یکشنبه, 08 ارديبهشت 1398 - 14:00

معرفی 7 ربات چت برتر در زمینه خدمات مشتریان

امروزه برندها علاقه بسیار زیادی به استفاده از روبات های چت پیدا کرده اند. اکانت های فیس بوک، سایت رسمی و حتی بخش پشتیبانی آنلاین از مشتریان به طور کامل با کمک روبات های چت هوشمند مدیریت می شوند. البته کاربردهای روبات های چت فقط در زمینه خدمات مشتریان نیست. شرکت های بزرگ و کوچک از روبات های چت برای بازاریابی برندشان و حتی فروش بیشتر محصولات استفاده می کنند.

اگرچه روبات های چت دارای توانمندی زیادی در زمینه پیشبرد گفت وگوهای نسبتا متنوع با مخاطب هستند، اما هنوز هم تفاوت های فاحشی با هوش انسانی نمایان است. در این زمینه پیشبرد گفت وگوهای ساده مانند خوش آمدگویی کار چندان دشواری نیست. چالش اصلی مواجهه روبات های چت با پرسش های پیچیده و منحصر به فرد کاربران است. به عنوان مثال، اگر مشتری برند ما پرسشی جدید برای سیستم هوش مصنوعی روبات برندمان طرح کند، هیچ پاسخ مناسبی دریافت نخواهد کرد. این امر به دلیل فقدان پاسخ چنین پرسشی در دستگاه منطقی روبات مورد نظر است. شاید به عنوان یک راهکار دم دستی به تعریف دامنه هرچه گسترده تری از پرسش ها برای روبات چت اشاره کنید. چنین توصیه ای اگرچه در جای خود بسیار جذاب است، اما در نگاهی عمیق تر امکان تحقق نخواهد داشت. بی تردید پرسش های مشتریان با سرعتی بسیار بیشتر از توان کارمندان یک برند مشخص توسعه می یابند، بنابراین تلاش برای تعریف دامنه وسیع تری از پاسخ ها همیشه چند گام از سرعت توسعه پرسش های کاربران عقب تر خواهد بود.

خوشبختانه نسل جدید روبات های چت با تکنولوژی نوین شان مشکل پیش روی برندها را حل کرده است. ترکیب روبات های چت با آخرین نسل از هوش مصنوعی خبرهای خوشی را برای کاربران سراسر دنیا و از همه مهم تر برندها به همراه دارد. نسل سنتی روبات های چت مبتنی بر دامنه واژگان و جملات تعریفی از سوی عامل انسانی بود. به این ترتیب برندها باید زمان نسبتا زیادی را برای تعریف دامنه پاسخ های روبات های چت صرف می کردند. نسل جدید روبات های چت اما به طور کامل بی نیاز از چنین فرآیندی هستند. آنها دارای توانایی یادگیری زبان مخاطب و توسعه دامنه فهم شان از خواسته های طرف مقابلند. به این ترتیب در طول زمان آشنایی هرچه بیشتری با زبان تخصصی کسب و کارها پیدا می کنند. نتیجه کاربرد هوش مصنوعی در روبات های چت توانایی پاسخگویی این روبات ها درست به مانند انسان است. به این ترتیب تشخیص پاسخگویی یک روبات یا انسان برای مخاطب بسیار دشوار می شود.

اگر شما اکنون از روبات چت معمولی استفاده می کنید و علاقه مند به تعویض آن با نسل جدید روبات های چت هستید، در این مقاله گزینه های مناسب برای شما گردآوری شده است. به منظور یافتن نمونه مناسب برای خود به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

1. دستیار هوشمند واتسون

این روبات چت هوشمند به وسیله یکی از حرفه ای ترین برندهای دنیای IT یعنی IBM توسعه یافته است. به این ترتیب باید انتظار روبات چت بسیار حرفه ای و دقیقی را داشت. دستیار هوشمند واتسون بسته به نوع کسب وکار شما اطلاعات پیش فرض جامعی را در اختیار دارد. این امر به صورت خودکار از سوی برند IBM انجام می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به تعریف دامنه لغات برای روبات چت نیست. دستیار هوشمند واتسون توانایی بررسی چت های قبلی، تماس های تلفنی، ایمیل ها و سایر کانال های ارتباطی با مشتریان را دارد. به این ترتیب این روبات بانک اطلاعاتی نسبتا جامعی برای خود فراهم می کند. این اطلاعات به هنگام پاسخگویی به مخاطب های تازه بسیار کاربردی خواهد بود. مزیت اصلی روبات های دارای هوش مصنوعی استفاده از بانک اطلاعاتی گسترده و جست وجوی پاسخ مورد نیاز کاربران در کمترین زمان ممکن است. به طور معمول این زمان در حد چند ثانیه است.

مطلب مرتبط: چگونه روبات های چت را به سلاح مخفی برندمان در مناسبت ها تبدیل کنیم؟

بدون شک همه ما تجربه تعریف دامنه لغات برای روبات های چت را به یاد داریم. دستیار هوشمند واتسون تغییر عمده ای در این تجربه ما ایجاد کرده است. اگر تا همین چند سال پیش ما به روبات ها کمک می کردیم با دامنه بیشتری از پاسخ ها را ارائه دهند، اکنون ماجرا کاملا برعکس شده است. دستیار هوشمند واتسون به صورت ماهانه گزارش مفصلی پیرامون بیشترین پرسش های کاربران و پاسخ های ترکیبی خود به آنها ارائه می دهد. به این ترتیب ما بخش های گنگ و نامفهوم خدمت رسانی به مشتریان مان را متوجه خواهیم شد. این امر به ما فرصت رفع نقاط ضعف را می دهد.

دستیار هوشمند واتسون امکان سرویس دهی از طریق سایت، کانال های چت، ابزارهای خدمات مشتریان و اپ های موبایلی را دارد. به این ترتیب تمام نیازهای ما برای پاسخگویی به مخاطب رفع خواهد شد.

2. حرفه ای مثل Bold360

بدون شک یکی از راهکارهای فهم میزان اعتبار یک محصول شناخت مشتریان آن است. وقتی برندهای بزرگی نظیر Intuit، Edible Arrangements و وُدافون از روبات هوشمند چت Bold360 استفاده می کنند، کیفیت آن تا حد زیادی تضمین خواهد شد. نکته جالب درخصوص نرم افزار Bold360 عدم فعالیت به عنوان روبات چت است. بر این اساس این ابزار به برندها در راستای ایجاد روبات چت اختصاصی شان کمک می کند. شاید در نگاه نخست طراحی یک روبات چت کار بسیار پیچیده و نیازمند اطلاع از برنامه نویسی باشد. با این حال Bold360 این کار را به ساده ترین شکل ممکن در می آورد. با استفاده از این نرم افزار دیگر نیازی به نگرانی پیرامون پرسش های تازه کاربران نیست. هوش مصنوعی پیشرفته این ابزار به صورت خودکار دامنه اطلاعات خود را افزایش می دهد. به این ترتیب توانایی پاسخگویی Bold360 هیچ گاه کاهش نخواهد یافت.

هوش مصنوعی نرم ا فزار Bold360 توانایی فهم زبان های پیچیده، به یادسپاری کل متن گفت وگو و پاسخگویی به کاربران مانند یک انسان عادی را دارد. نکته جالب اینکه کاربران حتی امکان خرید آنلاین محصولات ما از طریق گفت وگو با این روبات را دارند.

3. رولای، روباتی ساده و هوشمند

روبات چت رولای توانایی بسیار زیادی در خودآموزی زبان های مختلف دارد. تمام تلاش تیم طراحی این روبات فهم سریع منظور مخاطب و پاسخگویی درست است. به این ترتیب از نظر سرعت پاسخگویی هیچ روباتی توانایی رقابت با رولای را ندارد. این روبات به طور انحصاری برای استفاده تجاری طراحی شده است. امکان فهم جملات دارای غلط املایی، حدس رفتار بعدی کاربران و رسیدگی به چت های همزمان از جمله توانایی های ارتقایافته این ابزار هوشمند است.

خوشبختانه روبات رولای با اغلب سایت ها، کانال های ارتباطی، شبکه های اجتماعی و ابزارهای خدمات مشتریان هماهنگی کامل دارد. به این ترتیب با استفاده از آن تقریبا تمام فعالیت های برندتان در زمینه خدمات مشتریان به صورت خودکار و با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد. بدون تردید یکی از مزیت های اصلی روبات چت رولای عدم نیاز به تعریف بانک اطلاعاتی یا خرید دامین برای آن است. این ابزار تمام کارهای مورد نیاز را به صورت کاملا خودکار انجام می دهد.

4. Live Person، سرویس دهی لحظه به لحظه

روبات چت Live Person نمونه تلاش منحصر به فرد یک تیم طراحی برای رفع تمام نیازهای برندهاست. این نرم افزار از ترکیب داده های بیش از 20 سال فعالیت موسسه Live Person در زمینه خدمات مشتریان سود می برد. به این ترتیب بانک اطلاعاتی بسیار گسترده ای در اختیار دارد. در هر کسب وکاری که فعالیت داشته باشید، این روبات نیازهای شما را به خوبی رفع خواهد کرد. توانایی هماهنگی با انواع سایت ها، شبکه های اجتماعی، کانال های ارتباطی با مشتریان و موتور جست وجوی گوگل ابزار فوق را بدل به یکی از حرفه ای ترین نمونه های موجود در بازار کرده است.

تیم طراحی روبات چت Live Person علاوه بر ارائه یک روبات چت مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان طراحی روبات چت انحصاری را نیز به کاربران می دهد. به این ترتیب برند ما بدون نیاز به اطلاع از کمترین دانش تخصصی در زمینه برنامه و کدنویسی صاحب روبات چت اختصاصی می شود. مزیت اصلی این روبات، علاوه بر هماهنگی بسیار بالا با سایر ابزارها و پلتفرم ها، توانایی تحلیل دقیق اطلاعات است. به این ترتیب گزارش های هفتگی آن کمک شایانی به برندها در زمینه توسعه وضعیت کسب وکارشان خواهد کرد. به مانند روبات چت Bold360، از طریق Live Person نیز کاربران امکان خرید محصولات را دارند. این امر با توجه به هماهنگی این روبات با پایانه های پرداخت بین المللی نظیر Pay Pal تجربه دلپذیری از خرید را به ارمغان می آورد.

5. اینبنتا، ترکیب آخرین تکنولوژی و آگاهی از نقاط ضعف

اینبنتا به طور انحصاری برای کاربردهای تجاری طراحی شده است. این روبات با بهره مندی از آخرین نسل هوش مصنوعی توانایی یادگیری خودکار تمام زبان های زنده دنیا را دارد. موتور مرکزی اینبنتا فرصت پاسخگویی به بی شمار چت را در زمانی واحد فراهم می سازد. به این ترتیب دیگر نگرانی بابت ترافیک بیش از اندازه بخش پشتیبانی مشتریان نخواهیم داشت. نکته جالب در مورد اینبنتا خلق دیالوگ های پیش فرض به صورت خودکار برای پاسخگویی بهتر به مشتریان است. همچنین باید توجه داشت که این روبات امکان ارسال محتوای متنوع تری از متن را نیز دارد. به عنوان مثال، در صورت طرح پرسشی در مورد ویژگی های ظاهری یک محصول روبات اینبنتا تصاویر آن را برای کاربر ارسال خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه خدمات مشتری پسند ارائه دهیم؟

بدون تردید هوش مصنوعی افق های تازه ای را به روی برندها باز کرده است. با این حال آیا چنین امری به معنای بی نیازی از کارشناس های انسانی در بخش پشتیبانی است؟ به عقیده طراح های روبات اینبنتا برندها هنوز هم نیازمند پاسخگویی انسانی به پرسش های برخی از کاربران هستند. به همین خاطر هوش مصنوعی روبات آنها در مواردی خاص که نیاز به ارتباط مخاطب با کارشناس ارشد شرکت است، به صورت خودکار مکالمه را به کارشناس مورد نظر ارجاع می دهد. این امر به خوبی بیانگر آگاهی طراح های روبات اینبنتا از کاستی های هوش مصنوعی است. البته نباید در بیان این کاستی بزرگ نمایی بیش از حد را روا داشت. با دیدگاهی منصفانه در عین کاربردهای وسیع هوش مصنوعی می توان به خوبی کاستی های آن را نیز ملاحضه کرد، بنابراین ما همچنان نیازمند کارشناس های خبره در بخش پشتیبانی مشتریان هستیم.

6. آدا، یک تیم پشتیبانی کامل

وقتی یک روبات چت از سوی برندهایی نظیر شاپیفای، مدیوم و میل چیت مورد استفاده قرار می گیرد، کیفیت آن به خوبی برای همه روشن خواهد بود. روبات چت آدا با استفاده از آخرین نسخه هوش مصنوعی توانایی بالایی در زمینه ارائه سرویس به کاربران دارد. برندها با استفاده از این روبات چت امکان افزودن محتوای بصری مورد علاقه خود نظیر گیف، استیکر، عکس و ویدئو به پاسخ ها را دارند. این اقدام در راستای طبیعی سازی هرچه بیشتر پاسخ های روبات مورد نظر صورت گرفته است. بدون تردید هیچ کاربری انتظار مشاهده گیف های باکیفیت و استیکرهای گوناگون از سوی یک روبات چت را ندارد.

روبات چت آدا علاوه بر پاسخگویی به پرسش های کاربران و انجام وظایف یک تیم خدمات مشتریان حرفه ای، توانایی شخصی سازی محتوای مختلف و اطلاع رسانی های دقیق به مشتریان را دارد. این امر به لطف هوش مصنوعی آدا و توانایی اش در زمینه تحلیل خودکار داده های قبلی صورت می گیرد. روند کار در اینجا براساس تحلیل اطلاعات قبلی کاربران در برند مورد نظر و شخصی سازی آن اطلاعات در تعامل های بعدی است. مزیت اصلی آدا سیستم پیشرفته نظرخواهی از کاربران در مورد کیفیت خدمات است. به این ترتیب آدا بدون استفاده از پرسش های طولانی و با کمترین اتلاف وقت کاربران نظرشان در مورد کیفیت پاسخگویی را جویا می شود. به مانند اینبنتا، آدا نیز در مواقع مورد نیاز ارتباط مستقیم میان کاربر و کارشناس ارشد شرکت برقرار می کند.

7. وِرجیک، روباتی حرفه ای برای برندهای موفق

برند ورجیک روبات چت پیشرفته ای را با استفاده از هوش مصنوعی به برندها پیشنهاد می دهد. این روبات با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا توانایی فعالیت به عنوان تیم اصلی خدمات مشتریان برندهای مختلف را دارد. به لطف سیستم یادگیری و به روز رسانی زبانی خودکار، اغلب زبان های دنیا تحت پوشش ورجیک هستند. نکته مهم درخصوص این ابزار توانایی جست وجوی پیشرفته و پرسش از کارشناس های ارشد پیرامون سوال های بسیار پیچیده کاربران است. به این ترتیب دیگر نیازی به درگیری مستقیم کارشناس های ارشد برندها در فرآیند پاسخویی به مشتریان نیست. این امر از نظر فنی ورجیک را در سطحی بالاتر از سایر روبات های این فهرست قرار می دهد. همچنین باید به خاطر داشت این روبات نیز به مانند تمامی نمونه های این مقاله توانایی هماهنگی با انواع سایت ها و پلتفرم های اجتماعی را دارد. بدون تردید همه این امکانات تاثیر مثبتی بر روی کیفیت خدمات مشتریان برندها دارد. با این حال معنای آن نبود هیچ گونه خطایی از سوی ورجیک نیست. به همین دلیل تیم طراحی امکان ارتقای سیستم شان از طریق ثبت پیشنهاد را فراهم کرده است. مشتریان این روبات در صورت مشاهده خطایی در آن امکان اطلاع رسانی به تیم سازنده را خواهند داشت. به این ترتیب تیم ورجیک به سرعت اقدام به رفع مشکل مورد نظر خواهد کرد.

با استفاده از سیستم یادگیری هوشمند زبان نگرانی بابت ارائه خدمات محلی برای برندهای بزرگ وجود ندارد. همچنین سیستم تحلیل اطلاعات و گزارش هفتگی ورجیک نیز در زمینه بازاریابی و تبلیغات به کار برندها خواهد آمد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی