جمعه, ۱۴ آذر(۹) ۱۳۹۹ / Fri, 4 Dec(12) 2020 /
           
فرصت امروز

چگونه بهترین محصول را برای فروش انتخاب نماییم

2 هفته پیش ( 1399/8/30 )
پدیدآورنده : استیون ایمک   پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش  

در جهان امروز تنوع محصولات در تمامی حوزه‎ ها به قدری افزایش یافته است که تصمیم‎ گیری برای فروش را به فرآیندی پیچیده تبدیل کرده است. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان بهترین محصول را برای فروش انتخاب نماییم؟ درواقع این امر تنها مسئله فروشندگان نبوده و باید مورد توجه تولیدکنندگان نیز قرار گیرد. متاسفانه هر ساله شاهد ورود محصولات جدیدی هستیم که ابدا با فروش مناسبی مواجه نیستند. این امر می تواند یک تجربه تلخ را به همراه داشته باشد. اگر خواهان موفقیت در تولید و فروش هستید، با توصیه های ما همراه باشید.

1-جامعه هدف چه چیزی را می ‎خواهد و یا نیاز دارد؟

انتخاب بهترین محصول برای فروش

با توجه به این امر که بازار هدف شما از مردم تشکیل یافته است، شما باید به این موضوع فکر کنید که نیاز جامعه هدف شما چیست. این امر دقیقا موضوعی است که منجر به شکل گرفتن استارت ‎آپ ‎ها نیز می ‎شود. در این راستا نباید به آمارها توجهی داشته باشید. درواقع شما باید در بین افراد جامعه حضور پیدا کرده و موارد را پیدا نمایید. این موضوع خصوصا برای برندهای خارجی، اهمیت بالایی را خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 8 گام فروش محصول

2-آیا راهکاری برای رفع نیاز و یا مشکلات موجود وجود دارد؟

پس از نیاز مشکلات، خواسته‎ ها و نیازهای جامعه هدف در حوزه موردنظر خود، اکنون لازم است تا به دنبال پاسخ‎ هایی برای آنها باشید. در این راستا فراموش نکنید که برخی از مشکلات، راهکاری نداشته و یا از توانایی شما خارج است. به همین خاطر لازم است تا سریعا آنها را حذف نمایید. این امر باعث خواهد شد تا تمرکز شما، به بهترین گزینه‎ ها اختصاص یابد. درواقع تا زمانی که توانایی رفع حداقل یک نیاز را در خود احساس نمی ‎کنید، ابدا نباید وارد مرحله عملی شوید. برای فروشندگان نیز این موضوع کاملا صادق بوده و آنها باید محصولاتی را انتخاب نمایند که به خوبی می تواند یک مشکل و یا نیاز را برطرف نماید.

3-آیا با محصولی متفاوت رو به رو هستید؟

این امر همواره احتمال دارد که محصولی که با آن مواجه هستید و یا ایده ‎ای که در ذهن دارید، کاملا جدید محسوب نشود. تحت این شرایط تاثیر اولیه لازم را نخواهید داشت. درواقع محصول شما باید حداقل یک نوآوری داشته باشد تا شانس موفقیت بالایی را از آن انتظار داشته باشید. این موضوع خصوصا در زمینه فروش آنلاین بسیار مهم بوده و افراد معمولا محصولی که مشابه نمونه‎ های دیگر باشد را خریداری نمی‎ کنند.

4-آیا قیمت ‎گذاری خوبی انجام شده است؟

در رابطه با قیمت ‎گذاری شما باید به نوع محصول و توانایی مالی جامعه هدف توجه داشته باشید. درواقع اشتباه بزرگ این است که برندهای تازه‏کار قیمت را براساس برندهایی قرار می ‎‎دهند که کاملا مطرح هستند. درواقع اگرچه برندی مانند اپل می تواند به علت شهرت فوق ‎العاده بالای خود، قیمتی بالاتر از ارزش محصولات خود را تعیین نماید، با این حال آیا این سیاست برای شما نیز نتیجه ‎بخش خواهد بود؟ در این راستا فراموش نکنید که حتی بهترین محصولات اگر قیمت‎ گذاری خوبی نداشته باشند، با شکست مواجه خواهند شد. در این راستا اگر خواهان تعیین قیمت بالایی هستید، لازم است تا در ابتدا برندی قوی را ایجاد کرده باشید.

5-آیا جذابیت لازم را دارد؟

ممکن است یک محصول در کشوری دیگر کاملا پرفروش باشد، با این حال توجه داشته باشید که فرهنگ جوامع با یکدیگر متفاوت بوده و باید به آن نیز توجه داشته باشید. در این رابطه تنها به ظاهر و یا امکانات خود محصول محدود نشده و نکاتی نظیر بسته ‎بندی را نیز مورد توجه قرار دهید.

6-ظرفیت فروش چه مقدار خواهد بود؟

تخمین شما از میزان فروش یک محصول چقدر است؟ در این رابطه توجه داشته باشید برندهایی که استراتژی اقیانوس آبی را انتخاب می ‎کنند، به این علت که وارد حوزه ‎ای بدون رقیب شده‎ اند، شانس فروش بالاتری را خواهند داشت. درواقع در یک حوزه بیش از حد شلوغ، شانس رسیدن به سطوح بالا بسیار کم خواهد بود. این امر تنها زمانی ممکن است که یک خلاقیت بزرگ را در اختیار داشته باشید که منجر به ایجاد تفاوت و مزیت‏ هایی شود.

7-آیا محصول با ترندهای جدید مطابق است؟

ترندها را باید مواردی دانست که به یک باره مد شده و محبوبیت بالایی را به دست می ‎آورند، با این حال عمر آنها معمولا چندان طولانی نخواهد بود. در این راستا اگر محصول شما مطابق با جدیدترین ترند باشد و یا خود ترندی جذاب را ایجاد نمایید، منجر خواهد شد تا دلیلی مهم برای خرید از شما شکل گیرد. درواقع برای فروش مناسب، استفاده از ترندها امری ضروری خواهد بود.

8-عملکرد برندهای مشابه چگونه بوده است؟

برای تحلیل میزان موفقیت احتمالی خود، یکی از راهکارهای مناسب این است که به عملکرد سایر رقبا توجه داشته باشید. درواقع ممکن است وضعیت برای یک بازار، ابدا مناسب نباشد. تحت این شرایط حضور شما با ریسک بالایی همراه خواهد بود.

مطلب مرتبط: چرا محصول شما به فروش نمی رسد

9-آیا محصول مورد آزمایش قرار گرفته است؟

میان ادعاها و عملکرد محصولات، تفاوت ‏های بعضا چشمگیری وجود دارد. تحت این شرایط شما باید محصول را قبل از عرضه، به خوبی تست نمایید. این امر باعث می‏ شود تا اعتبار شما نابود نشود. فراموش نکنید که رسوایی در این زمینه، می تواند به معنای پایان کار شما چه به عنوان فروشنده و چه تولید کننده باشد.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SYUAG7Lj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
استعلام قیمت های روز
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
بهترین کتاب های تاریخ در زمینه دورکاری
همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها در دوران کرونا
چگونه رابطه برندمان با مشتریان را بهبود بخشیم
بهترین کتاب های تاریخ برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی
ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه