سه شنبه, 06 آبان 1399 - 10:20

امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد. اغلب برندها در جست وجو برای توسعه کسب و کارشان در فضای آنلاین بیشتر به دنبال افزایش ترافیک سایت رسمی ‎شان هستند. این امر شاید در ابتدای امر جذاب و تعامل ‎برانگیز باشد، اما به تنهایی کافی نیست. سایت برندها برای کمک به توسعه کسب و کار باید تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف نیز داشته باشد، در غیر این صورت افزایش بازدید سایت اصلی فقط به معنای وقت‎ گذرانی کاربران در سایت برند بدون هیچ نتیجه مشخصی خواهد بود.

بررسی نحوه بهبود فعالیت برندها در زمینه افزایش تاثیرگذاری سایت رسمی دغدغه بسیاری از کارآفرینان و بازاریاب ‎ها در سراسر دنیاست. موضوع اصلی مقاله کنونی به بررسی برخی از راهکارهای ساده و کاربردی برای تحقق این هدف اختصاص دارد. در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی و موشکافی قرار خواهیم داد.

افزایش تاثیرگذاری سایت برند

تولید محتوای ارزشمند

بحث از تولید محتوا برای سایت رسمی برند همیشه همراه با اظهارنظرهای متفاوت است. امروزه هر برند برای تولید محتوی در سایتش راهکار منحصر به فردی دارد. مهمترین مسئله در این میان عدم کارایی برخی از راهکارها در مقایسه با نمونه ‎های دیگر است بنابراین برندها باید انگیزه کافی برای الگوبرداری از نمونه‎ های موفق به منظور بهبود شرایط تولید محتوای ‎شان را داشته باشند.

مطلب مرتبط: ارزیابی کیفیت سایت برند پیش از رونمایی رسمی آن

یکی از نکات اساسی برای جلب تعامل مخاطب هدف و بهبود تاثیرگذاری سایت مربوط به شناخت درست سلیقه آنهاست. بسیاری از برندها در این میان شرایط دشواری دارند. دلیل این امر اعتماد به کلیشه ‎های بازاریابی و مدیریت سایت در زمینه تعامل با مخاطب هدف است. اگر برندها در این زمینه دست به نوآوری و تولید محتوا براساس سلیقه مخاطب هدف نزنند، مشکلات زیادی در عمل خواهند داشت. یکی از مشکلات اساسی در این میان ناتوانی برای جلب نظر مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در عمل پس از بازدید اولیه کاربران دیگر توان جلب نظرشان را ندارند. این امر ریشه در شناخت نادرست برندها از سلیقه مخاطب هدف دارد.

امروزه بسیاری از برندهای بزرگ در زمینه پیگیری سلیقه مخاطب هدف در بازارهای مختلف به ترندهای آنلاین توجه دارند. ماهیت ترندها بیانگر تحول سلیقه کاربران و مشتریان در سطح محلی و بین‎المللی است. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما اغلب کسب و کارها چنین فرآیندی را دنبال نمی ‎کنند. با این حساب مشاهده ریزش در سطح بازدید از سایت ‎شان طبیعی خواهد بود. اگر برندهای موردنظر دارای اکانت رسمی در شبکه‎ های اجتماعی باشند، همین سرنوشت را در آن پلتفرم‎ها خواهند داشت.

توجه به جلوه برند در فضای آنلاین

هر برند در فضای آنلاین جلوه ‎ای خاص از کسب و کارش را به نمایش می ‎گذارد. بسیاری از برندها به جلوه کسب و کارشان در فضای آنلاین توجه کافی ندارند. این امر در عمل مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‎ کند. اگر یک برند بدون توجه به تاثیر هر فعالیتش بر روی جلوه آنلاین برند اقدام به حضور در فضای آنلاین نماید، به زودی با ضررهای مالی گسترده ‎ای مواجه خواهد شد.

توجه به مفهوم جلوه آنلاین برند نیازمند ارزیابی متمرکز تمام اقدامات کسب و کار است. به عبارت دیگر، هر فعالیت برند در فضای آنلاین تصویر منسجمی از کسب و کار موردنظر را شکل می ‎دهد. کارآفرینان باید در تلاش برای ترسیم تصاویر جذاب و تعاملی از برندشان در سطح اینترنت باشند. در غیر این صورت توسعه بلندمدت کسب و کارشان با چالش مواجه خواهد شد.

توجه به سئو جغرافیایی

کسب و کارهای کوچک نیازی به سئو در مقیاس جهانی ندارند. نکته مهم برای آنها توجه به بازارهای محلی است. یکی از شیوه ‎های سئو کاربردی برای بازارهای محلی تحت عنوان سئو جغرافیایی شناخته می ‎شود. این مفهوم به عنوان مکمل بازاریابی محلی به برندها برای شخصی ‎سازی تجربه کاربران در زمینه مشاهده سایت ‎شان کمک می‎ کند. نتیجه استفاده از این شیوه نمایش محتوای متفاوت برای مخاطب هدف برند در موقعیت‎ های جغرافیایی مختلف است.

گوگل مپ به عنوان یکی از پلتفرم‎ های مسیریابی اقدام به نمایش تبلیغات براساس موقعیت جغرافیایی کاربران می ‎کند. این امر یکی از نمونه ‎های ساده بازاریابی و سئو جغرافیایی است. مدیریت سایت با توجه به این نکته شامل تغییر برخی از تنظیمات سایت اصلی خواهد بود. کسب و کارها به طور معمول دارای مهارت بالا در این زمینه نیستند بنابراین استفاده از توصیه‎ های کارشناس‎ های حرفه‎ ای بهترین گزینه برای آنها خواهد بود.

توجه به کاربران موبایلی

امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از دستگاه‎ های موبایلی اقدام به جست‎ وجو در اینترنت می‎ کنند. اگر سایت یک برند هماهنگی لازم برای نمایش محتوا در قالب موبایل را نداشته باشد، بخش قابل توجهی از مخاطب هدفش ریزش خواهد کرد. خوشبختانه ایجاد سازگاری میان سایت‎ها با پلتفرم گوشی همراه کار دشواری نیست. امروزه اغلب طراحی ‎های سایت این نکته را مدنظر قرار می ‎دهند. اگر سایت شما دارای این ویژگی کاربردی نیست، باید هرچه زودتر اقدام به آپدیت سایت ‎تان نمایید.

یکی از معیارهای اصلی گوگل برای طبقه‎ بندی سایت ‎ها ارزیابی وضعیت هماهنگی با تجربه کاربری گوشی‎ های هوشمند است. نظرات کاربران در مورد سایت ‎ها نیز در این میان اهمیت بالایی دارد بنابراین ایجاد سازگاری میان سایت رسمی برند و کاربران گوشی هوشمند از نظر مدیریت سئو نیز ضروری است. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین به طور مداوم با شکست در زمینه جلب نظر کاربران موبایلی مواجه می شوند.

مطلب مرتبط: چگونه تجربه مشتریان از سایت برندمان را بهتر کنیم؟

طراحی جذاب و چشم‎ نواز سایت

درست مانند مدیریت سئو و بازاریابی، طرح جذاب قالب سایت نیز دارای اهمیت است. بسیاری از برندها از قالب‎ های رایگان و ساده برای سایت ‎شان استفاده می ‎کنند. این امر تاثیر منفی بر روی مخاطب هدف دارد. توصیه اصلی در این بخش طراحی قالب اختصاصی برای سایت است. درج لوگوی برند به عنوان تصویر اصلی سایت ضرورت دارد. کاربران باید با مراجعه به سایت رسمی یک برند توانایی تشخیص آن در کمترین زمان ممکن را داشته باشند. در غیر این صورت شانس برندها برای نگه داشتن کاربران در سایت ‎شان به شدت کاهش خواهد یافت.

خوشبخانه طراحی قالب سایت کار دشواری نیست. همچنین برخی از نرم ‎افزارها فرآیند طراحی قالب سایت را به شدت ساده ‏سازی کرده اند. نتیجه این امر امکان طراحی قالب سایت از سوی افرادی بدون تخصص در زمینه برنامه ‎نویسی یا طراحی سایت است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید