جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه اغلب مردم به خوبی از اهمیت محتوای بصری در بازاریابی و فروش آگاهی دارند. بسیاری از برندها دیگر از محتوای متنی برای بازاریابی و راه اندازی کمپین های فروش استفاده نمی کنند. این امر با توجه به افزایش تمایل کاربران برای مشاهده محتوای بصری هماهنگی بالایی  دارد. با این حساب برندهایی که در عصر کنونی به دنبال فروش بیشتر با استفاده از روش های سنتی باشند، محکوم به شکست هستند. 

ساختار مغز انسان محتوای بصری را بسیار بهتر از انواع محتوای متنی دریافت و پردازش می کند. این امر نکته ای رایج در حوزه بازاریابی و تبلیغات محسوب می شود. نکته جالب اینکه با وجود ثابت شدن اهمیت محتوای بصری هنوز هم بسیاری از برندها در سایت رسمی شان از محتوای متنی استفاده می کنند. بدون تردید محتوای متنی هم اهمیت خاص خودش را دارد، اما در دوره ای که کانون توجه کاربران معطوف به محتوای بصری است، باید میزان استفاده از متن را تا جای ممکن کاهش داد. 

امروزه بسیاری از برندها اقدام به فروش محصولات در سایت شان می کنند. در این میان خرده فروشی های آنلاین بسیار زیادی هم مشغول به فعالیت هستند. این امر گزینه ای جذاب برای کاهش نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعبه های مختلف برندهاست. نکته مهم در این میان طراحی سایت به گونه‎ای جذاب برای مشتریان است. بدون تردید تمام بازدیدکنندگان یک سایت مشتری نهایی شما محسوب نمی شوند. گاهی اوقات کاربران در خرده فروشی ها فقط به دنبال آگاهی از جزییات محصولات هستند. هنر بازاریابی در صنعت خرده فروشی آنلاین تبدیل همین کاربران به مشتریان پر و پا قرص برند است. ما در ادامه برخی از نکات اساسی در این رابطه را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

فروش بیشتر با اعتمادسازی در میان مشتریان

هدف اصلی در این مقاله راهنمایی بازاریاب ها و خرده فروشی های آنلاین برای بازاریابی بهتر با محتوای بصری است. این امر موجب افزایش محبوبیت خرده فروشی آنلاین شما در میان کاربران و همچنین تجربه نرخ های بالاتر فروش می شود. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا تجربه ای منحصر به فرد در این رابطه کسب نمایید. 

شروع کار با محتوای باکیفیت و واضح

وقتی از محتوای بصری صحبت می شود، اول از همه عکس های رنگارنگ به ذهن افراد می رسد. امروزه عکس ها به اندازه هزاران کلمه معنا و مفهوم در خودشان پنهان کرده اند. اگر شما در این میان به جای جملات طولانی از یک عکس جذاب و کاملا باکیفیت استفاده نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

چالشی که بسیاری از خرده فروشی ها با آن مواجه هستند، عدم تمایل برای استفاده از تصاویر باکیفیت از سوی تیم های بازاریابی است. دلیل این امر اغلب اوقات بی توجهی به اهمیت کپی تصاویر است. این نکته نه فقط برای کاربران، بلکه برای موتورهای جست وجو نیز حیاتی است. بر این اساس شما با انتخاب تصاویر باکیفیت شانس بالاتری برای کسب رتبه سئو بهتر خواهید داشت. 

تصاویر باکیفیت به محصولات برای دیده شدن در فروشگاه شما کمک می کنند. اگر این حرف را باور ندارید، به سادگی یک آزمایش ساده اجرا کنید. این آزمایش شامل یک گروه از محصولات دارای تصاویر باکیفیت و گروهی دیگر بدون هرگونه عکسی است. بدون تردید در نهایت گروه دارای تصاویر باکیفیت میزان تعامل  فروش بیشتری از سوی کاربران دریافت خواهد کرد. 

بسیاری از خرده فروشی های آنلاین در ابتدای مسیر فعالیت شان نگران هزینه های بالای بازاریابی هستند. یکی از نمودهای اصلی این امر در حوزه عکاسی نمایان می شود. اگر شما هم نگران هزینه های بالای استخدام یک عکاس حرفه ای هستید، کاملا حق دارید. راهکار مناسب در این میان تلاش برای استفاده از گوشی های هوشمند برای ثبت تصاویر است. اگرچه کیفیت دوربین گوشی های هوشمند به هیچ وجه به پای دوربین های تخصصی نمی رسد، اما دست کم کار شما را برای مدتی راه می اندازد. نکته مهم در این میان استفاده از زاویه مناسب برای ثبت عکس و همچنین توجه به بارگذاری تصاویر از تمام جهات یک محصول است. شما با توجه به چنین نکاتی امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

استفاده از تصاویر بزرگتر و فراهم سازی امکان زوم برای کاربران

کاربران همیشه دوست دارند از جزییات یک محصول باخبر شوند. شاید شما در این رابطه ایده متفاوتی داشته باشید، اما چاره ای جز هماهنگی با ترندهای روز دنیا ندارید. اشتباه برخی از بازاریاب ها و اعضای تیم فروش تلاش برای مقاومت بی نتیجه در برابر ترندهای برتر دنیای کسب و کار است. این امر اغلب اوقات نتیجه خوبی برای کسب و کارتان به همراه ندارد. بنابراین همین حالا باید به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در وضعیت تهیه و ویرایش عکس های خرده فروشی تان باشید. 

اگر تجربه مراجعه به خرده فروشی های آنلاین بزرگ مثل آمازون را داشته باشید، از هر محصول کلی عکس در دسترس کاربران قرار می گیرد. شاید این امر یک گزینه لوکس محسوب شود، اما در نهایت نتیجه بسیاری از خریدها را مشخص می سازد. اگر شما نسبت به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، در نهایت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: خرده فروشی آنلاین در سال 2021 و ترندهایی که نباید فراموش کرد

تصاویر بزرگ به کاربران اجازه زوم کردن تا بی نهایت را می دهد. اینطوری جزییات بسیار بیشتری از محصولات در اختیار کاربران قرار می گیرد. شاید شما در ابتدای مسیر فروشگاه تان به چنین نکته ای بی توجه باشید، اما دیر یا زود باید به تصاویر بزرگ با امکان زوم گسترده بها دهید، در غیر این صورت خرده فروشی تان به زودی از دور رقابت کنار خواهد رفت. 

یکی از نکات جالب برای تقویت تجربه کاربران از زوم کردن در تصاویر مربوط به محصولات ارائه برخی از توضیحات در قالب متن است. این توضیحات متنی باید چسبیده به تصاویر باشد. اینطوری کاربران با زوم کردن روی عکس محصولات امکان آشنایی با ویژگی های مختلف هر محصول را پیدا می کنند. با این حساب دیگر دلیلی برای کاهش نرخ فروش خرده فروشی آنلاین شما در میان نخواهد بود. 

اگر شما در محصول برندتان تمام جزییات را به خوبی نمایش دهید و کاربران را با ویژگی های محتلف محصول موردنظر آشنا سازید، دیگر دلیلی برای عدم موفقیت در زمینه بازاریابی در میان نخواهد بود. به عبارت بهتر، شما با چنین برنامه ای یکی از بهترین تجربه های بازاریابی در دنیای خرده فروشی آنلاین را پشت سر خواهید گذاشت. 

توجه به گوشه و کنار محصول

محصولات همیشه زوایایی دارند که در کاتالوگ های شرکتی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عادی به نظر برسد، اما در نهایت تفاوت میان خرده فروشی های برنده و بازنده را رقم خواهد زد. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان شان عکس های خوبی تهیه می کنند، اما شما به عنوان یک خرده فروشی آنلاین باید پا را فراتر از این بگذارید. وظیفه اصلی شما در این میان تلاش برای تهیه تصاویر از زاویه های مختلف یا به عبارت بهتر گوشه و کنار یک محصول است.

مشتریان هرچه جزییات بیشتری از یک محصول را در قالب تصاویر باکیفیت مشاهده کنند، انگیزه بالاتری برای خرید محصولات خواهند داشت. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت و دشوار به نظر برسد، اما در نهایت موجب تمایز بنیادی میان خرده فروشی آنلاین شما و رقبا خواهد شد. 

یکی از ایده های جذاب در این میان استفاده از تصاویر 360 درجه است. چنین تصاویری امکان مشاهده یک محصول از هر زاویه ای را می دهد. مشتریان به این ترتیب به تمام جزییات یک تصویر دسترسی خواهند داشت. شاید ساخت یک تصویر 360 درجه خیلی سخت به نظر برسد، اما امروزه سایت های بسیار زیادی برای کمک به شما در راستای تهیه چنین تصاویری فعالیت دارد. بنابراین انتخاب یکی از سایت های موردنظر کار شما را بی نهایت ساده خواهد کرد. 

نمایش محصولات در حالت استفاده

بسیاری از محصولات مانند پوشاک تا زمانی که از سوی مشتریان تست نشود، به سختی فروش خواهد رفت. این امر برای خرده فروشی های آنلاین یکی از درسرهای بزرگ محسوب می شود. بدون تردید هیچ خرده فروشی ای امکان راه اندازی فرآیند تست کردن محصولاتش، به ویژه در حوزه پوشاک، را ندارد. درست به همین خاطر چنین کسب و کارهایی باید به دنبال ایده ای دیگر باشند. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر با قیمت گذاری استراتژیک محصولات

یکی از ایده های ساده و راهگشا در این میان توجه به بارگذاری تصاویر مربوط به محصولات در حال استفاده است. این امر تمام محصولات یک برند را شامل می شود. اگر شما چنین ایده ای را برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف مورد توجه قرار دهید، مقاومت مشتریان برای نخریدن محصولات تان به شدت کاهش خواهد یافت.

وقتی یک مشتری از وضعیت محصول در حالت استفاده مطمئن شود، انگیزه بسیار بالایی برای خرید نشان خواهد داد. متاسفانه این امر اغلب اوقات از سوی برندهای بزرگ مورد بی توجهی قرار می گیرد. بنابراین مشاهده ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر عجیبی نخواهد بود. 

اگر شما برای تهیه تصاویر مربوط به محصولات فروشگاه تان در حالت استفاده تردید زیادی دارید، کافی است به آمازون یا دیگر خرده فروشی های بزرگ دنیا مراجعه کنید. چنین فروشگاه هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن تصاویر و حتی ویدئوهایی از محصولات شان در حال استفاده نمایش می دهند. با این حساب الگوبرداری از چنین برندهایی ایده مناسبی برای خرده فروشی تازه کار شما خواهد بود. 

طراحی ویدئو برای رونمایی از محصولات

ویدئو از آن دست محتواهایی است که در طول یک دهه اخیر به طور مداوم طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. امروزه مردم تماشای ویدئو را به هر نوع فرمت دیگری ترجیح می دهند. بنابراین جهت گیری شما به سوی استفاده از ویدئوهای تاثیرگذار اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. 

امروزه برندهای بزرگ برای معرفی محصولات مهم شان همیشه از ویدئو استفاده می کنند. واضح ترین نمونه در این میان نیز مربوط به برند سونی و مایکروسافت در زمینه رونمایی از نسل جدید کنسول های بازی شان است. طراحی ویدئوهای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر تازه ای نیست. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر چنین نکته ای را مدنظر قرار داده اند، اما در صنعت خرده فروشی آنلاین به این نکته بسیار مهم کم توجهی می شود. 

اگر شما در خرده فروشی آنلاین تان از ویدئوهای جذاب برای معرفی محصولات تازه استفاده نمایید، تمام نگاه ها را به خودتان جلب خواهید کرد. بدون تردید منظور ما در اینجا استفاده از ویدئوی رسمی هر برند برای محصولاتش نیست، بلکه شما باید خودتان دست به دوربین شوید. 

شما با اندکی ذوق هنری و علاقه به کار با دوربین به راحتی امکان تهیه فیلم های جذاب درباره محصولات را خواهید داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای معرفی محصولات موردنظر به طور دقیق و توجه به کوتاهی محتوای تان است. بدون تردید اگر محتوای شما بیش از اندازه طولانی باشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهد داشت. بنابراین توجه به اختصار ویدئوها نکته بسیار مهمی خواهد بود. 

متاسفانه برخی از خرده فروشی ها در تهیه ویدئوی رونمایی از محصولات به طور مداوم به استفاده از اصطلاحات تخصصی تمایل نشان می دهند. دلیل این امر هرچه باشد، بسیاری از کاربران را نسبت به خرید محصول موردنظر ناامید خواهد کرد. 

مشتریان باید به راحتی هرچه تمام‎تر منظور شما در ویدئوهای بازاریابی و رونمایی از محصولات را متوجه شوند. بنابراین استفاده از هرگونه اصطلاح تخصصی باید همراه با توضیح دقیق آن باشد، در غیر این صورت هیچ کاربردی به ویدئوهای شما توجهی نشان نخواهد داد. 

امروزه بسیاری از برندها به دلیل استفاده از عبارت های تخصصی در ویدئوی مربوط به محصولات شان دوباره اقدام به ضبط آن می کنند. بدون تردید هیچ کارآفرینی حوصله و حتی انگیزه ضبط چندباره ویدئوی مربوط به محصولات را ندارد. بنابراین شما باید در همان تلاش اول تان تمام نکات را به خوبی مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های فروش بیشتر

طراحی تصایر سه بعدی

تصاویر سه بعدی جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. تفاوت اصلی چنین تصاویری در مقایسه با عکس های معمولی دوبعدی در بحث عمق تصویر نهفته است. خوشبختانه امروزه بسیاری از دوربین ها از تهیه عکس های سه بعدی پشتیبانی می کنند. بنابراین هیچ مانعی در این میان برای نمایش تصاویر موردنظر در سایت خرده فروشی تان نخواهد بود. 

امروزه نوآوری های بیشتر در زمینه خرده فروشی تکلیف نهایی یک برند را مشخص می سازد. بنابراین شما باید نوآوری های بسیار مهم و جذابی برای مشتریان داشته باشید. خرده فروشی های آنلاین در طول یک سال و نیم اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در معرض بیشترین انتظارات از سوی مشتریان بوده اند. بنابراین مشاهده هرگونه ایرادی در این میان موجب ناامیدی شدید مشتریان خواهد شد. 

اگر کسب و کار شما با طرز تهیه تصاویر سه بعدی آشنایی کافی را ندارد، باید در این راستا بر روی کمک افراد حرفه ای حساب ویژه ای باز نمایید، در غیر این صورت شاید تلاش های اولیه تان در این حوزه حسابی مشتریان را ناامید سازد. اینطوری شما بخش قابل ملاحظه ای از مشتریان تان را از دست خواهید داد. 

نمایش واقعیت افزوده در تصاویر خرده فروشی

واقعیت افزوده یکی از فناوری های جدید و تاثیرگذار در زندگی روزمره مردم محسوب می شود. بسیاری از برندها برای استفاده از فناوری موردنظر نیاز به خرید گجت های عجیب و غریبی ندارند. شما با استفاده از گوشی هوشمند یا حتی رایانه امکان مشاهده محتوای دارای این فناوری را خواهید داشت. 

تصاویر واقعیت افزوده در زمینه فروش محصولاتی نظیر لوازم آرایشی و همچنین انواع عینک کاربرد دارد. شما با استفاده از چنین فناوری در خرده فروشی های آنلاین امکان مشاهده تاثیر و کیفیت محصولات بر روی عکس خودتان را خواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای افزایش فروش محصولات دارد. 

خرده فروشی های آنلاین فقط به لطف استفاده از ویژگی هایی نظیر واقعیت افزوده امکان رقابت با فروشگاه های حضوری در حوزه هایی خاص را دارد. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از خرده فروشی های آنلاین به طور سنتی از برخی از حوزه ها خودشان را محروم می کنند. این حوزه اغلب اوقات شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین پوشاک می شود. بنابراین شما باید با استفاده از فناوری واقعیت افزوده وارد حوزه هایی شوید که رقبای تان کمتر در آن فعالیت دارند. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه مشتریان قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: 12 راهکار خلاقانه برای افزایش فروش آنلاین

کسب و کارها در هر حوزه ای باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از آخرین فناوری های در دسترس باشند، در غیر این صورت رقبای بزرگتر شما را خیلی راحت از بازار بیرون خواهند کرد. استفاده از فناوری واقعیت افزوده شاید شما را به طور کامل در میان مشتریان مشهور و محبوب نکند، اما دست کم شروع فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان و ایجاد تمایز با رقبا خواهد بود. همین نکته شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آماده خواهد کرد. 

ایجاد تمایز میان کسب و کارهای مختلف اغلب اوقات نکته ای بسیار مهم ارزیابی می شود. اگر شما در حوزه خرده فروشی آنلاین این نکته را مدنظر داشته باشید، امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان در مدت زمانی کوتاه و تبدیل شدن به برندی بزرگ را خواهید داشت. 

منبع : vwo
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FEoOGKOM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه