یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز
آشنایی با استراتژی سئوی محلی

مفهوم سئوی محلی و نحوه بهبود وضعیت برند در آن

2 سال پیش ( 1399/8/16 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : ژاکلین زوته  

استفاده از توانایی‎ های تبلیغات محلی همیشه یکی از راهکارهای جذاب برای جلب نظر مشتریان بوده است. در این میان استفاده از قدرت تاثیرگذاری مشتریان بر روی یکدیگر در بازارهای محلی را نیز باید مدنظر داشت. بسیاری از برندها با طراحی برنامه بازاریابی مناسب شانس بهره‎ مندی از قدرت تاثیرگذاری مشتریان محدودشان بر روی سایر مشتریان بازار را پیدا می ‎کنند. اگر این وضعیت در دنیای آنلاین قابل پیگیری باشد، وضعیت بسیاری از کسب و کارها بهبود خواهد یافت. امروزه کسب و کارهای بسیار زیادی در تلاش برای بهره‎ گیری از شیوه‎ های بازاریابی محلی در راستای افزایش اعتبار و بهبود وضعیت برندشان هستند. براساس گزارش موسسه Social Media Today، امروزه 97 درصد از کاربران آنلاین برای خرید محصولات ابتدا به دنبال جست‎ وجو پیرامون آن در موتورهای جست ‎وجو می ‎روند. این امر شامل جست ‎وجو برای اطلاعات اساسی در مورد محصول موردنظر و استفاده از نظرات دیگران در مورد استفاده از آن است. با این حساب توجه به المان‎ های بازاریابی و مدیریت سئو در فضای آنلاین دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وقتی کاربران در تلاش برای جست‎ وجوی محتوا، به ویژه در مقیاس محلی، هستند، ابتدا به سراغ گزینه‎ های ابتدایی در نمایش محتوا می ‎روند. امروزه برندها برای مدیریت سئو در قالب محلی و بین ‎المللی سرمایه گذاری می ‎کنند. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به سئو محلی به عنوان راهکاری کم ‎هزینه و نتیجه بخش است. متاسفانه اغلب برندها به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه‎ های پرهزینه و با استفاده از سئوی جهانی هستند. این امر باید با توجه به دامنه مشتریان هدف یک برند ساماندهی شود. اگر دامنه مشتریان یک برند محدود به مشتریان حاضر در یک بازار خاص باشد، سئوی بین ‏المللی فقط هزینه‎ های بیشتری روی دست کسب و کار موردنظر خواهد گذاشت.

مفهوم سئوی محلی نحوه بهبود وضعیت برند

اگر شما آشنایی عمیقی با مدیریت سئو ندارید، به احتمال زیاد در فرآیند ساماندهی امور مربوط به آن دچار مشکلات اساسی خواهید شد. امروزه مدیریت سئو دیگر یک فرآیند ساده و حاشیه ای نیست. برندهای بسیار زیادی اقدام به سرمایه گذاری اساسی در این حوزه می ‎کنند بنابراین آشنایی دقیق با مدیریت سئو در حوزه محلی به منظور پیشبرد اهداف کسب و کار با هزینه کمتر و تاثیرگذاری بالاتر ضروری خواهد بود. در ادامه این نکته مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

سئوی محلی چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

مفهوم سئوی محلی نحوه بهبود وضعیت برند

فهم مفهوم سئوی محلی نیازمند آگاهی از مفاهیم ابتدایی و اولیه در حوزه مدیریت سئو است. بر این اساس اجازه دهید ابتدا به بررسی مدیریت سئو در معنای کلی ‎اش بپردازیم. مدیریت سئو به معنای تلاش برای استفاده از کلیدواژه‎ ها و المان‎ های مورد پسند کاربران با هدف بهبود رتبه سایت و لینک ‎هایش در نتایج جست ‎وجو در موتورهایی نظیر گوگل است. این امر در نگاه نخست بسیار ساده و سر راست به نظر می رسد. نکته مهم در این بین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از المان ‎های به روز است. برخی از برندها در این مسیر به اشتباه از اطلاعات و داده ‎های قدیمی استفاده می ‎کنند. با این حساب بسیاری از کاربران در عمل توجهی به لینک ‎های چنین برندهایی نخواهند کرد.

پس از آگاهی از مدیریت سئو در معنای کلی ‎اش باید به سراغ سئوی محلی رفت. در این زمینه فرآیند جست‎ وجوی محلی را در نظر بگیرید. کاربران در یک موقعیت مکانی مشخص، مانند شهر یا روستایی خاص، براساس نیازهای ‎شان اقدام به جست‎ وجوی کالا و خدمات می ‎کنند. بدون تردید نیازهای کاربران در شهرهای مختلف با هم تفاوت‎ های معناداری دارد. این امر به ویژه در مورد شهرهای کوچک مصداق بهتری دارد بنابراین برندها باید برنامه ‎ای دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس فراهم ‎سازی محتوای مورد علاقه و نیاز آنها داشته باشد.

بسیاری از کاربران در زمینه جست‎ وجوی خدمات موردنیازشان به ذکر اطلاعات یا کلیدواژه‎ های خاص اقدام نمی ‎کنند. به عنوان مثال، اگر فردی در شهر سانفرانسیسکو باشد، جست ‎وجوی وی برای کنسرت ‎های موسیقی در هفته جاری به شرح ذیل خواهد بود: کنسرت‎ های موسیقی نزدیک من. این عبارت دارای ابهام‏ های بسیار زیادی است. اغلب برندها برای چنین کلیدواژه‎ هایی هیچ آمادگی ندارند بنابراین نتایج گوگل برای کاربران موردنظر شامل برندهای مطرح در زمینه برگزاری کنسرت موسیقی نخواهد بود.

امروزه مدیریت سئو به شیوه محلی نیاز هر کسب و کاری است. شاید در نگاه نخست کسب و کارهای کوچک و محلی بیشتر به این حوزه از سئو نیاز داشته باشند، اما برندهای بزرگ نیز در نهایت نیاز به فروش در بازارهای محلی متکثر دارند. این امر سئوی محلی را بدل به گزینه‎ ای ضروری برای هر کسب و کار می‎ سازد. هدف اصلی در سئو محلی افزایش میزان مشاهده کسب و کار از سوی کاربران مختلف است. شاید کاربران موردنظر در بازارهای متعددی حضور داشته باشند، اما شیوه جست ‎وجوی محتوا به صورت مشابه کار برندها را ساده خواهد کرد.

برخی از اهداف سئوی محلی به شرح ذیل است:

• افزایش میزان مشاهده ‎پذیری آنلاین برند

• افزایش ترافیک سایت یا اکانت ‎های برند در شبکه ‎های اجتماعی

• افزایش میزان ترافیک مربوط به مشتریان علاقه‎ مند به سایت فروش کسب و کار

• بهبود وضعیت کسب و کار در بازار و ایجاد اعتماد در مخاطب هدف

بی ‎تردید اهداف مورد بحث در این بخش نیاز به تلاش و سرمایه گذاری قابل ملاحظه‎ ای از سوی کسب و کارها دارد. اگر این نکات مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به سرعت در بازار با مشکلاتی عمیق مواجه خواهند شد. یکی از مسائل مهم در این میان استفاده از شیوه ‎های مطمئن برای بازاریابی و سئوی محلی است. این امر در ابتدا برای برندها بسیار دشوار و چالش ‎برانگیز خواهد بود. اگر کسب و کارها در تلاش برای ساماندهی سئوی محلی بدون استفاده از کمک دیگر کسب و کارها باشند، به سرعت با مشکلات اساسی مواجه خواهند شد. بنابراین باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به تکنیک ‎های کاربردی نیز توجه نمایند. در غیر این صورت مدیریت سئوی آنها در مقیاس محلی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

مطلب مرتبط: موفقیت در مدیریت سئو مطالب با 10 راهکار طلایی

استراتژی ‎های بهبود سئوی محلی

مفهوم سئوی محلی نحوه بهبود وضعیت برند

اکنون فهم درستی از سئوی محلی و اهمیت آن در حوزه کسب و کار به دست آورده‎ ایم. گام بعدی یادگیری شیوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از استراتژی‎ های کاربردی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای بهبود کیفیت نهایی مدیریت سئو از سوی کسب و کارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته مهم در این میان ضرورت کاربست تمام استراتژی ‎های مورد بحث به منظور نتیجه ‎بخشی حداکثری است.

ایجاد و به‎ روز رسانی حساب کسب و کار گوگل

گوگل امکان فعالیت منحصر به فرد برای کسب و کارها را از مدت‎ ها قبل فراهم کرده است. دلیل این امر تلاش گوگل برای ارائه خدمات مناسب به کاربران موتور جست ‎وجویش است. ابزار گوگل بیزینس به کسب و کارها فرصتی برای ایجاد حساب رسمی و انتشار اطلاعات اساسی ‎شان می ‎دهد. شاید این امر در زمینه مدیریت سئو عجیب به نظر برسد، اما تاثیرش بر روی رتبه ‎بندی سایت ‎ها انکارناپذیر است. اساس الگوریتم گوگل در زمینه رتبه‎ بندی سایت‎ ها به هنگام نمایش نتایج جست ‎وجو شامل ارزیابی میزان اطلاعات دقیق هر برند است. داشتن اکانت رسمی در گوگل بیزینس یکی از معیارهای مهم برای گوگل به منظور طبقه‎ بندی سایت‎ هاست بنابراین اگر یک برند فاقد اکانت رسمی در گوگل باشد، مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

ثبت نام کسب و کار در گوگل بیزینس کار چندان دشواری نیست. ابتدا باید به آدرس Google My Business مراجعه کرد. آدرس موردنظر با جست ‎وجوی عبارت فوق به سادگی در دسترس قرار می‎ گیرد. سپس باید اطلاعات مربوط به کسب و کار را به طور دقیق ذکر نمود. مزیت این امر امکان اراده اطلاعات فوق به کاربران در صورت جست‎ وجوی محصولی در مورد برند شماست. امروزه کاربران تمایل به آگاهی از تمام جزییات و نحوه فعالیت برندهای بزرگ و کوچک دارند. بی ‎اعتمادی نسبت به کسب و کارهای فاقد اطلاعات دقیق امر تازه ‎ای نیست بنابراین کسب و کارها باید در این زمینه حساسیت قابل ملاحظه‎ ای از خودشان نشان دهند. در غیر این صورت وضعیت بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهند داشت.

اطلاعات مربوط به کسب و کارها اغلب در بخش «آشنایی با کسب و کار» در سایت رسمی‎ شان قابل دسترسی است. نکته مهم در این میان حوصله اندک کاربران برای مراجعه به سایت رسمی برندها و مطالعه اطلاعات بخش موردنظر است بنابراین باید اطلاعات موردنظر در گوگل به طور دقیق درج شود.

مطلب مرتبط: سئو موفق با استفاده از تجربیات حرفه ای ها

توجه به کاربران موبایل

مفهوم سئوی محلی نحوه بهبود وضعیت برند

امروزه گوشی‏ های هوشمند بخش قابل توجهی از زندگی مردم را شکل می ‎دهد. ساماندهی کارهای مختلف از طریق گوشی‎ های هوشمند مزیت ‎های بسیار زیادی از جمله امکان ارسال اطلاعات در حرکت را فراهم ساخته است . درست به همین خاطر اغلب فرآیندهای مربوط به جست ‎وجوی محتوا از طریق گوشی ‎های هوشمند صورت می ‎گیرد. شاید در نگاه نخست مدیریت سئو برای کاربران گوشی‎ های هوشمند تفاوتی با حالت عادی نداشته باشد. این تلقی ناشی از درک نادرست تجربه کاربری در گوشی‎ های هوشمند است.

کاربران در صورت مشاهده سایت یک برند با کلیک بر روی آن انتظار بارگذاری محتوا در کمترین زمان ممکن را دارند. اگر سایت یک برند برای تجربه کاربری گوشی ‎های هوشمند همگام‎ سازی نشده باشد، زمان زیادی برای بارگذاری نیاز خواهد بود. این امر انگیزه کاربران به منظور تعامل با برند موردنظر را به شدت کاهش می‎ دهد. یکی از ایرادهای اساسی در این میان ناتوانی برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شاید در ابتدا چنین مشکلی ناشی از تولید محتوای کلیشه ‏ای باشد، اما دلیل اصلی ‎اش سرعت پایین بارگذاری بسیاری از محتواهای سایت است. چنین مشکلی موجب کاهش انگیزه شدید کاربران به منظور مشاهده محتوای سایت می ‎شود.

اگر سایت یک برند با ریزش قابل ملاحظه کاربران مواجه است، باید نسبت به وضعیت بارگذاری محتوا و همگام‎ سازی سایتش با تجربه کاربری گوشی ‎های هوشمند اقدام نماید. در غیر این صورت شاید در طول مدت زمانی اندک تمام توانایی‎ اش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهد.

گردآوری نظرات کاربران

مفهوم سئوی محلی نحوه بهبود وضعیت برند

کاربران در مورد برندها نظرات مختلفی دارند. خوشبختانه فضای آنلاین انگیزه زیادی در کاربران به منظور اظهارنظر درباره برندها ایجاد می ‎کند. استفاده از نظرات موردنظر به منظور تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود.

استفاده از اطلاعات مربوط به مشتریان و کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از نکات مهم در این میان ضرورت به روز رسانی وضعیت برند با توجه به نظرات مشتریان است. بسیاری از برندها در این زمینه فعالیت مناسبی از خودشان نشان نمی‎ دهند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. نظرات کاربران همیشه بیانگر نکات قوت و ضعف کسب و کارهاست. اگر کسب و کار شما شانس دریافت نظرات پرشمار از سوی کاربران را دارد، باید از آن نهایت استفاده را کرد. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارتان به شدت دشوار و پیچیده خواهد شد.

امروزه تعامل با مشتریان در بسیاری از کسب و کارها بدل به هدف اصلی شده است. نکته مهم ناتوانی برای آگاهی از سلیقه آنهاست. وقتی برندها نظرات کاربران را مورد ارزیابی و بازبینی قرار دهند، شرایط بسیار بهتری از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

اشتباه برخی از کسب و کارها در فرآیند مدیریت سئو بی‎ توجهی مداوم به نظرات تازه کاربران است. مطمئن‎ترین راهکار برای ارزیابی میزان تاثیرگذاری استراتژی سئو و بازاریابی تحلیل نظرات مربوط به کاربران خواهد بود.

تمرکز بر روی ایجاد لینک محلی

هدف ‎گذاری بر روی ساخت لینک‎ های محلی ضرورت بالایی در مدیریت سئوی محلی دارد. این امر با توجه به افزایش نیاز کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب محلی اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. ایجاد لینک ‏های محلی به معنای همکاری با سایت ‎ها و خبرگزاری های فعال در سطح محلی موردنظر به منظور بهبود وضعیت برند از نقطه نظر سئو است. این کار همکاری نزدیکی میان برند موردنظر و سایت ‎های مرتبط با حوزه فعالیتش را طلب می ‎کند. شاید در نگاه نخست این امر ساده به نظر برسد، اما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس آن بسیار بالاست.

کاربران در بسیاری از مواقع اقدام به مشاهده خبرگزاری ‎ها و سایت ‎های تحلیلی محلی می‎ کنند. این امر برای کسب اطلاعات دقیق در مورد برندها ضروری است. بنابراین برندها در صورت همکاری با چنین سایت ‎هایی شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

امروزه فرآیند مدیریت سئو و بازاریابی دارای پیوند بسیار زیادی با هم است. این امر باید مدنظر برندها به هنگام فعالیت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار گیرد. اشتباه برخی از کسب و کارها بی‏ توجهی به ایجاد پیوند میان مدیریت سئو و بازاریابی است.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

بهره ‎گیری حداکثری از شبکه‎ های اجتماعی

شبکه ‎های اجتماعی نقش بسیار مهمی در کسب اطلاعات دقیق در مورد برند دارد. امروزه بسیاری از برندها برای آگاهی از ارزیابی مشتریان نسبت به برندشان اقدام به تحلیل نظرات مختلف کاربران می ‎کنند. این امر با تعیین معیارهایی نظیر تحلیل پست‎ های دارای هشتگ برند صورت می‎ گیرد. نتیجه تحلیل نظرات مربوط به کاربران کمک قابل ملاحظه‎ ای به کسب و کارها برای بهبود شرایط فعالیت ‎شان می‎ کند. در این میان وضعیت کسب و کارها در زمینه ایجاد حساب کاربری رسمی در شبکه‎ های اجتماعی دارای اهمیت بالایی است. بسیاری از برندها از شبکه‏ های اجتماعی فقط برای بازاریابی استفاده می ‏کنند. این امر با توجه به تغییر نحوه تعامل کاربران با برندها نیازمند تجدیدنظر اساسی است.

منبع : sproutsocial
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nu3IPk4r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه