دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارها در طول سال های اخیر برای پیگیری اهداف شان سراغ شبکه های اجتماعی رفته اند. این موضوع بعد از همه گیری کرونا شدت بیشتری پیدا کرد. هرچه باشد در آن زمان تنها راه ارتباط میان انسان ها پلتفرم های اجتماعی بود. این روزها شما با هر سلیقه ای کلی شبکه اجتماعی برای انتخاب دارید. به طوری که حضور در تمام پلتفرم ها تقریبا غیرممکن است. شاید این نکته برای کاربران بی نهایت جذاب باشد، اما کلی استرس به بازاریاب ها منتقل می کند. بحث هزینه های حضور در شبکه های اجتماعی مختلف را که فاکتور بگیریم، باز هم با انتخابی مهم از بین یک عالمه پلتفرم رو به رو هستیم. این دقیقا همان جایی است که خیلی از بازاریاب ها سردرگم می شوند. 

اگر نظر ما را بخواهید، سردرگمی بازاریاب ها فقط و فقط به خاطر بی توجهی به یک نکته کلیدی است. وقتی پای استراتژی بازاریابی در میان نباشد، همه کارها دیر یا زود با مشکل رو به رو خواهد شد. آن وقت شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان مجبور می شوید هر روز دست به کار تازه ای زده و دائما حس عقب ماندن از رقبا را خواهید داشت. 

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برخی از بازاریاب ها فکر می کنند طراحی استراتژی بازاریابی کاری است که سال های سال طول می کشد. خب در این صورت ما اینجا هستیم تا خلاف این نکته را به شما نشان دهیم. استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی نه تنها فرآیندی پیچیده یا سخت نیست، بلکه اوضاع شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز متحول می کند. به زبان خودمانی، این استراتژی چراغ راه تان برای تولید محتوای بهتر و انتخاب مخاطب هدف مناسب خواهد بود. 

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی چطور متولد می شود؟

فکر می کنم توضیحات کوتاه بالا برای نشان دادن اهمیت استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی کافی باشد. اگر شما هم دوست دارید کارتان را با برنامه در شبکه های اجتماعی جلو ببرید، بد نیست در ادامه با ما همراه شده و کمی درباره مشخصات این حوزه اطلاعات کسب کنید. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به صفر تا صد استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی بیندازیم.

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست

معمولا معلم ها اولین جلسه سال تحصیلی را به توضیح برخی از مقدمات یا نکات کلیدی اختصاص می دهند. شما را نمی دانم، ولی من که دوران بچگی همیشه خیالم از جلسه اول کلاس درس راحت بود؛ چراکه نه خبری از امتحان بود نه معلم ها شروع به تدریس می کردند. ما در اینجا قصد نداریم شما را یاد خاطرات خوش کودکی تان بیندازیم. در عوض همه تلاش مان توضیح کوتاه درباره معنای استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. خب اگر این کار بی معنا باشد، اصلا چرا باید وقت مان را برای آن تلف کنیم؟

استراتژی بازاریابی به طور کلی نوعی میانبر محسوب می شود. همانطور که در زندگی روزمره کلی میانبر (به قول فرنگی ها هک) دم دست هست، در عرصه بازاریابی هم هک هایی برای ساده سازی کارها وجود دارد. یکی از این هک های کاربردی مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. اگر شما هم دوست دارید کارتان در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی ساده تر از هر زمان دیگری شود، راه را درست آمده اید. 

بازاریاب ها در فرآیند آشنایی با استراتژی بازاریابی یاد می گیرند چطور ترافیک دریافتی شان را افزایش داده و فروش شان را بیشتر کنند. البته در این میان برخی نکات کلیدی دیگر نیز مورد بحث قرار می گیرد. در این رابطه به این موارد توجه کنید:

•    درک شیوه های اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف

•    افزایش آگاهی مشتریان درباره برند

•    ایجاد ارتباط های معنادار با مخاطب هدف

•    بهبود وضعیت خدمات مشتری 

•    استفاده از فرصت بازاریابی برای نمایش مزیت های محصول برند در مقایسه با رقبا

همانطور که می بینید، استراتژی بازاریابی میانبری سریع برای تحقق اهداف بالاست. وقتی درباره استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی حرف می زنیم، در واقع ایده ای متفاوت را مد نظر داریم. بر این اساس تمام اهداف بالا در قالب پلتفرم های اجتماعی دنبال می شود. خب این روزها دورِ شبکه های اجتماعی است، مگر نه؟

طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

حالا که با صفر تا صد تعریف استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا شدید، نوبتی هم باشد باید سری به اصل ماجرا بزنیم. خب شما که برای مرور برخی تعاریف اینجا نیامده اید؟

ما در این بخش شیوه طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به اتفاق شما مرور خواهیم کرد. یادتان باشد، این راهنما به طور اختصاصی برای شبکه های اجتماعی طراحی شده. پس یک وقت به سرتان نزند از آن به طور عمومی برای حوزه مارکتینگ استفاده کنید؛ چراکه نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت. خب به جای حرف های تکراری و مقدمه چینی اجازه دهید یک راست برویم سراغ اصل مطلب.

مطلب مرتبط: چگونه استراتژی بازاریابی مان در شبکه های اجتماعی را ترمیم کنیم؟

تعریف اهداف: اولین گام برای خلق استراتژی

تعریف اهداف

هر برندی برای هدفی در بازار حاضر می شود. خب کارآفرینان که پول شان را از سر راه نیاورده اند تا در بازار دودِ هوا کنند. اگر بخواهیم از یک مثال ساده استفاده کنیم، می توان وضعیت صنعت سینما را مثال زد. تهیه کنندگان مشهور در سراسر دنیا با هدف کسب سود اقدام به سرمایه گذاری بر روی فیلم های سینمایی می کنند. این وسط هم کلی هزینه برای بازاریابی و تبلیغات هدر می رود، اما کسی بابت آن نگران نیست؛ چراکه بازاریابی درست به معنای افزایش فروش خواهد بود!

این روزها هر کسب و کاری برای خودش اهداف متفاوتی دارد. این ماجرا به حوزه بازاریابی نیز سرایت کرده است. برخی از رایج ترین اهداف در حوزه بازاریابی از این قرار هستند:

•    افزایش آگاهی مخاطب درباره برند

•    افزایش ترافیک سایت 

•    تولید لید (Lead Generation)

•    افزایش دامنه مخاطب هدف

•    بهبود اوضاع تعامل مخاطب با برند

فرقی ندارد شما چه هدفی برای خودتان انتخاب می کنید، در هر صورت باید یک هدف را به بقیه ترجیح داده و تمرکزتان را به طور کامل روی آن قرار دهید. اشتباه مرگباری که برخی از بازاریاب ها انجام می دهند، تلاش برای مدیریت چندین هدف به طور همزمان است. شاید شما منابع مالی و انسانی لازم برای این کار را داشته باشید، اما در نهایت یک هدف را باید به عنوان هدف اصلی انتخاب کنید. وگرنه همیشه در معرض خطر خواهید بود. 

فرمول ما در روزنامه فرصت امروز برای انتخاب اهداف استاندارد بی نهایت ساده است. روش کار استفاده از الگوی هوشمند (Smart) است. شما برای هر هدف باید به این نکات توجه داشته باشید:

•    خاص بودن

•    قابلیت اندازه گیری

•    واقع بینانه بودن

•    ارتباط با حوزه کاری

•    زمانبندی

معیارهای بالا در صورتی که به خوبی رعایت شوند، اهداف نهایی بی نهایت خوبی را تحویل شما خواهد داد. اینطوری دیگر لازم نیست دائما نگران کیفیت کارتان بوده یا از این بابت به خودتان زحمت بدهید. یادتان باشد، اهداف استاندارد همیشه کار را راحت تر می کند. پس برای طراحی استراتژی تان از همین ابتدا اهداف درست و استاندارد را مورد توجه قرار دهید. وگرنه خیلی زود به دردسر خواهید افتاد. 

شناخت مخاطب هدف: برای چه کسانی کار می کنید؟

شناخت مخاطب هدف

تمام سعی و تلاش ها در حوزه مارکتینگ نهایتا باید به مذاق مشتریان خوش بیاید. البته مردم در کوچه و بازار قبل از اینکه مشتری شما شوند، حکم مخاطب هدف را دارند. مخاطب هدف کسی است که علاقه ای نسبی به حوزه کاری شما دارد اما هنوز از نظر فنی مشتری تان محسوب نمی شود. 

نکته کلیدی که ما در این بخش روی آن تاکید داریم، شناخت درست مخاطب هدف است. خب اگر شما محتوای بازاریابی تان را تحویل کسانی دهید که هیچ علاقه ای به کارتان ندارند، احتمالا خیلی زود با شکست های سنگین رو به رو خواهید شد. آن وقت زمین و زمان را مقصر می دانید!

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شناخت مخاطب هدف کاری است که در همان ابتدای طراحی استراتژی بازاریابی باید به درستی دنبال شود. این نکته درباره بازاریابی در شبکه های اجتماعی حساسیت بیشتری دارد. اگر در زندگی روزمره تعامل با مخاطب هدف محسوس است، در شبکه های اجتماعی همه چیز به طور غیرمستقیم دنبال می شود. به علاوه، کاربران در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا توئیتر اصلا با برندها تعارف ندارند. بنابراین کافی است دست از پا خطا کنید تا حسابی از خجالت تان دربیایند. 

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به صورت فشرده

معمولا حرف های زیادی درباره اهمیت شناخت مخاطب هدف زده می شود، با این حال کمتر کسی راهنمایی عملی درباره نحوه شناخت مخاطب هدف دم دست دارد. انگار که شناخت مخاطب هدف از ناکجا شروع می شود. خب ما در این بخش قصد داریم یک راهنمای کامل برای شما طراحی کنیم. شناخت مخاطب هدف از طریق شیوه های زیر امکان پذیر خواهد بود:

•    نظرسنجی: کاربران در شبکه های اجتماعی میانه خوبی با نظرسنجی ها دارند. پس بد نیست شانس تان در این زمینه را امتحان کرده و نگاهی به نظرات این دسته از افراد بیندازید. اینطوری کارتان بی نهایت راحت تر می شود. 

•    مصاحبه عمیق: رویارویی مستقیم با مخاطب هدف کاری است که خیلی وقت ها برندها را از شکست های بزرگ نجات می دهد. تنها کاری که شما در این رابطه باید انجام دهید، تلاش برای ارتباط تک به تک با مخاطب تان و مصاحبه ای عمیق تر از حالت عادی است. اینطوری کلی اطلاعات به درد بخور گیرتان می آید. 

•    نگاهی به رقبا: رقبای شما معمولا عملکرد خاص خودشان در بازار را دارند. نگاهی به سیر تا پیاز کار آنها راهنمای خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود و اینطوری شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و اطلاعات دست اول از آنها دریافت کنید. 

•    استفاده از ابزارهای اطلاعاتی: ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا برند 24 سال های سال است در زمینه خدمات بازاریابی مشغول به فعالیت هستند. شما می توانید از این خدمات برای بهبود کارتان استفاده کنید. خب هرچه باشد برندی مثل گوگل که اطلاعات غلط دست بازاریاب ها نمی دهد، مگر نه؟

بعد از اینکه کارتان با روش های بالا تمام شد، باید اطلاعات تان را منظم کنید. باور کنید هیچ کس با مشتی اطلاعات درهم و برهم شانسی برای خلق استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ندارد. ماموریت شما در اینجا منظم ساختن اطلاعات تان براساس معیارهای زیر است:

•    موقعیت مکانی: اینکه هر کدام از کاربران موردنظر شما در کجا ساکن هستند.

•    سن: محدوده سنی کسانی که قصد اثرگذاری بر روی آنها را دارید، نکته بی نهایت مهمی محسوب می شود.

•    جنسیت: گاهی اوقات برخی از محصولات فقط به درد آقایان می خورد، گاهی هم برعکس. پس حواس تان باید به این نکته باشد. به علاوه، بازاریابی برای آقایان و خانم ها از زمین تا آسمان با هم فرق دارد. 

•    سلیقه شخصی: هر فردی در این دنیا سلیقه شخصی خودش را دارد. بنابراین برندها باید براساس این سلیقه دست به تولید محتوا بزنند. اصلا شخصی سازی کمپین ها به همین خاطر با جدیت خاصی دنبال می شود. اگر شما نسبت به این نکته کلیدی بی توجه باشید، دیر یا زود کارتان با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. آن وقت دیگر هیچ شانسی برای رقابت در بازار نخواهید داشت. 

•    سابقه کاری: اگر فردی در حوزه کاری شما دارای اندکی تخصص یا تجربه باشد، بازاریابی برای او وضعیت متفاوتی خواهد داشت. هرچه باشد این دسته از افراد به راحتی با مفاهیم ساده جذب برندتان نمی شوند. در عوض باید محتوایی کاملا تخصصی برای شان در چنته داشته باشید. 

•    رفتار خرید: اینکه افراد به کدام محرک ها پاسخ داده یا انتظارات شان برای خرید چیست، تکلیف نهایی فروش را روشن می کند. بنابراین اگر شما بدون توجه به جزییات وارد حوزه رقابت بر سر تولید محتوا شوید، احتمالا دست تان از هر موفقیتی کوتاه خواهد ماند. 

•    اطلاعات جانبی: همیشه اطلاعاتی هست که در قالب دسته بندی های رایج نمی گنجد. شما باید این اطلاعات را برای روز مبادا نگه دارید؛ چراکه حتما یکجایی به دردتان خواهد خورد. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و همین امروز کارتان را شروع کنید. بد نیست چنین اطلاعات جانبی ای را یکجا برای خودتان نگه دارید تا اگر یک روزی به کارتان آمد، دست تان در پوست گردو نماند.

انتخاب پلتفرم های درست: به وقت تصمیم گیری

انتخاب پلتفرم های درست

اگر یادتان باشد، قبلا گفتیم که هیچ کس نمی تواند در تمام شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشد. به همین خاطر بازاریاب ها باید دست به انتخابی بزرگ زده و کارشان را محدود به یکی دو تا پلتفرم کنند. البته برندهای بزرگ حتی تا پنج پلتفرم را هم همزمان مدیریت می کنند. با این حال شما در ابتدای راه نباید خودتان را با آنها مقایسه کنید. در عوض بهترین روش برای مقابله با این شرایط رعایت حالت استاندارد است. بعدا اگر وقت و توانایی اش را داشتید، سراغ پلتفرم های بیشتر بروید. 

حالا که تکلیف تعداد پلتفرم ها روشن شد، باید دستورالعمل مان برای انتخاب پلتفرم ها را توضیح دهیم. نگران نباشید، اینجا قرار نیست با سوالات عجیب و غریب رو به رو شوید. کافی است با خیال راحت به این نکات فکر کرده و پیش خودتان درباره شان تصمیم بگیرید:

•    کجا بیشتر از همه مخاطب تان را مشاهده می کنید؟ معمولا برندها در یکی دو تا پلتفرم بیشتر از بقیه مشتریان هدف شان را ملاقات می کنند. بنابراین بهتر است کارتان را از همان پلتفرم ها شروع کنید. 

•    اهداف و دستاوردهای موردنظر شما در حوزه بازاریابی چیست؟ این نکته به شما کمک شایانی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد کرد. اینطوری خیلی راحت فرصت بهبود اوضاع تان در عمل را خواهید داشت. 

•    کدام پلتفرم ها در بازار دستورالعمل ساده تری برای بازاریابی و همکاری تبلیغاتی دارند؟

•    محتوای شما در کدام پلتفرم ها بهترین عملکرد را دارد؟ نتیجه این سوال شما را به سوی انتخاب بهترین پلتفرم ها هدایت خواهد کرد. پس بهتر است آن را جدی بگیرید. 

سوالات بالا برای یافتن بهترین پلتفرم های ممکن کافی به نظر می رسد. یادتان باشد، هر کدام از این سوالات برای شما حکم یک فینال مهم را دارد. پس خودتان را به خوبی برای جواب های صادقانه به آنها آماده کنید. وگرنه بررسی آنها هیچ فایده ای برای تان نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: 8 گام ایجاد استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

توسعه استراتژی محتوا: وقتی همه چیز واقعی می شود

توسعه استراتژی محتوا

حالا که تکلیف پلتفرم های مورد نظر روشن شده، باید فکری به حال نوع محتوا کنیم. خب شما که نمی توانید با محتوایی تکراری سراغ مخاطب تان رفته و انتظار معجزه داشته باشید. درست به همین خاطر کسب و کارها معمولا از الگوهای متفاوت محتوا برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می کنند. این امر نه تنها اثرگذاری بهتری به همراه دارد، بلکه تنوع بالایی در حوزه تولید محتوا برای تان به همراه می آورد. 

ما در این بخش قصد نداریم خیلی شما را معطل کنیم. در عوض چند تا نمونه از انواع محتوا را معرفی می کنیم. یادتان باشد، شما باید به طور متناوب از همه این مدل ها استفاده کنید. گاهی اوقات هم برخی از این مدل های عملکرد بهتری دارند. پس چه بهتر که نیم نگاهی به استفاده بیشتر از آنها داشته باشید. خب شش دانگ حواس تان را جمع کنید تا سراغ مدل های محتوا برویم:

•    محتوای آموزشی: محتوای آموزشی رایج ترین الگو در دنیا محسوب می شود. هدف اصلی از تولید این مدل محتوا آموزش یک نکته یا مجموعه ای از نکات به مخاطب است. البته شما نباید سراغ نکات بی نهایت تخصصی بروید. در عوض بهتر است از دل زندگی روزمره مخاطب تان مشکلاتی که توانایی حلش را دارید، شناسایی کرده و اقدام به ارائه راهکار برای آنها کنید. 

•    محتوای پروموشنال: این دسته از محتوا برای تبلیغ و مانور بر روی محصولی خاص طراحی می شود. هرچه باشد هدف هر برندی از حضور در بازار فروش بیشتر محصولات است. نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی نشان دهنده اهمیت تولید محتوا پروموشنال است. به طوری که گاهی اوقات صدای کاربران از میزان بالای محتوای پروموشنال به هوا بلند می شود. 

•    مسابقه: برگزاری مسابقه نوعی تولید محتوا را به همراه دارد. در این زمینه برندها معمولا علاوه بر تیم بازاریابی بر روی محتوای تولیدی کاربران (UGC) نیز حساب ویژه ای باز می کنند. بنابراین شما باید خودتان را برای ترغیب مخاطب هدف به تولید محتوا درباره برندتان آماده کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو خواهد رفت. 

•    سوال و جواب: مشتریان معمولا سوالات زیادی درباره برندها در سرشان جریان دارد. به طوری که هرچند وقت یکبار این سوالات را در قالب کامنت یا ایمیل با شما در میان خواهند گذاشت. اگر از ما می شنوید، بهتر است سوالات مشتریان را به طور یکجا در قالب یک ویدئو یا رشته توئیت جواب دهید. البته انتخاب فرمت محتوا به پلتفرمی که قصد آپلود در آن را دارید، بستگی خواهد داشت. در حالی که در یوتیوب فقط فرمت ویدئو جواب می دهد، اوضاع در بقیه شبکه های اجتماعی متفاوت تر خواهد بود. 

•    پشت پرده خط تولید: مشتریان عاشق کنجکاوی در کار برندها هستند. درست به همین خاطر اغلب اوقات برای آگاهی از اوضاع شرکت ها شبکه های اجتماعی را زیر و رو می کنند. حالا اگر در این میان شما خودتان اطلاعات دست اولی درباره برند تحویل آنها دهید، احتمالا اوضاع تان از این رو به آن رو خواهد شد. 

بی شک گونه های دیگری نیز از تولید محتوا وجود دارد که ما در فهرست بالا نشان تان نداده ایم. با این حال محبوب ترین روش ها همین موارد هستند. پس بهتر است به جای اینکه کارتان را با گشت زنی در میان روش های مختلف دنبال کنید، یک راست بروید سراغ اصل مطلب.

طراحی تقویم محتوا: آخرین مرحله کار

طراحی تقویم محتوا

حالا که تکلیف همه کارها مشخص شده، باید به آخرین نکته کلیدی در این میان نیز توجه کنیم. تقویم محتوا به شما برای برنامه ریزی دقیق در زمینه تولید محتوا کمک می کند. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه کارشان را با نظم خاصی دنبال کنند، سراغ تقویم محتوا می روند. 

کارویژه این نوع تقویم تنظیم فرکانس آپلود محتوا در شبکه های اجتماعی است. اینطوری نه با انتشار مداوم محتوا روی اعصاب مخاطب راه می روید، نه یکهو اکانت تان خالی از هر نوع محتوایی می شود. 

این روزها ابزارهای دیجیتالی هم در قالب تقویم محتوا در دسترس قرار دارد. با این حال شما لازم نیست پول تان را الکی هدر دهید. همین که قبل از انتشار محتوا زمان دقیقش را مشخص کنید، ایده مناسبی خواهد بود. به علاوه، بد نیست از چند روز قبل کار تولید محتوای موردنظرتان را تمام کنید تا همه چیز به دقیقه 90 نکشد. 

مطلب مرتبط: عناصر اساسی در طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای هر بازاریابی که دنبال موفقیت اصولی در بازار باشد، جذابیت کافی دارد. شما در طول این مقاله با تعریف دقیق این استراتژی و شیوه استاندارد طراحی اش آشنا شدید. از اینجا به بعد همه چیز به پشتکار خودتان بستگی خواهد داشت. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. 

منابع:

https://www.shopify.com

https://www.smartinsights.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y4F1iKia
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه