پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

همیشه وقتی به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم، مهمترین نکته افزایش فروش برندها به منظور کسب سود مناسب است. مشتریان در این زمان تمایل بسیار بالاتری برای خرید از خودشان نشان می دهند. درست به همین خاطر کسب و کارها امکان عرضه محصولات به طور حرفه ای را دارند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، این بازه زمانی را نباید از دست دهید. 

سال 2021 از نظر مالی برای بسیاری از برندها دارای اهمیت است. امسال پس از مدت ها بسیاری از برندها به طور کامل از ظرفیت کاری شان استفاده کرده و حضور مناسبی در بازار داشته اند. این امر از نقطه نظر پایان بحران مالی کرونا برای بسیاری از حوزه ها مهم است. با این حساب مشاهده تلاش کارآفرینان برای جبران ضررهای هنگفت سال های قبل امر عجیبی نخواهد بود. برند شما هم در این میان باید برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف داشته باشد. 

افزایش فروش در ماه های پایانی سال برای هر برندی دشوار است. دلیل این امر نیز دوری بسیاری از کسب و کارها از فرآیند فروش بالا در طول سال های اخیر است. با این حال اگر برند شما در طول این ماه ها توانایی کسب سود مناسبی نداشته باشد، سال 2021 به بدترین شکل ممکن برای شما تمام خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای فروش عالی در این میان آماده نمایید.

چگونه فروش آخر سال برندتان را افزایش دهید؟ 

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از نکات و توصیه های کاربردی برای فروش بالا در عرصه کسب و کار است. این امر به طور ویژه ای با تمرکز بر روی شرایط پایان سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای تجربه فروش مناسب در این بازه زمانی را با هم مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: فروش بهتر در مناسبت های مهم با 6 راهکار کاربردی

آمادگی برای جمعه سیاه (Black Friday)

نزدیک شدن به پایان سال همیشه به معنای جمعه سیاه و جذابیت های آن برای مشتریان است. بسیاری از برندها برای جمعه سیاه برنامه های بسیار زیادی در سر دارند. این امر به آنها فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را می دهد. نکته جالب اینکه برخی از مشتریان نیز فرآیند خریدشان را موکول به این زمان می کند. دلیل آن هم کاملا روشن است. در جمعه سیاه امکان خرید با تخفیف های شگفت انگیز وجود دارد. با این حساب اگر شما به دنبال یک تجربه عالی برای خرید هستید، حتما جمعه سیاه را مدنظر داشته باشید. 

اگرچه جمعه سیاه بیشتر در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی محبوبیت دارد، اما در طول دهه های اخیر به طور قابل ملاحظه ای در دیگر بازارها نیز رواج پیدا کرده است. همین امر به تیم های بازاریابی امکان سرمایه گذاری بر روی این مناسبت را می دهد. اگر شما در عرصه کسب و کارتان به جمعه سیاه توجه لازم را نشان ندهید، هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نخواهید کرد. به این ترتیب همیشه در ماه های منتهی به پایان سال با فروش شدید رقبا و ناتوانی تان برای کسب سود مواجه می شوید. 

بدون شک سال های اخیر برای بسیاری از برندها و البته مردم از نظر مالی دشوار بوده است. درست به همین خاطر جمعه سیاه فرصت خوبی برای مشتریان به منظور خرید در حجم بالاست. برندها نیز برای خالی کردن انبارشان و آمادگی برای سال جدید باید از تخفیف های موردنظر نهایت استفاده را ببرند. این امر به برندها فرصت کافی برای کسب سود مناسب در پایان سال و همچنین برنامه ریزی برای آینده را می دهد. 

جمعه سیاه شاید برای بسیاری از بازاریاب ها مناسبتی تکراری باشد، اما مشتریان به دلیل مواجهه با رویدادهای مهم در طول دو سال اخیر نگاه ویژه ای به این بازه زمانی دارند. اگر شما قصد استفاده از این رویداد برای افزایش فروش برندتان را دارید، باید اول از همه به دنبال راهکارهای غیرکلیشه ای باشید، در غیر این صورت مشتریان هیچ توجهی به برندتان نخواهند کرد. 

پشت سر گذاشتن بحران مالی شدید کرونا برای هیچ کس ساده نبوده است. بنابراین شما به منظور استفاده درست از جمعه سیاه باید اندکی به این مسئله نیز توجه نشان دهید. چنین کاری کمپین شما را به طور شگفت انگیزی برای مخاطب هدف جذاب خواهد کرد. شما به این ترتیب فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

توصیه هایی که در ادامه برای بازاریابی و فروش بهتر در طول ماه های پایانی سال مورد بررسی قرار خواهیم داد، به طور ویژه ای برای جمعه سیاه نیز کاربرد دارد. بنابراین اگر شما به دنبال ارائه تجربه ای منحصر به فرد از برندتان به مشتریان هستید، نکات این مقاله را از دست ندهید. 

ارائه تخفیف های گسترده به مشتریان

هیچ مشتری از کنار تخفیف های جذاب و هیجان انگیز به سادگی عبور نمی کند. این امر درباره ماه های پایانی سال نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر همه مردم جمعه سیاه را به عنوان یکی از مناسبت های مهم برای خرید محصولات موردنیازشان دوست دارند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان تان هستید، باید به دنبال ارائه تخفیف های کاربردی در این بازه زمانی باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای رقابت با دیگر برندها در این میان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در صنعت خرده فروشی آنلاین در سال 2022

امروزه برخی از برندها برای رونمایی از محصولات تازه یا سری قدیمی تر آن از تخفیف های جذاب استفاده می کنند. چنین امری تمایل مشتریان برای خرید را به طور چشمگیری افزایش می دهد. با این حساب اگر شما هم در زمینه فروش محصولات تان به طور مداوم با مشکل رو به رو هستید، استفاده از تخفیف های جذاب به سودتان خواهد بود. 

وقتی صحبت از تخفیف های مناسب می شود، باید همیشه به مشتریان وفادار برند نیز توجه کرد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی فرآیند فروش را می دهد. مشتریان وفادار دامنه ای از خریداران را شامل می شود که به طور مداوم از شما خرید می کنند. امروزه بخش اصلی سود برندها از همین مشتریان به دست می آید. با این حساب شما باید همیشه به فکر آنها باشید، در غیر این صورت در مدت زمانی کوتاه تمام مشتریان وفادارتان را از دست خواهید داد. 

استفاده از تخفیف‏ ها در ماه های پایانی سال 2021 از نظر پایان بحران مالی کرونا نیز دارای اهمیت است. اگرچه بسیاری از برندها دیگر شرایط دشوار دو سال قبل را ندارند، اما هنوز هم فشارهای مالی زیادی بر روی برندها و همین طور مردم عادی وجود دارد. به همین خاطر استفاده از تخفیف های گسترده ایده ای مناسب برای تمام کسب و کارها خواهد بود. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مشتریان در بازار را خواهید داشت. بنابراین باید از هر موقعیتی برای ارائه تخفیف های بیشتر به مشتریان سود ببرید، در غیر این صورت دیگر رقبا به سادگی هرچه تمام تر شما را کنار خواهند گذاشت. 

مشتریان در بازه زمانی کنونی به دلیل فشارهای مالی شرایط کرونایی کمتر تمایل به خرید محصولات مختلف دارند. تنها ابزار شما در این میان برای ترغیب مشتریان به خرید هم تخفیف های جذاب خواهد بود. بنابراین شما باید در مقایسه با سال های دیگر تخفیف های متنوع و هدفمندتری را در دستور کار قرار دهید. به عنوان مثال، ارائه شرایط پرداخت ساده یا حتی تخفیف بیشتر بر روی محصولات موردنیاز مشتریان ایده های مناسبی خواهد بود. اگر در این میان یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان وفادارتان انجام دهید، شرایط فروش تان در این بازه زمانی ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. بنابراین همیشه این نکات را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای ادامه فعالیت در بازارهای رقابتی کنونی نخواهید داشت. 

بهینه سازی کمپین برای کاربران موبایل

کاربران موبایل برای خرید محصولات مختلف مایل به مشاهده کمپین های شخصی سازی شده و هماهنگ با دستگاه های هوشمندشان هستند. یکی از اشتباهات رایج برندها در این میان ارزیابی مخاطب هدف شان به طور محدود است. معنای این امر توجه صرف به کاربران رایانه های شخصی و فراموشی کامل کاربران گوشی های هوشمند است. 

چگونه فروش آخر سال برندتان را افزایش دهید؟

امروزه میزان استفاده از گوشی های هوشمند درست به اندازه رایانه های شخصی است. بنابراین شما در صورت بی توجهی به این دامنه از مشتریان بخش قابل ملاحظه ای از مشتریان بالقوه بازار را نادیده گرفته اید. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تجربه فروش های بالا در بازه زمانی پایان سال است. 

مطلب مرتبط: 10 اصل فروش در سال 2021

کاربران موبایل در طول دوران کرونا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده اند. این امر از یکسو ناشی از افزایش تمایل کاربران برای استفاده از گوشی های هوشمند و از سوی دیگر دوری افراد از محیط های کاری است. وقتی افراد در محیط های کاری حضور دارند، استفاده از رایانه ها برای جست و جو در اینترنت گزینه ساده تری به حساب می آید. بنابراین در دوره کنونی شما باید هدف گذاری دقیق تری بر روی کاربران رو به رشد موبایل داشته باشید. 

انتظارات از برند شما برای بازاریابی و فروش بهینه سازی شده در رابطه با پلتفرم موبایل چندان بالا نیست. تنها بخش مهم کار بهینه سازی صفحات فرود و سایت تان برای تجربه ای لذت بخش از مشاهده پیشنهادات و محصولات تان به طور آنلاین است. 

اگر برند شما هنوز بر روی بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری مناسبی نکرده است، به احتمال زیاد بخش قابل ملاحظه ای از رقابت در بازار را به دیگر برندها واگذار کرده اید. بنابراین باید هرچه زودتر به دنبال راه اندازی بخش مربوط به کاربران موبایل باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر حتی برای برندهای بزرگ نیز دردسرساز می شود. 

اهمیت بازاریابی آنلاین و به طور کلی حضور در فضای اینترنت برای برندها در طول سال های اخیر روز به روز بیشتر شده است. درست به همین خاطر در طول دوران کرونا بسیاری از برندهایی که به طور سنتی هیچ علاقه ای به فضای آنلاین نداشتند هم به این فضا تمایل نشان داده اند. این امر نوعی ضرورت برای کسب و کارها محسوب می شود. 

شما به غیر از بهینه سازی صفحات سایت تان برای خریداران باید به دنبال ارائه پاره ای از توضیحات به آنها درباره شرایط برندتان نیز باشید. بدون تردید کیفیت کاری بسیاری از برندها در طول دوران کرونا کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. دلیل این امر نیز شرایط کرونایی و دورکاری در بسیاری از تیم های شرکت هاست. اگر شما در این میان توضیحات درستی درباره وضعیت برندتان و نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نداشته باشید، شانس تان در بازار رقابتی کنونی به شدت کاهش پیدا می کند. 

یکی از نکات جالب در زمینه بازاریابی موبایلی مربوط به امکان شخصی سازی گسترده محتوا و همچنین طراحی سایت است. این امر به لطف توجه ویژه گوگل به کاربران موبایل رخ داده است. با این حساب شما امکان استفاده از این شرایط برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

اگر شما همکاری بلند مدتی با یک آژانس بازاریابی برای بهینه سازی فرآیند فروش به کاربران موبایل داشته اید، شاید اکنون زمان صرفه جویی در هزینه ها و ایستادن روی پای خودتان فرا رسیده باشد. توصیه طلایی ما برای شروع کار بهینه سازی روند فروش تان برای کاربران موبایل ارائه برخی از خدمات رایگان به آنهاست. مهمترین سرویس در این میان ارسال رایگان سفارشات برای کاربران موبایل است. این امر به خوبی تاخیر شما در زمینه بهینه سازی فرآیند فروش برای چنین مشتریانی را جبران خواهد کرد. چنین امری نظر مشتریان برای همکاری با برند شما و خرید آنلاین را به طور چشمگیری افزایش می دهد. 

برنامه ریزی قبلی برای محتوای بازاریابی

امروزه فرآیند فروش و بازاریابی دارای پیوند بسیار نزدیکی با هم هستند. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. اگر شما کمپین های بازاریابی خوبی داشته باشید، از نظر فروش نیز با مشکل رو به رو نخواهید شد. نکته جالب اینکه شبکه های اجتماعی در این میان امکانات بسیار خوبی برای شما تدارک دیده اند. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بسیار ساده و کاربردی بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. طراحی کمپین های جذاب برای کاربران در کنار امکان فروش درون برنامه ای برخی از شبکه های اجتماعی فرصت بی نظیری در اختیار تیم های بازاریابی قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: 17 گام تا رسیدن به فروش بالا

اگر شما به دنبال فروش بالا در ماه های پایانی سال جاری هستید، یکی از کارهای ضروری ایجاد همکاری هرچه نزدیک تر در میان تیم بازاریابی و فروش است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت باشد، اما به محض اینکه کار بر روی آن را شروع کنید، توانایی تان برای فروش به شدت افزایش خواهد یافت. 

اغلب اوقات فقدان هماهنگی کافی برای بازاریابی و فروش در کنار هم برندها را اذیت می کند. همچنین تجربه ای منفی از تعامل با برند را نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای تبدیل به یک برند کلیشه ای می کند. 

برنامه ریزی برای تهیه محتوای بازاریابی جذاب و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف اغلب اوقات یکی از نکات بسیار مهم در فرآیند بازاریابی محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. البته لازم نیست برنامه ریزی تان را خیلی دقیق دنبال کنید. تهیه هر محتوا چند روز قبل از موعد بارگذاری کافی خواهد بود. شما با چنین کاری اعتماد به نفس بسیار بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ادامه روند بازاریابی خواهید داشت.  

الگوبرداری از برندهای بزرگ در زمینه بازاریابی و فروش همیشه یکی از ایده های بسیار جذاب برای بازاریابی محسوب می شود. این امر به شما امکان فروش بالا بدون نیاز به اختصاص زمان گسترده به فرآیند بازاریابی را می دهد. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان جلب نظر مشتریان را خواهید داشت. نکته جالب اینکه با استفاده از تجربه دیگر برندها هزینه های تان در این میان نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

چگونه فروش آخر سال برندتان را افزایش دهید؟

میزبانی از یک مسابقه آنلاین

مسابقه های آنلاین به طور ویژه ای برای کاربران در شبکه های اجتماعی جذابیت دارد. به ویژه اگر جایزه های کاربردی نیز در میان باشد. این مسابقه ها در روزهای پایانی سال فرصت مناسبی برای کاربران به منظور تجربه اوقات لذت بخش در کنار دوستان و اعضای خانواده‎شان ایجاد می کند. نکته مهم در این بین تلاش برای استفاده از ایده های جذاب در این میان است، در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

مسابقه آنلاین برند شما نیازی به استفاده از تکنیک های عجیب ندارد. استفاده از ایده ای مناسب برای کریسمس و همچنین سادگی شرکت در آن کافی خواهد بود. متاسفانه برخی از برندها در این میان ایده های بسیار دشواری را مدنظر قرار می دهند. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به امری دشوار می کند. با این حساب نباید انتظار دریافت نتایج مناسب در حوزه بازاریابی را داشت. 

به روز رسانی فهرست ایمیل ها

استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان ابزاری کاربردی در پایان سال ایده مناسبی محسوب می شود. شما با ارسال ایمیل بدون نیاز به صرف هزینه اضافی امکان جلب نظر کاربران را خواهید داشت. همچنین در روزهای پایانی سال نیز شانس مناسبی از نظر ترغیب مشتریان برای خرید پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: خرده فروشی آنلاین در سال 2021 و ترندهایی که نباید فراموش کرد

بازاریابی ایمیلی در طول سال های گذشته همچنان جایگاه مناسبش در میان تیم های بازاریابی را حفظ کرده است. با این حساب اگر شما فکر می کنید این الگو تاثیرگذاری لازم را ندارد یا اینکه کاملا از مد افتاده محسوب می شود، باید در ارزیابی تان از این استراتژی تجدیدنظر نمایید، در غیر این صورت یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف، به ویژه در بازه زمانی پایان سال، را از دست می دهید. بنابراین برای فروش بهتر در پایان سال همیشه نیم نگاهی به طراحی کمپین بازاریابی ایمیلی داشته باشید. 

منبع : business
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mLLdZ8nM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه