چهارشنبه, ۱۶ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Wed, 7 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

تعامل با مشتریان و حضور مناسب در بازار فقط مربوط به تولید محتوای بازاریابی نیست. شما باید سایت معتبر و قابل ملاحظه ای نیز برای مشتریان داشته باشید. امروزه وقتی مشتریان به سراغ یک برند می روند، اغلب اوقات اول از همه به صفحه درباره ما (About Us) توجه می کنند. اگر صفحه موردنظر دارای اطلاعات دقیقی باشد، مشتریان برای تعامل با برند موردنظر انگیزه پیدا خواهند کرد در غیر این صورت ارزیابی مشتریان از برند چندان مناسب نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها آنقدر سرگرم تولید محتوای بازاریابی و عرضه محصولات تازه به بازار هستند که دیگر وقتی برای طراحی درست صفحه موردنظر ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برند شما به همراه خواهد داشت. اگر مشتریان امکان مشاهده شماره تماس و آدرس فروشگاه های شما را نداشته باشند، میزان فروش کسب و کارتان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مشتریان پیش از خرید مایل به آگاهی از تمام جزییات یک برند هستند. بنابراین شما با طراحی مناسب صفحه درباره ما امکان پاسخگویی مناسب به خواسته مشتریان را خواهید داشت. بی شک طراحی صفحه موردنظر برای بسیاری از کارآفرینان کار دشواری محسوب می شود. بنابراین ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا این بخش را به سادگی هرچه تمام تر طراحی کنید. در ادامه برخی از بایدها و نبایدهای این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

بایدها و نبایدهای طراحی صفحه «درباره ما» در سایت برند

صفحه «درباره ما» واقعا درباره کیست؟

بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند به خوبی از ماهیت صفحه درباره ما اطلاع دارند. این امر اغلب اوقات شامل درج مشخصات مربوط به آدرس فروشگاه ها، دفتر مرکزی و شماره تماس برند می شود. این مشخصات مشتریان را برای ارتباط هرچه بهتر با شما راهنمایی خواهد کرد. نکته مهم در این میان ضرورت نگاه گسترده تر به این بخش است. شما در بخش موردنظر در حقیقت باید هدف اصلی برندتان را بیان کرده و انتظارات مشتریان را به خوبی پاسخ دهید. نکته چالش برانگیز اینکه حجم محتوای موردنظر در صفحه درباره ما نباید خیلی زیاد باشد در غیر این صورت هیچ توجهی از سوی مخاطب هدف جذب نخواهد کرد. 

بدون شک طراحی یک صفحه استاندارد برای معرفی کسب و کار در کوتاه ترین شکل ممکن کار تخصصی محسوب می شود. اگر شما در این رابطه تخصص لازم را نداشته باشید، خیلی زود با مشکلات عمیقی مواجه خواهید شد. ارائه توضیحات سطحی درباره برند نه تنها فایده ای ندارد، بلکه نگاه مشتریان نسبت به شما را به شدت تیره و تار خواهد کرد. اگر شما هم علاقه مند به طراحی یک صفحه جذاب و کامل درباره ما در سایت برندتان هستید، هرگز این مقاله را از دست ندهید. 

مطلب مرتبط: اطلاعاتی که در بخش درباره ما سایت شرکت باید درج شود

بایدها و نبایدهای طراحی صفحه «درباره ما»

مطالعه درباره مخاطب هدف

همانطور که هر استراتژی بازاریابی با مطالعه دقیق درباره مشتریان شروع می شود، در زمینه طراحی صفحه درباره ما نیز باید همین عملکرد را مدنظر داشته باشید. این امر به شما برای طراحی یک صفحه عالی و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

اگر شما بدون اینکه درباره مخاطب هدف تان تحقیق کنید، سراغ طراحی صفحه درباره ما بروید، خیلی راحت آنها را ناامید خواهید کرد. هیچ بازاریابی توانایی آگاهی از سلیقه مشتریان بدون مراجعه به اطلاعات دست اول را ندارد. بنابراین شما یا باید اطلاعات دست اول را از منابع معتبر تهیه کنید یا اینکه خودتان به دنبال گفت وگو و نظرخواهی از مشتریان باشید. 

شما از هر نوع اطلاعاتی که در زمینه طراحی صفحه درباره ما استفاده می کنید، باید به چند بخش مهم توجه نشان دهید. در این راستا این نکات را مدنظر داشته باشید:

•    مشکل اصلی مشتریان شما چیست؟

•    راهکارهای شما برای حل مشکلات آنها چیست؟

•    مزایای برند شما در مقایسه با رقبا کدامند؟

•    مشتریان چگونه امکان ارتباط سریع و بی ‏دردسر با شما را دارند؟

پاسخگویی به سوالات فوق فقط از طریق دسترسی به اطلاعات دست اول امکان پذیر است. برخی از برندها در این راستا از اطلاعات قدیمی یا غیرمعتبر استفاده می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برند موردنظر به همراه دارد. ساده ترین مشکل در این میان ناتوانی برای تاثیرگذاری مطلوب بر روی مشتریان با استفاده از داده های قدیمی است. بنابراین همیشه به سراغ تازه ترین اطلاعات در دسترس بروید. 

اگر اطلاعات مناسبی در دسترس شما نیست، باید خودتان به سراغ مشتریان بروید. این کار شاید در نگاه نخست سخت و دشوار باشد، اما با اندکی تمرین و تکرار بدل به عادتی ساده می شود. وقتی شما تعامل خوبی با مشتریان داشته باشید، نظرخواهی از آنها امر سختی نخواهد بود. همچنین این کار به ایجاد رابطه ای مناسب با مشتریان نیز کمک خواهد کرد. 

زیاده روی در بیان داستان ممنوع!

شما در صفحه درباره ما قرار نیست داستانسرایی کنید. بسیاری از برندها وقتی قصد معرفی کسب و کارشان را دارند، از هر دری صحبت می کنند. این امر فقط حوصله مخاطب هدف را سر می برد. بنابراین شما باید به ساده ترین شکل ممکن فقط مشکلات مشتریان را مدنظر قرار دهید. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: طراحی سایت بهتر با نکات طلایی

اگر برند شما داستان جذابی برای مشتریان دارد، باید آن را به صورت کاملا کوتاه و فشرده در صفحه درباره ما جای دهید. یادتان باشد صفحه موردنظر نباید بیش از اندازه طولانی شود در غیر این صورت مخاطب به هیچ وجه حوصله مطالعه محتوای موردنظر را نخواهد داشت. 

مردم عاشق داستان های جذاب هستند. اگر برند شما داستانی برای مشتریان نداشته باشد، شاید آنها به شما توجه کنند، اما هرگز مشتری وفادارتان نخواهند شد. بنابراین باید همیشه نسبت به بررسی الگوی موردنظر توجه نشان دهید. ساده ترین راهکار در این میان تلاش برای استفاده از ارزش های اصلی برند و برجسته کردن مشکلات مشتریان در یک داستان کوتاه است. شما با این کار به بهترین شکل ممکن توجه مشتریان را جلب خواهید کرد. 

برخی از برندها در صفحه درباره ما فقط به بیان شماره تماس و آدرس فروشگاه اصلی اکتفا می کنند. شاید این امر در نگاه نخست رفتار حرفه ای به نظر برسد، اما تاثیرگذاری چندانی بر روی کاربران ندارد. شما دست کم باید یک سلام و احوالپرسی خشک و خالی با مشتریان داشته باشید. این امر ریشه اصلی اعتماد مشتریان به شما خواهد بود. بنابراین دلیلی برای پشت کردن به اعتماد مشتریان با حذف احوالپرسی و یک داستان کوتاه از برندتان در صفحه موردنظر نخواهد بود. 

به جای «ما» از «شما» استفاده کنید

صفحه درباره ما باید تماما به مشکلات و دغدغه های مشتریان اختصاص داشته باشد در غیر این صورت هیچ کس حتی حوصله مطالعه تمام آن را هم نخواهد داشت. شاید شما در نگاه نخست به دنبال استفاده از عبارت «ما» و اندکی فخرفروشی به مشتریان پیرامون امکانات برندتان باشید، اما این امر هیچ نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت. 

مشتریان وقتی به صفحه درباره ما مراجعه می کنند، به دنبال اطلاعاتی از شما هستند. اگر در این میان فقط با ادعاهای توخالی مواجه شوند، اعتمادشان به برندتان حسابی از بین خواهد رفت. بی تردید چنین امری برای هر برندی دردناک خواهد بود. بنابراین شما باید به دنبال راهکاری مطمئن برای تعامل با مشتریان به دور از شرایط موردنظر باشید. 

بهترین توصیه برای جذاب تر کردن صفحه درباره ما تلاش برای قرار دادن مشتریان در کانون توجه است. این امر مشکلات عمده‎ای از برندها را در زمینه تعامل با مشتریان حل می کند. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید «ما به کسب و کارهای کوچک کمک می کنیم تا در زمینه روابط عمومی تقویت شوند» از عبارت «اگر شما مشکلی در زمینه روابط عمومی دارید، جای درستی آمده اید» استفاده نمایید. این دو جمله شاید از نظر یک کارآفرین تفاوت چندانی با هم نداشته باشد، اما از نقطه نظر بازاریابی سطح متفاوتی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. 

به امکانات برندتان توجه نکنید

گاهی اوقات برخی از برندها در صفحه درباره ما اقدام به بیان برخی از ویژگی های محصولات شان می کنند. این امر نه تنها برتری برای شما به همراه نخواهد داشت، بلکه کسب و کارتان را به طور قابل ملاحظه ای درگیر بی توجهی مشتریان خواهد کرد. شما باید بخش درباره ما را به ساده ترین شکل ممکن ساماندهی کنید. امکانات و ویژگی های محصول نیز باید در بخش بازاریابی مدنظر قرار گیرد. به هر حال ترکیب کردن بخش های مختلف بازاریابی و صفحه درباره ما ایده چندانی جالبی نخواهد بود.

بدون تردید کارآفرینان برای طراحی صفحه درباره ما همیشه اشتباهاتی را صورت می دهند. این امر در مورد عدم بیان ویژگی های محصولات و تلاش برای ساده سازی بخش موردنظر نیز مصداق دارد. بنابراین همیشه پیش از اینکه کار را تمام کنید، دست کم یک بار متن اولیه بخش درباره ما را مطالعه نمایید. این امر اطلاعات مفیدی برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

به اشتراک گذاری ارزش های برند

بدون تردید هر برندی دارای برخی ارزش های اساسی برای خودش است. این ارزش ها در تمام بخش های فعالیت برند موردنظر بازتاب دارد. بنابراین اگر شما به دنبال طراحی یک صفحه درباره ما به طور حرفه ای هستید، چاره ای به جز استفاده از ارزش های موردنظر نخواهید داشت. این امر اعتبار صفحه مورد بحث را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

مطلب مرتبط: نکات طلایی طراحی سایت

امروزه مشتریان با افزایش تعداد برندها و رقابت نزدیک شان به دنبال مقایسه هرچه بهتر کسب و کارهای گوناگون هستند. اگر شما در این میان اطلاعات مناسبی از ارزش های برندتان در اختیار مشتریان قرار دهید، به بهترین شکل ممکن امکان جلب نظرشان را خواهید داشت.

شاید در نگاه نخست صحبت درباره ارزش های برند در بخش درباره ما بسیار عجیب باشد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از یک شعار کوتاه است. این امر جایگزین مناسبی برای چندین و چند صفحه سخنرانی خواهد بود. بنابراین شما بدون نیاز به دردسر اضافی و به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

شعارهای هر برند به خوبی ارزش های آن را پوشش می دهد. اگر کسب و کار شما شعارهایی به دور از ارزش های خود دارد، باید بازنگری اساسی در زمینه بازاریابی و تبلیغات انجام دهید در غیر این صورت مشتریان هرگز به خوبی با شما آشنا نخواهند شد. 

طراحی محتوای بیش از اندازه را فراموش کنید

استفاده از محتوای فراوان در صفحه درباره ما ایده جذابی نیست. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، صفحه موردنظر باید کاملا ساده طراحی شود در غیر این صورت هیچ جذابیتی برای مخاطب هدف به همراه ندارد. امروزه بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف شان دچار سردرگمی می شوند. این امر نه تنها مشکلات برندها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، بلکه مشتریان را حسابی ناامید خواهد کرد. 

اگر شما همیشه به خودتان قول می دهید که صفحه درباره ما را ساده طراحی کنید، اما آخر کار کلی محتوای اضافه دارید، نیازی به نگرانی نیست. تنها کاری که باید در این شرایط انجام داد، تلاش برای خلاصه سازی یک متن طولانی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

خلاصه سازی محتوا کار سختی نیست. شما فقط باید اصل مطلب را نگه داشته و سایر نکات را دور بریزید. این امر کمک شایانی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد کرد. همچنین صفحه درباره ما را نیز خیلی ساده و سبک نگه می دارد. این امر بر روی سرعت بارگذاری صفحه موردنظر نیز تاثیر دارد. بنابراین هر ایده ای درباره افزایش تعداد محتوای این بخش را فراموش کنید. 

شاید شما تمایل به هدایت کاربران به بخش های دیگر سایت تان داشته باشید. در این صورت به جای افزودن محتوا به این صفحه فقط چند لینک جانبی در پایان متن اصلی به عنوان راهنمایی بیشتر قرار دهید. اگر مخاطب هدف با برند شما ارتباط خوبی برقرار کند، به لینک های موردنظر نیز توجه نشان خواهد داد در غیر این صورت لینک های موردنظر هیچ فایده ای برای شما به همراه ندارد. 

استخدام یک طراحی تبلیغاتی در صورت امکان

استفاده از یک طراحی تبلیغاتی فقط برای صفحه درباره ما اقدام عجیبی به نظر می رسد. بدون تردید ما قصد به هزینه انداختن برند شما را نداریم. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از یک طراح تبلیغات برای ساماندهی تمام بخش های کسب و کارتان است. یکی از بخش های مهم در این میان نیز مربوط به صفحه درباره ماست. 

شاید شما به عنوان یک کارآفرین نکات بسیار جذابی برای بیان به مخاطب هدف تان داشته باشید، اما نکات موردنظر اغلب اوقات ماهیت تخصصی ندارد. بنابراین شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه تعامل تان با مخاطب هدف داشته باشید در غیر این صورت مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ادامه دار خواهد بود. 

طراحی های تبلیغاتی به دلیل تجربه شان در این حوزه اغلب اوقات توصیه های بهتری برای کسب و کار شما دارند. این امر تغییرات جزئی اما محسوس در سایت و استراتژی تبلیغاتی تان را به همراه دارد. چنین تغییراتی شاید در نگاه نخست خیلی ساده باشد، اما به بهترین شکل ممکن کسب و کارتان را برای مخاطب هدف جذاب خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از کارآفرینان به نگارش بخش درباره ما عادت دارند. اگر شما مایل به استفاده از ایده های بازاریاب ها در این بخش نیستید، دست کم پس از طراحی کامل بخش موردنظر آن را برای ارزیابی به یک بازاریاب بدهید. این کار عیار بازاریابی شما را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. 

تجربه مشتریان را فراموش نکنید

تجربه مشتریان از سایت شما اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید شما بهترین بخش درباره ما و همچنین مطالب بسیار آموزنده ای در سایت رسمی تان داشته باشید، اما اگر مشکلاتی نظیر سرعت پایین بارگذاری یا لینک های خراب به سراغ تان بیاید، حسابی برای جلب نظر مخاطب هدف به دردسر خواهید افتاد. این امر بسیاری از برندها را با مشکلات اساسی رو به رو می سازد. بنابراین شما باید در اولین فرصت نسبت به رفع مشکلات موردنظر اقدام نمایید. 

مطلب مرتبط: 8 اشتباه رایج در ایجاد صفحات درباره ما

بی شک شما یک بازاریاب یا کارشناس سئو حرفه ای نیستید، اما امکان استفاده از توصیه های حرفه ای در این راستا را دارید. یکی از نکات مهم در این راستا مربوط به ارزیابی مداوم وضعیت سایت است. این کار به سادگی هرچه تمام تر با مراجعه به سایت امکان پذیر خواهد بود. بنابراین اگر سایت شما مشکل خاصی داشته باشد، در کوتاه ترین زمان ممکن امکان رفع آن وجود خواهد داشت. 

امروزه بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان شان تجربه آنها از سایت را مورد بی توجهی قرار می دهند. این امر نه تنها شما را حسابی به دردسر می اندازد، بلکه ترافیک سایت و رتبه سئوی آن را نیز کاهش می دهد. اگر مشتریان درباره کیفیت سایت تان نظرات منفی دارند، توجه به آنها و تلاش برای تغییر وضعیت امر ضروری خواهد بود. 

بی تردید طراحی صفحه درباره ما یکی از کارهای ساده به نظر می رسد. نکته مهم در این میان ضرورت رعایت برخی نکات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. نکات مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای شما خواهد بود. با توجه به این نکات شما امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E6yjsJTm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه