جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از اشتباهات رایج افراد این است که در تلاش برای کسب موفقیت با تکنیک های قدیمی هستند. این امر در حالی است که هر سال، شرایط خاص خود را دارد و طبیعی است که در شیوه ها نیز شاهد تغییرات باشیم. در این رابطه هدف اصلی هر کسب و کاری، کسب سود است. به همین خاطر طبیعی است که پیدا کردن روش های جدیدتر برای کسب سود، مهمترین خواسته هر مدیری باشد. در این راستا با نگاهی به توصیه های کارشناسان مطرح جهان، پی به موارد مشترکی خواهیم برد که می توان از آنها به عنوان بهترین اقدامات استفاده نمود. در این راستا 10 اصل فروش در سال 2021 را بررسی خواهیم کرد. بدون شک رعایت این موارد، باعث خواهد شد تا در زمینه فروش خود، شاهد تغییرات مثبتی باشید. 

1-به دنبال حل مشکلات باشید 

بدون شک در هر حوزه ای، مشکلات مختلفی وجود دارد. در این رابطه ذکر این نکته ضروری است که مشکلات، موضوعی است که همواره رو به رشد محسوب می شود. یکی از مهمترین دلایل این موضوع، به این خاطر است که توقعات و نیاز افراد بی انتها بوده و همواره با برطرف شدن یک مورد، مواردی جدید به وجود می آید. این موضوع در اکثر موارد باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد. در این راستا اگر شما به دنبال رفع مشکلات جدید باشید، بدون شک توجهات جامعه هدف به سمت شما متمایل خواهد شد که خود به معنای امکان فروش بیشتر است. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، توجه به مشکلات قدیمی است. درواقع یک مشکل ممکن است از ابتدا حل نشده باشد و جامعه هدف، به نحوی به آن عادت نماید. با این حال این امر نباید باعث شود که شما نسبت به آن غافل شوید. همچنین این امر که برای مشکلاتی که راه حل ارائه شده، موارد بهتری را معرفی نمایید نیز بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. برای این امر که از بین مشکلات موجود، بهترین ها را انتخاب کنید لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که کدام یک از آنها، زمینه دردسرهای بیشتری شده است. درواقع رفع سریع برخی از مشکلات، ضرورت بالاتری دارد و ممکن است در آینده دیگر به عنوان یک مشکل تلقی نشود. به همین خاطر عدم توجه به آن به معنای از دست رفتن یک موقعیت طلایی است. نمونه بارز این موضوع را می توان در مشکلات به وجود آمده به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا مشاهده کرد که باعث شده تا مشکلاتی جدید، به وجود آید. بدون شک پرداختن به این موارد، از هر مشکل دیگری مهمتر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای افزایش فروش کسب و کارهای کوچک

2-کیفیت را ارتقا دهید 

ارتقای کیفیت می تواند در هر زمینه رخ دهد. در این رابطه فراموش نکنید که بازار حال حاضر، بیش از حد رقابتی شده است. به همین خاطر اگر مزیت رقابتی نداشته باشید، بدون شک نمی توان انتظار رشد را داشت. در این رابطه شما دو انتخاب خواهید داشت. نخست آنکه قیمت را کاهش دهید که معمولا بدون کاهش کیفیت، امکان پذیر نخواهد بود. در این رابطه کاهش قیمت، این تصور را هم ایجاد خواهد کرد که شما رو به افول هستید و قرار است که از کیفیت محصولات کاسته شود. با این حال اگر بدون افزایش قیمت، کیفیت را ارتقا دهید، بدون شک توجه جامعه هدف به سمت شما جلب خواهد شد. در این رابطه صرفا منظور ارتقای کیفیت محصول نبوده و شما در هر زمینه ای می توانید این اقدام را انجام دهید. برای مثال ممکن است به صورت میانگین سفارشات صرف 24 ساعت به دست مشتریان برسد. تحت این شرایط اگر بتوانید این زمان را به 12 ساعت و حتی کمتر کاهش دهید، نمونه بارز یک ارتقای کیفیت خواهد بود. در این زمینه با بررسی اقدامات انجام شده از سوی برندهای مختلف از سراسر جهان، می توانید نمونه های جالبی را پیدا کنید. 

3-ارزش سازی داشته باشید 

اکر تنها هدف خرید، رفع نیاز باشد، واقعیت این است که این اتفاق می تواند با هر برند دیگری رخ دهد. با این حال هدف شما این است که مشتری دائمی داشته باشید. به همین خاطر ضروری است تا ارزش سازی داشته باشید. برای مثال کمک به حفظ محیط زیست، یکی از اقدامات ترند حال حاضر محسوب می شود. این موضوع باعث می شود تا ارتباط مشتری با شما دیگر صرفا تجاری محسوب نشود و شما شروع کننده یک جریان باشید که جامعه هدف به آن علاقه مند است. 

4-تحلیل های درست انجام دهید 

برای موفقیت در کار خود نیاز دارید که تحلیل های مداومی را داشته باشید. در این زمینه خوشبختانه انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. با این حال مهمترین اقدام در زمینه تحلیل، بررسی دلایل عدم خرید و نادیده گرفتن برند شما است. درواقع شما باید به خوبی بدانید که چرا کمپین اخیر، با نتیجه لازم همراه نبوده است. این موارد کمک خواهد کرد تا سریعا بتوانید ضعف ها را شناسایی کرده و وضعیت فروش خود را بهبود بخشید. 

5-ارتبط خود با جامعه هدف را بهبود بخشید 

به هر میزان که ارتباط بهتری را با جامعه هدف خود داشته باشید، طبیعی است که علاقه نیز افزایش پیدا کند. در این زمینه حتی نیاز دارید که یک اینفلوئنسر را به عنوان سفیر برند خود مطرح نمایید. برای نقطه شروع توصیه می شود که مشتریان حال حاضر را هدف قرار داده و بهبود ارتباط را تمرین نمایید. با این اقدام آنها نیز به صورت طبیعی، برند شما را تبلیغ خواهند کرد که خود زمینه رشد را به همراه دارد. نکته مهمی که در زمینه ارتباط باید به آن توجه نمایید، شخصی‎سازی است. درواقع با اقدامات کلی ابدا نمی توانید در این زمینه نتایج قابل توجهی را به دست آورید. 

مطلب مرتبط: 17 گام تا رسیدن به فروش بالا

6-هوشمندانه تر فعالیت نمایید 

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کسب نتایج مثبت، نیاز است که سخت تر کار کنند. با این حال واقعیت این است که چنین اقدامی خصوصا در درازمدت شما را با خستگی زیاد مواجه می سازد. تحت این شرایط طبیعی است که راندمان کاری نیز کاهش پیدا کند. این امر در حالی است که شما برای موفقیت نیاز به بازنگری در اقدامات خود دارید. درواقع اگر سطح حال حاضر و اقداماتی که تا الان انجام شده نتایج لازم را به همراه ندارد باید تغییری در روند داشته باشید. این امر باعث می شود که حتی با ساعت کاری کمتر، نتایج بالاتری را هم به دست آورید. به صورت خلاصه شما باید در تلاش برای تغییراتی باشید که منجر به هوشمندانه تر شدن فعالیت های شما خواهد شد. 

7-رقبای خود را بشناسید 

اگر به صورت کامل از آخرین وضعیت رقبای خود آگاهی ندارید و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی نکرده اید، متاسفانه باید منتظر اتفاقات بد باشید. درواقع نمی توان به بازار بدون توجه به مقوله رقابت، نگاه کنیم. به همین خاطر نیز شما نیاز دارید تا اطلاعات خوبی را از آنها داشته باشید و به صورت مداوم آخرین وضعیت آنها را تحلیل نمایید. در این زمینه نیز می توان از تکنولوژی برای ساده تر کردن اقدامات استفاده کرد. درواقع استفاده از جدیدترین ابزارها، یکی از مصادیق هوشمندانه تر کار کردن است که در مورد قبل مورد بحث قرار گرفت. 

8-تنوع در شیوه های پرداخت داشته باشید

مهمترین مانع در رابطه با خرید، مسائل مالی است. درواقع می توان گفت که بسیاری از افراد تمایل به خرید دارند با این حال بودجه آنها کم است و با شیوه پرداخت رایج، عملا نمی توانند در این رابطه اقدام کنند. به همین خاطر نیز شما باید تنوع بالایی در این زمینه ایجاد نمایید. در هر زمینه ای می توان موارد جدیدتری را هم اضافه کرد. برای مثال در شیوه پرداخت قسطی، می توان چند مورد جدیدتر را به عنوان زیرشاخه، در نظر گرفت. برای مثال این امر که به ازای تبلیغ و ایجاد مشتری، تخفیف در خرید قائل شوید، یکی از اقداماتی است که نتایج خوبی را به همراه دارد. 

9-مدیریت بودجه داشته باشید 

اگرچه ممکن است پیش پا افتاده و بدیهی به نظر برسد، با این حال منظور روش رایج در زمینه مدیریت بودجه نبوده و شما نیاز دارید تا در هزینه های خود بازنگری داشته باشید. درواقع بسیاری از اقدامات وجود دارد که دیگر نتایج لازم را به همراه ندارند و می توان آنها را با مواردی بهتر جایگزین کرد. به همین خاطر ضروری است که با حذف هزینه های اضافی، امکان انجام اقدامات بیشتر و حرفه ای تر را برای خود به دست آورید. برای مثال بسیاری از برندها از نبود بودجه برای استخدام عکاس حرفه ای و بازاریاب های خلاق، گلایه مند هستند. با این حال در صورت بازنگری در هزینه ها، بدون شک زمینه برای چنین اقدامی مهیا خواهد شد. 

10-انگیزه ها و تیپ های شخصیتی را بشناسید

درواقع شما باید به خوبی بدانید که چه دلایلی وجود دارد که باعث می شود تا مشتری از شما خرید کند؟ شناخت این انگیزه ها باعث خواهد شد تا بتوانید با مانور دادن بر روی آنها، نتایج بسیار خوبی را به دست آورید. همچنین لازم است تا تیپ های شخصیتی متفاوت را بشناسید تا سریعا بتوانید به درک لازم از مشتری های خود دست پیدا کنید. این امر در زمینه بازاریابی و ایجاد تمایل برای خرید هم بسیار مهم است. با یک دوره آموزش آنلاین هم می توان به آگاهی لازم در این زمینه دست پیدا کرد. 

مطلب مرتبط: 3 راز فروش بالا در شبکه های اجتماعی

در آخر فراموش نکنید که تمامی این 10 اصل باید همزمان مورد استفاده قرار گیرد. درواقع نمی توان انتظار داشت که یک یا دو روش، بتواند برای شما فوق العاده باشد. بدون شک در بازار به شدت رقابتی حال حاضر اگر به دنبال بالاترین حدها نباشید، طبیعی است که حتی قادر به حفظ جایگاه فعلی هم نخواهید بود.

منبع : salesrabbit
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uqslL7ns
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه