پنجشنبه, ۲۰ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Thu, 11 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

تولید محتوا در وبلاگ برند کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در طول زمان ایده های لازم برای تولید محتوا را بسیار سخت پیدا می کنند. این امر به معنای ناتوانی برای تولید محتوای بازاریابی به طور مناسب است. وقتی وبلاگ شما دارای پست های مورد انتشار کاربران نباشد، نرخ تعامل کاربران با شما به شدت کاهش خواهد یافت. این امر در مدت زمانی کوتاه اعتبار کسب و کار شما را به طور کامل از بین می برد. 

بدون تردید تولید محتوای جذاب به طور مداوم سختی های زیادی دارد. هیچ بازاریابی همیشه در بهترین وضعیتش از نظر تولید محتوا نیست بنابراین گاهی اوقات نیاز به استفاده از توصیه های حرفه ای برای ساده سازی فرآیند تولید محتواست. در غیر این صورت شما سختی های بسیار زیادی برای تولید محتوا متحمل خواهید شد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب و کاربردی به منظور تولید محتوای جذاب در وبلاگ برند است. این امر به شما برای ساده سازی فرآیند تولید محتوا و همچنین تعامل بهتر با کاربران کمک خواهد کرد. 

توصیه هایی برای تولید محتوای جذاب در وبلاگ برند

توجه به علاقه تان در وبلاگ نویسی

بازاریاب ها نباید کارهایی که بدان علاقه ندارند، انجام دهند. این امر هیچ مزیتی برای آنها به همراه نداشته و حتی موقعیت حرفه ای‏ شان را نیز در خطر قرار می دهد. تولید محتوا در وبلاگ بستگی به میزان علاقه شما دارد. اگر شما یک محتوا را براساس علاقه تان، نه محدودیت های مدیریتی، طراحی و منتشر کنید، بازخوردهای بسیار بهتری از سوی کاربران دریافت خواهید کرد. این امر یکی از اصول اولیه در زمینه وبلاگ نویسی است بنابراین همیشه آن را مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: 8 اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

ترک عادت های قدیمی 

اگر شما همیشه براساس یک الگوی خاص تولید محتوا می کنید، شاید زمان ترک عادت فرا رسیده باشد. بسیاری از بازاریاب ها در طور زمان نسبت به آپدیت شیوه های تولید محتوای شان هیچ واکنش مناسبی نشان نمی دهند. این امر در بلندمدت موجب کاهش انگیزه کاربران برای تعامل با آنها می شود. هرچه محتوای شما کلیشه ای تر شود، تعامل کاربران نیز کاهش می یابد بنابراین باید همیشه نسبت به آپدیت شیوه های تولید محتوای تان برای تعامل بلندمدت با مشتریان توجه نمایید. 

اگر شما در تولید محتوای وبلاگی به جای تلاش برای ایجاد گفت وگو با مشتریان به دنبال تعریف و تمجید از خودتان هستید، راه را کاملا اشتباه آمده اید. بسیاری از برندها در طول زمان این اشتباه بزرگ را انجام می دهند بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای رفع چنین مسئله ‎ای باشید. در غیر این صورت وبلاگ تان به زودی در لیست سیاه کاربران قرار می گیرد. 

هدف از نوشتن محتوای تان را بدانید

شما باید به خوبی از هدف اصلی نگارش محتوا در وبلاگ تان آگاهی داشته باشید. امروزه برخی از بازاریاب ها فقط برای تولید محتوای صرف و نه هدف دیگری اقدام به تولید محتوا می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. 

بدون تردید نگارش محتوا امر مهمی محسوب می شود، اما به تنهایی یک هدف مشخص نیست. شما باید هدف هایی نظیر تولید محتوا برای جذب مشتریان بیشتر یا توسعه آگاهی پیرامون کسب و کارتان را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. بی توجهی به هدف تولید محتوا در وبلاگ به سرعت هرچه تمام تر کسب و کار شما را بدل به یک برند کلیشه ای می کند. 

پیدا کردن موضوعات جذاب برای نگارش محتوا

موضوعات جذاب همیشه کاربران را به خود جلب می کند. این امر در مورد بسیاری از برندها و سرنوشت موفقیت آمیزشان در دنیای بازاریابی مصداق دارد. اگر شما همیشه به دنبال موضوعات عادی باشید، هیچ راهکاری برای موفقیت نخواهید داشت. این امر برای شما مشکل بسیار بزرگی محسوب می شود. 

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای کمک به شما در راستای پیدا کردن موضوعات عالی در حوزه بازاریابی وجود دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده می کنند. این ابزار امکان ارزیابی کلی وضعیت دنیای آنلاین و پیدا کردن موضوعات برتر برای تولید محتوای وبلاگی را فراهم می کند بنابراین شما با استفاده از چنین ابزاری دیگر مشکلی برای تولید محتوای جذاب با موضوعات هیجان انگیز نخواهید داشت.

انتخاب تیترهای مناسب

تیتر یک پست وبلاگی نخستین بخش تعامل میان برند و مخاطب هدف را شکل می دهد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از چنین ایده ای دارند. متاسفانه اغلب برندها دارای تیترهای جذابی برای جلب نظر مخاطب هدف نیستند. این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

شاید راهکارهای بسیار زیادی برای انتخاب یک تیتر مناسب باشد، اما توصیه اصلی ما تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس دو راه حل اساسی است. راه حل نخست توجه به مدیریت سئو در انتخاب تیترها و راهکار دیگر الگوبرداری از برندهای بزرگ است. 

حوزه سئو نقش مهمی در موفقیت محتوای وبلاگی دارد. اگر تیتر اصلی پست شما جذابیت لازم برای مشتریان را داشته باشد، شما امکان تاثیرگذاری بر روی آنها به بهترین شکل ممکن را پیدا می کنید. کار سئو در این میان کمک به شما برای انتخاب کلیدواژه های پرطرفدار برای تیتر محتوای تان است. 

الگوبرداری از برندهای بزرگ نیز در هر حوزه ای کاربرد دارد. این امر درست مانند یک کلاس درس برای شما خواهد بود. اگر شما الگوهای درست برندهای بزرگ را به طور کامل مورد استفاده قرار دهید، شانس بسیار بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

مخاطب تان را غافلگیر کنید

غافلگیر ساختن مخاطب هدف کار ساده ای نیست. شاید شما با توصیه های قبلی مبنی بر ترک عادت های تان تا حدودی مخاطب را غافلگیر کرده باشید، اما نکته مهم در این میان تلاش برای ارتقای این فرآیند به سطحی بالاتر است. یکی از راهکارهای مناسب در این میان تلاش برای ایجاد یک گفت وگوی جذاب با مشتریان است. اگر شما سلیقه آنها را خیلی خوب مورد شناسایی قرار دهید، امکان استفاده از المان هایی در محتوای تان به منظور جلب نظر مخاطب هدف به طور بسیار حرفه ای تر از هر زمان دیگری خواهید داشت. این امر نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما ایفا می کند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران نخواهید داشت. 

استفاده از ایده های مخاطب هدف

مخاطب هدف پس از مطالعه محتوای شما دارای ایده هایی برای بهبود کیفیت بازاریابی تان خواهد بود. مشتریان وفادار شما بیشترین تمایل برای بیان توصیه ها و نکاتی درباره محتوای تان را دارند. وظیفه اصلی شما در این میان استفاده از توصیه های موردنظر به منظور تعامل با مخاطب هدف است. اگر این نکته مدنظر شما قرار نگیرد، هیچ شانسی برای افزایش جذابیت محتوای تان نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها در طول زمان به طور مداوم محتوایی یکسان را تولید می کنند و دلیل این امر ناتوانی برای شناسایی ایده های برتر در زمینه تولید محتواست. اگر شما هم به دنبال ایده های برتر برای تولید محتوا هستید، باید برخی از توصیه های مخاطب های تان را جدی بگیرید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای موفقیت در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

برخی از کسب و کارها هرگز به تعامل با مخاطب هدف در وبلاگ شان روی خوش نشان نمی دهند. این امر هرگونه شانسی برای تعامل و استفاده از ایده های کاربران را غیرممکن می سازد. اگر شما در این زمینه عملکرد مناسبی از خودتان نشان ندهید، شانس بسیار اندکی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت. 

کاربران اغلب اوقات به دلیل چشم انداز متفاوت نسبت به بازاریاب ها ایده های جذاب و متفاوتی دارند بنابراین اگر شما از ایده های موردنظر به بهترین شکل ممکن استفاده نکنید، خیلی زود مخاطب هدف وبلاگ تان را از دست می دهید. 

محتوای طولانی تر بهتر است

شاید این نکته در ابتدای امر بسیار عجیب به نظر برسد، اما محتوای طولانی دارای تاثیرگذاری بسیار بهتری در مقایسه با نمونه های کوتاه است. دلیل این امر تمایل کاربران برای مشاهده محتوای طولانی در وبلاگ است. به هر حال ماهیت وبلاگ برای تعامل با کاربران علاقه مند به حوزه کسب و کار شماست بنابراین تولید محتوای طولانی و تخصصی تر ایده جذابی خواهد بود. 

متاسفانه برخی از کسب و کارها وبلاگ شان را محلی برای بازنشر محتوای مختلف می کنند. این امر هرگونه جذابیت وبلاگ را از بین خواهد برد بنابراین شما باید همیشه به دنبال تولید محتوای خاص و منحصر به فرد برای وبلاگ تان باشید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

کاربران علاقه مند به کسب و کار شما انتظار یادگیری نکات تازه از وبلاگ تان را دارند. اگر در این شرایط تمام محتوای وبلاگ شما بازنشر پست های تان در شبکه های‏ اجتماعی باشد، کاربران حسابی ناامید خواهند شد. 

مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021

اطمینان از اصالت محتوای وبلاگی

محتوای وبلاگی شما باید اصالت خاصی داشته باشد. شاید شما در نگاه نخست متوجه اهمیت این امر یا حتی معنای آن نشوید. منظور اصلی در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تولید محتوای متمایز نیست، بلکه باید هر موضوع را برای کسب و کارتان شخصی سازی کنید. 

اگر کسب و کار شما در زمینه تعمیر لوازم الکترونیکی دارای مهارت بالایی است، باید محتوای وبلاگ تان در همین حوزه و با نوآوری های قابل ملاحظه تولید شود. در غیر این صورت جذابیتی برای مخاطب هدف نخواهد داشت. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها در زمینه تولید محتوای در وبلاگ برند به دنبال ایده های کلیشه ای می روند. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید نکات مرتبط با تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تولید محتوای اصیل را مدنظر قرار دهید.

بیان توصیه های عملی

هر کسب و کار در حوزه تخصصی اش دارای تجربه قابل ملاحظه ای است. بدون تردید مشتریان هیچ اطلاعی از تجربه و مهارت شما ندارند، مگر اینکه آن را در قالبی جذاب برای مشتریان بیان نمایید. یکی از ایده های جذاب برای تولید محتوا در وبلاگ نمایش مهارت کسب و کارتان است. 

توصیه های برندها به مخاطب هدف همیشه عیار آن کسب و کار را مشخص می سازد بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تولید محتوا در این راستا باشید. اگر این امر به طور مداوم مدنظر شما قرار داشته باشد، موفقیت تان در زمینه تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف تضمین خواهد شد. 

هرچه توصیه های شما برای مشتریان تازه و متفاوت تر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظرشان خواهید داشت. چنین توصیه هایی کاربران را به طور مداوم به وبلاگ برندتان هدایت خواهد کرد بنابراین از نظر میزان ترافیک وبلاگ نیز در وضعیت بسیار مناسبی قرار خواهید گرفت. معنای این امر امکان دسترسی به جایگاه های برتر در رتبه بندی گوگل و دیگر موتورهای جست وجو است.

استفاده از مجموعه کلیدواژه های مرتبط با موضوع محتوا

بدون تردید موضوع محتوای وبلاگی شما دامنه وسیعی از کلیدواژه های جانبی را نیز به همراه دارد. اگر شما در این میان توجه مناسبی به وضعیت کلیدواژه های جانبی محتوای تان داشته باشید، شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. در غیر این صورت شاید کاربران حتی کمترین توجهی هم به وبلاگ تان نکنند. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟

امروزه استفاده از ابزار گوگل ترندز (Google Trends) برای شناسایی موضوعات مورد علاقه کاربران و همچنین ارتباط معنایی میان آنها بدل به امری رایج شده است. شما با استفاده از این ابزار امکان شناسایی کلیدواژه های مرتبط با هم را خواهید داشت. اگر از چنین کلیدواژه هایی در متن محتوای تان به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

افزایش سایز فونت متن

متن های ریز و بسیار کوچک برای کاربران دردسرهای زیادی به هنگام مطالعه ایجاد خواهد کرد بنابراین اگر شما در سایت تان به این نکته توجه نکرده اید، باید هرچه سریع تر شرایط را تغییر دهید. بسیاری از برندها به وضعیت فونت وبلاگ شان توجهی ندارند. این امر حتی در صورت موفقیت بازاریابی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و انتقال ترافیک به سایت رسمی نیز دردسرهایی به همراه خواهد داشت. 

بدون تردید منظور اصلی ما در این بخش استفاده از دامنه فونت بسیار بزرگ نیست، بلکه باید به اندازه ای به این نکته توجه کنید که محتوای تان به سادگی برای مخاطب هدف قابل مطالعه باشد. یکی از ایرادات اصلی محتوای متنی همین کوچک بودن متن است بنابراین شما با رفع این مشکل گام بزرگی به سوی موفقیت در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در وبلاگ تان برخواهید داشت. 

ارجاع به پست های مشابه وبلاگ

بدون تردید وبلاگ شما دارای پست های بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. مهمترین مسئله در این میان ارجاع میان پست های مختلف است. اگر شما این نکته را مدنظر قرار دهید، شانس بسیار زیادی برای افزایش بازدید از محتوای مختلف وبلاگ، حتی محتوای قدیمی تان، خواهید داشت. 

بسیاری از برندها پس از نگارش یک محتوا به طور کامل آن را فراموش می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. شما به هر حال زمان زیادی برای تولید محتوا اختصاص داده اید بنابراین باید استفاده لازم از محتوای موردنظر را نیز ببرید. در غیر این صورت همیشه نیاز به تولید محتوای تازه خواهید داشت. بی شک این امر مورد علاقه هیچ بازاریابی نیست، پس باید ارجاع میان پست های مختلف تان را مدنظر قرار دهید. این امر تخصص شما در زمینه تولید محتوا را نیز به مخاطب هدف نشان می دهد بنابراین مخاطب هدف دیگر برای مشاهده محتوای مشابه نیازی به مراجعه به سایت های دیگر نخواهد داشت. 

استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب دارند. دلیل این امر توجه بسیار بیشتر کاربران به محتوای بصری است بنابراین اگر پست های وبلاگی شما در قالب متن همراه با چند ویدئو یا تصویر جانبی باشد، شانس بالاتری برای جلب نظر کاربران خواهید داشت. این امر یکی از نکات بسیار مهم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین پست های آنها به طور مداوم شامل متن های پشت سر هم و بدون فاصله است. این امر هر مخاطبی را نسبت به مطالعه محتوای موردنظر ناامید خواهد ساخت بنابراین باید تجدیدنظر اساسی در نحوه تولید محتوای تان صورت دهید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا چیست؟ از زبان تولیدکنندگان محتوا بشنوید

تصحیح اشتباهات نگارشی محتوا

اگر کاربران در محتوای شما با اشتباهات نگارشی مواجه شوند، انگیزه شان برای مطالعه ادامه متن به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد بنابراین شما باید همیشه نسبت به کاهش ایرادات محتوای بازاریابی تان اقدام کنید. بازخوانی دوباره متن موردنظر برای بارگذاری در وبلاگ برند یکی از ایده های جذاب محسوب می شود. اگر شما در این زمینه موفقیت مناسبی به دست آورید، شانس بسیار بالاتری در مقایسه با رقبای تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

منبع : quicksprout
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J6zmo530
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه