بود. در غیر این صورت برندها بسیار زود از عرصه رقابت بازاریابی حذف خواهند شد. مشتریان هرگز تحمل مشاهده محتوای بازاریابی بی کیفیت از سوی برندها را ندارند بنابراین در صورت انتشار مداوم چنین محتوایی با واکنش های منفی کاربران رو به رو خواهیم شد. 

اهمیت ارجاع به سایت های معتبر

استفاده از داده های مختلف همیشه اهمیت دارد. بسیاری از برندها برای بهتر ساختن کیفیت بازاریابی شان اقدام به استفاده از این شیوه می کنند. اگر در این میان اعتبار داده های مورد استفاده برندمان زیر سوال برود، کاربران اعتمادشان به کسب و کارمان را از دست خواهند داد. درست به همین خاطر باید به طور مداوم نسبت به رعایت ارجاعات توجه داشته باشیم. این امر اعتبار محتوای بازاریابی برند در وبلاگ را افزایش خواهد داد. همچنین مانع بروز مشکلاتی نظیر شکایت نسبت به اظهارنظر نادرست می شود. 

سایت های معتبر بسیار زیادی در زمینه انتشار آمارهای کاربردی در حوزه کسب و کار مشغول به کار هستند. استفاده از چنین سایت هایی باید در دستور کار هر برندی قرار گیرد. در غیر این صورت فرآیند بازاریابی به شدت دشوار می شود. 

توجه به پست های طولانی

وبلاگ محلی برای انتشار محتوای طولانی است بنابراین باید رعایت اختصار را کنار گذاشت. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم حجم محتوای شان را کاهش می دهند. این شیوه برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سایت رسمی برند ایده جذابی خواهد 

بود، با این حال در وبلاگ برندها کاربردی نیست بنابراین برندها باید به دنبال انتشار محتوای جذاب و طولانی در وبلاگ شان باشند. این امر از نقطه نظر سئو نیز تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی وضعیت کسب و کارها دارد. دلیل این امر توجه الگوریتم گوگل به ماهیت وبلاگ و تمایل کاربران برای مطالعه محتوای طولانی‎تر در این فضاست. 

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

کاهش حجم تصاویر برای بارگذاری سریع صفحات

سرعت بارگذاری صفحات یکی از نکات مهم در حوزه سئو محسوب می شود. این امر باید در بازاریابی وبلاگی نیز مدنظر قرار گیرد بنابراین پیش از انتظار محتوای تان باید نسبت به کاهش حجم تصاویر موجود در آن اقدام نمایید. در غیر این صورت رتبه مطلوبی در انتظار وبلاگ تان نخواهد بود. خوشبختانه امروزه کاهش حجم تصاویر تا حدودی بدون نیاز به کاهش چشمگیر کیفیت شان امکان پذیر است بنابراین در این مسیر مشکلی پیش روی برندها نخواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ykCIS46N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه