پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین کمپین های بازاریابی از نظر تعامل با مخاطب هدف

3 سال پیش ( 1399/7/3 )
پدیدآورنده : آنا برداوا   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کمپین بازاریابی  

کمپین های بازاریابی موفق دارای تنوع بسیار بالایی از نظر نحوه پردازش داده ‎ها و جلب نظر مخاطب هدف هستند، با این حال یکی از ویژگی ‎های مشترک تمام کمپین های بازاریابی موفق توانایی بالای ‎شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. محتوای بازاریابی جذاب توانایی جلب تعامل مخاطب هدف و صحبت با آنها را دارد. این امر در اغلب کمپین های بازاریابی چند دهه اخیر به ندرت یافت شده است.

امروزه ابزارهای در دسترس برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت متنوع شده است. همین امر موجب افزایش انتظارات مشتریان از محتوای بازاریابی برندها شده است. وقتی امکانات بازاریابی در دسترس شمار بالایی از برندها قرار داشته باشد، تمایل آنها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت افزایش خواهد یافت. همین امر رقابت بسیار گسترده‎ ای در میان برندهای مختلف ایجاد کرده است.

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

ظهور شبکه های اجتماعی تحول قابل توجهی در زمینه بازاریابی ایجاد کرده است. دسترسی برندها به محتوای بازاریابی بسیار ساده‎ تر از گذشته شده است. همین امر علاقه کاربران شبکه های اجتماعی به کمپین های بازاریابی را افزایش داده است. امروزه واکنش کاربران نسبت به محتوای بازاریابی بسیار بهتر از دهه ‎های قبل است. یکی از چالش ‎های اساسی در زمینه بازاریابی مربوط به یافتن ایده‎ های جذاب برای تولید محتواست. اگر یک برند ایده جذابی برای بازاریابی نداشته باشد، هرچه ابزار بازاریابی در دسترس ‎اش باشد، باز هم کافی نخواهد بود. همین امر موضوع اساسی مقاله کنونی را شکل داده است. در ادامه برخی از کمپین های بازاریابی موفق مورد بررسی و موشکافی دقیق قرار خواهد گرفت.

1. ژیلت: بهترین وضعیت مردان

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

کمپین بهترین وضعیت مردان در ژانویه 2019 بر روی یوتیوب بارگذاری شد. این کمپین با هدف اشاره به تعریف مدرن از مردانگی روانه بازار شده بود. این کمپین به نوعی انتقاد از تمام نمادهای مدرن از مردانگی، به ویژه داشتن بدن ورزیده و ورزشکاری، است. ژیلت در این میان نقدی بر عملکرد بازاریابی خود نیز دارد. بسیاری از برندها در طول سال‎ های متمادی تصویری ورزشکارانه از مردان به نمایش گذاشته‎ اند. این امر موجب شکل ‎گیری ذهنیتی غیرواقعی از مردان و هویت‎ شان در جوامع مختلف شده است.

مطلب مرتبط: چگونه تاثیرگذاری کمپین بازاریابی مان را افزایش دهیم؟

هدف اصلی ژیلت در کمپین بهترین وضعیت مردان بازتعریف کلیشه مردانگی است. بر این اساس ارزش‎ هایی نظیر تعهد به خانواده، مراقبت از دیگران و اخلاق‎ مداری به عنوان نشانه ‎هایی بهتر از مردانگی مورد تاکید قرار گرفته است. این کمپین به نوعی مشابه جنبش معروف من هم (Me Too) در مورد بانوان است.

یکی از فعالیت‎ های جانبی ژیلت در رابطه با مردان مربوط به بارگذاری برخی از مصاحبه ‎ها با محوریت داستان موفقیت مردان مشهور است. مدیران سازمان‎ های مردم‎ نهاد، رهبران اجتماعی و کارآفرینان بزرگ در میان افراد مورد علاقه بازاریاب‎ های ژیلت برای مصاحبه هستند. این افراد به طور معمول دارای بدن ‎های ورزیده و ورزشکاری نیستند، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی زندگی مردم در جوامع مختلف داشته اند. همچنین شرکت ژیلت به صورت سالانه مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به سازمان‎ های مشاوره ‎ای به منظور کمک به مردان در سراسر جهان به منظور دستیابی به اهداف‎ شان اعطا می‎ کند.

2. گِرگز: سس ویژه گیاهخواران

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

برند گرگز به عنوان یک نانوایی زنجیره‎ ای در میان مردم بریتانیا شهرت بسیار زیادی دارد. این برند در ژانویه 2019 اقدام به رونمایی از کمپین تازه‎ اش برای معرفی سس ویژه افراد گیاهخوار کرد. نکته جالب در این میان شباهت بسیار زیاد ویدئو گرگز به کمپین های بازاریابی اپل است. همین امر کمپین موردنظر را بسیار خاطره ‎انگیز ساخته است. امروزه یکی از راهکارهای تاثیرگذاری بر روی مشتریان الگوبرداری از تبلیغات قدیمی و موردپسند مخاطب است. نکته مهم در این میان ضرورت رعایت نکات مختلف برای تاثیرگذاری مناسب است. برخی از برندها به دلیل تقلید ناشیانه از کمپین های قدیمی و تاثیرگذار به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه هستند.

امروزه شمار بسیار زیادی از مردم در سراسر دنیا گیاهخوار هستند. همین امر توجه به شیوه تغذیه این افراد را مهم می‎ سازد. گرگز در تازه ‎ترین اقدامش برای ارائه محصولی جذاب به بازار و سراغ طیف گیاهخواران رفته است. این استراتژی نخستین بار در سال 2019 با کمپین سس ویژه گیاهخواران شروع شد. بر این اساس گرگز در تلاش برای تغییر الگوی سنتی قضاوت در مورد گیاهخواری بود. بسیاری از مردم رژیم‎ های گیاهخواری را دشوار تصور می‎ کنند. این امر موجب جهت ‎گیری مشخص از سوی مردم و عدم علاقه رستوران ‎ها برای ارائه چنین غذاهایی می ‎شود. گرگز با طراحی یک سس خوشمزه گامی مهم برای تغییر این برداشت عجیب برداشت.

کمپین گرگز در توییتر بیش از 516 میلیون بازنشر پیدا کرد. این امر برای یک کمپین بازاریابی مرتبط با برند نانوایی زنجیره ‎ای بسیار جذاب به نظر می‎ رسد. نکته جالب در این میان عدم برنامه‎ ریزی قبلی بازاریاب ‎های گرگز برای طراحی کمپینی با چنین تاثیرگذاری وسیعی بود بنابراین ما در اینجا با تاثیرگذاری بیش از اندازه کمپین به دلیل انتخاب ایده ‎ای جذاب مواجه هستیم. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال ایده ‎های عجیب و غریب هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای توجه به دغدغه ‎های اصلی مشتریان است. گرگز به خوبی دغدغه مربوط به طیف گیاهخوار در بازار بریتانیا را درک کرد. همین امر موجب موفقیت کمپین این برند گردید.

3. اسپاتیفای: بسته نهایی سال

برند اسپاتیفای به عنوان بزرگ ‎ترین پلتفرم پخش آنلاین موسیقی در پایان سال گذشته اقدام به اجرای کمپینی با استفاده از مهمترین قطعات موسیقی خواننده ‎های مختلف کرد. این کمپین با محوریت موسیقی‎ های برتر در سال 2019 به بررسی دقیق خواننده، ترک، گروه و حتی موسیقی ‎های تلفیقی پربازدیدکننده پرداخت. یکی از کارهای جذاب برای علاقه ‎مندان به موسیقی مراجعه به پلی ‎لیست ‎های منتخب است. اسپاتیفای با هدف ‎گذاری بر روی این امر به خوبی توجه کاربران در اینستاگرام را جلب کرد.

مطلب مرتبط: 4 توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین

بسیاری از کاربران اسپاتیفای در زمینه انتخاب موسیقی با مشکل مواجه هستند. این امر به دلیل بی‎ حوصلگی برای انتخاب یک ژانر مشخص است. اگر شما حوصله پاسخگویی به چند پرسش ساده در اسپاتیفای را داشته باشید، هوش مصنوعی این اپ ترک ‎های پیشنهادی براساس حال و هوای تان را نمایش خواهد داد.

امروزه بسیاری از برندها در زمینه شخصی‎ سازی محتوای بازاریابی فعالیت دارند. بی ‎تردید هدف اغلب برندها از بازاریابی افزایش سود نهایی ‎شان است. نکته مهم درخصوص اسپاتیفای افزایش سود به صورت بسیار نامحسوس بود بنابراین هیچ کسب و کاری به وضعیت فعالیت این برند شک نکرد. وقتی شما در تلاش برای کمک به مخاطب هدف کسب و کارتان باشید، یکی از بهترین الگوهای بازاریابی را پیاده کرده ‎اید. متاسفانه این امر اغلب اوقات مورد بی ‎توجهی کارآفرینان قرار می گیرد بنابراین مشاهده صرف هزینه گزاف در حوزه بازاریابی امری طبیعی خواهد بود. اگر شما بودجه محدودی برای حوزه بازاریابی دارید، باید استفاده از تکنیک مشابه اسپاتیفای را مدنظر قرار دهید.

امروزه انتظارات مشتریان از برندها بسیار زیاد شده است. همین امر مشکلات زیادی پیش روی برندها قرار می ‎دهد. اگر شما به موقع نسبت به انتظارات فزاینده مشتریان جهت ‎گیری نکنید، مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری نهایی بر روی آنها خواهید داشت.

4. پلنترز: مرگ آقای بادام زمینی

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

شاید این نمونه یکی از عجیب ‎ترین کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشد. ژانویه امسال برند پلنترز، فعال در زمینه تولید انواع اسنک، مرگ نماد اصلی کسب و کارش یعنی شخصیت آقای بادام زمینی را اعلام کرد. بدون تردید خبر مرگ یک شخصیت فکاهی برای هر کسی عجیب است. نکته جالب در این میان حجم بالای واکنش‎ ها از سوی کاربران توییتر بود.

برند پلنترز در کمپین مرگ آقای بادام زمینی به دنبال الگوبرداری از انتشار اخبار مربوط به مرگ سلبریتی‎ های مختلف بود بنابراین پس از 104 سال نماد اصلی کسب و کارش را قربانی کرد. این امر در دوران اوج کرونا اقدام بازاریابی قابل توجهی بود. شاید یکی از دلایل اصلی این تصمیم نیاز پلنترز برای جلب نظر سریع و همه‎ جانبه مشتریان بود. البته آقای بادام زمینی در ماه ‎های بعد در قالب یک نوزاد کوچک دوباره متولد شد.

گاهی اوقات برندها در عرصه بازاریابی نیازی به استفاده از تکنیک ‎های عجیب و غریب ندارند. برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی واکنش مناسبی در قبال داستان‎ های جذاب یا حتی داستان ‎های غیرمنتظره نشان می ‎دهند. کاربران توییتر در طول ماه‎ های اخیر شوخی ‎های بسیار زیادی با مرگ آقای بادام زمینی کردند. این امر شهرت و اعتبار برند پلنترز را دوچندان ساخت.

5. استارباکس: نام تو چیست؟

شعبه استارباکس در بریتانیا با همکاری برخی از شرکت ‎های مردم نهاد اقدام به راه‎ اندازی کمپینی برای دفاع از حقوق زنان کرد. این کمپین در سال 2019 و در پلتفرم اینستاگرام اجرا شد. هدف اصلی از اجرای این کمپین ایجاد ارتباط نزدیک ‎تر میان استارباکس و مشتریان خانم بود.

مطلب مرتبط: تکنیک های کسب شهرت برای کمپین بازاریابی

امروزه انتقادهای بسیار زیادی از نحوه فعالیت برندهای بزرگ وجود دارد. برخی از این انتقادها مربوط به توجه صرف به مشتریان مرد است بنابراین استارباکس در تلاش برای رفع چنین اتهامی اقدام به راه‎ اندازی کمپین «نام تو چیست؟» کرد. این کمپین علاوه بر اینستاگرام در یوتیوب نیز پخش شد. یکی از بخش ‎های مهم کمپین مصاحبه با مشتریان مختلف در مورد رفتار متفاوت با مردان و زنان در فروشگاه ‎ها بود. این امر ذهنیت عمومی مشتریان از وضعیت برندها را به خوبی نشان داد.

تاکید بر روی مسائل اساسی و بحث ‎برانگیز در حوزه کسب و کار همیشه استقبال مناسبی از سوی مشتریان به همراه دارد. رعایت حقوق مشتریان و مصرف ‎کنندگان در اغلب کسب و کارها ضروری است. نکته مهم در این میان تلاش برخی از برندها برای شانه خالی کردن از مسئولیت رسمی ‎شان است. این امر مشکلات فراوانی در زمینه اعتماد مشتریان به برندها ایجاد می ‎کند. استارباکس در واکنش به این امر یک کمپین ساده با طراحی یک هشتگ ایجاد کرد. این کمپین بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار بود. همین امر موجب تقویت انگیزه مشتریان برای بازنشر محتوای کمپین موردنظر شد.

6. بازفید: خوشمزه

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

بسیاری از مردم در زمینه طبخ غذا با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. این امر به دلیل ساعت‎ های کاری فشرده و بی ‎حوصلگی مردم برای طبخ غذاهای دشوار است. همین امر ایده اصلی بازفید برای راه ‎اندازی یک حساب رسمی در فیس‎ بوک و معرفی غذاهای مختلف را شکل داد. این ایده در نگاه نخست بیش از اندازه کلیشه ‎ای به نظر می ‎رسد. امروزه بسیاری از برندها و موسسه‎ های تجاری در زمینه ارائه دستور پخت غذاها فعالیت دارند. نکته مهم در این میان همکاری بازفید با برخی از آشپزهای حرفه ‎ای و ارائه دستور پخت ‎ها به صورت رایگان است.

کمپین بازفید در سال 2016 اجرا شد. این امر حاوی نکات بسیار زیادی است. سال 2016 هنوز فیس ‎بوک عرصه شبکه های اجتماعی را به طور واضح به اینستاگرام واگذار نکرده بود. همین امر فعالیت بازفید در فیس ‎بوک را توجیه می‎ کند. امروزه بسیاری از برندها دیگر علاقه ‎ای برای بازاریابی در فیس ‎بوک ندارند. همین امر پلتفرم ‎هایی نظیر اینستاگرام و تیک تاک را متوجه فرآیند بازاریابی کرده است.

توجه به برخی از نیازهای ساده و کلیشه‎ ای مشتریان در قالب‎ های خلاقانه همیشه همراه با موفقیت بازاریابی است. طبخ غذاهای ساده و سریع همیشه یکی از دغدغه ‎های پایدار مردم بوده است. بازفید در این میان پاسخ ساده و سرراستی برای دغدغه موردنظر فراهم کرد. کمپین موردنظر در طول 15 ماه اجرا موفق به جلب نظر شمار بالایی از کاربران از سراسر دنیا شد.

7. جنرال الکتریک: 6 ثانیه منصفانه با علم

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

جنرال الکتریک کمپین «6 ثانیه منصفانه با علم» را در سال 2013 روانه بازار کرد. این کمپین در تلاش برای نمایش ترفندهای علمی ساده و جذاب در محیط خانه بود. کمپین موردنظر در شبکه های اجتماعی واین و تامبلر نمایش داده شد. شاید بسیاری از کاربران امروزی شبکه های اجتماعی اسم واین و تامبلر را به یاد نداشته باشند. دلیل این امر ورود رقبای سرسخت مانند تیک تاک و تحول اسنپ چت در طول سال های اخیر است. تامبلر هنوز هم طرفدارهای بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. با این حال واین به طور کلی از دنیای آنلاین حذف شده است.

ایده اصلی توجه به ترفندهای علمی در طول دهه‎ های متمادی مدنظر بازاریاب ‎ها قرار داشته است. امروزه کابران در تعامل با برندها به دنبال اندکی سرگرمی نیز هستند. اگر شما به این نکته توجهی نداشته باشید، به سرعت با مشکلات عمده‎ ای مواجه خواهید شد. خلاقیت جالب جنرال الکتریک در این میان استفاده از محتوای تولیدی کاربران (User Generated Content) بود. این امر بدون نیاز به صرف هزینه تعداد بالایی محتوا در اختیار جنرال الکتریک قرار می‏داد.

مطلب مرتبط: شکست کمپین های بازاریابی: واکاوی 3 دلیل اصلی

مهمترین ویژگی کمپین 6 ثانیه منصفانه با علم ضرورت رعایت محدودیت زمانی بود. بر این اساس کاربران باید ترفند موردنظر را در 6 ثانیه به نمایش درمی ‎آوردند. شاید این امر برای کاربران کنونی شبکه های اجتماعی عجیب باشد، اما تا مدت ‎ها نحوه بارگذاری ویدئو در شبکه های اجتماعی بسیار دشوار بود. بنابراین اعلام محدودیت 6 ثانیه ‎ای به دلیل مشکلات فنی بارگذاری ویدئو در فضای آنلاین بود. خوشبختانه امروزه دیگر چنین مشکلی برای برندها وجود ندارد بنابراین نیازی برای نگرانی در مورد چنین مشکلاتی نیست.

استفاده از شبکه های اجتماعی مشهور باید در دستور کار هر برندی باشد. نکته مهم در این میان شهرت بالای تامبلر و واین در سال 2013 بود. همین امر جنرال الکتریک را به سوی اجرای کمپین در آنها سوق داد بنابراین شاید انتخاب تامبلر در سال 2020 ایده چندان جذابی نباشد.

8. تد بیکر: ملاقات با بیکرها

بهترین کمپین بازاریابی تعامل مخاطب هدف

برند تد بیکر یکی از کسب و کارهای موفق در زمینه مد و پوشاک است. طرح‎ های این برند از لباس‎ های مختلف در کمترین زمان ممکن به فروش می ‎رسد. این امر در کنار همکاری با بازاریاب‎ های کارکشته و موفق موجب افزایش شمار طرفدارهای تد بیکر شده است. کمپین ملاقات با بیکرها در سال 2017 در پلتفرم اینستاگرام راه ‎اندازی شد. هدف اصلی کمپین موردنظر جلب توجه مخاطب به زندگی روزمره مردم با استفاده از محصولات این برند بود.

امروزه بسیاری از کمپین های بازاریابی در تلاش برای نمایش جلوه ‎ای لوکس از زندگی دیگران هستند. این امر در مورد تد بیکر به صورت کاملا برعکس روی داد. بر این اساس بیکرها بیانگر زندگی عادی مردم و کاربرد انواع طرح ‎های لباس این برند در زندگی روزمره بود. بسیاری از مردم نسبت به این کمپین روی خوش نشان دادند. دلیل این امر فاصله گرفتن کسب و کار موردنظر از کلیشه‎ های رایج در زمینه کسب و کار بود. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری به شدت مناسبی بر روی وضعیت فعالیت برند تد بیکر داشته است.

امروزه برندها باید در تلاش برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف به شیوه‎ های متفاوت باشند. اگر این نکته مورد توجه بازاریاب ‎ها قرار نگیرد، شمار بالایی از مخاطب هدف برندها کاهش خواهد یافت. برند تد بیکر به خوبی این امر را مدنظر قرار داد بنابراین شاید شما نیز باید عملکرد مشابهی را مدنظر قرار دهید.

9. Visit Norway: گوسفند با یک چشم ‎انداز

موسسه Visit Norway بزرگ ‎ترین آژانس بازاریابی در کشور نروژ محسوب می‎ شود. این آژانس در زمینه جلب نظر مخاطب هدف برای بازدید از جاذبه‎ های گردشگری نروژ فعالیت دارد. کمپین مورد بحث در این بخش شامل نمایش 4 گوسفند در نقاط مختلف نروژ است. بدون تردید این امر در نگاه نخست همراه با شک و تردیدهای بسیار زیادی در مورد فعالیت موسسه Visit Norway خواهد بود. نکته مهم در این میان نقش گوسفندان محلی نروژ به عنوان یکی از نمادهای اصلی این کشور است. نروژ یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پرورش انواع گوسفند محسوب می‎ شود. تلاش موسسه Visit Norway برای تبدیل این صنعت به یکی از جاذبه‎ های گردشگری در نوع خود قابل تحسین است.

امروزه بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی از فقدان ایده شکایت دارند. اگر شما نگاهی دقیق ‎تر به وضعیت کسب و کارتان داشته باشید، ده‎ ها ایده مناسب در کنارتان خواهید یافت. نکته مهم در این میان استفاده از خلاقیت لازم برای بهره ‎گیری در زمینه بازاریابی و نمایش جلوه ‏های کمتر دیده شد کسب و کار است.

مطلب مرتبط: بررسی 5 کمپین بازاریابی برتر تمام دوران ها

امروزه بسیاری از برندها دارای ایده‎ های بالقوه بسیار جذابی برای بازاریابی هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف به شیوه مناسب است. اگر شما در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته باشید، با مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت بازاریابی مواجه خواهید شد. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی برخی از مهمترین ایده‎ های بازاریابی و کمپین های موفق برای بهبود وضعیت دیگر برندها در زمینه بازاریابی بود.

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2gvWDOpH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه