ز برای مخاطب میانسال - فرصت امروز

دوشنبه, 04 آذر 1398 - 10:30

چگونه نظر افراد میانسال را جلب برندمان کنیم؟

جلب نظر مخاطب میانسال از طریق شبکه های اجتماعی تا همین چند سال پیش غیر ممکن به نظر می رسید. در بسیاری از موارد حتی تعامل با آنها از طریق الگوی بازاریابی ایمیلی نیز دشوار بود. خوشبختانه پیشرفت فناوری فاصله میان نسل جوان با نسل میانسال و پا به سن گذاشته را کم کرده است.

من در طول دوران فعالیت به عنوان کارآفرین و کارشناس بازاریابی تجربه های مختلفی از تعامل با مخاطب میانسال و پا به سن گذاشته داشته ام. در ادامه برخی از تکنیک های کاربردی جلب نظر آنها از طریق الگوهای بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. تبلیغات هدفمند در فیسبوک

بازاریابی برای مخاطب میانسال

شاید عجیب به نظر برسد، اما محبوب ترین شبکه اجتماعی افراد میانسال فیسبوک است. بر اساس آمارهای رسمی این پلتفرم 21 درصد از کاربران اش بالای 65 سال سن دارند. بنابراین تبلیغات هدفمند در فیسبوک برای جلب نظر مخاطب پا به سن گذاشته کاملا کاربردی خواهد بود. امروزه اغلب افراد متعلق به نسل جوان به سراغ پلفترم های دیگری رفته اند. بنابراین بسیاری از برندها توجه چندانی به بازاریابی و تبلیغات در فیسبوک ندارند. اگر نگاهی کوتاه به آمارهای رسمی بیندازیم، اهمیت فیسبوک برای جلب نظر مخاطب میانسال و مسن را درک خواهیم کرد. با توجه به این امر اگر در مشتریان هدف مان میانسال و پا به سن گذاشته هستند، باید نسبت به بازاریابی مطلوب در فیسبوک توجه نشان دهیم.

بدون شک تبلیغات در فیسبوک رایگان نیست. بنابراین ما باید بودجه مناسبی برای تبلیغات در این حوزه اختصاص دهیم. در غیر این صورت امکان کسب موفقیت وجود نخواهد داشت. مزیت اصلی هزینه تبلیغاتی در فیسبوک ارائه محتوای بازاریابی مان به مخاطب میانسال و مسن است.

مطلب مرتبط: اصول بازاریابی نوین

2. توجه به بازاریابی ویدئویی در یوتیوب

ویدئو فرمت مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر جهان است. یکی از مهم ترین نسل های علاقه مند به ویدئو افراد میانسال و مسن هستند. تبلیغات در یوتیوب شامل پخش محوی تبلیغاتی پیش ز نمایش ویدئوی اصلی یا میان آن برای مخاطب است. نکته مه در اینجا کوتاهی ویدئوی تبلیغاتی ماست. مدت زمان مناسب برای این امر حداکثر 6 ثانیه است. اگر مدت زمان بیشتری مد نظر برند ما باشد، به احتمال زیاد جلب نظر مخاطب هدف با مشکل مواجه خواهد شد.

بدون تردید مخاطب میانسال و جوان در مورد علاقه به محتوای ویدئویی اشتراک نظر دارند. تفاوت اصلی آنها در علاقه نسل جوان به موسیقی متن تبلیغات است. افراد میانسال علاقه چندانی به موسیقی متن در تبلیغات ندارند. این امر موجب حواس پرتی سریع آنها خواهد شد. بنابراین هرگز در ویدئوهای بازاریابی مان با هدف جلب نظر افراد میانسال و مسن نباید از ویدئوی متن عجیب و غریب استفاده کنیم. این امر نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت.

3. ساماندهی وبلاگ ویژه

بدون شک راه اندازی وبلاگ برای فعالیت بازاریابی ایده بسیار جذابی است. امروزه بسیاری از برندها وبلاگ رسمی دارند. وبلاگ ها محیط مناسبی برای بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات حرفه ای در قالبی طولانی است. شبکه های اجتماعی و سایر کانال های ارتباطی ماهیتی کوتاه دارند. به همین خاطر امکان تاثیر گذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف وجود نخواهد داشت.

استفاده از تکنیک های مدیریت سئو و تولید محتوای جذاب تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطب میانسال دارد. نکته مهم در این میان علاقه بیشت مخاطب میانسال به مطالعه محتوای وبلاگی است. توصیه من در این بخش راه اندازی یک وبلاگ ویژه برای جلب نظر مخاطب میانسال است. به این ترتیب فرایند تولید محتوای برندمان نظم و هدفمندی بیشتری خواهد یافت.

4. تغییر الگوی ارسال ایمیل برای افراد میانسال

بدون تردید شیوه بازاریابی برای افراد میانسال و پا به سن گذاشته با نسل جوان تفاوت هایی دارد. یکی از نکات مه در این میان مربوط به شیوه تهیه متن ایمیل برای بازاریابی ایمیل محور است. امروزه اغلب مردم با تردید بسیار به ایمیل های بازاریابی نگاه می کنند. این امر به دلیل ماهیت دروغ پردازی بسیار گسترده در چنین کمپین هایی است. راهکار مورد نظر من استفاده از شیوه های خلاقانه برای بیان پیام بازاریابی برندمان به مخاطب است. به طور مشخص استفاده از محتوای دیجیتال همراه با ذکر منابع معتبر برای ادعاهای مان باید در دستور کار قرار گیرد. بدون توجه به این نکته همچنان مشکل باور پذیری ادعاهای بازاریابی ما پابرجا خواهد ماند.

مطلب مرتبط: اصول بازاریابی احساسی

نکته نهایی در مورد بازاریابی ایمیل محور توجه به ایجاد امکان هایی برای تعامل دوجانبه است. امروزه مشتریان بیش از هر زمان دیگری علاقه مند به تعامل نزدیک با برندها هستند. بنابراین پاسخگویی به نظرات و پرسش های مخاطب هدف در باره کمپین مان ضروری خواهد بود. این امر موجب تعامل هرچه بهتر میان ما و مخاطب هدف می شود. در شیوه های سنتی هیچگاه به تعامل دوجانبه با مشتریان توجه نمی شد. این امر با ظهور شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال ایجاد ارتباط میان ما و مشتریان پدید آمده است. بنابراین ما باید پاسخ مناسبی به آن بدهیم. ارجاع مخاطب به لینک سایت رسمی مان و ایجاد فضایی برای درج نظرات تاثیر مناسبی بر روی فراهم سازی فضایی برای رابطه دوجانبه برند ما و مشتریان خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی