جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عرصه کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است. این امر همیشه همراه با پیش بینی های مختلف از سوی کارآفرینان درباره آینده این عرصه است. اگرچه برخی از پیش بینی ها جذاب به نظر می رسد، اما فقط باید به نمونه های معتبر اعتماد کرد، در غیر این صورت تمام وقت و تمرکزتان را بی جهت بر روی پیش بینی سرمایه گذاری کرده اید که اصلا معلوم نیست درست باشد یا نه.

دفتر آمار و ارقام نیروی کار (BLS) در گزارش تازه اش درباره تغییرات عرصه کسب و کار به طور مشخص به ظهور کارهای جدید و همچنین تغییرات عمده در عرصه کسب و کار پرداخته است. اگر شما علاقه بالایی به آگاهی از وضعیت بازارهای مختلف دارید، این پیش بینی معتبر برای شما کاربردی خواهد بود. ما در ادامه برخی از نکات مهم درباره پیش بینی دفتر آمار و ارقام نیروی کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

آینده دنیای کسب و کار در سال 2030

کاهش نیروی کار در دسترس

دوره وفور نیروی کار برای بسیاری از برندها تا یک دهه آینده به طور کامل پایان خواهد یافت. این امر با توجه به پیر شدن نسل فعال در اغلب جوامع و کاهش رشد جمعیت در طول دو دهه اخیر اجتناب ناپذیر خواهد بود. به این ترتیب نیروی کار در دسترس برای بسیاری از کسب و کارها به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر برای کسب و کارها از نقطه نظر تامین منابع انسانی یک بحران بزرگ خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تحول دنیای کسب و کارهای کوچک با فناوری ها و ترندهای جدید

علاوه بر کاهش نیروی کار در دسترس در سال 2030 دیگر تمایل کارمندان برای همکاری با برندها به سادگی امروز نخواهد بود. شرایط سختگیرانه کارمندان برای همکاری با کارآفرینان و شرکت ها در دهه آینده امری اجتناب ناپذیر است. با این حساب کسب و کارها از الان باید به فکر نحوه همکاری با نیروی کار در شرایط کمبود قابل ملاحظه کارمندان باشند. 

سریع ترین حوزه های کاری از نظر رشد

کارهای کم هزینه ای مانند خدمات درمانی و بهداشتی در منزل یکی از گزینه های اصلی برای رشد در طول دهه های آینده محسوب می شود. بر این اساس تا سال 2030 حوزه خدمات درمانی و بهداشت که به طور شخصی سازی شده ارائه می شود، بخش قابل ملاحظه ای از بازار کسب و کارهای رو به رشد را به خودش اختصاص خواهد داد. 

نکته مهم درباره کسب و کارهای رو به رشد مربوط به حوزه فناوری و انرژی پاک است. این بخش نیز در طول یک دهه اخیر با رشدی 50 درصدی در میان کسب و کارهای پرطرفدار قرار خواهد گرفت. چنین امری به کارآفرینان فرصت نوآوری های گسترده را خواهد داد. البته در این میان نقش سهولت دسترسی به سرمایه اولیه را نیز باید مدنظر داشت. با این حساب بخشی از افزایش توسعه شغل های حوزه فناوری و انرژی پاک بسته به تغییرات آتی در نحوه دسترسی به سرمایه اولیه خواهد بود. 

آینده دنیای کسب و کار در سال 2030

یکی دیگر از حوزه های دارای رشد سریع تا سال 2030 طراحی و نصب پنل های خورشیدی است. رویکرد جهانی به سوی انرژی های پاک این امر را اجتناب ناپذیر خواهد کرد. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای آشنایی با این حوزه مهم کاری باشید تا فرصت های شغلی مناسبی در آینده پیش روی تان قرار گیرد.

کاهش تعداد مدیران عامل 

اگر تا سال 2030 تعداد بسیار کمتری مدیرعامل در کسب و کارهای مختلف مشاهده کردید، نباید چندان غافلگیر شوید. براساس گزارش دفتر آمار و ارقام نیروی کار تا سال 2030 به طور میانگین 5.7 درصد از تعداد مدیران عامل در عرصه کسب و کار کم خواهد شد. این امر به معنای افزایش اهمیت کارمندان و در پیشبرد فعالیت های هر شرکت و امکان هماهنگی آنها با یکدیگر بدون نیاز به مدیرعامل خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تکنولوژی سبز و آینده کسب و کارهای کوچک

براساس گزارش بلومبرگ تا سال 2030 نحوه سازماندهی کسب و کارها دستخوش تغییر خواهد شد. این تغییر مهم جایگاه مدیران عامل را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. به این ترتیب نیاز برندها برای داشتن یک مدیرعامل تا حد زیادی کاهش می یابد. چنین امری تا حدودی ناشی از تلاش برای سازگاری با شرایط مالی محدود و همچنین کاهش نیروی کار فعال به طور کلی نیز خواهد بود. 

منبع : theladders
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qBSP9afo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه