شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ورود به هر حوزه ای از بازاریابی همراه با نگرانی و استرس بالایی است. بسیاری از افراد پیش از ورود به حوزه های بازاریابی ارزیابی بیش از اندازه مثبتی از آن دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی چنین کارآفرینانی قرار می دهد. اگر شما بدون آگاهی از واقعیت های یک حوزه وارد آن شوید، دردسرهای بسیار زیادی را متحمل خواهید شد. این امر برای بسیاری از کارآفرینان به معنای پایان فرآیند فعالیت حرفه ای شان خواهد بود. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات و توصیه ها برای بازاریابی شبکه ‏ای به طور تاثیرگذار است. بی‏ شک استفاده از توصیه های مختلف بدون توجه به صحبت های افراد معتبر در این حوزه امکان پذیر نیست. درست به همین خاطر ما در ادامه به سراغ برخی از کارآفرینان موفق رفته ایم. توصیه های مورد بحث در این مقاله از سوی برخی از موفق ترین اعضای انجمن کارآفرینان جوان طراحی شده است. امیدواریم توصیه های موردنظر به کار شما در بازاریابی شبکه ‏ای بیاید. 

شروع بازاریابی شبکه ‏ای با 10 توصیه کاربردی

دعوت افراد به شام

رایان دی متزنر: موسسه فولِد

شما برای اینکه کارتان در بازاریابی شبکه ‏ای را شروع کنید، باید ارتباطات مناسبی با دیگران داشته باشید. امروزه بسیاری از افراد در بدو ورود به این حوزه دارای مهارت لازم نیستند. سطح پایین ارتباطات برای هر کارآفرینی مسئله حساسی محسوب می ‏شود. اگر شما به اندازه کافی به این نکته توجه نشان ندهید، در ادامه مسیر بازاریابی مشکلات زیادی پیش روی تان قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند

یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد روابط مناسب در دنیای بازاریابی دعوت از افراد مهم و مدنظرتان برای صرف شام است. این امر فرصت مناسب برای آشنایی بیشتر با افراد موردنظر و جلب اعتمادشان را فراهم می ‏کند. شما علاوه بر عرصه حرفه ای باید در زمینه های غیرکاری نیز دارای رابطه مناسبی با دیگران باشید. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

حضور در عرصه کسب و کار وقتی آشنایی مناسبی با دیگران دارید، بسیار ساده ‏تر از هر زمان دیگری محسوب می ‏شود. بسیاری از بازاریاب های تازه کار در این فرآیند برای جلب اعتماد افراد مهم ابتدا به توسعه سطح رابطه شان با آنها می پردازند. این امر بسیاری از مشکلات شما در زمینه بازاریابی را حل و فصل خواهد کرد. 

آشنایی با قوانین اصلی

کریس کریستوف: موسسه مانستر اینسایت

آشنایی با قوانین پایه‏ ای در هر حوزه ای از کسب و کار امر مهمی محسوب می ‏شود. شما بدون آگاهی از قوانین اصلی شانس هیچ فعالیت مناسبی در حوزه کسب و کار را نخواهید داشت. بسیاری از بازاریاب ها فقط فکر می‏ کنند در حال بازاریابی شبکه ‏ای هستند، اما در واقع کاری متفاوت و حتی بی نتیجه را ساماندهی می‏ کنند. 

آشنایی با قوانین و اصول اساسی در زمینه بازاریابی شبکه ‏ای به شما برای هماهنگی هرچه سریع تر با این حوزه کمک می ‏کند. شاید شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مسیر بسیار دشواری را پیش روی داشته باشید. در این صورت هرچه سریع تر نکات اساسی را یاد بگیرید، مسیر ساده و کم دردسرتری پیش روی تان خواهد بود. 

همکاری با مدیران و بازاریاب های کارکشته یکی از راهکارهای محبوب در میان بازاریاب های تازه کار است. بدون تردید این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی شما قرار می دهد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از آن باشید. 

اندکی مطالعه درباره بازاریابی شبکه ‏ای به شما فرصت درخشش در برخورد با بازاریاب های حرفه ای را می دهد. این امر نظر چنین افرادی برای همکاری با شما به عنوان دستیار را جلب می ‏کند. بی تردید شما به عنوان دستیار یک بازاریاب حرفه ای شانس بالایی برای یادگیری نکات اساسی در زمینه بازاریابی شبکه ‏ای خواهید داشت. بنابراین هرگز نباید چنین فرصت طلایی را از دست بدهید. 

گفت وگوی عادی با مخاطب هدف

شو سایتو: موسسه فکت ریترایور

اغلب بازاریاب های شبکه ‏ای وقتی در تلاش برای ایجاد ارتباط با مخاطب هدف شان هستند، دست و پای شان را گم می‏ کنند. اگرچه این امر واکنشی طبیعی از سوی شما محسوب می ‏شود، اما نباید بیش از اندازه در این زمینه رفتار عجیبی از خودتان بروز دهید. بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دست به کارهای عجیب و غریب می زنند. بهترین راهکار در این میان تلاش برای رفتار به صورت کاملا طبیعی است. این امر شما را به عنوان یک بازاریاب حرفه ای در نگاه مخاطب هدف تان معرفی خواهد کرد. 

اگر شما تجربه همکاری با بازاریاب های شبکه ‏ای را داشته اید، باید رفتار مشهورترین آنها را مورد ارزیابی و تقلید قرار دهید. این امر شما را از همان ابتدای راه به عنوان یک بازاریاب حرفه ای به مخاطب هدف معرفی خواهد کرد. ایراد اصلی بسیاری از بازاریاب های شبکه ‏ای تلاش برای رفتار با مخاطب هدف به عنوان یک مشتری صرف و نه چیزی بیشتر است. این امر دردسرهای بسیار زیادی برای شما در همان ابتدای مسیر حرفه ای تان به همراه خواهد داشت.

وقتی شما در تلاش برای تعامل با مخاطب هدف تان به عنوان یک مشتری صرف هستید، آنها نیز نگاه چندان مهمی به شما نخواهند داشت. این امر نکته ‏ای طبیعی محسوب می ‏شود. بنابراین شما باید سطح رفتار و تعامل تان با مخاطب هدف را بسیار عادی جلوه دهید. این امر امکان تعامل بیشتر و جلب نظر مخاطب هدف به برندتان را ایجاد می ‏کند بنابراین شما فرصت بسیار مناسبی برای تعامل با مخاطب هدف تان براساس الگوی بازاریابی شبکه ‏ای خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی 10 مرحله ای

توجه به شبکه های اجتماعی

متیو کاپالا: موسسه آلفامتیک 

شروع بازاریابی شبکه ‏ای با 10 توصیه کاربردی

تعامل میان بازاریاب ها و مخاطب هدف شان در طول یک سال و نیم اخیر به طور قابل ملاحظه ای از دنیای واقعی به شبکه های اجتماعی منتقل شده است. بسیاری از افراد این انتقال را نکته مثبتی ارزیابی می‏ کنند و مسئله مهم در این میان تلاش برای استفاده درست از این شرایط است. شما باید به خوبی از پس تعامل با مخاطب هدف تان در شبکه های اجتماعی بر بیایید. چنین امری نیازمند ادامه ارتباط میان شما در دنیای واقعی به سوی شبکه های اجتماعی است. 

اگر شما در تماس های تلفنی یا کنفرانس های ویدئویی با برخی از مشتریان تعامل داشته اید، باید از آنها برای انتقال این تعامل به شبکه های اجتماعی درخواست نمایید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل مناسب با آنها نخواهید داشت. بسیاری از بازاریاب ها در عمل مخاطب هدف شان در شبکه های اجتماعی را گم می‏ کنند. چنین امری به معنای ناتوانی برای پیدا کردن چنین افرادی است. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن برای ادامه ارتباط‎تان با مشتریان در شبکه های اجتماعی برنامه‎ریزی نمایید. 

درخواست از هر مشتری یا مخاطب هدف برای اعلام آدرس حساب کاربری شان در شبکه های اجتماعی به منظور تعامل بیشتر و بهتر امری ضروری محسوب می ‏شود. شما با این کار پیام روشنی برای تعامل با آنها مخابره خواهید کرد. اگر شما در این میان فرصت مناسب برای ایجاد دوستی و صمیمیت میان خودتان و مخاطب هدف داشته باشید، بسیار ساده ‏تر از هر زمان دیگری شانس تاثیرگذاری بر روی آنها را خواهید داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عادی به نظر برسد، اما نقش مهمی در رابطه بلندمدت شما و مخاطب هدف تان خواهد داشت. 

شخصی سازی ارتباط میان شما و مخاطب هدف

استفانی ولز: موسسه فورمیدبل فورمز

اگر شما با یک الگوی یکسان در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید، هرگز توانایی جلب نظر هیچ کدام از آنها را پیدا نخواهید کرد. این امر یکی از نکات اساسی و مهم در زمینه بازاریابی شبکه ‏ای محسوب می ‏شود. شما در هر حوزه ای باید به اندازه کافی از مخاطب هدف تان شناخت داشته باشید در غیر این صورت شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای شما بسیار سخت خواهد شد. 

امروزه هر مشتری انتظار برخورد متفاوتی از سوی بازاریاب ها را دارد. این امر به خوبی در تلاش برندهای بزرگ برای شخصی سازی محتوای بازاریابی به چشم می خورد. بنابراین شما باید برنامه مشخصی در این رابطه داشته باشید در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهد داشت. 

آشنایی اولیه با مخاطب هدف در صورتی که درست انجام شود، شانس شما برای تعامل طولانی مدت با مخاطب هدف تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این امر موفقیت شما در تعامل با مخاطب هدف را به مرحله ای تازه منتقل می ‏کند. بنابراین باید همیشه به دنبال شخصی سازی نحوه تعامل با مخاطب هدف در بازاریابی شبکه ‏ای و حتی انواع دیگر بازاریابی باشید. 
برگزاری جلسات به طور مداوم

سید بلخی

موسسه WPBeginner

بازاریابی شبکه ‏ای در یک مرحله و یکباره روی نمی دهد. گاهی اوقات شما نیاز به برگزاری جلسات مختلف با مخاطب هدف به منظور ترغیبش برای خرید دارید. این امر باید به درستی از سوی شما دنبال شود در غیر این صورت شاید مخاطب هدف تان فکر کند توجه چندانی به ماجرا ندارید.

بسیاری از بازاریاب ها فقط به دنبال تعامل یکباره با مخاطب هدف شان هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای این دسته از بازاریاب ها به همراه دارد. شما باید به بهترین شکل ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از جلسات بلندمدت استفاده کنید. دلیل این امر امکان تبدیل یک مشتری ساده به مشتریان وفادار برند است. شاید این امر در نگاه نخست برای شما چندان مهم نباشد، اما در بلندمدت وضعیت بازاریابی تان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. هرچه رابطه شما با مشتریان تان بلندمدت تر باشد، اعتبارتان در بازار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین همیشه باید به دنبال راهکارهایی برای تبدیل رابطه تان به فرآیندی بلندمدت باشید. در این میان هیچ نکته ‏ای به اندازه تعیین جلسات به طور مداوم دارای اهمیت نیست.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با 10 استراتژی برتر

امروزه بگزاری جلسات به طور حضوری امکان پذیر به نظر نمی ‏رسد. درست به همین خاطر شما باید شیوه های دیگری در برگزاری جلسات را مدنظر قرار دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل مناسب با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. خوشبختانه امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی در زمینه برگزاری جلسات آنلاین در دسترس برندها قرار دارد. این امر برای بازاریاب ها نیز به منظور برگزاری جلسات ‏شان کاربردی خواهد بود. بنابراین شما هیچ بهانه ای برای پرهیز از برگزاری جلسات مناسب با مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. 

شروع بازاریابی شبکه ‏ای با 10 توصیه کاربردی

چگونه می توانید به مخاطب هدف کمک کنید؟

جان رمپتون: موسسه کلندر

بازاریابی شبکه ‏ای بدون توجه به کمکی که شما می توانید به مشتریان کنید، بی ‏فایده خواهد بود. شما باید همیشه یک راهکار یا به عبارت بهتر راه حال مناسب برای مشتریان داشته باشید. فقط در این صورت امکان جلب نظر مشتریان فراهم می ‏شود در غیر این صورت هیچ کس کوچکترین توجهی هم به شما و فرآیند بازاریابی تان نخواهد کرد. 

بسیاری از بازاریاب ها بدون آگاهی دقیق از محصولی که قصد فروشش را دارند، اقدام به تعامل با مشتریان می‏ کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. اگر در این میان مشتریان یک سوال تخصصی از شما بپرسند و شما پاسخی برای بیان نداشته باشید، برای همیشه آنها را از دست خواهید داد. بسیاری از برندهای بزرگ برای اینکه مشتریان اعتماد بالایی به آنها نمایند، به طور مداوم در تلاش برای به روز رسانی روند آموزش به بازاریاب های شان هستند. این امر باید از سوی شما به عنوان یک بازاریاب تازه کار در زمینه بازاریابی شبکه ‏ای به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار گیرد در غیر این صورت شاید خیلی زود داستان تان در این حوزه تمام شود. 

تلاش برای یادگیری از بازاریاب های حرفه ای همیشه نکته مهمی محسوب می ‏شود. بسیاری از برندها در این میان راهکارهای بسیار ساده را مدنظر قرار می دهند. مسئله اساسی در این میان کیفیت نهایی یادگیری نکات تازه از سوی شماست. بنابراین هر راهکاری که زمان کم و بازدهی بالایی داشته باشد، باید از سوی شما به کار گرفته شود. این امر فرصت قابل ملاحظه ای برای شما به منظور ایجاد ارتباط با بازاریاب های بزرگ نیز فراهم می ‏کند. 

گوش دادن به صحبت های مشتریان

جان براکت: موسسه اسمش بالون

وقتی شما در حال تعامل با مشتریان تان هستید باید علاوه بر صحبت درباره نکات مختلف، زمانی برای گوش دادن به نکات آنها نیز مدنظر قرار دهید در غیر این صورت هیچ وقت مشتری برای برندتان پیدا نخواهد کرد. بسیاری از بازاریاب ها به طور مداوم در حال صحبت با مشتریان هستند و حتی فرصت نفس کشیدن به طرف مقابل نمی دهند. این امر جایگاه شما در نگاه مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. با این حساب شما باید فکر اساسی برای روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با گوش دادن به صحبت های وی داشته باشید. 

گوش دادن به مخاطب هدف شاید ساده‏ ترین کار ممکن نباشد، اما دست ‏کم ایده تازه ای برای شما به منظور تعامل بهتر با مخاطب هدف در پی دارد. این امر باید به مثابه فرصتی برای ارزیابی دقیق ایده های قبلی ‏تان تصور شود در غیر این صورت شاید شما به طور مداوم در تلاش برای بازاریابی شبکه ‏ای باشید و در نهایت حتی یک مشتری نیز پیدا نکنید.

مطلب مرتبط: انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

آمادگی برای سوالات مشتریان

امیلی استالینگز: موسسه کیسی

بازاریابی همیشه با سوالات بی‏ شمار مشتریان همراه است. اگر شما برای پرسش های مداوم مشتریان به خوبی آماده نشده باشید، شاید در همان ابتدای مسیر اعتماد بخش قابل ملاحظه ای از افراد را از دست بدهید. این امر یک رویکرد رایج در میان مشتریان برای ارزیابی میزان حرفه ای بودن بازاریاب هاست. 

آگاهی از ویژگی های هر محصول یا اندکی مطالعه درباره سوالات پرتکرار مشتریان ایده بسیار مهمی است. اگر شما پس از طرح یک سوال مهم از سوی مشتریان به طور کامل غافلگیر شوید، به احتمال زیاد دست کم مشتری مورد نظر را از دست خواهید داد. بسیاری از بازاریاب های شبکه ای از مدت ها قبل درباره سوال های احتمالی مشتریان فکر می‏ کنند. این امر موجب امکان پاسخگویی بهتر و ایجاد رابطه ای بلندمدت با مشتریان می ‏شود. 

ایجاد ارتباط با هدف مشخص

جان مورفی: موسسه eBike

بازاریابی شبکه ‏ای باید مثل هر الگوی دیگری دارای هدف مشخصی باشد. اگر شما در زمینه تعامل با مشتریان هدف مشخصی را دنبال نکنید، خیلی زود در نگاه مشتریان بدل به یک بازاریاب کلیشه‏ ای خواهید شد. امروزه بسیاری از مردم صحبت های بازاریابی‎های شبکه ‏ای را به طور کامل مورد بی توجهی قرار می دهند. اگر شما قصد ایجاد تمایز میان خودتان و چنین بازاریاب هایی را دارید، باید عملکرد کاملا متفاوتی را مدنظر قرار دهید. این امر شامل تعیین هدف مشخص از ارتباط با مشتریان است. 

شاید اغلب بازاریاب های شبکه ‏ای فروش محصولات را به عنوان هدف نهایی شان در نظر بگیرند. نکته مهم در این میان تلاش برای پیدا کردن اهداف متنوع است. این امر شامل اهدافی مثل تعامل با برند، بازدید از محصولات یا حتی شرکت در نظرسنجی برند نیز می ‏شود. شما با این کار سطح تعامل تان با مشتریان را به طور پلکانی افزایش خواهید داد. اگر در این میان خبری از هدف اصلی نباشد، فرآیند بازاریابی شبکه ‏ای شما بیش از اندازه پیچیده و ناکارآمد خواهد شد. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B72l3E60
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه