چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 10 ایده خلاقانه در زمینه حل مشکلات برند

حل مشکلات کسب و کار با توصیه های ساده

3 سال پیش ( 1399/10/2 )

کسب و کارها برای حل مشکلات شان در حوزه‎ های مختلف نیاز به توصیه های کاربردی دارند. شیوع ویروس کرونا حجم مشکلات کسب و کارها را به طور قابل ملاحظه ‎ای افزایش داده است. این امر اغلب کسب و کارها را با بحران ‎های بزرگ و ناتوانی در زمینه حل و فصل ‎شان مواجه کرده است. اگر یک کسب و کار شرایط توسعه و غلبه بر مشکلاتش را نداشته باشد به زودی از عرصه کسب و کار حذف خواهد شد. 

امروزه کسب و کارهای بزرگ دارای مرکز حل مشکلات هستند. وظیفه اصلی چنین مراکزی تلاش برای حل و فصل مشکلات برند و ارائه راهکارهای عملیاتی به اعضای شرکت است. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها نسبت به راه اندازی این بخش کمک کاری می ‎کنند بنابراین مشاهده انواع مشکلات ادامه‎ دار برای کسب و کارها، به ویژه نمونه ‎های کوچک، امری طبیعی خواهد بود. 

حل مشکلات کسب و کار با توصیه های ساده

براساس گزارش موسسه هایز، امسال 38 درصد از کسب و کارها با فقدان برنامه کلی برای بهبود شرایط مواجه هستند. این امر به معنای ضرورت استفاده از انواع توصیه های کاربردی به منظور رهایی از شرایط نامناسب کاری است. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی این موضوع در قالب یک مقاله کوتاه و کاربردی است. با این حساب در ادامه به 10 توصیه مهم در زمینه حل و فصل مشکلات کسب و کارها خواهیم پرداخت. در این راستا بیشتر بر روی مشکلات رایج و عمومی میان تمام کسب وکارها تمرکز شده است. 

مطلب مرتبط: چهار مرحله برای حل مشکلات کسب و کار

1.    وضوح درباره مشکل پیش روی

وقتی کسب و کار با مشکل مواجه می ‎شوند، شناسایی دقیق مشکل نخستین گام خواهد بود. اگر اعضای شرکت در مورد مشکل موردنظر به طور کاملا واضحی صحبت نکنند، امکان ایجاد راهکاری مناسب از بین خواهد رفت. گاهی اوقات کسب و کارها بیش از اندازه در مورد مشکلات شان مبهم صحبت می‎ کنند. دلیل اصلی این امر عدم شناسایی درست مشکلات از سوی کسب و کارهاست بنابراین در عمل باید بازنگری اساسی در زمینه نحوه شناسایی مشکلات صورت گیرد. کمک به اعضای شرکت برای واضح ساختن مشکلات برند امر ضروری محسوب می ‎شود. اگر یک کسب و کار نسبت به این نکته توجه لازم را نداشته باشد، در بلندمدت با دامنه وسیعی از مشکلات حل شده مواجه خواهد شد. 

2.    اختصاص زمان برای نگارش مکتوب مشکل 

وقتی مشکلات شناسایی شدند، باید متنی برای ارائه به تیم مدیریت آماده شود. بسیاری از کارآفرینان در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. دلیل این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی هیأت مدیره براساس نگارش یک متن مناسب است. اغلب اوقات متن موردنظر دارای ابهام و ایرادات نگارشی بسیار زیادی است. اگر مدیران مدنظر ما توانایی مطالعه متن‎ مان را نداشته باشند، در عمل هیچ اقدامی در زمینه بهبود شرایط روی نخواهد داد. 

تمرین برای ارتقای مهارت‎ های نگارشی همیشه موجب پرداختن بهتر به مشکلات شرکت می‎ شود. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر این نکته مدنظر کسب و کارها قرار نداشته باشد، به طور مداوم نیاز به حضور در جلسات هیأت مدیره برای بیان دقیق مشکلات استمرار پیدا خواهد کرد. 

3.    جست ‎وجوی برای افراد مناسب به منظور کمک

دریافت کمک از سوی دیگران امر ساده ‎ای نیست. مسئله نخست شناسایی افراد دارای توانایی برای کمک به برند است. بسیاری از افراد دارای توانایی کمک کردن در زمینه مشکلات کسب و کار نیستند بنابراین انتخاب همکاری با آنها در عمل مشکلی از ما را حل نخواهد کرد. مسئله اساسی در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از الگوهای مناسب یافتن افراد است.

بدون تردید هر مشکلی دارای ویژگی ‎های خاصی است بنابراین باید براساس تحلیل مشکل موردنظر اقدام به همکاری با اعضای مختلف شرکت کرد. در غیر این صورت فرآیند حل مشکلات از کارایی مدنظر برخوردار نخواهد شد. 

4.    ارزیابی پیوند میان مشکلات

گاهی اوقات مشکلات دارای پیوند نزدیکی با هم هستند بنابراین در عمل برای حل و فصل‎ شان باید نسبت به شناسایی تمام آنها اقدام کرد. این امر شاید در ابتدا فرآیندی ساده برای هر برند باشد، اما در عمل مدت زمانی طولانی وقت می ‎برد. ابتدا هر کسب و کار باید اندازه هر مشکل را ارزیابی نماید. گاهی اوقات یک مشکل ساده در حقیقت نشانه ‎ای از یک مسئله بیش از اندازه بزرگتر است. اگر چنین امری مدنظر کسب و کارها قرار نداشته باشد، در عمل امکان تعامل با مشکلات فراهم نخواهد شد. 

اگر یک برند اراده قوی برای حل و فصل مشکلات کسب و کارش دارد، باید ابتدا از مشکلات عمیق شروع کند. این امر موجب ناپدید شدن مشکلات کوچکتر خواهد شد. اشتباه برخی از برندها در این میان شروع از مشکلات کوچکتر است. این امر هیچ کمکی به کسب و کارها نخواهد کرد.

مطلب مرتبط: حل مشکلات کسب وکار با طرز تفکر جدید

5.    نگاه به مشکل از زوایای مختلف

نگاه به مشکلات همیشه از یک زاویه صورت نمی ‎گیرد. شرکت‎ های مختلف و حتی افراد گوناگون دارای زاویه دید منحصر به فردشان هستند بنابراین باید نسبت به استفاده از زاویه دید دیگران در زمینه حل و فصل مشکلات شرکت اقدام کرد. برخی از مسئولان بخش حل مشکلات در سازمان‎ های بزرگ فقط به نظرات خودشان اعتماد دارند. این امر در بلندمدت موجب ناتوانی شرکت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می‎شود. به این ترتیب برندها دیگر توانایی حل و فصل خلاقانه مشکلات را نخواهند داشت. 

یکی از نکات مهم در زمینه حل و فصل مشکلات مربوط به استفاده از شیوه‎ های نوآورانه است. برخی از مشکلات با شیوه‎ های سنتی امکان حل و فصل ندارد. بنابراین در عمل برندها نیاز به بهبود شرایط فعالیت‎ شان براساس معیارهای تازه و یافتن الگوهای جدید دارند. 

6.    خلق ایده های تازه

پس از بررسی راهکارهای مختلف نسبت به مشکل پیش روی برند باید اقدام به انتخاب یک راهکار واحد کرد. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها به طور مداوم در زمینه پردازش ایده های تازه مهارت بالایی دارند. مهمترین نکته در این میان تلاش برای یافتن ساده‎ ترین راهکار برای حل و فصل مشکلات است. 

امروزه اغلب شرکت‎ ها در تلاش برای حل و فصل مشکلات ‎شان با کمترین هزینه ممکن هستند بنابراین اگر شما توانایی یافتن ایده های ارزان و ساده را داشته باشید، در سلسه مراتب سازمانی به شدت ترقی خواهید کرد. یکی از نقاط ضعف کسب و کارها تلاش برای ایجاد فرآیندهای یکسان به منظور توسعه کسب و کار و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. با این حساب یک راهکار مناسب در این میان تلاش برای ایجاد بستر مناسب و  ساده و تاثیرگذار بدون محدودیت‎ های مقرراتی پیش پای اعضای شرکت است. 

7.    غربال کردن ایده های تازه

وقتی ایده های تازه برای حل و فصل مشکلات بیان شد، باید نسبت به غربال هر کدام اقدام نماییم. این امر در ابتدا ساده به نظر می‎رسد، اما در صورت بی‎توجهی در عمل شرکت را با دامنه وسیعی از مشکلات رو به رو خواهد کرد. یکی از نکات مهم در این میان استفاده از معیارهای مناسب برای غربال ایده هاست. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما دارای بودجه محدودی است، یکی از نکات اساسی در این میان تلاش برای دسته ‎بندی و سپس انتخاب ایده ها براساس میزان انطباق‎ شان با بودجه در دسترس برند است. 

هر کسب و کار با توجه به شرایط‎اش باید نسبت به انتخاب الگوهای متفاوت حل مشکل اقدام نماید. مسئله مشترک در میان تمام کسب و کارها ضرورت ایجاد معیارهای مناسب به منظور انتخاب بهترین ایده های ممکن است. 

8.    آزمایش ایده های برتر

وقتی کار بر روی ایده های اساسی شرکت به پایان رسید، باید نسبت به آزمایش هر کدام از ایده نیز اقدام کرد. برخی از برندها پس از یافتن چند ایده محدود اقدام به اجرای تمام آنها می‎ کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برند ایجاد خواهد کرد. امروزه برخی از برندها نسبت به ایجاد شرایط آزمایش هر کدام از ایده های شان اقدام می ‎کنند. مزیت اصلی این امر امکان ارزیابی ایده های متفاوت و انتخاب بهترین نمونه است. اگر این امر مدنظر کسب و کارها قرار نداشته باشد، در بلندمدت با تکثر شیوه‎ های حل مشکل مواجه می ‎شوند. این امر پس از گذشت مدت زمانی اندک خودش بدل به یک مشکل اساسی خواهد شد. 

9.    برنامه ‎ریزی برای تغییر 

ایجاد تغییر در شرکت فرآیند ساده ‎ای نیست. بسیاری از برندها از مدت ‎ها قبل برای تغییر شیوه فعالیت‎ شان برنامه‎ ریزی می ‎کنند. مزیت این امر امکان تعامل سازنده با بسیاری از بخش ‎های شرکت و کاهش میزان شوک‎ های ناشی از تغییرات است بنابراین هر کسب و کار باید در عمل مدت زمانی مشخص برای ایجاد آمادگی در سازمانش اختصاص دهد. شاید ایده برند یکی از ایده های تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف باشد، اما در صورت اجرای نادرست ایده ها در عمل وضعیت تعامل با مشتریان بدتر شود. 

امروزه اغلب برندها پیش از اجرای هر ایده اقدام به ارزیابی انتقادی‎ اش می ‎کنند. این امر در مرحله ایجاد آمادگی در برند موجب اعمال آخرین تغییرات در ایده و سپس اجرای ‎شان می‎ شود. 

مطلب مرتبط: موانع اساسی رشد کسب و کار

10.    ارزیابی وضعیت حل مشکلات

استفاده از یک ایده مناسب کار ساده ‎ای نیست. فرآیند ارزیابی شرایط حتی پس از پایانش نیز باید مدنظر قرار داشته باشد. ایجاد ساختارهای مناسب برای اجرای راهکارها و سپس ارزیابی بروز هرگونه اخلال در فرآیند موردنظر ضروری خواهد بود. این امر امکان اقدام به موقع برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر را فراهم می ‎سازد. متاسفانه برخی از کسب و کارها با بی ‎توجهی نسبت به این نکته در عمل با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‎ شوند بنابراین پس از اجرای هر راهکار برای مشکلات برند باید نسبت به ساماندهی شرایط مناسب برای ارزیابی ایده ها در مرحله اجرا نیز آماده باشیم. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KwO71mqT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه