سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در شبکه های اجتماعی قواعد خاص خودش را دارد. شما حتی اگر بهترین محتواهای دنیا را هم جلوی پای مخاطب تان قرار دهید، تا آنها به شما اعتماد نداشته باشند، هیچ تغییری در وضعیت تان روی نخواهد داد. این روزها بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف هزینه های سرسام آوری برای تولید محتوا می کنند. این کار دقیقا مثل آن است که یک تهیه کننده میلیون ها دلار برای استخدام بهترین بازیگران دنیا کرده باشد، اما هیچ کارگردانی در کار نباشد. بی شک چنین اثر سینمایی نه تنها در گیشه فروش نخواهد کرد، بلکه حتی نظر یک منتقد را نیز جلب نمی کند. 

حلقه گمشده بسیاری از کسب و کارها در دنیای آنلاین بحث اعتماد است. شاید برای شما پیش آمده باشد که از همان برخورد اول با یک برند حس بی اعتمادی در وجودتان شکل گرفته باشد. اینطور وقت ها حتی اگر بهترین دوست تان هم درباره جذابیت و میزان عملکرد حرفه ای آن برند برای تان داستان سرایی کند، باز هم دل تان با برند موردنظر صاف نخواهد شد. نکته جالب اینکه برخی از برندها از همان برخورد اول طوری رفتار می کنند که مشتریان سر تا پا به آنها اعتماد خواهند کرد. 

اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی، میانبرهایی برای بازاریاب ها

ما در این مقاله قصد داریم معمای اعتمادسازی در میان مخاطب هدف را زیر ذره بین ببریم. بی شک ایجاد اعتماد در تمام جنبه های یک کسب و کار دارای اهمیت چشمگیری است، اما محور اصلی بحث امروز ما شبکه های اجتماعی خواهد بود. این روزها هر پلتفرمی را نگاه کنید، کلی برند در آن مشغول فعالیت هستند. بی شک همه برندها نمی توانند جزو گزینه های جذاب و موفق باشند. به همین خاطر فقط کسب و کارهایی که اعتمادسازی خوبی در میان کاربران ایجاد کنند، از دل این ماراتن نفسگیر جان سالم به در خواهند برد. 

مطلب مرتبط: اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی؛ معمایی با راه حل های متنوع!

شما در این مقاله یاد می گیرید چطور اعتماد مخاطب تان در شبکه های اجتماعی را جلب کنید. اینطوری با دردسرهای کمتری برای تعامل با آنها رو به رو بوده و دیگر لازم نیست دائما نگران وضعیت اعتبار آنلاین تان باشید. حالا که کمی درباره کلیات مقاله امروز حرف زدیم، دیگر باید کم کم کارمان را شروع کنیم. 

اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی

اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی

وقتی تعامل رو در رو در کار نباشد، اعتماد کردن به دیگران خیلی سخت می شود. خیلی از کارآفرینان برای اینکه اعتماد مشتریان را جلب کنند، نیاز به تعاملات رو در رو با آنها دارند. این درست همان جایی است که فعالیت آنلاین برندها با مشکل رو به رو می شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم جلب اعتماد مخاطب در شبکه های اجتماعی نه یک ماموریت غیرممکن، بلکه فرآیندی کاملا جذاب است. البته به شرط اینکه اصول این کار را بلد باشید. ما اینجا بیشتر نقش مربی را داریم که به شما کمک می کند تا سیر تا پیاز اعتمادسازی در میان کاربران را یاد بگیرید. یادتان نرود، هر جای مسیر سوالی برای تان پیش آمد، ما همیشه آماده دریافت نظرات و کمک بیشتر به شما هستیم. پس همین اول کاری تعارف را کنار بگذارید. 

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت

اولین قدم به سوی جلب اعتماد کاربران تولید محتوای باکیفیت است. انتظار کاربران از کسب و کارها در پلتفرم های اجتماعی بسیار ساده است. شما نه تنها باید محصولات جذاب و به درد بخوری برای مشتریان داشته باشید، بلکه محتوای تان هم باید جذاب و چشم نواز باشد. وگرنه برند که قحط نیست.

اولین چالشی که همراه با مسئله تولید محتوا مطرح می شود، معنای «باکیفیت» است. اصلا محتوای باکیفیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم کوتاه ترین جواب دنیا را به سوال بالا بدهیم، باید گفت محتوای باکیفیت آن نوع محتوایی است که به درد مخاطب بخورد. مثلا برندهای ورزشی را در نظر بگیرید؛ آنها معمولا در شبکه های اجتماعی علاوه بر آموزش کار با محصولات شان، برنامه های ورزشی معتبری نیز ارائه می دهند. این امر تماما هماهنگ با سطح نیاز کاربران عرضه می شود. اینطوری آنها خیلی راحت با مخاطب شان ارتباط برقرار کرده و سنگ بنای یک رابطه طولانی مدت را بنا می نهند.

متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها به تعاملات بلندمدت با مخاطب هدف اصلا توجهی ندارند. انگار که همیشه باید سراغ مخاطب تازه رفت و او را جذب برند کرد. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، دیر یا زود با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. خب هرچه باشد، در بازار که مشتری بی نهایت وجود ندارد. از یکجا به بعد شما دائما با کسانی سر و کار خواهید داشت که قبلا از برندتان خرید کرده اند. آن وقت اگر تجربه بدی برای آنها خلق کرده باشید، دیگر پشت سرشان را هم نگاه نخواهند کرد. 

معیار دیگری که درباره محتوای باکیفیت باید مدنظرتان باشد، مسئله مربوط به استفاده از اطلاعات به روز است. خب اگر شما محتوایی با اطلاعات مربوط به چند دهه قبل جلوی مخاطب تان قرار دهید، نظر هیچ کس بدان جلب نخواهد شد. درست در همین شرایط است که همکاری با کارشناس های یک شرکت اهمیت ویژه ای پیدا می کند. مثلا فرض کنید شما بازاریابی یک شرکت تولید تایر را بر عهده گرفته اید. در این صورت برای ایجاد اعتماد در میان مخاطب هدف نیاز به اطلاعات دست اول برای تولید محتوا خواهید داشت. از آنجایی که شاید اطلاعات شما در زمینه تایرها محدود باشد، استفاده از تجربیات و نظرات کارشناس های شرکت ضروری خواهد بود. 

وقتی شما محتوای درجه یک و باکیفیت جلوی روی مخاطب قرار دهید، آنها خیلی زود جذب برندتان می شوند. شاید امروزه کلی برند در دنیا مشغول تولید محتوا باشند، اما آنهایی که محتوایی در شأن مخاطب تولید می کنند، انگشت شمار هستند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان در بازار را سر و سامان دهید. 

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تعامل با مخاطب در شبکه های اجتماعی

تعامل با مخاطب در شبکه های اجتماعی

شما قرار نیست مثل یک روح در شبکه های اجتماعی حضور داشته و فقط هرچند روز یکبار محتوایی آپلود کنید. این دست برندها نه تنها هیچ جذابیتی برای مخاطب هدف ندارند، بلکه خیلی زود هم مخاطب را ناامید می سازند. این درست همان زمانی است که شما نیاز به تغییر در زیر و بم کارتان خواهید داشت. 

فرمول ما در این بخش بی نهایت ساده است. شما باید از همان ابتدای کارتان تعامل با مخاطب در شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید. مثلا اگر در زیر پست تان کامنت هایی از سوی کاربران دریافت می کنید، بی تفاوت از کنار این مسئله عبور نکنید. در عوض بد نیست کمی وسواس به خرج داده و جواب کاربران را بدهید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می رود. 

متاسفانه برخی از بازاریاب ها فکر می کنند هر چقدر خشک و بی روح تر در پلتفرم های اجتماعی حضور داشته باشند، محبوبیت بیشتری در بین کاربران جلب خواهند کرد. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ ایده ای ندارم این نوع طرز تفکر از کجا سر و کله اش پیدا شده است. 

بنابراین بهتر است قبل از اینکه حسابی برای تان دردسرساز شود، آن را کنار بگذارید. وگرنه خیلی زود اوضاع تان به هم ریخته و دیگر هیچ شانسی برای خودنمایی در بازار پیدا نمی کنید. 

ما در روزنامه فرصت امروز تعامل با مخاطب در شبکه های اجتماعی را مثل گپ و گفت میان دو دوست می دانیم. اینطوری شما ذهنیت بسیار بهتری نسبت به دنیای کسب و کار به دست خواهید آورد. همانطور که دوست های صمیمی نسبت به نظرات هم واکنش نشان می دهند، شما هم باید چنین الگویی برای رفتار برندتان انتخاب کنید. 

یادتان باشد، واکنش های شما به مشتریان یا کاربران باید در نهایت احترام صورت گیرد. گاهی اوقات بازاریاب ها تعامل صمیمانه را با شوخی های زننده اشتباه می گیرند. پس بهتر است قبل از اینکه جواب مخاطب را بدهید، کمی هم که شده به این مسئله فکر کنید. 

ترغیب کاربران به تولید محتوا

ترغیب کاربران به تولید محتوا

چه کسی گفته شما همیشه باید دست به تولید محتوا زده و مخاطب را شیفته خود سازید. یکی از پایه های ایجاد اعتماد در میان کاربران توجه به نیازهای آنهاست. احتمالا برای شما هم پیش آمده درباره برند محبوب تان دست به تولید محتوا بزنید. اینطور وقت ها آدم دوست دارد برند موردنظر خیلی زود واکنش نشان داده و محتوای موردنظر را در اکانت های رسمی اش بازنشر دهد. 

اگر فکر می کنید دیگران عاشق چشم و ابروی تان هستند تا دست به تولید محتوا درباره برندتان بزنند، سخت در اشتباهید. در عوض این اعتمادسازی شما در میان کاربران است که حرف اول و آخر را می زند. برای این کار باید قدم به قدم جلو رفته و اعتماد کاربران را جلب کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

برخی از بازاریاب ها در دنیای کسب و کار همیشه عجله دارند. قبول دارم همه ما در دنیای بی نهایت سریعی زندگی می کنیم، اما قرار نیست مشتریان هم به ساز شما برقصند. پس بهتر است کمی عجله را کنار گذاشته و با ذهنیت مشتریان همراه شوید. اینطوری خیلی بهتر اعتماد آنها را جلب می کنید. 

بازنشر محتوای تولیدی کاربران همیشه ایده ای خوب برای اعتمادسازی است. شما با این کار به مشتریان این اعتماد را می دهید که کار آنها همیشه برای شما جذابیت دارد. پس به جای اینکه دائما منتظر مشتریان بمانید، کمی پا پیش گذاشته و رابطه تان را بهبود بخشید. 

کاربران وقتی شاهد بازنشر محتوای تولیدی بقیه درباره یک برند هستند، ذهنیت بسیار خوبی در قبال آن پیدا می کنند. اینطوری کار شما به طور چشمگیری ساده تر شده و دیگر لازم نیست دست به طراحی کمپین های بازاریابی گران قیمت بزنید. 

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی چطور متولد می شود؟

توجه به ارزیابی مخاطب از برند

توجه به ارزیابی مخاطب از برند

کاربران در شبکه های اجتماعی همیشه دنبال ارتباط با دوستان یا مشاهده محتوای کمدی نیستند. گاهی اوقات آنها کسب و کارهای مختلف را زیر تیغ نقد می برند. این کار نه از سر دشمنی یا لجبازی با برندها، بلکه با هدف یافتن بهترین برندهای دنیا صورت می گیرد. پس شما باید شش دانگ حواس تان به ارزیابی های کاربران از برندتان باشد. وگرنه سرتان بی کلاه خواهد ماند. 

اجازه دهید از یک مثال ساده برای روشن شدن بحث در این بخش استفاده کنیم. فیس بوک یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود که کاربران میلیاردی دارد. یکی از کارهایی که کاربران در این پلتفرم انجام می دهند، راه اندازی صفحاتی برای نقد و بررسی برندها در حوزه های خاص است. مثلا اگر کسی دنبال بهترین خدمات نگهداری از حیوانات خانگی باشد، ده ها صفحه در فیس بوک هست که تجربه مشتریان در این رابطه را مرور می کند. به علاوه، این صفحات معمولا به برندها نیز امتیاز مشخصی می دهند. با این حساب شما به ساده ترین شکل ممکن می توانید برند محبوب تان را پیدا کنید. 

اگر شما کارآفرین باهوشی باشید، همیشه نیم نگاهی به نظرات و ارزیابی های مشتریان نسبت به برندتان خواهید داشت. این امر نه تنها یک رفتار شیک محسوب می شود، بلکه به درد آپدیت عملکرد برندتان نیز خواهد خورد. خب شما تا وقتی از درون مسائل شرکت را مورد بررسی قرار دهید، همیشه یک قدم از مشتریان عقب خواهید بود. در عوض وقتی سراغ نقطه نظرات مشتریان بروید، اوضاع تان خیلی بهتر خواهد شد. 

صرف نظر از شبکه های اجتماعی، این روزها کلی سایت مختلف در حوزه خدمات و ارزیابی برندها وجود دارد. شما باید به طور منظم این سایت ها را چک کرده و نظرات کاربران درباره برندتان را مرور کنید. اینطوری قبل از اینکه مشکلات بسیار بزرگی پیش روی برندتان قرار بگیرد، امکان تعامل نزدیک با مخاطب تان را خواهید داشت. 

افزودن لینک های معتبر به محتوا

افزودن لینک های معتبر به محتوا

چه کسی به حرف های بی پایه و اساس یک برند گوش می دهد؟ از این مهمتر، آیا شما به تیم بازاریابی که سابقه تاریکی در کارش دارد، اعتماد می کنید؟ این مسئله ای است که خیلی از بازاریاب ها به طور مداوم با آن رو به رو هستند. اگر شما هم دوست دارید شهرت کاری تان در بازار مثبت باشد، باید به یک نکته کوچک دقت کنید. این نکته استفاده از لینک های معتبر برای محتوای تان است. 

این روزها در کمپین های بازاریابی ادعاهای بی نهایت متنوعی به چشم آدم می خورد. اگر شما حواس تان نباشد، خیلی زود در دام ادعاهای بی پایان کسب و کارها گرفتار خواهید شد. آن وقت نه تنها اعتمادتان به آنها از بین می رود، بلکه دیگر چشم دیدن شان را هم نخواهید داشت. اینجا دقیقا همان جایی است که شما باید عملکرد متفاوتی از خودتان نشان دهید. 

به نظر شما چه چیزی اعتبار یک محتوا را به طور چشمگیری افزایش می دهد؟ اجازه دهید کمی کمک تان کنیم. شاید استفاده از لینک های معتبر کمی به کارتان بیاید!

وقتی شما در محتوای بازاریابی تان از لینک های معتبر به عنوان ارجاع استفاده می کنید، اعتبار کارتان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. دست کم در این حالت مخاطب مطمئن است که شما حرف بی سر و ته نزده اید. نکته جالب اینکه بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی به این نکته کلیدی توجه ندارند. بنابراین اگر شما در این زمینه کمی سختگیری به خرج دهید، به راحتی حساب برندتان را از رقبا جدا خواهید کرد. اینطوری هم نقطه تمایزی با رقبا ایجاد کرده اید، هم اینکه اعتماد کاربران را به راحتی آب خوردن جلب می کنید. 

مطلب مرتبط: چگونه استراتژی بازاریابی مان در شبکه های اجتماعی را ترمیم کنیم؟

نمایش درون کسب و کار

نمایش درون کسب و کار

کاربران در شبکه های اجتماعی و تجربه زندگی روزمره همیشه یک کسب و کار را از بیرون مشاهده می کنند. مثلا برند اپل را در نظر بگیرید؛ همه ما محصول نهایی مثل آیفون را مشاهده می کنیم. این در حالی است که فرآیند تولید محصولات معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرد. 

البته این بی توجهی از سوی بازاریاب ها و کارآفرینان دنبال می شود؛ چراکه مشتریان معمولا عاشق مشاهده پشت صحنه کسب و کارها هستند. 

اگر شما به دنبال ایجاد اعتماد در میان مخاطب هدف هستید، بد نیست کمی هم که شده به نمایش پشت صحنه یک کسب و کار توجه نشان دهید. اینطوری کارتان خیلی بهتر جلو رفته و دیگر لازم نیست دردسرهای ریز و درشتی را به جان بخرید. 

خیلی وقت ها بازاریاب ها برای تولید محتوا ایده کم می آورند. این دقیقا همان زمانی است که نمایش درون کسب و کار به دردتان خواهد خورد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و سعی کنید پشت صحنه ای جذاب از برندتان به نمایش بگذارید. 

اگر بخواهیم از منظر اعتمادسازی مسئله را نگاه کنیم، وقتی یک برند پشت صحنه یا درون فعالیت های خود را نشان می دهد، یعنی ترسی از رو شدن دستش ندارد. این مسئله شاید برای شما بی نهایت ساده باشد، اما برای مشتریان مرز میان برندهای معتبر و تقلبی را شکل می دهد. پس ماجرا اصلا شوخی بردار نیست. 

برندینگ باثبات

برندینگ باثبات

اشتباهی که خیلی از تیم های بازاریابی در زمینه تولید محتوا و تعامل با مخاطب مرتکب می شوند، مسئله مربوط به ایجاد تمایز میان مارکتینگ و برندینگ است. اگر فکر کرده اید این دو حوزه کاملا از هم جدا هستند، باید بگویم سخت در اشتباهید. شما بدون تمرکز بر روی روند برندینگ حرفه ای هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور اصولی نخواهید داشت. این نکته ای است که خیلی وقت ها کارآفرینان هم بدان توجهی نشان نمی دهند. بنابراین اگر شما حواس تان را جمع کنید، خیلی زود در زمینه جلب اعتماد مخاطب از همه جلو خواهید زد. 

منظور ما از ثبات در عرصه برندسازی در بُعد زمان معنا پیدا می کند. اگر شما نتوانید در بلندمدت هویت یکپارچه ای از برندتان تحویل مخاطب هدف دهید، خیلی زود کارتان به مشکل خواهد خورد. این در حالی است که برندهایی مثل مک دونالد در طول دهه های متمادی یک هویت واحد از خودشان تحویل مخاطب داده اند. اصلا به همین خاطر میزان محبوبیت و شهرت آنها در بازار با هیچ برند دیگری قابل مقایسه نیست. 

ایجاد اعتماد در میان مخاطب هدف امری نیست که به این سادگی ها انجام شود. شما برای موفقیت در این حوزه نیاز به وفاداری به المان های اصلی برندتان دارید. بی شک کسب و کاری که هر روز تغییری در لوگو یا شعار تبلیغاتی اش اعمال می کند، هیچ وقت اعتماد مخاطب را آنطور که باید جلب نخواهد کرد. به همین خاطر شما باید اول از همه تکلیف خودتان با مسئله برند را روشن سازید. وگرنه همیشه درگیری های درونی با این مسئله خواهید داشت. 

توصیه ما در این بخش همفکری با تمام اعضای شرکت برای تعیین المان های اصلی برند است. اینطوری شما فرصت بسیار خوبی برای استفاده از تمام ظرفیت های شرکت داشت و دیگر لازم نیست نگران آپدیت های بعدی برندتان باشید. 

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

پوشش زنده رویدادها

پوشش زنده رویدادها

کاربران دوست دارند در جریان تازه ترین اخبار و رویدادهای مربوط به برندها قرار گیرند. بنابراین اگر شما مراسم مهمی برای برندتان طراحی کرده اید، بد نیست خواست و ایده های مخاطب تان را نیز مدنظر داشته باشید. اینطوری خیلی زودتر بدل به برندی بی نهایت محبوب در میان کاربران خواهید شد. 

ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است؛ شما باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای پوشش زنده یا به زبان دقیق تر لایو استریم رویدادها استفاده کنید. یادتان باشد، رویدادهای مربوط به برند شما قرار نیست همیشه بی نهایت بزرگ باشد. نکته کلیدی در این میان درگیر ساختن کاربران با مسائل روزمره برندتان است. اینطوری به مرور زمان بدل به بخشی از زندگی آنها شده و دیگر لازم نیست برای اعتمادسازی به آب و آتش بزنید. 

معمولا کاربران در قبال برندهایی که قصد دارند به زور خودشان را در دل مشتریان جا کنند، واکنش های منفی نشان می دهند. این یعنی شما باید کمی متفاوت تر در بازار عمل کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

یادتان نرود، شما قبل از اینکه پوشش زنده رویداد برندتان را شروع کنید، باید اطلاع رسانی دقیقی درباره‎اش داشته باشید. وگرنه هیچ کس نسبت به رویداد برندتان واکنش نشان نخواهد داد. پس قبل از اینکه با عجله سراغ رونمایی از کارتان بروید، بد نیست کمی به فکر اطلاع رسانی در این رابطه باشید. 

گاهی اوقات شما برای اینکه نظر دیگران را جلب کنید، نیاز به همراهی بقیه برندها خواهید داشت. در این صورت باید کمی هم که شده سطح ارتباط و تعامل تان با بقیه برندها را بهبود بخشید. این امر موفقیت بلندمدت شما در بازار را تضمین خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین 
حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی هم که شده بهبود بخشید.

سخن پایانی

یادگیری اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی

اعتمادسازی در میان کاربران اصلا پدیده ساده ای نیست. این روزها بسیاری از کسب و کارها برای اینکه در شبکه های اجتماعی برند محبوبی به نظر برسند، سعی و تلاش بی پایانی را به خرج می دهند. این در حالی است که شما با استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله و بدون نیاز به هزینه کلان امکان تحقق این هدف مهم را دارید. 

مطلب مرتبط: 8 گام ایجاد استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای یادگیری اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی کرده باشد. مثل همیشه اگر دوست دارید کارتان را کمی هم که شده بهبود بخشید، با ما در ارتباط باشید. کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما و کسب و کارتان در حوزه های مختلف هستند. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://www.forbes.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pfeHVfzD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه