چهارشنبه, 22 مرداد 1399 - 13:00

برند هوندا در کمپین «اُدیسه ارتقا یافته» اقدام به استفاده گسترده از شخصیت‎ های برند دیسنی کرده است. شاید در ابتدا این امر جلوه کارتونی به کمپین تازه هوندا بدهد، اما نکته مهم دامنه وسیع علاقه‎ مندان به شخصیت ‎های انیمیشنی دیسنی در سراسر دنیاست . علاقه مردم به شخصیت ‎های دیسنی فقط معطوف به کودکان نیست. افراد بزرگسال نیز به خوبی کودکان با شخصیت ‎های دوست‎داشتنی دیسنی خاطره دارند بنابراین استفاده برند هوندا از شخصیت ‎های این برند اقدامی استراتژیک محسوب می ‎شود.

کمپین تازه برند هوندا در راستای معرفی نسل جدید مینی ون اُدیسه صورت گرفته است. خودروی تازه هوندا دارای ویژگی ‎های یک ون خانوادگی در اندازه ‎ای کوچک ‎تر است. این خودرو در بازار ایالات متحده بیشترین خرید از سوی نسل میانسال را دریافت کرده است، با این حساب هدف اصلی بازاریاب ‎های هوندا تقویت علاقه نسل جوان به خودروی اُدیسه است. بهترین راهکار مدنظر بازاریاب‎ های این برند نیز استفاده وسیع از المان ‎های دوست ‎داشتی دیسنی است.

استفاده تبلیغاتی هوندا شخصیت دیسنی

استفاده از شبکه ‎های اجتماعی برای بازاریابی امر تازه‎ ای نیست. برند هوندا در راستای تبلیغ هرچه بهتر کمپین تازه ‎اش اقدام به حضور در شبکه‎ های اجتماعی پرطرفدار کرده است. شاید اغلب افراد انتظار حضور هوندا در اینستاگرام یا توییتر را داشته باشند، اما این برند ژاپنی علاوه بر پلتفرم ‎های مذکور در پینترست نیز حضور دارد. امروزه بسیاری از مشتریان بازار ایالات متحده در پینترست عضویت دارند. این پلتفرم به دلیل محوریت عکس و فیلم محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارد. محبوبیت پینترست در بازار ایالات متحده به طور متفاوتی است. همین امر بازاریاب‎ های هوندا را نسبت به استفاده از آن برای بازاریابی ترغیب کرده است.

حال و هوای کمپین تازه هوندا تحت تاثیر مستقیم ویروس کرونا قرار دارد. این برند در طول دوران شیوع این ویروس فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی قابل توجهی نداشته است. با این حساب کمپین «اُدیسه ارتقا یافته» نخستین فعالیت بازاریابی آنها پس از گذشت چند ماه از همه‎ گیری کرونا محسوب می‎ شود. همین امر انتظارات بسیار زیادی در میان مخاطب هدف ایجاد کرده است. جهت ‎گیری به سوی استفاده از شخصیت‎ های دیسنی یکی از تکنیک ‎های این شرکت برای پاسخگویی مناسب به افزایش انتظارات مشتریان محسوب می‎ شود.

مطلب مرتبط: جهت گیری بازاریابی هوندا برای مقابله با کرونا

فروشگاه‎ های رسمی هوندا در ایالات متحده هنوز هم در پی شیوع ویروس کرونا بسته هستند. براساس گزارش رسمی تیم مدیریتی هوندا در بازار ایالات متحده از آغاز ماه کنونی اقداماتی برای بازگشایی برخی از شعبه ‎های فروش شرکت صورت گرفته است، با این حساب شروع مجدد فعالیت بازاریابی این برند همزمان با بازگشایی شعبه ‎هایش در بازار ایالات متحده است.

صنعت خودروسازی در پی شیوع ویروس کرونا ضررهای بسیار زیادی را متحمل شده است. برند هوندا در چند ماه اخیر با کاهش 28 درصدی فروش در سراسر دنیا نسبت به سال گذشته ضررهای قابل توجهی را تجربه کرده است. بی‎ تردید سازگاری با شرایط کنونی برای هیچ کسب و کاری ساده نیست. در این میان بازاریابی برای حضور هرچه قدرتمندتر در بازار پس از بازگشایی کسب و کارها اهمیت دارد. برند هوندا در ادامه کمپین های بازاریابی ‎اش در دوره بازگشایی کسب و کارها قصد سرمایه گذاری بر روی دوربین ‎های واقعیت مجازی را دارد. این امر به معنای مشاهده  کمپین های تبلیغاتی سه‎ بعدی از سوی این برند است. با این حساب نسل تازه ‎ای از تبلیغات در دنیای کسب و کار طراحی و اجرا خواهد شد.

استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حوزه بازاریابی سابقه چندان زیادی ندارد. برند هوندا با استفاده از شخصیت‎ های دیسنی در تلاش برای ایجاد تجربه ‎ای جذاب و هیجان ‎انگیز در زمینه استفاده از فناوری ‎های تازه در حوزه بازاریابی است. این امر با بازگشایی کسب و کارها در سراسر دنیا مزیت رقابتی قابل توجهی برای برند ژاپنی به همراه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید