جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی در 10 سال گذشته رشدی فوق العاده را داشته اند. درواقع این حوزه را باید از معدود کسب و کارهایی به حساب آورد که هیچ گاه با بحران و یا حتی شیب رشد کم مواجه نشده است. درواقع امروزه اینترنت، به بخش جدایی ناپذیر در زندگی افراد تبدیل شده که در این زمینه سهم شبکه های اجتماعی، بیشتر از سایر موارد است. درواقع کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در طول روز حداقل یکی از صفحات خود از بین شبکه های اجتماعی مختلف را چک نکند. بدون شک آگاهی از جدیدترین آمارها در این رابطه، برای بسیاری از افراد و کسب و کارها مهم بوده و در تصمیم گیری و برنامه ریزی های آینده، تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر خواهان ایجاد یک کسب و کار جدید هستید، اگر نسبت به وضعیت شبکه های اجتماعی آگاهی درستی نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که تصمیمی اشتباه گرفته و یک فرصت طلایی را از دست بدهید. در ادامه جدیدترین آمارهای شبکه های اجتماعی مطرح جهان را بررسی خواهیم کرد. 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

1- 4.2 میلیارد کاربر فعال در حوزه شبکه های اجتماعی وجود دارد 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

از جمعیت بیش از 7 میلیارد نفری جهان، 4.2 میلیارد نفر آنها در شبکه های اجتماعی به صورت فعال، حضور دارند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این احتمال وجود دارد که یک نفر، چندین حساب کاربری داشته باشد. به همین خاطر بر روی دقیق بودن آن نمی توان اطمینان بالایی را داشت. با این حال اگر آمار بالا را مقیاس قرار دهیم، بیش از نیمی از جمعیت جهان جذب شبکه های اجتماعی شده اند که این موضوع با شیبی تند، در حال رشد است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شبکه های اجتماعی مفهوم زمان و مرز را از بین برده و شما می توانید با هر فردی حتی از دورترین نقاط هم ارتباط داشته باشید. در این زمینه تجربه موفق برندهای تازه کاری نظیر تیک تاک و کلاب هاوس، این نکته را یادآور می شود که در صورت ایجاد یک کسب و کار در حوزه شبکه های اجتماعی، شانس رشد بسیار بالایی را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: نکاتی که هر بازاریابی درباره شبکه های اجتماعی باید بداند

2- 74 درصد از آمریکایی ها کاربر شبکه های اجتماعی هستند

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

در آمریکا به عنوان کشور مادر شبکه های اجتماعی محبوب جهان، 74 درصد از افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند. در این زمینه تنها اروپا با 79 درصد، وضعیت بهتری را دارا است. در این زمینه قاره آفریقا بدترین وضعیت را دارد و به صورت میانگین کمتر از 10 درصد افراد، در شبکه های اجتماعی حضوری فعال را دارند. به همین خاطر کشورهای آفریقایی می توانند یک بازار جدید باشند که در صورت پیدا کردن راه حل مناسب، زمینه رشد بسیار خوبی را دارند. درواقع اگر بخواهید از استراتژی اقیانوس آبی استفاده کنید، شما باید در حوزه ای فعالیت نمایید که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این امر باعث می شود تا از بازار به شدت رقابتی شبکه های اجتماعی، به نوعی خارج شوید بدون آنکه نیاز به تغییر حوزه فعالیت وجود داشته باشد. درواقع آفریقا مقصد طلایی برای کارآفرین هایی محسوب می شود که به این استراتژی باور دارند. 

3-شبکه های اجتماعی در بین زنان محبوب تر است

به صورت کلی در بیشتر کشورهای جهان، تعداد زنانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بیشتر از مردان است. برای مثال در آمریکا، درصد زنان به مردان 78 در مقایسه با 69 است. با این حال در کشورهای جهان سوم، این آمار متفاوت بوده و درصد مردان، به مراتب بیشتر است. برای مثال در غرب آفریقا، درصد کاربران مرد در مقایسه با زنان، 73 به 46 است. در این زمینه اگر بتوانید برای کاهش تفاوت جنسی در کشورها، برنامه ای داشته باشید، بدون شک یک تحول مهم شکل خواهد گرفت. همچنین لازم است تا به آمار کشور خود توجه داشته باشید تا جامعه هدف خود را بهتر انتخاب نمایید. درواقع بسیاری از کارآفرین ها قبل از انتخاب حوزه فعالیت خود، به چنین آماری توجه می کنند. برای مثال اگر در منطقه شما درصد زنان کاربر شبکه های اجتماعی بیشتر است، بدون شک توجه به یک حوزه تخصصی زنان، شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. 

4-به طور متوسط هر فرد دو ساعت و 25 دقیقه در طول روز از شبکه های اجتماعی استفاده می کند 

درواقع آمار استفاده از اینترنت هفت ساعت به ازای هر نفر است که یک سوم آن به شبکه های اجتماعی اختصاص پیدا می کند. در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که بازی های آنلاین نیز در چند سال اخیر، محبوبیت بسیاری را پیدا کرده و درصد بالایی از این آمار را به خود اختصاص می دهد. در این رابطه برخی از افراد نیز بر این باور هستند که شبکه های اجتماعی در حال تلف کردن زمان افراد هستند. به همین خاطر برندها باید بر روی تولید محتواهای آموزشی و مفید تمرکز بیشتری را داشته باشند، در غیر این صورت ممکن است شاهد جنبش هایی بر علیه شبکه های اجتماعی باشیم. 

5-درآمد شبکه های اجتماعی در سال جاری به 49 میلیارد دلار می رسد 

مهم ترین منبع درآمد شبکه های اجتماعی، تبلیغات است که پیش بینی می شود تا پایان سال 2021 این آمار به 49 میلیارد دلار برسد که در تاریخ بی سابقه محسوب می شود. مهم ترین دلیل این رشد فوق العاده، شیوع جهانی ویروس کرونا است که باعث شده تا در بسیاری از کشورهای جهان شاهد قرنطینه های خانگی باشیم. این امر به معنای زمان فراغت بیشتر برای افراد است که به افزایش استفاده از اینترنت نیز منجر شده است. در این رابطه یوتیوب بهتر از سایر شبکه ها عمل کرده و سیاست شریک کردن افراد در بخشی از سود تبلیغات، باعث شده است تا شاهد فعالیت های حرفه ای در این شبکه باشیم. با این حال در شبکه های دیگر نظیر اینستاگرام، قابلیت هایی در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند شاهد جذب مخاطب بیشتری را داشته باشند که برای تمامی آنها، هزینه ای دریافت می شود. درواقع می توان گفت که هر شبکه، برنامه خاص خود برای درآمدزایی را دارد و این امر در حالی است که هنوز بسیاری از شبکه ها، به مرحله درآمدزایی نرسیده اند. به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که این حوزه، درآمدزا نخواهد بود. درواقع براساس آمارها بیش از 40 درصد افراد تصور می کنند که شبکه های اجتماعی هیچ درآمدی را ندارند و تنها با فروش اطلاعات کاربران به نهادهای امنیتی، سودهایی را به دست می آورند که این موضوع کاملا نادرست است. درواقع اگرچه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران یک اتهام همیشگی خصوصا نسبت به فیس بوک و شبکه های اجتماعی چینی است با این حال در رابطه با آنها اطلاعات دقیقی وجود ندارد و نمی توان با اطمینان این موضوع را تایید کرد. 

6-توییتر در آمریکا بیشترین کاربر را دارد 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

براساس جدیدترین آمارها توییتر در آمریکا 73 میلیون کاربر دارد که در رتبه های بعدی ژاپن و هند قرار می گیرند که تعداد کاربران آنها به مراتب کمتر است. این اختلاف این نکته را به اثبات می رساند که توییتر در زمینه جهانی شدن، چندان موفق عمل نکرده و هنوز جا برای فعالیت بسیاری دارد. به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که سیاست اصلی مدیران این شبکه، گسترش بازارهای جهانی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: انواع شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن برای برندها

7-بیشترین کاربران توییتر در گروه سنی 18 تا 29 قرار دارند 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

براساس آمارها توییتر بیشتر در جذب جوان ها موفق بوده، البته این آمار برای اکثر شبکه های اجتماعی صادق است. به همین خاطر اگر شبکه اجتماعی ای را طراحی کنید که به صورت تخصصی افراد مسن تر و یا صرفا کودکان را مورد توجه قرار دهد، بدون شک شانس موفقیت بالایی را خواهید داشت. در این زمینه توییتر نیز می تواند با اختصاص بخش های جداگانه، سه گروه سنی دیگر(کودکان، میانسال ها و مسن ها) را هم به سمت خود جذب نماید. درواقع یکی از دغدغه های اصلی والدین در حال حاضر، حضور کودکان در فضای آزاد شبکه های اجتماعی است. به همین خاطر انتشار نسخه کودکان شبکه های اجتماعی را می توان یک ترند جدید به حساب آورد که تاکنون مورد توجه نبوده است. 

8- 42 درصد کاربران توییتر در آمریکا دارای مدرک دانشگاهی هستند

درواقع توییتر را باید بستری برای افراد فرهیخته به حساب آورد. در این زمینه برای فیس بوک با تعداد کاربران به مراتب بیشتر، این آمار تنها 29 درصد است. با این حال در این زمینه لینکدین بهترین آمار را دارد و بیش از نیمی از کاربران آن، دارای مدرک دانشگاهی هستند. در این رابطه آمار لینکدین با توجه به این امر که شبکه تخصصی کسب و کار است، کاملا منطقی به نظر می رسد. با این حال دلیل محبوبیت توییتر در بین دانشگاهیان، هنوز چندان مشخص نیست. بدون شک درک این موضوع می تواند به روانکاوی رفتار گروه های مختلف منجر شود که بدون شک در ایجاد یک شبکه اجتماعی، تاثیر فوق العاده ای را خواهد داشت. 

9- 92 درصد کل توییت ها توسط تنها 10 درصد کاربران تولید می شود 

در شبکه های اجتماعی باید میان تولید محتوا و بانشر آن تفاوت قائل شد. درواقع اگرچه توییتر در زمینه تولید محتوا، آماری فاجعه بار را دارد. با این حال میزان اشتراک گذاری، در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته و بالاتر از هر شبکه اجتماعی دیگری است. در این رابطه اگر یک شبکه اجتماعی می خواهد در بهترین وضعیت ممکن باشد، باید برنامه ای برای تولید محتوای زیاد به مانند تیک تاک و اینستاگرام در کنار بازنشر فوق العاده نظیر آنچه در توییتر شاهد آن هستیم، داشته باشد.

10-فیس بوک 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

درواقع فیس بوک بیش از نیمی از آمار کلی کاربران شبکه های اجتماعی را در اختیار دارد. با توجه به این امر که کارگردان مطرح دیوید فینچر، یک فیلم تحسین شده در رابطه با داستان شکل گیری این شبکه ساخته است به خوبی اهمیت فیس بوک را در سطح جهان نشان می دهد. درواقع این اقدام تاکنون برای هیچ شبکه دیگری رخ نداده است. در بین تمامی مدیران شبکه های اجتماعی هم مارک زاکربرگ با در اختیار داشتن رتبه پنجم ثروتمندترین افراد، جایگاه به مراتب بهتری را در مقایسه با سایر رقبای خود دارد. در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که دو شبکه محبوب دیگر به نام واتس اپ و اینستاگرام نیز تحت مالکیت فیس بوک است. در این رابطه بسیاری از تحلیلگران منتظر خرید جدید مارک زاکربرگ هستند و به نظر می رسد که کلاب هاوس، گزینه احتمالی آینده خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بهترین تقویم های بازاریابی در شبکه های اجتماعی کدامند؟

11-بخش تبلیغاتی فیس بوک موفقیت آمیزترین طرح تجاری است 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

تقریبا تمامی شبکه های اجتماعی برنامه هایی ویژه برای فعالیت برندها دارند تا امکان کسب درآمد از آنها و رشد کسب و کارشان شکل گیرد. با این حال براساس آمارها در این زمینه فیس بوک نه تنها درآمد به مراتب بالاتری را داشته است، بلکه نتیجه بخش بودن طرح های تبلیغاتی آن نیز به مراتب بیشتر است. به همین خاطر موفق ترین طرح را در اختیار دارد. در حال حاضر نیز برای تمامی کاربران، این امکان مهیا شده که در شبکه های دیگر تنها برای برخی از کاربران خصوصا آنهایی که طرفداران زیادی را دارند، چنین طرح هایی به چشم می خورد. برای مثال یک کاربر عادی نمی تواند از تعداد کاربران کم خود، در سود تبلیغات یوتیوب سهیم باشد. 

12- 73 درصد از آمریکایی ها هر روز وارد فیس بوک می شوند

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

درواقع فیس بوک دارای بالاترین نرخ حضور کاربران است. در این رابطه آمار هفتگی آنها به بیش از 90 درصد می رسد. با این حال چالش جدی فیس بوک، رها شدن از اتهام های سوءاستفاده از اطلاعات کاربران است که در چند سال اخیر، چهره این برند را مخدوش کرده است. درواقع فشار این انتقادها خصوصا در سال گذشته به حدی بوده است که طرح جدا شدن اینستاگرام و واتس اپ از این شرکت مطرح شد. 

13-بیشترین کاربران فیس بوک در رده سنی 24 تا 35 سال قرار دارند

فیس بوک از نظر جذب طیف وسیعی از گروه های سنی به مراتب بهتر از سایر شبکه های اجتماعی عمل کرده است. یکی از دلایل اصلی این موضوع، سابقه طولانی فعالیت در کنار پشتیبانی از انواع محتواها است. درواقع شما هر نوع محتوایی را می توانید به راحتی در این بستر به اشتراک بگذارید. همین امر کمک می کند تا سلیقه های متنوع، جذب این شبکه شوند. همچنین فیس بوک در کنار یک شبکه اجتماعی، یک شبکه ارتباطی بسیار قوی هم محسوب می شود.  

14-اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد 

آمارهای ماهانه اینستاگرام بیانگر آن است که بیش از یک میلیارد نفر به صورت فعال در این شبکه حضور دارند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ظهور پدیده اینفلوئنسر از این شبکه آغاز شده که تاثیر عمیقی در شبکه های اجتماعی داشته است. با توجه به حمایت فیس بوک و حضور در آمریکا، این شبکه با مشکلات شبکه های اجتماعی نوظهور چینی مواجه نخواهد بود. به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اگر این برند بتواند طرح های بسیار موفق دیگری مشابه قابلیت استوری را اضافه نماید، می تواند جایگاه دوم محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان را در اختیار بگیرد که در حال حاضر یوتیوب این جایگاه را در اختیار دارد. 

15-بیشترین کاربران اینستاگرام در گروه سنی 25 تا 34 سال هستند 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

بزرگ ترین انتقاد به اینستاگرام این است که گروه سنی نوجوان 18 تا 24 سال را به خوبی جذب نکرده است. همین امر باعث شد تا شبکه اجتماعی نوظهور تیک تاک بتواند با تمرکز بر روی این گروه سنی، بسیاری از آمارها را جا به جا نماید. درواقع اگر تحریم های آمریکا پیش نمی آمد، این شبکه شانس آن را داشت که با سرعت رشد خود، حتی اینستاگرام را پشت سر بگذارد. در این رابطه نکته جالب این است که برخی از شایعات بر این اساس است که پشت پرده این تحریم، مدیر فیس بوک آقای مارک زاکربرگ بوده است. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال 2021

16-اینستاگرام رتبه چهارم از نظر تعداد کاربر فعال را در اختیار دارد 

در رتبه های اول تا سوم، فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ قرار دارد. در این زمینه با توجه به اختلاف زیاد با رتبه دوم، بعدی است که تغییری حداقل تا پنج سال آینده رخ دهد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که عدم اقدام برای بهبود وضعیت چت در اینستاگرام به خاطر حمایت از واتس اپ به عنوان دیگر برند تحت مالکیت فیس بوک است. 

17- 90 درصد از کاربران حداقل یک حساب تجاری را دنبال می کنند

این موضوع به خوبی موفقیت طرح جداسازی حساب های تجاری از کاربران عادی را نشان می دهد. در این زمینه اینستاگرام بهتر از هر شبکه دیگری موفق شده است تا برندها و افراد مشهور را به سمت خود جذب نماید. 

18- 81 درصد از کاربران از اینستاگرام برای خریدهای خود استفاده می کنند

اگر تصور می کنید که اینستاگرام صرفا یک شبکه برای سرگرمی محسوب می شود، جالب است بدانید که 81 درصد از کاربران طبق نظرسنجی، اعلام کرده اند که از این بستر برای خرید و یا تصمیم گیری های خود استفاده می کنند. به همین خاطر بسیار مهم است که برندها در این شبکه حضور داشته باشند. درواقع تنها خرید مستقیم مطرح نبوده و در مرحله تصمیم گیری نیز اینستاگرام تاثیر بسزایی را دارد. درواقع به نظر می رسد که برای تحقیق، این شبکه به رقیبی برای گوگل تبدیل شده است. 

19-اپلیکیشن تیک تاک بیشترین دانلود در جهان را دارد

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

در دو سال اخیر این شبکه بیشترین میزان دانلود را نه تنها در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی، بلکه به صورت کلی تمامی اپلیکیشن ها به خود اختصاص داده است. درواقع سرعت رشد آن در مقایسه با سایر شبکه ها به مراتب بیشتر است. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که جمعیت بیش از یک میلیارد نفری چین، خود دلیل مهمی برای رشد سریع این شبکه بوده است. 

مطلب مرتبط: دنیای رنگارنگ بازاریابی شبکه های اجتماعی

20-واتس اپ در بیش از 180 کشور جهان فعالیت دارد 

جدیدترین آمارها درباره شبکه های اجتماعی

در بین 10 شبکه اجتماعی برتر جهان، واتس اپ بیشترین میزان حضور را دارد. درواقع فیس بوک و یوتیوب در برخی از کشورها فیلتر هستند و اینستاگرام نیز به علت عدم امکان ارتباط مناسب، در برخی از کشورها ابدا محبوب نیست. با این حال واتس اپ به ابزاری حیاتی برای هر فرد تبدیل شده است. درواقع برای ارتباط سریع با افراد خانواده و دوستان، واتس اپ کاملا ضروری است. به همین خاطر بهترین وضعیت از نظر حضور در کشورهای مختلف را دارد. بیشترین تعداد کاربر این شبکه نیز به کشور هند اختصاص دارد. 

21- 77 درصد از کاربران پینترست را بانوان تشکیل می دهند

درواقع پینترست را باید زنانه ترین شبکه اجتماعی جهان به حساب آورد. به همین خاطر ابدا بستر مناسبی برای برندهای مردانه محسوب نمی شود. حال باید دید که آیا مدیران این شبکه طی سال های آینده برای کاهش شکاف جنسیتی موجود برنامه ای خواهند داشت؟ 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IaFzGOz9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه