شنبه, ۹ اسفند(۱۲) ۱۳۹۹ / Sat, 27 Feb(2) 2021 /
           
فرصت امروز
معیارهای تعامل و گفت وگوی تاثیرگذار با مشتریان

راهکارهایی برای تعامل بهتر با مخاطب هدف

1 ماه پیش ( 1399/11/2 )

تعامل با مخاطب هدف در عرصه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. استارت آپ ها برای توسعه و سهم خواهی از بازارها باید به دنبال ترغیب مخاطب هدف به سوی تعامل و گفت وگو باشند. امروزه اغلب برندها در فضای آنلاین به دنبال تعامل با مشتریان شان هستند. این امر با توجه به شیوع کرونا و افزایش تمایل مردم برای حضور در فضای آنلاین به طور قابل ملاحظه ای بدل به ترندی تاثیرگذار شده است. 

امروزه بازاریاب ها از داده های مختلفی درباره رفتار کاربران در فضای آنلاین برای طراحی کمپین های بازاریابی استفاده می کنند. این امر شاید در گام های نخست بسیار سخت باشد، اما تاثیرگذاری به مراتب بیشتری در مقایسه با الگوهای سنتی بازاریابی در پی دارد. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از نکات مهم در زمینه تعامل و گفت وگوی تاثیرگذار با مخاطب هدف است. این امر در ادامه در قالب چند معیار اساسی بررسی خواهد شد. 

راهکارهایی برای تعامل بهتر با مخاطب هدف

طراحی کمپین های منحصر به فرد

تعامل و ترغیب کاربران به گفت وگو نیاز به تکنیک های خاصی دارد. یکی از تکنیک های تاثیرگذار در این میان مربوط به طراحی کمپین های منحصر به فرد است. بسیاری از برندها در زمینه طراحی کمپین به دنبال راهکارهای کلیشه ای برای افزایش جذابیت محتوای شان هستند. این امر باید به طور اساسی مورد بازبینی قرار گیرد. اگر بازاریاب ها به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف هستند، باید این کار را به شیوه های منحصر به فرد انجام دهند. 

مطلب مرتبط: بهترین کمپین های بازاریابی از نظر تعامل با مخاطب هدف

اشاره به المان های جذاب برای مخاطب هدف یکی از راهکارهای مناسب برای شخصی سازی کمپین است. چنین نکته ای به طور گسترده در ارتباط با توانایی یک برند برای دسترسی به داده های معتبر ارزیابی می شود بنابراین در صورت عدم استفاده شما از ابزارهای ارزیابی رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی یا تعامل با برند باید هرچه زودتر نسبت به انتخاب یک یا چند ابزار مناسب اقدام کنید. 

طراحی کمپین براساس سلیقه مخاطب هدف گام نهایی برای ترغیب آنها به سوی تعامل با برند نیست. یکی دیگر از نکات مهم در این راستا توجه به موضوعات بحث برانگیز است. برخی از موضوعات هماهنگ با رویدادهای روز قابلیت بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف دارد. این امر در صورت بی توجهی برندها باعث دردسرهای گسترده تیم بازاریابی در راستای جلب تعامل کاربران می شود. آگاهی از رویدادهای پیرامون برند مهمترین نکته در راستای افزودن المان های بحث‎برانگیز به کمپین های بازاریابی خواهد بود. 

کسب اعتبار در میان کاربران

امروزه کاربران پیش از خرید یک محصول اقدام به جست وجوی آنلاین برای اطلاع از آخرین دستاوردهای حوزه فناوری و محصولات تازه می کنند. موتورهای جست وجو براساس معیارهای متنوع اقدام به رتبه بندی سایت ها می کنند. مدیریت سئو برای کسب رتبه های برتر از سوی برندها راهکاری برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. ساده ترین تکنیک در حوزه مدیریت سئو استفاده از کلیدواژه های پرکاربرد است. این امر موجب کسب رتبه های برتر از سوی سایت برند در زمینه مدیریت سئو می شود. 

امروزه موتورهای جست وجو و سایت های خرده فروشی مانند آمازون در مورد هر برند نظرسنجی هایی برگزار می کنند. این امر در ساده ترین شیوه شامل درخواست از کاربران برای درج نظر پیرامون یک برند است. اغلب اوقات نظرخواهی ها در قالب درج یک تا پنج ستاره برای برندها صورت می گیرد. این نظرسنجی های به ظاهر ساده نقش مهمی در رتبه بندی برندها در موتورهای جست وجو و همچنین سایت های خرده فروشی دارد. یکی از مهمترین نکات در این راستا تولید محتوای جذاب در سایت های خرده فروشی پیرامون محصولات است. برخی از برندها در خرده فروشی های آنلاین محتوای بسیار ساده‎ای در مورد محصولات شان بارگذاری می کنند. این امر در نگاه نخست رویکردی معمولی از سوی برندها محسوب می شود، اما در بلندمدت موجب کاهش تمایل کاربران برای تعامل با برند خواهد شد. 

سرمایه گذاری بر روی مخاطب های جدید

بازاریابی آنلاین در حوزه های مختلفی صورت می گیرد. بسیاری از برندها در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از چند رویکرد محدود می کنند. این امر شامل بازاریابی در شبکه های اجتماعی و در نهایت به روز رسانی مداوم سایت رسمی برند می شود. همچنین برخی از برندها به طور روزافزونی در حال سرمایه گذاری بر روی مشتریان قدیمی شان هستند. این امر به دلیل مزیت های مشتریان وفادار برای برندها دنبال می شود. اگرچه مشتریان وفادار دارای مزیت های بسیار زیادی برای برندها هستند، اما این امر به معنای چشم پوشی از مشتریان تازه نیست. تمرکز صرف بر روی انجمن یا باشگاه مشتریان در عمل ورود مشتریان تازه را دشوار خواهد کرد. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت باید به طور متعادل برای حفظ مشتریان قدیمی و جلب نظر مشتریان تازه صورت گیرد. اگر این نکات مدنظر برندها قرار نداشته باشد، در نهایت دچار مشکل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند شد. چنین مشکلاتی در عرصه بازاریابی به سادگی حل نخواهد شد. 

استفاده از چهره های مطرح

برخی از افراد دارای تاثیرگذاری بسیار بالایی در فضای آنلاین هستند. چنین افرادی فقط در قالب اینفلوئنسر یا سلبریتی تعریف نمی شوند. گاهی اوقات برخی از فروشندگان برند توانایی تعامل بالایی با مشتریان دارند. اگر کسب و کار شما از چنین فروشندگانی بهره مند است، باید در حوزه بازاریابی از حضور وی نهایت استفاده را ببرید. 

امروزه شمار بالایی از برندها توانایی پرداخت هزینه بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها یا سلبریتی ها را ندارند. این امر با توجه به بحران کرونا و بودجه های محدود کسب و کارهای کوچک طبیعی قلمداد می شود. توسعه چهره های درون شرکت برای بهره گیری از آنها در حوزه بازاریابی استراتژی جدید محسوب می شود. برخی از شرکت ها به طور قابل توجهی به شخصیت و شهرت مدیران شان وابسته هستند. این امر در مورد تسلا، مایکروسافت و اپل مصداق دارد. ایلان ماسک به عنوان یک کارآفرین موفق حضور گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارد. همین امر به عنوان نوعی مزیت بازاریابی برای برند تسلا محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: تعامل با مشتری

امروزه تعامل با مشتریان اهمیت بسیار زیادی در حوزه بازاریابی دارد. اگر برندها به این مسئله مهم توجه کافی نداشته باشند، با مشکلات بسیار عمیقی مواجه خواهند شد. یکی از مشکلات اساسی در این زمینه ریزش شدید مشتریان برند است بنابراین باید همیشه نسبت به دامنه مشتریان برند توجه لازم را نشان دهیم. طراحی کمپین های بازاریابی جذاب، استفاده از المان های بحث‎برانگیز و همچنین همکاری با افراد مطرح در حوزه کسب و کار برخی از استراتژی های مهم در این راستا محسوب می شود. هر کسب و کاری برای موفقیت باید این نکات مهم را مدنظر قرار دهد، در غیر این صورت شانس بسیار اندکی برای موفقیت در زمینه ترغیب مخاطب هدفش برای تعامل و گفت وگو خواهد داشت. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JCc85gBB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه