شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب بهترین فروشنده با 7 قانون ساده

4 سال پیش ( 1398/6/8 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش  

بدون شک هدف اصلی هر برندی، به فروش رساندن محصولات خود است. در این بین، نقش فروشنده ها بسیار حیاتی است. به همین خاطر بسیار مهم است که گزینه های کاملا مناسبی را در اختیار داشته باشید. برای انتخاب بهترین ها، تنها کافی است تا برخی از قوانین را رعایت کنید که در ادامه به بررسی 7 مورد منتخب آنها خواهیم پرداخت.

1-از وجود انگیزه کار در آنها اطمینان حاصل کنید

رمز موفقیت در هر کاری علاقه است. درواقع هیچ فرد موفقی را نمی توان یافت که نسبت به کار خود تمایل بالایی را نداشته باشد. یک فروشنده باید به طور کامل عاشق کار خود باشد. در غیر این صورت، بهترین عملکرد ممکن را نخواهد داشت. به همین خاطر اولین اولویت استخدامی شما باید وجود این گزینه باشد. در این رابطه توجه به رزومه و آزمایش کردن آنها را جدی بگیرید.

بهترین فروشنده

2-از مشتریان سابق سوال کنید

با مراجعه به برندهایی که گزینه موردنظر شما سابقه کار در آنها را داشته است، می-توان به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا کرد. درواقع این احتمال وجود دارد که فرد متقاضی، خود به شکلی نشان دهد که کاملا متفاوت با واقعیت است. به همین خاطر نیز ضروری است تا به شرکت های سابق مراجعه کرده و حتی با برخی از مشتریان آنها نیز به گفت وگو بپردازید. این امر باعث خواهد شد تا به اطمینان لازم نسبت به قابلیت-های وی دست پیدا کنید. اگرچه این اطلاعات را می توان از طریق استخدام آزمایشی نیز به دست آورد، با این حال فراموش نکنید که حتی یک روز فعالیت یک فروشنده بد نیز برای شما ضررهای جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: ویژگی شخصیتی بهترین فروشندگان

به همین خاطر این امر انتخابی هوشمندانه نخواهد بود. درواقع شما نباید شخصیت برند خود را به عنوان ابزاری برای سنجش توانایی ها قرار دهید. در نهایت توجه داشته باشید که استخدام، اقدامی یک شبه نبوده و نباید در این رابطه بیش از حد عجولانه رفتار کنید.

3-کار تیمی را مهم تلقی کنید

اگرچه بسیاری تصور می کنند که فروشندگان به کار تیمی نیاز نداشته و خود مسئول تمامی کارها هستند، با این حال باید توجه داشته باشید که تمامی کارمندان، عضوی از تیم شرکت محسوب می شوند. در این رابطه اگر فروشندگان نیز نتوانند با سایرین ارتباط لازم را داشته باشند، بدون شک همه چیز با مشکل مواجه خواهد شد. برای مثال اگر ارتباط لازم میان فروشندگان و تیم پشتیبانی، برقرار نباشد. بدون شک فرآیند فروش بهترین مسیر ممکن را طی نخواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا از وجود این امر در تیم خود، اطمینان حاصل کنید.

4-خدمت رسانی به مشتری را جزو وظایف آنها بدانید

یک فروشنده نباید تنها به دنبال فروش محصولات خود به مشتریان باشد. درواقع پیدا کردن و اطلاع رسانی در این رابطه نیز از دیگر مواردی است که فروشندگان باید آنها را به اجرا بگذارند. به همین خاطر ضروری است تا نسبت به آشنایی آنها با انواع روش-های بازاریابی نظیر بازاریابی اینترنتی، اطمینان حاصل کنید. در نهایت لازم است تا خدمت رسانی را نیز از جمله وظایف آنها معرفی کنید. این امر باعث خواهد شد تا افراد مخالف، در همان مرحله اول استخدام منصرف شده و در زمان شما صرفه جویی شود.

مطلب مرتبط: فروشنده کیست؟

5-اعتبار و خلاقیت را جدی بگیرید

فروشنده تحت هیچ شرایطی نباید به دنبال فریب مشتریان خود باشد. در این رابطه باید به دنبال افرادی باشید که از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار بوده و همواره در تلاش برای افزایش اعتبار خود نزد جامعه هدف باشد. این امر در نهایت به ارتقای سطح برند شما نیز منجر خواهد شد. همچنین یک فروشنده، باید از تفکر خلاق نیز برخوردار باشد تا بتواند در شرایط مختلف، راهکارهای مناسب و نوآوری های لازم را برای بهبود اوضاع از خود ارائه دهد. برای سنجش میزان خلاقیت، از انواع تست های روانشناسی نیز می توان استفاده کرد.

6-سطح پاسخگویی آنها را بسنجید

یک فروشنده خوب، نباید از پاسخ دادن به ساده ترین سوالات مشتریان خود نیز احساس بدی را داشته باشند. درواقع بی میل بودن و یا رفتار نادرست آنها در این زمینه بدون شک باعث از دست رفتن مشتری خواهد شد. فراموش نکنید که در حال حاضر افراد با گزینه های متنوعی برای خرید خود مواجه هستند. به همین خاطر باید بهترین عملکرد خود را داشته باشید. در این رابطه فروشنده ها، به عنوان سفیر برند شما محسوب می شوند. به همین خاطر لازم است تا نسبت به رفتار خوب آنها با تمامی مشتریان، اطمینان حاصل کنید. درواقع صدای مشتری باید برای این افراد بسیار مهم بوده و از قدرت تغییر سریع بنا بر خواست مشتری، برخوردار باشند.

7-از وجود توان کافی برای مدیریت بحران مطمئن شوید

بدون شک در زمینه فروش، همواره با مشتریان مناسب و شرایط آرام مواجه نخواهید شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا فروشندگان شما از قدرت کنترل بدترین اوضاع ممکن نیز برخوردار باشند. برای این امر سوال کردن می تواند کاملا سودمند باشد، با این حال برای بهتر کردن سطح آنها، از اهمیت آموزش غافل نشوید. درواقع نمی توان انتظار داشت که گزینه ای را پیدا کنید که در حد کمال قرار داشته باشد. این امر تنها باعث ناامیدی شما خواهد شد. به همین خاطر تنها کافی است تا یک استاندارد مناسبی را تعیین کنید. در مرحله بعد می توان زمانی را برای آموزش و بهتر کردن آنها اختصاص داد. درواقع شما باید حداقل سه گزینه را به عنوان اولویت های خود معرفی کنید تا در نهایت بهترین گزینه موجود به تیم اضافه شود.

منبع : businesscollective
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X18FHDLR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه