سه شنبه, 21 مرداد 1399 - 11:00

ویروس کرونا یک نکته بسیار جالب را به اثبات رساند که کسب و کارهای کوچک، در بالاترین سطح تهدید به نابودی قرار دارند. در این رابطه ضروری است تا مدیران اقدامات بیشتری برای تثبیت جایگاه خود در آینده انجام دهند. درواقع یکی از اشتباهات رایج این است که افراد خود را بیش از حد درگیر شرایط حال حاضر کرده و عدم توجه به آینده، باعث می ‎شود تا یک اقدام پرریسک را انجام داده باشند. بدون شک کرونا با تمامی آسیب ‎هایی که به همراه داشته است، یک تمرین خوب برای آماده ‎تر شدن برای بحران‎ های آتی است. در این راستا به بررسی اقداماتی خواهیم پرداخت که ضامن بقای شما در سال ‎های آینده خواهد بود.

1-جست و جوی صوتی

نکات موفقیت کسب کارهای کوچک

تکنولوژی با سرعتی فوق ‎العاده در حال پیشرفت است. تحت این شرایط شما نیز باید خود را با تغییرات هماهنگ سازید. در این رابطه پیش‎ بینی می ‎شود که تا چند سال آینده، جست و جوی صوتی در صدر روش ‎های خرید قرار گیرد. برای مثال افراد صرفا نام محصول را اعلام کرده و زمان تحویل را مشخص می ‎کنند. تحت این شرایط تمامی اقدامات باید به وسیله هوش مصنوعی انجام شود. بدون شک رسیدن به چنین سطحی، به فعالیت حداقل یک ساله نیاز دارد. به همین خاطر اکنون که این مسئله چندان مطرح نیست، بهترین زمان برای سرمایه گذاری بر روی آن است. بدون شک اگر جزو نخستین برندهایی باشید که در این زمینه فعال است، حتی در بدترین شرایط نیز مشتریان خود را خواهید داشت. نمونه آن را می‎ توان برندهایی عنوان کرد که در شرایط حال حاضر، حتی پیشرفت بیشتری را داشته ‎اند که راز اصلی آن استفاده از به روزترین تکنولوژی‎ ها و شیوه ‎های فروش است. به صورت کلی، تکنولوژی ‎های جدید در هر زمانی، باید مورد توجه شما قرار گیرد. در غیر این صورت نه ‎تنها قدرت رقابت با برندهای بزرگ را نخواهید داشت، بلکه حفظ جایگاه نیز بسیار سخت خواهد بود.

2-اعتماد سازی

با توجه به این امر که در شرایط حال حاضر خرید اینترنتی در صدر علایق قرار گرفته است، پیش ‎بینی می ‎شود که در شرایط پساکرونا نیز همین شرایط ادامه پیدا کند. در این راستا ضروری است تا از همین امروز در زمینه اعتماد سازی، اقدامات متنوعی را انجام دهید. درواقع با توجه به کوچک بودن کسب و کار شما، طبیعی است که شناخت کافی وجود نداشته باشد. به همین خاطر شما باید اقداماتی را انجام دهید که افراد با اطمینان لازم، اقدام به خرید از شما نمایند. در این راستا نمایش خودتان، تیم شرکت، فضای تولید، برخی از مراحل تولید، نمایش محصول و نقد منصفانه آن جزو الزامات اولیه محسوب می ‎شود. در کنار این موضوع گارانتی، امکان مرجوع کردن کالا و استفاده از فناوری AR از جمله اقدامات نسبتا جدید محسوب می‎ شود، با این حال دامنه اقدامات متنوع بوده و همواره به آنها افزوده می ‎شود. به همین خاطر لازم است تا خود را هیچ ‎گاه محدود نکنید.

3-توانمند سازی

در کنار توجه ویژه به مشتریان خود ضروری است تا مراقب توان تیم شرکت خود نیز باشید. درواقع جهان آینده با تغییراتی همراه است و تنها شرکت‎ هایی می ‎توانند خود را هماهنگ سازند که کارمندان آنها برای این شرایط،آمادگی لازم را داشته باشند. در این راستا آموزش مداوم، یک اصل بوده و لازم است تا افراد تیم خود را همواره قدرتمندتر از گذشته نمایید. خوشبختانه امروزه شیوه‎ های آموزش بسیار متنوع گشته و شما می‎توانید از دوره‎ های آموزشی آنلاین استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: راز موفقیت کسب و کارهای کوچک

4-ایجاد تنوع

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد تنوع باعث خواهد شد تا شانس موفقیت خوبی را داشته باشید. در این رابطه ضروری است تا بر روی حوزه ‎های سودآور دیگر نیز سرمایه ‎گذاری نمایید تا در صورت بروز مشکل، درآمدهای شرکت متوقف نشود. برای مثال رستوران‎ ها می‎ توانند در زمینه تولید بسته‎ های آموزش آشپزی و آموزش مستقیم نیز فعالیت نمایند. این امر یک اقدام ساده در راستای افزایش تنوع به اقدامات و افزایش منابع درآمدی خواهد بود.

5-تولید محتوا

به صورت مداوم بر تعداد و میزان استفاده افراد از اینترنت افزوده می ‎شود. در این راستا ضروری است تا شما نیز از این بستر نهایت استفاده را نمایید. درواقع تولید محتوا، به اقدامی ضروری برای هر برندی تبدیل شده است، با این حال در این رابطه تنها برندهایی می ‎توانند به موفقیت دست پیدا کنند که سطح خوبی را داشته باشند. در این راستا ضروری است تا پس از تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر افراد، اقدام به تولید محتوا کنید. این امر باعث می‎شود تا شانس موفقیت به مراتب بالاتری را داشته باشید. درواقع برای مخاطب اقدامات جدید، به مراتب جذاب ‎تر از موارد تکراری است. در این راستا توجه به اصول سئو نیز از دیگر موارد محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید