سه شنبه, 21 مرداد 1399 - 15:00

بهبود رتبه سایت برند در گوگل مزیت ‎های بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. این امر فرآیند جلب نظر مخاطب هدف را توسعه می ‎دهد. امروزه اغلب کاربران در گوگل فقط به چند نتیجه نخست نگاه می‎ کنند بنابراین اگر سایت برند شما در رتبه مناسبی قرار نداشته باشد، امکان جلب نظر مخاطب هدف فراهم نخواهد بود. مدیریت سئو مهم ترین ابزار برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و بهبود رتبه ‎شان محسوب می‎ شود. ما در این حوزه با اهمیت کاربست کلید واژه های مهم و اساسی مواجه هستیم، بنابراین شما باید در عمل استفاده مناسبی از کلید واژه های محبوب و پرکاربرد در کسب و کارتان داشته باشید. مشکل بسیاری از کسب و کارها ناتوانی برای شناسایی و سپس کاربست کلید واژه های مناسب است. ما به همین خاطر در ادامه به بررسی چهار تکنیک مناسب برای بهبود وضعیت مدیریت سئو برندها خواهیم پرداخت.

1. تولید محتوا برای مخاطب خاص

مدیریت سئو بهینه انتخاب هوشمندانه کلید واژه

یکی از راهکارهای مناسب برای مدیریت سئو کاربردی هدف ‎گذاری بر روی طیف خاصی از مشتریان است. امروزه اغلب برندها در تلاش برای جلب دامنه هرچه وسیع‎ تری از مشتریان هستند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار منطقی به نظر برسد، اما کارایی فرآیند بازاریابی و مدیریت سئو را به شدت کاهش می ‎دهد. اگر شما به جای تمام مشتریان حاضر در بازار به سراغ گروه خاصی از آنها بروید، شانس بیشتری برای جلب نظرشان خواهید داشت.

مطلب مرتبط: موفقیت در مدیریت سئو مطالب با 10 راهکار طلایی

توجه به گروه خاصی از مشتریان به معنای ارزیابی سلیقه و علاقه آنهاست. پس از این فرآیند شما باید بر روی مشتریانی با بیشتری علاقه به حوزه فعالیت برندتان ارتباط عمیق ‎تری ایجاد کنید. پیشنهاد ما در این بخش تولید محتوای اختصاصی برای آنهاست. چنین استراتژی رابطه شما با مشتریان بالقوه بازار را بهبود می‎ بخشد. همچنین دیگر نیازی به صرف هزینه بالا برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.

2. توجه به قوانین جست ‎و جو در گوگل

آگاهی از قوانین گوگل برای مدیریت سئو و کسب رتبه‎ های بهتر در جست ‏و جوها اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه قوانین مربوط به گوگل به سرعت به‎ روز رسانی می‎ شود بنابراین شما نیز باید در بازه‎ های زمانی کوتاه نسبت به بازنگری در قوانین موردنظر اقدام نمایید.

یکی از ابزارهای مفید گوگل برای مدیریت سئو مناسب تحت عنوان «گوگل ترند» شناخته می ‎شود. این ابزار کاربردی امکان ارزیابی کلید واژه های محبوب در مناطق مختلف را فراهم می ‎سازد. دسترسی به اطلاعات جزئی در مورد کلید واژه ها موجب محبوبیت بسیار وسیع گوگل ترند در میان کاربران و برندها شده است بنابراین شما نیز باید از این ابزار برای تعیین کلید واژه ‎های مناسب محتوای برندتان استفاده نمایید.

اشتباه برخی از برندها به هنگام استفاده از گوگل ترند اخذ کلید واژه های برتر بدون توجه به ارتباط آنها با کسب و کارشان است. اگر کلید واژه های شما ارتباط چندانی به کسب و کارتان نداشته باشد، گوگل به تدریج با محتوای شما برخورد تنبیهی خواهد کرد بنابراین همیشه کلید واژه های مناسب با ماهیت کسب و کارتان را انتخاب نمایید.

3. کاهش تعداد کلید واژه ها

محدود ساختن کلید واژه های تحت نظر برند اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تولید محتوای به چند صد کلید واژه نظر دارند. این امر موجب سردرگمی الگوریتم گوگل به هنگام طبقه ‎بندی محتوای شما خواهد شد. اگر شما دامنه وسیعی از کلید واژه ها را مدنظر دارید، به سراغ مهمترین ‎ها بروید. این امر باید تا دسترسی به 5 تا 10 کلید واژه نهایی ادامه پیدا کند. هرچه تعداد کلید واژه ‎ها کمتر باشد، شانس مطالب شما برای کسب رتبه برتر بیشتر خواهد بود. بسیاری از برندها به اشتباه در تلاش برای بهبود وضعیت سئو برندشان اقدام به استفاده از کلید واژه‎ های متعدد می ‎کنند. این امر همیشه نتیجه منفی برای برندها به همراه دارد بنابراین شما باید اقدام به کوچک ساختن دامنه کلید واژه‎ های کاربردی برندتان نمایید.

4. ارزیابی دقیق وضعیت کلید واژه ها

پس از جست‎ و جوی نهایی کلید واژه ها باید نسبت به سابقه استفاده از آنها نیز اقدام کرد. کدام برندها از کلید واژه های موردنظر شما استفاده کرده ‎اند؟ شاید این پرسش در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما ارزیابی نتیجه کاربست کلید واژه ‎ها از سوی سایر برندها امکان بهبود وضعیت شما را در پی خواهد داشت.

اگر شما نسبت به نتیجه کاربست یک کلید واژه تردید دارید، به دنبال الگوبرداری از عملکرد برندهای موفق در بازار باشید. امروزه برندهای بزرگ بودجه بسیار زیادی برای ارزیابی دقیق وضعیت بازار و طراحی استراتژی مدیریتی سئو کاربردی اختصاص می ‎دهند. بی ‎شک کسب و کارهای کوچک توانایی صرف چنین هزینه ‎هایی را ندارند بنابراین الگوبرداری از برندهای بزرگ بهترین راهکار برای آنها خواهد بود.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

امروزه مدیریت سئو به صورت تاثیرگذار بدل به نیاز ضروری برندها شده است. اگر شما در این زمینه اندکی تعلل نمایید، رقبای ‎تان به سرعت بازار را در دست خواهند گرفت. مهمترین نکته در زمینه مدیریت سئو توجه به وضعیت فعلی کسب و کار است. بسیاری از کارآفرینان در عمل طرح ‎های بیش از اندازه بلند پروازانه ‎ای برای کسب و کارشان در ذهن دارند. این امر موجب ناتوانی آنها برای اجرای درست فرآیند مدیریت سئو خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید