دوشنبه, ۱۱ اسفند(۱۲) ۱۳۹۹ / Mon, 1 Mar(3) 2021 /
           
فرصت امروز

بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی در 6 گام

4 ماه پیش ( 1399/7/17 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کمپین بازاریابی  

بازاریابی در طول دهه ‎های اخیر تحولات بسیار زیادی را تجربه کرده است. امروزه اغلب مشتریان نسبت به فعالیت بازاریابی و تبلیغات برندها به منظور فروش صرف واکنش بسیار منفی دارند. این امر نوعی گرایش طبیعی در میان مشتریان براساس انتظارات بالای ‎شان از برندهاست. افزایش استفاده از ابزارهای مسدودسازی تبلیغات در فضای اینترنت و حتی شبکه های اجتماعی به خوبی بیانگر جهت ‎گیری فوق است.

بهبود فعالیت بازاریابی در عرصه‎ های مختلف کسب و کار از مدت‎ ها قبل جزئی از برنامه برندها بوده است. در این مقاله هدف اصلی بررسی 6 راهکار اساسی و تاثیرگذاری برای بهبود وضعیت بازاریابی برندهاست. در ادامه 6 گام اساسی در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی

تلاش برای تعامل شخصی با مشتریان

تعامل با مشتریان نباید فقط در راستای فروش بیشتر صورت گیرد. اشتباه برخی از برندها تمرکز صرف بر روی وضعیت فروش است. نتیجه این امر ناتوانی برای کسب موفقیت بازاریابی است. هرچه تعامل میان برندها و مشتریان شخصی‎ تر و عمیق ‎تر باشد، شانس بیشتری برای موفقیت فرآیند بازاریابی وجود دارد. افزایش انتظارات مشتریان از برندها مسئولیت بسیار سنگینی را ایجاد کرده است. امروزه فعالیت در عرصه کسب و کار مبتنی بر نکاتی نظیر توجه به سلیقه مخاطب هدف نیز هست. در غیر این صورت وضعیت برندها از نظر بازاریابی به شدت دشوار خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه تاثیرگذاری کمپین بازاریابی مان را افزایش دهیم؟

شخصی سازی محتوای بازاریابی

شخصی سازی محتوای بازاریابی در طول سال ‎های اخیر نکته بسیار مهمی محسوب می ‎شود. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی دامنه مختلف مشتریان اقدام به شخصی سازی کمپین های شان می‎کنند. این امر به معنای ایجاد تغییرات کوچک اما معنادار در کمپین بازاریابی برای جلب رضایت دامنه وسیع مشتریان است. بدون تردید حضور در عرصه شخصی سازی محتوای بازاریابی دشواری بسیار زیادی دارد. اغلب برندها به شیوه سنتی تولید محتوای بازاریابی واحد برای تمام مخاطب هدف عادت کرده‎اند. این امر در گام‎های نخست شرایط دشواری برای برندها ایجاد می‎کند. نکته مهم در این میان توجه به ماهیت موقتی و زودگذر شرایط موردنظر است.

ارائه ارزش ‎های فراتر از انتظار مشتریان

امروزه مشتریان از برندها انتظارات مشخصی دارند. اگر برندها عملکردی مطابق با انتظارات موردنظر داشته باشند، رابطه میان مشتریان و برندها در سطح معمولی قرار خواهد گرفت. نکته مهم در این میان تمایل برخی از برندها برای جلب نظر گسترده و تعامل عمیق با مشتریان است. این امر نیازمند عملکرد متفاوت از سوی برندهاست.

امروزه بسیاری از برندها تحلیل مناسبی از وضعیت مشتریان و انتظارات‎ شان دارند. تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان نیازمند شناسایی سلیقه مشتریان و تلاش برای عملکرد فراتر از آنهاست. بسیاری از مشتریان در صورت مشاهده چنین امری غافلگیر خواهند شد. جلب نظر چنین مشتریانی همیشه همراه با جذابیت خاصی خواهد بود. نکته جالب در این میان تمایل بالای مشتریان برای تعامل با برندها در صورت فعالیت غافلگیرانه‎ شان است بنابراین از موضوع مورد نظر باید نهایت استفاده را برد.

ایجاد برنامه بازاریابی منعطف

شرایط دنیای کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است. بسیاری از برندها با شناسایی به موقع تغییرات اقدام به انطباق با آنها می ‎کنند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای برندهاست. اگر یک برند در این زمینه عملکرد نامناسبی داشته باشد، تمام بخش‎ های کسب و کارش آسیب خواهد دید. مهمترین نکته در این میان توجه به تغییرات سلیقه مشتریان برای ایجاد هماهنگی میان وضعیت برند و مشتریان است. بدون تردید این امر در حیطه وظایف تیم بازاریابی قرار دارد، اما کمک گرفتن از سایر اعضای برند هیچ مشکلی در این میان نخواهد داشت بنابراین کسب و کارها باید به شدت نسبت به ارائه کمک‎ های کاربردی به بخش ‎های مختلف ‎شان توجه نشان دهند. در غیر این صورت وضعیت جلب نظر مشتریان دشوار خواهد شد.

انعطاف پذیری کمپین های بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. یکی از نکات مهم در این میان توجه به طراحی برنامه دوم و سوم برای بازاریابی است. اگر در برخی از مواقع یکی از کمپین های برند با مشکل اساسی مواجه شد، باید به سرعت نسبت به جایگزینی ‎اش با برنامه ‎ای تازه اقدام کرد. سرعت عمل برندها در این شرایط تعیین‎ کنندگی بسیار بالایی خواهد داشت.

کمک مداوم به مشتریان

کمپین های بازاریابی به جای تمرکز بر روی فروش بیشتر باید بر روی کمک به مشتریان باشد. این امر شاید در نگاه نخست ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری اساسی بر روی ذهنیت مشتریان دارد. امروزه برندها امکانات بسیار زیادی برای شناسایی نیازهای مشتریان دارند. وقتی یک برند نیازهای مشتریان را شناسایی کرد، در گام بعدی باید نسبت به استفاده از آنها در فرآیند بازاریابی اقدام نماید. در غیر این صورت شرایط موردنظر به شدت دشوار خواهد شد.

استفاده از نکات بازاریابی مناسب و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است. گاهی اوقات برندها در شناسایی سلیقه مخاطب هدف دچار مشکل می شوند. این امر شرایط به شدت دشواری برای برندها ایجاد خواهد کرد. استفاده از داده‎های معتبر در زمینه شناسایی سلیقه مشتریان و بهبود عملکرد برند همیشه اهمیت بالایی دارد. در غیر این صورت برندها باید به طور مداوم منتظر ریزش مخاطب هدف کمپین های بازاریابی‎شان باشند.

اگر یک کسب و کار در زمینه فعالیت بازاریابی شهرت منفی به دست بیاورد، جبران آن به شدت دشوار خواهد بود بنابراین باید به سرعت نسبت به کمک به مشتریان در قالب بازاریابی اقدام کرد. در غیر این صورت زمان برای برندها به سرعت خواهد گذشت.

مطلب مرتبط: تکنیک های کسب شهرت برای کمپین بازاریابی

ایجاد محتوای بازاریابی تعاملی

عرصه بازاریابی دیگر یک حوزه یک سویه نیست. برندها باید نسبت به جلب نظر و تعامل مخاطب هدف در فرآیند بازاریابی توجه ویژه ‎ای داشته باشند. این امر موفقیت بازاریاب و بهبود عملکرد برندها را به همراه دارد. امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی تمایل بسیار بالایی برای همکاری با برندها دارند بنابراین یک برند باید از تمام توانش برای تاثیرگذاری بر روش مشتریان و جلب همکاری ‎شان استفاده نماید. در غیر این صورت به طور مداوم با بی ‎توجهی مشتریان رو به رو خواهد شد.

منبع : adage
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pCi5OwLE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه