دوشنبه, ۲۳ فروردین(۱) ۱۴۰۰ / Mon, 12 Apr(4) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریابی دیجیتال در طول سال های اخیر ارزش سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای داشته است. بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف اقدام به تولید محتوا در این حوزه می ‎کنند، با این حساب مشاهده تیم های بازاریابی حرفه ای و مجهز در زمینه تولید محتوای بازاریابی امر عجیبی نیست. بدون تردید تمام کسب و کارها توانایی مدیریت تیم های بازاریابی حرفه ای را ندارند. همین امر موجب کناره‎ گیری برخی از کسب و کارها از عرصه بازاریابی می شود.

امروزه کسب و کارها برای بازاریابی نیازی به تیم های مجهز ندارند. بی ‎شک بهره ‎مندی از امکانات و تیم حرفه ای در نتیجه نهایی تاثیرگذار است، اما همه نکات محدود به این امر نیست. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی برخی از حوزه های مناسب برای بازاریابی بدون نیاز به تیم های حرفه ای است. بر این اساس ایده‎ های مورد بحث امکان اجرا از سوی کارآفرینان به صورت انفرادی یا با همکاری دیگر اعضای هیأت مدیره شرکت های کوچک را دارد. 

اجرای کمپین بدون نیاز به تیم بازاریابی

1.    شبکه های اجتماعی

نخستین گزینه برای بازاریابی با هزینه و امکانات محدود شامل شبکه های اجتماعی است. امروزه اغلب مردم در شبکه های اجتماعی حضور دارند بنابراین هر برندی امکان یافتن مخاطب هدف علاقه‎ مند به کسب و کارش در این فضا را دارد. بسیاری از برندها به دلیل فرصت زمانی محدود و همچنین فقدان تیم های بازاریابی از حضور در شبکه های اجتماعی اجتناب می ‎کنند. نکته مهم در این میان عدم نیاز برای بارگذاری محتوای بازاریابی بسیار حرفه ای از سوی کسب و کارهاست. برخی از برندها در ابتدای مسیر کسب و کار باید انتظارات حداقلی را برآورده کنند. این انتظارات شامل پرداختن به نکاتی مانند بازاریابی دیجیتال با برترین کیفیت نیست. 

مطلب مرتبط: چرا کمپین های بازاریابی شکست می خورند؟

مهمترین مسئله در ابتدای شروع به فعالیت بازاریابی از سوی برندها توجه به نمایش محصولات و حوزه تخصصی فعالیت است. بسیاری از برندها در عمل کمپین های بسیار زیبایی برای مخاطب هدف تهیه می ‎کنند، اما در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی ‎کنند. دلیل این امر عدم تلاش برای نمایش حوزه تخصصی کسب و کار است. امروزه مشتریان به کسب‎ و کارهای بی ‎نام و نشان اعتماد نخواهند کرد بنابراین باید اندکی بر روی آشنایی با مشتریان و معرفی کسب و کارمان به آنها سرمایه گذاری نماییم. 

2.    تبلیغات پولی

نمایش محتوای تبلیغاتی پولی یکی از گزینه ‎های جذاب برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها در عمل از همین شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می ‎کنند. مهمترین نکته در این میان استفاده از محتوای جذاب برای مخاطب هدف به منظور بهبود رابطه با مخاطب هدف است. 

بدون تردید کارآفرینان دارای مهارت‎ های بازاریابی حرفه ای نیستند بنابراین الگوبرداری از رقبا بهترین ایده در این مسیر خواهد بود. این امر بدون نیاز به صرف هزینه قابل ملاحظه امکان تعامل با مشتریان را قراهم خواهد کرد. بدون تردید تبلیغات پولی در سایت ‎ها و شبکه های اجتماعی نیازمند بودجه مناسبی است بنابراین شروع این فرآیند بدون آمادگی از سوی برندها فقط موجب نیمه کاره رها شدن پروژه تبلیغاتی می شود. 

3.    همکاری با اینفلوئنسرها

عرصه بازاریابی گزینه‎ های بسیار زیادی برای تولید محتوا پیش روی برندها قرار می ‎دهد. یکی از گزینه ‎های جذاب در این میان همکاری با اینفلوئنسرهاست. بسیاری از برندها در این زمینه سرمایه گذاری بسیار کلانی می‎ کنند. دلیل این امر بازدهی بالای چنین همکاری ‎هایی است. 

انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای همکاری با برند به هیچ وجه کار ساده ‎ای نیست. برخی از برندها به دلیل انتخاب گزینه ‎های نامناسب در عمل بخش قابل ملاحظه ای از مخاطب ‎شان را نیز از دست می ‎دهد. توجه به میزان مهارت و تخصص هر اینفلوئنسر مهمترین مسئله در زمینه انتخاب آنهاست. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، در نهایت با مشکلات عمیقی برای ادامه روند همکاری و تولید محتوا مواجه خواهند شد. 

امروزه اغلب اینفلوئنسرها در زمینه همکاری با برندها تمایل نشان می ‎دهند. نکته اساسی در این میان ضرورت نگارش قرارداد برای همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرهاست. اغلب اوقات اینفلوئنسرها پس از دریافت پیشنهادهای مالی بهتر اقدام به قطع همکاری با برندهای سابق می کنند. در این صورت داشتن قرارداد بلندمدت امکان ادامه همکاری را فراهم خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: شکست کمپین های بازاریابی: واکاوی 3 دلیل اصلی

4.    مدیریت سئو

مدیریت سئو در زمینه بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه هر کارآفرینی نسبت به استفاده از کلیدواژه‎ های کاربردی در مطالب سایت یا اکانت شبکه اجتماعی اش آگاهی دارد. با این حساب عرصه مدیریت سئو نباید برای کارآفرینان مشکل ‎ساز باشد. برخی از کارآفرینان و اهالی عرصه کسب و کار وسواس بسیار زیادی در زمینه استفاده از تکنیک‎ های پیچیده سئو دارند. این امر اغلب اوقات بدون مهارت مناسب موجب بروز مشکلات بسیار زیادی می شود. بنابراین باید از سطح ایده‎ های ساده در این زمینه شروع کرد. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qi74Dp0g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه