دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز
بررسی تجربه برندهای بزرگ دنیا

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

1 سال پیش ( 1400/2/10 )

بسیاری از مردم دارای عادت های خرید ویژه ای هستند. یکی از عادت های رایج در این میان تمایل برای خرید از برخی برندها به رغم وجود گزینه های ارزان تر در بازار است. این امر یکی از رفتارهای عادی در زمینه خرید محسوب می شود. وقتی مشتریان به یک برند علاقه داشته باشند، حاضر به پرداخت سطح قیمت بالاتری برای تعامل با آنها خواهند بود. بدون تردید اغلب ما از یک سرویس حمل و نقل هوایی، کافی شاپ و حتی خبرگزاری خاص استفاده می کنیم. این امر به خوبی عادت های خرید ما را نشان می دهد. شاید هزینه اشتراک در برخی از خبرگزاری ها بیشتر از میانگین رایج باشد، اما این امر موجب از دست رفتن قابل ملاحظه مخاطب های آن خبرگزاری نمی شود. اغلب مشتریان به دلیل ارزش های یک برند به آن وفادار باقی می مانند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای ایجاد آینده کسب و کار دارد. بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین به طور مداوم در فرآیند تعامل با مخاطب هدف مشکلاتی را تجربه می کنند. 

چشم انداز و ماموریت یک برند نقش مهمی در جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت کسب و کار در بازار دارد. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از همان ابتدا اقدام به معرفی کسب و کارشان در قالب ماموریت ویژه اش می کنند. بدون تردید تفاوتی میان چشم انداز و ماموریت برند وجود دارد. 

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

از نظر حرفه ای، ماموریت برند شامل معرفی کامل کسب و کار، حوزه فعالیت و همچنین اهداف اساسی اش است. چشم انداز برند نیز نتایج خدمات کسب و کار برای بازارهای محلی یا جهانی را مشخص می سازد. چشم انداز برند شامل بیان برنامه های اصلی برای کسب و کار در بلندمدت و برنامه های اصلی کسب و کار است بنابراین تفاوت در ماموریت برند به طور کلی کسب و کارمان را تعریف کرده و در چشم انداز برند به بررسی مسئله افق های پیش روی و بازار هدف می پردازیم. 

مطلب مرتبط: چرا باید بدل به برندی ارزش محور شویم؟

برخی از برندهای بزرگ برای تعامل با مشتریان و جلب نظرشان اقدام به استفاده از هر دو نوع چشم انداز و ماموریت برند می کنند. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها نسبت به ارزیابی اهمیت این دو مورد توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه هستند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از بهترین نمونه ها در زمینه ترسیم چشم انداز و ماموریت برند برای بهبود وضعیت فعالیت کسب و کارهای مختلف است. در ادامه به برخی از مهمترین نمونه ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد. 

لایف ایز گود: توسعه قدرت و اثربخشی مثبت اندیشی

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

شرکت لایف ایز گود (Life is good) فراتر از تلاش برای توسعه بی هدف مثبت اندیشی در سراسر دنیاست. بدون تردید شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید پوشاک و تیشرت های باکیفیت در سراسر دنیا فعالیت دارد، با این حال لایف ایز گود در این میان ماموریت بسیار مهمی را مدنظر قرار داده است. این شرکت خود را در تلاش برای تقویت روحیه و نحوه نگاه به زندگی مشتریان تعریف می کند. شاید در نگاه نخست این شرکت فقط یک تولید کننده خلاق تیشرت های مختلف باشد. مهمترین مسئله در این میان ارتباط با انجمن های مشتریان این برند است. برگزاری کلاس های تخصصی در زمینه مثبت اندیشی وضعیت فعالیت این شرکت را به فراسوی مثبت اندیشی رایج سوق داده است. 

چشم انداز این شرکت توسعه فعالیتش در سطح جهانی است. شاید در نگاه نخست توسعه فعالیت این برند به معنای ارائه تولیداتش در بازارهای بین المللی باشد، اما برای تیم مدیریتی این برند ارائه محصولات در بازارهای جهانی در اولویت نخست قرار ندارد بنابراین باید حساب ویژه ای بر روی وضعیت این برند داشته باشیم. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به صرف هزینه های گزاف بر روی حوزه بازاریابی دارند. شرکت لایف ایز گود برخلاف بسیاری از رقبایش بر روی تجربه مشتریان از برندش سرمایه گذاری کرده است. درست به همین خاطر شمار بالایی از مشتریان را به کسب و کارش جلب کرده است. این امر در مورد برندهای مایل به همکاری با لایف ایز گود نیز مصداق دارد. فعالیت جالب شرکت لایف ایز گود موجب افزایش فعالیت این برند در تعامل با دیگر کسب و کارها شده است. 

ویت گرین: الهام بخشی به مردم برای حفظ سلامت با عرضه غذاهای سالم

نحوه تغذیه مردم یکی از مهمترین نکات از نظر کارشناس های سلامت است. بسیاری از عادت های غذایی مردم در سراسر جهان موجب کاهش تاثیرگذاری توصیه های حرفه ای در این میان شده است. رستوران ها و به طور خاص فست فودها همیشه با اتهام تهیه غذاهای ناسالم و تاثیرگذاری منفی بر روی مشتریان مواجه هستند. شاید این امر در برخی از موارد درست باشد، اما به هر حال برخی از رستوران ها نیز برخلاف این ارزیابی رایج فعالیت دارند. یکی از رستوران های مهم در این میان سویت گرین است. ماموریت اصلی این رستوران تلاش برای ترغیب مشتریان به سوی تغذیه سالم است. چشم انداز اصلی آنها توسعه کسب و کارشان با توجه به ارائه خدمات مناسب، به غیر از عرضه غذاهای مختلف، است. 

بسیاری از رستوران ها در طول سال های اخیر فقط به توسعه شعبه های شان در سراسر دنیا توجه داشته اند. این امر به طور کامل تمایزی میان دیگر رستوران ها و سویت گرین ایجاد می کند. رابطه میان این برند و مشتریانش به طور ویژه ای مدیریت می شود بنابراین مشتریان امکان آگاهی از برنامه های تغذیه مناسب و همچنین شخصی سازی سفارش های شان براساس رژیم غذایی شان را دارند. بدون تردید کمتر رستورانی در فعالیتش چنین نکاتی را مدنظر قرار می دهد بنابراین بسیاری از کسب و کارها باید نسبت به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. 

حمایت از مزرعه های محلی ارگانیگ یکی از ماموریت های اصلی سویت گرین محسوب می شود. این هدف بسیار بزرگ است بنابراین سویت گرین در این میان از کمک های مختلف استقبال می کند. این امر مزیت های بسیار زیادی برای شرکت ها به همراه خواهد داشت. بسیاری از موسسه های فعال درخصوص حفاظت از محیط زیست و همچنین سازمان های خیریه در پی همکاری با سویت گرین موفق به ایجاد انجمنی فعال شده اند. این امر برای تمام موسسه های سودمند محسوب می شود. 

پاتاگونیا: تولید بهترین محصول بدون ایجاد آسیب برای محیط زیست و دیگران

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

ماموریت اصلی پاتاگونیا در زمینه تولید محصولاتش دلیل اصلی موفقیت آن در بازارهای مختلف بوده است. این برند همیشه در تلاش برای تولید پوشاک و محصولات مختلف بدون ایجاد ضرر و آسیب به محیط زیست یا گروه های جمعیتی است. بدون تردید یکی از مهمترین عوامل تولید آلودگی در سراسر دنیا کارخانه های کوچک و بزرگ هستند. این امر در مورد محیط زیست و حیات جانوری به طور ویژه ای بر روی فعالیت شرکت های پوشاک تمرکز دارد. بسیاری از برندهای بزرگ تولید پوشاک در عمل از چرم حیوانات استفاده می کنند. این امر واکنش های گسترده ای در میان کاربران و مردم سراسر دنیا ایجاد کرده است. اگر برندها توان کاهش این فرآیند آسیب زا را نداشته باشند، بسیاری از فعالیت های شان با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد. امروزه کمتر کاربری در تلاش برای فعالیت در شبکه های اجتماعی از حقوق حیوانات دفاع نمی کند. این امر به خوبی بیانگر اهمیت حفاظت از محیط زیست و جانوران از سوی برندها برای جلب نظر مشتریان است. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار از طریق ترسیم آینده

پاتاگونیا در این میان فعالیت بسیار جالبی دارد. این برند تمایلی برای آسیب رساندن به محیط زیست و حیات جانوری ندارد. درست به همین خاطر بسیاری از محصولاتش با استقبال شدید مشتریان رو به رو می شود. چشم انداز پیش روی پاتاگونیا دعوت از شمار هرچه بیشتری از کسب و کارها برای فعالیت مشابه خودش است. این امر نظر مساعد بسیاری از سازمان های حفاظت از محیط زیست را به همراه داشته است. 

آمریکن اکسپرس: کار سخت و مداوم برای تبدیل شدن به معتبرترین برند دنیا

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

آمریکن اکسپرس یکی از کسب و کارهای خوشنام در سراسر دنیا محسوب می شود. یکی از توصیه های رایج در عرصه کسب و کار مربوط به اهمیت دوست داشتن یک شرکت ابتدا از سوی کارمندان و سپس مشتریان است. این امر به خوبی از سوی برند آمریکن اکسپرس دنبال شده است. همین امر این شرکت را بدل به یکی از موفق ترین کسب و کارهای حمل و نقل مرسولات در سراسر دنیا کرده است. 

آمریکن اکسپرس در معرفی کسب و کارش به ارزش های بسیار زیاد و مهمی ارجاع می دهد. این ارزش ها شامل کیفیت، رضایت مشتریان، احترام به مردم، مبارزه با نژادپرستی و تمایل برای بهترین بودن است. بدون تردید مجموع ارزش های مدنظر آمریکن اکسپرس نظر هر مشتری را جلب می کند. نکته مهم در این میان پایبندی عملی مدیران این برند به تعهدشان است بنابراین مشاهده آمریکن اکسپرس در میان برندهای موفق در سراسر دنیا امر عجیبی نیست. بسیاری از جنبش های مبارزه با نژادپرستی در سراسر دنیا به طور مستقیم از سوی آمریکن اکسپرس با نظر موافق همراه می شود. این امر دست کم در فعالیت بازاریابی این برند به خوبی قابل مشاهده است. 

احترام گذاشتن به نیروی کار یکی از مهمترین ارزش های آمریکن اکسپرس است. این برند در همین راستا چشم اندازش را توسعه خدمات جانبی به نیروی کار به منظور فعالیت بهتر برند عنوان کرده است. وقتی کارمندان یک شرکت دارای روحیه بسیار مناسبی باشند، امکان حمایت از مشتریان و ارائه خدمات مناسب را خواهند داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. 

امروزه بسیاری از کسب و کارها بیش از هر نکته دیگری به دنبال توسعه سودشان هستند. شاید این امر برای بسیاری از مشتریان عجیب باشد، اما در عمل پشت ارزش های اعلام شده اغلب برندها هیچ انگیزه ای برای اقدام عملی نیست. آمریکن اکسپرس در این میان برخلاف جریان رایج شنا کرده است. این امر موجب شهرت روزافزون این برند در میان مشتریان شده است. 

واربی پارکر: ارائه عینک های باکیفیت به طراحان با بهترین قیمت

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

فعالیت در زمینه عرضه عینک همیشه گزینه جذابی بوده است. برخی از کسب و کارها نیاز به چشم انداز دقیقی برای موفقیت برندها دارد. صنعت تولید و عرضه عینک یکی از آنهاست. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به فعالیت بازاریابی گسترده و صرف هزینه های میلیون دلاری می کنند. واربی پارکر در این میان استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته است. این برند در تعامل با مشتریانش همیشه بر روی کیفیت و قیمت پایین تاکید داشته است. این المان ها برای موفقیت یک برند به اندازه کافی جذاب به نظر می‌ رسد. 

واربی پارکر در زمینه عرضه محصولاتش خدمات پس از فروش گسترده ای را نیز مدنظر قرار می دهد. درست به همین خاطر موفقیت بسیار زیادی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان تجربه کرده است. این برند در معرفی کسب و کارش یا به عبارت دیگر ماموریتش بر روی خرید منصفانه عینک و اهدای عینک از سوی خریداران و برند به افراد نیازمند اشاره دارد. همچنین همکاری با طراح های مستقل را نیز در برنامه های کسب و کارش جای داده است. 

چشم انداز اصلی واربی پارکر تغییر نگاه مردم به عینک از یک کالای لوکس به ابزاری ضروری است. این امر موجب موفقیت هرچه بهتر واربی پارکر در تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد شد. بسیاری از موسسه های خیریه و مردم در همکاری با واربی پارکر پس از خرید یک عینک اقدام به کمک به این شرکت برای تهیه عینک برای افراد نیازمند می کنند. این امر به خوبی از موفقیت واربی پارکر برای جا انداختن عینک به مثابه یک کالای ضروری است. 

آنست تی: تولید و عرضه محصولاتی با طعم و مزه ارگانیک

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

آنست تی در شروع کسب و کارش یک ماموریت ساده برای خود تعیین کرد. این ماموریت شامل تولید چای ارگانیک بود. چشم انداز پیش روی این برند نیز توسعه کسب و کارش در زمینه تولید محصولات ارگانیک و جلب نظر مردم به این نوع محصولات است. این امر در طول سال های اخیر به خوبی از سوی این برند دنبال شده است. 

مطلب مرتبط: ترسیم چشم اندازی برای آینده سازمان

امروزه بسیاری از مشتریان به دنبال محصولات ارگانیک هستند. همین امر بازار عرضه این محصولات را به شدت رقابتی کرده است. آنست تی به لطف سابقه درخشانش در این عرصه و همچنین اعتماد بالای کاربران شانس زیادی برای موفقیت دارد. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ارائه برگه های آزمایش کیفیت محصولات است. بسیاری از شرکت های سودجو محصولات معمولی را در قالب ارگانیک به مشتریان عرضه می کنند. آنست تی در این میان برای جلب اعتماد مشتریان همراه با تمام محصولاتش برگه آزمایش کیفیت ارائه می کند. این امر نقش مهمی در توسعه کسب و کار این برند داشته است. 

بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان نیاز به فعالیت عجیبی ندارند. نکته مهم درخصوص فعالیت آنست تی توجه اش به دغدغه های مشتریان است. همین امر موجب موفقیت قابل ملاحظه این برند در بازارهای جهانی شده است. 

IKEA: ایجاد زندگی روزمره بهتر برای شمار هرچه بیشتری از مردم

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

شرکت IKEA یکی از کسب و کارهای دوست داشتنی در سراسر دنیا محسوب می شود. بسیاری از کارشناس های عرصه کسب و کار این برند را متهم به رویاپردازی بسیار بزرگ و دور از دسترس می کنند. نکته جالب در این میان تاکید مدیران IKEA بر همین نکته در معرفی کسب و کارشان است. شرکت IKEA علاوه بر تولید لوازم خانگی برای بازارهای جهانی در تلاش برای همکاری با کسب و کارهای محلی نیز هست بنابراین یکی از استراتژی های اساسی این برند شامل همکاری با برندهای کوچک و محلی برای تولید و عرضه محصولاتش در بازارهای مختلف است. همین امر موجب توسعه سریع IKEA در سطح جهانی شده است. 

بسیاری از کارشناس های کسب و کار توسعه سریع کسب و کار این برند را عجیب ارزیابی کرده اند. این امر با توجه به تلاش برندهای بزرگ برای از میدان به در کردن کسب و کارهای کوچک عجیب به نظر می‌ رسد. چشم انداز اصلی IKEA تلاش برای ایجاد زندگی روزمره بهتر برای شمار هرچه بیشتری از مردم است. این امر نیاز به کمک و همراهی دیگر کسب و کارها را مطرح می سازد. درست به همین خاطر IKEA تمایل بسیار زیادی برای همراهی با کسب و کارهای محلی نشان می دهد. 

نورد استورم: ارائه بهترین تجربه خرید ممکن به مشتریان

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

کسب و کارهای فعال در عرصه پوشاک اغلب اوقات مسیر دشواری برای جلب رضایت مشتریان دارند. این امر به دلیل تمایل مشتریان برای امتحان محصولات مختلف و میزان نارضایتی بالا در این بازار است. خرده فروشی نورد استورم در این میان تاکید بسیار زیادی بر روی تجربه خرید مناسب مشتریان دارد. همین امر موجب سرمایه گذاری عظیم این شرکت بر روی آموزش نیروی کارش برای تعامل بهینه با مشتریان شده است. این برند در معرفی کسب و کارش بر روی عرضه محصولات متنوع برای مشتریان و همچنین ارائه بهترین تجربه خرید ممکن به مشتریان تاکید دارد. 

بدون تردید ارائه بهترین تجربه ممکن خرید برای کسب و کارها امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در ظاهر چنین هدفی را دنبال می کنند، اما در مرحله عمل امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. یکی از نکات جالب در مورد فعالیت نورد استورم تلاش برای ایجاد رابطه ای نزدیک با مشتریان است. این امر موجب بهبود رابطه میان این برند و مشتریان در محدوده بسیار گسترده ای شده است. همچنین از نظر عرضه محصولات مختلف و افزایش کیفیت خرید مشتریان نیز نکته بسیار مهمی محسوب می شود. 

امروزه صنعت پوشاک یکی از رقابتی ترین حوزه های کسب و کار را نمایندگی می کند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها در برنامه ریزی چشم اندازشان دارد. چشم انداز اساسی نورد استورم مربوط به آگاهی بخشی هرچه بیشتر به مشتریان در بازارهای مختلف برای خرید آگاهانه محصولات عرصه پوشاک است. این امر نقطه قوت مهمی برای کسب و کار این برند محسوب می شود. 

جت بلو: توسعه انسانیت در زمین و هوا

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

شرکت خطوط هوایی جت بلو همیشه به عنوان یک کسب و کار جذاب برای مشتریان شناخته شده است. دلیل این امر تاکید این برند بر روی تعامل مناسب با مشتریان در تمام بخش های کسب و کارش است. یکی دیگر از نکات مهم در این میان تاکید مدیران این برند بر روی رسیدگی به وضعیت کارمندان برای بهبود کیفیت خدمات است. این امر به سادگی امکان پذیر نیست بنابراین جت بلو بر روی عرصه فرهنگ سازی در حوزه کسب و کار نیز سرمایه گذاری کرده است. 

بسیاری از مردم در تجربه سفرهای هوایی از برخورد نامناسب مهمانداران و خدمه هواپیما شکایت دارند. این امر موجب ایده پردازی مسئولان جت بلو برای رفع این مشکل شده است. این امر شامل همکاری حرفه ای ترین خدمه هواپیما و برگزاری دوره های مداوم مهارت افزایی برای آنهاست. در کنار این امر باید به فعالیت های خیریه این برند نیز اشاره داشته باشیم. این امر ارزش های بسیار زیادی را در زمینه معرفی جت بلو برای مشتریان کنار هم قرار می دهد. مهمترین ماموریت جت بلو در این میان تقویت انسانیت در زمین و هواست. این امر به معنای توجه این برند به مشتریانش پیش و پس از سفر هوایی است. بدون تردید چنین نگاهی به عرصه خدمات هواپیمایی کمتر به چشم می خورد. 

مطلب مرتبط: ترسیم نقشه راه

تسلا: هدایت حمل و نقل جهانی به سوی انرژی پایدار

چگونه چشم انداز و ماموریت برندمان را ترسیم کنیم؟

تسلا همیشه با ایلان ماسک شناخته می شود. یکی از نکات مهم در مورد فعالیت این برند مربوط به ماموریت اصلی اش است. این شرکت با هدف تغییر عرصه حمل و نقل جهانی به سوی انرژی پایدار شروع به کار کرده است. ارزیابی نحوه فعالیت این برند در طول سال های اخیر به خوبی تحقق این هدف را نشان می دهد بنابراین تسلا در طول سال های اخیر تجربه موفقی از سرمایه گذاری بر روی انرژی پایدار را به نمایش گذاشته است. 

چشم انداز کلی تسلا در بازارهای جهانی تلاش برای بهبود تجربه حمل و نقل مردم است. این امر با عرضه محصولات بهتر به بازار محقق می شود بنابراین مشاهده سرمایه گذاری بالای تسلا بر روی حوزه توسعه و تحقیقات عجیب به نظر نمی‌ رسد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nwrzXbCu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه