پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2020، بسیاری از مدیران به دنبال برنامه ریزی برای استفاده بهتر از شبکه های اجتماعی هستند. همچنین بنا بر پیش بینی ها با توجه به این امر که ویروس کرونا باعث نابودی بسیاری از کسب و کارها شده است، احتمالا شاهد ظهور تعداد برندهای زیادی خواهیم بود که مقدار آن می تواند به مراتب بیشتر از 5 سال گذشته باشد، با این حال تا چه حد نسبت به اقداماتی که برای استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی باید انجام شود، اطلاعات دارید؟ در این راستا 6 مورد طی تحقیقاتی انتخاب شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

1-جلب رضایت مشتری همه چیز است

یکی از اشتباهات رایج این است که افراد به دنبال پیاده کردن ایده های خود هستند. این امر در حالی است که برای صفحات تجاری، تنها نظر مشتری مهم خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا نمونه ‎های موفق را مورد بررسی قرار داده و در تلاش برای پیدا کردن سلیقه مخاطب هدف خود باشید. در این راستا حتما قبل از هر ایده جدیدی، آن را به اشتراک گذاشته و تلاش کنید که افراد را به سمت خود جلب نمایید. همچنین در حین فعالیت نیز باید در تلاش برای بهبود روابط خود و شناخت بیشتر مخاطبان، باشید. درواقع شناخت بیشتر به معنای امکان ارتقای سطح و بهبود اقدامات خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی

2-همکاری با نانو و میکرواینفلوئنسرها را جدی بگیرید

بدون شک همه شما با اصطلاح میکرواینفلوئنسر آشنا هستید، با این حال منظور از نانو، افرادی هستند که تعداد دنبال ‎کنندگان بیشتر از یک میلیون نفر را دارند. در این راستا ممکن است بودجه شما امکان همکاری با آنها را مهیا نکند. به همین خاطر می توانید با میکرواینفلوئنسرها همکاری داشته باشید. درواقع این گروه، پادشاهان شبکه های اجتماعی محسوب شده و در صدر توجهات قرار دارند. به همین خاطر حتی یک تبلیغ می تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. به صورت کلی نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه شبکه های اجتماعی، بسترهایی رایگان هستند، با این حال این امر به معنای عدم اختصاص بودجه برای آن نخواهد بود. با توجه به این امر که فعالیت در این شبکه ها به مهمترین اقدام بازاریابی در سه سال اخیر تبدیل شده است، بدون شک بودجه خوبی را باید برای آن در نظر بگیرید. 

3-عملکرد خود را به صورت مداوم بسنجید

درواقع شما باید بدانید که آیا در مسیر رشد قرار دارید و یا نسبت به ماه گذشته تضعیف شده ‎اید. همچنین بررسی مداوم آمارها باعث خواهد شد تا وضعیت خود را نسبت به انتظارات سنجیده و در صورت نیاز، برنامه ریزی های مجددی انجام دهید. نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه انواع مقالات در این زمینه وجود دارد و افراد متخصصی نیز هستند که می توان از مشاوره‎ های آنها استفاده کرد. 

4-فهرستی از مخاطبان خاص خود تهیه نمایید 

این امر یک واقعیت است که تمامی مخاطبان شما در یک درجه اهمیت قرار نداشته و به همین خاطر ضروری است تا بهترین ‎ها را در یک فهرست قرار دهید. این دسته ممکن است افرادی باشند که احتمال خرید بالاتری را دارند. در این زمینه خود را به تنها یک دسته ‎بندی محدود نکرده و تنوع خوبی را داشته باشید. با این اقدام شما می توانید برنامه ریزی های بسیار خوبی را انجام دهید. درواقع یکی از بدترین اقدام ‎ها این است که رفتاری یکسان را داشته باشید. 

5-از نمایش خودتان غافل نشوید 

با نگاهی به صفحات تجاری متوجه آن خواهید شد که صرفا محصولات قابل مشاهده هستند، با این حال اگر در تلاش برای جلب اعتماد و شناخته شدن هستید تا افراد حتی حاضر به خرید اینترنتی باشند. ضروری است تا چهره خود را نیز نشان دهید. در این راستا می توانید به بهانه‎ های مختلفی نظیر پاسخ دادن به سوالات مخاطبان، خود را در معرض نمایش قرار دهید، با این حال به صورت کلی تهیه یک کلیپ معرفی و نمایش کارمندان، محیط شرکت، انبار و روایت شیوه کاری می تواند جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که مخاطب ابدا تمایلی به دنبال‎کننده بودن ندارد. به همین خاطر لازم است تا برنامه‎هایی برای درگیر کردن آنها با برند خود داشته باشید.

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج ولی مرگبار برندها در شبکه های اجتماعی

6-بهترین تایم و بهترین محتواها را انتخاب کنید 

درواقع شما باید زمان طلایی ارسال انواع محتواها را پیدا کنید. این امر شانس دیده شدن شما را بیش از حد افزایش خواهد داد. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا پرکار بودن در شبکه ها معیار موفقیت نبوده و کیفیت حرف اول را می‎زند. درواقع شما تا زمانی که محتوایی کاملا ارزشمند را تولید نکرده‎اید، نباید پستی را ارسال کنید. این امر باعث خواهد شد تا صفحه شما، ارزش دنبال کردن بالایی را داشته باشید. در این راستا یکی از مهمترین اقدامات، تولید محتواهای آموزشی است. 

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LapLAm5m
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه