شنبه, 18 مرداد 1399 - 10:00

بررسی مهمترین مزیت‏ های همکاری با کارمندان متفاوت

فعالیت در سازمان‎ ها بدون ایجاد تیم‎ های کاری دشوار خواهد بود. امروزه بسیاری از مدیران برای مدیریت بهتر کسب و کارشان اقدام به ایجاد تیم‎ های کاری می ‎کنند. وقتی کارمندان در یک حوزه تخصصی دارای ارتباط مداوم با هم باشند، امکان پیشبرد امور و طرح ‎ها به صورت دقیق ‎تر فراهم خواهد شد. شاید در نگاه نخست ایجاد تیم کارمندان ایده ساده‎ ای به نظر برسد، اما در عمل دشواری های خاص خود را دارد. یکی از نکات مهم در این میان توجه به تنوع اعضای هر تیم است. اخیرا بحث‎ های بسیار زیادی پیرامون ضرورت تنوع ‎بخشی به اعضای تیم‎ های کاری صورت گرفته است. ما در این مقاله قصد بررسی هرچه دقیق ‎تر موضوع موردنظر را داریم.

برخی از کسب و کارها عملکرد بهتری در زمینه تنوع ‎بخشی به اعضای تیم ‎های شرکتشان دارند. این امر با توجه به تاکید فراوان کارشناس‎ های کسب و کار بر روی تنوع‎ بخشی به اعضای شرکت محل بحث بسیار زیادی است. برخی از شرکت‎ ها هنوز هم اطلاع دقیق از نحوه متنوع ساختن اعضای تیم‎ های کاری و اهمیت آن ندارند. ما در ادامه به بررسی برخی از مهمترین مزیت ‎های ایجاد تنوع در تیم کاری شرکت خواهیم پرداخت.

تنوع تیم کارمندان

1. دسترسی به آمارهای بازاریابی کاربردی

امروزه اغلب برندها برای فعالیت در حوزه بازاریابی اقدام به تاسیس تیم‎ های کاری می ‎کنند. وقتی بازاریاب‎ های شرکت دارای تنوع در زمینه تجربه و تحصیل باشند، امکان بهبود چشم ‎انداز کلی شرکت فراهم خواهد شد . اغلب کمپین های بازاریابی شکست خورده به دلیل ناتوانی برای توجه به سلیقه ‎های متنوع مخاطب هدف با ناکامی مواجه شده ‎اند بنابراین شما باید تا جای ممکن ارتباط‎تان با مخاطب هدف را بهبود ببخشید. یکی از راهکارهای جانبی برای بازاریابی بهتر استفاده از بازاریاب ‎های دارای مهارت و دانش متنوع است. وقتی تمام بازاریاب‎ های شرکت دارای تخصص یکسان باشند، در عمل امکان بهره‎ مندی از برخی از الگوهای بازاریابی فراهم نخواهد شد.

مطلب مرتبط: چرا کارمندان باید بر روی عملکرد یکدیگر نظارت داشته باشند

یک برند با بازاریاب‎ هایی در زمینه تولید محتوا شاید توانایی همکاری با اینفلوئنسرها را نداشته باشد. با این حساب یکی از مهمترین فرصت‎ ها برای جلب نظر مخاطب هدف را از دست می ‎دهد. استفاده از الگوهای متنوع برای بازاریابی و تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند بازاریاب ‎هایی با مهارت ‎های متنوع است بنابراین به هنگام استخدام اعضای تیم بازاریابی باید به تنوع مهارت ‎های آنها توجه داشته باشیم. این امر کمپین ‎های بازاریابی برند شما را بسیار جذاب‎ تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.

2. شگفتی مهارت ‎ها

هرچه مهارت کارمندان شرکت بیشتر و متنوع ‎تر باشد، توانایی نهایی شرکت برای پیشبرد بهتر امور افزایش خواهد یافت. این نکته در مورد برندهایی با توانایی بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به خوبی به چشم می ‎خورد. اگر تجربه کار یا همکاری با برندهای بزرگ را داشته باشید، اغلب نسبت به تنوع مهارت و حتی توانایی کارمندان تیم‎ های آنها شگفت‎ زده خواهید شد. شاید در نگاه نخست این امر هیچ دلیل روشنی نداشته باشد، اما ایده اصلی آنها ایجاد تنوع در مهارت‎ های اعضای شرکت برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف است.

بسیاری از برندها پس از استخدام کارمندانی با توانایی ‎های متنوع نسبت به بهبود عملکرد سازمانی ‎شان شگفت ‎زده می ‎شوند. این امر همیشه یکی از هیجان ‎های ایجاد تنوع مهارتی و شخصیتی در اعضای شرکت محسوب می ‎شود. بسیاری از شرکت ‎ها برای استخدام نیروی کار اقدام به برگزاری مصاحبه می‏کنند. اگر شما نیز جزو چنین برندهایی هستید، باید نسبت به استفاده از معیارهای متنوع برای ایجاد تنوع هرچه بیشتر در کارمندان شرکت اقدام نمایید. در غیر این صورت اعضای شرکت شما همگی دارای مهارت ‎های یکسانی خواهند بود. این امر سطح توانایی شرکت ‎ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می‎ دهد.

3. ریسک‎ های کمتر در حوزه مشکلات حقوقی

مواجهه با مشکلات حقوقی در کسب و کارها امر تازه‏ ای نیست. بسیاری از شرکت ‎ها در طول دوران فعالیت‎ شان به طور مداوم با شکایت‎ ها و مشکلات حقوقی مواجه می ‎شوند اگر تجربه حضور در پرونده‎ های حقوقی مربوط به برندها را داشته باشید، نسبت به زمانبر بودن آنها به خوبی آگاهی دارید. امروزه تلاش اصلی برندها جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی برای کسب و کارشان است. بنابراین شما نیز باید تا جای ممکن از بروز مشکلات حقوقی پیشگیری کنید.

استفاده از تیم حقوقی برای شرکت‎ های بزرگ امر رایجی محسوب می‎ شود. اگر شما نیز به دنبال ایجاد تیم حقوقی برای کسب و کارتان هستید، باید تنوع اعضای حاضر در تیم را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت توانایی ‎تان برای بهبود وضعیت شرکت و پرهیز از بروز مشکلات حقوقی به شدت کاهش خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها برای تشکیل تیم‎ های حقوقی به دنبال افرادی با مهارت های یکسان هستند. این امر توانایی تیم حقوقی برای بررسی برخی از پرونده ‎ها و مشکلات شرکت را به شدت کاهش می ‎دهد بنابراین شما باید جهت گیری مناسبی در راستای تنوع ‎بخشی به اعضای تیم حقوقی شرکت داشته باشید. این امر درست مانند فرآیند مصاحبه با کارمندان برای استخدام خواهد بود بنابراین با توجه به توصیه‎ های مطرح در بخش قبلی امکان جذب حقوقدان‎ هایی با مهارت‎ های متنوع برای تیم شرکت فراهم خواهد شد.

4. ایده‎ پردازی بهتر

ایده ‎پردازی در زمینه کسب و کار یکی از مهمترین گام ‎ها برای موفقیت محسوب می ‎شود. بسیاری از شرکت‎ های موفق بر روی توانایی کارمندان ‎شان برای بیان ایده‎ های متنوع و تازه سرمایه گذاری می‎ کنند. در این میان هرچه توانایی ‎ها و مهارت‎ های اعضای شرکت متنوع ‎تر باشد، شانس نهایی شما برای دریافت ایده‎ های تازه و گوناگون بیشتر خواهد شد. برندهایی نظیر نایک یا گوگل برای توسعه خدمات و محصولات تازه‎ شان به طور مداوم با اعضای شرکت مشورت و هم اندیشی می‎ کنند.

بسیاری از شرکت‎ ها در عمل تمایلی برای مشورت و هم ‎اندیشی با کارمندانشان ندارند. اگر شما نیز جزو این‎ گونه از مدیران هستید، باید نسبت به تغییر الگوی مدیریتی ‎تان اقدام نمایید. امروزه آگاهی از وضعیت دنیای کسب و کار از توانایی یک فرد یا مدیر خاص خارج است بنابراین باید هرچه بیشتر نسبت به همکاری با دیگر کارمندان شرکت اقدام نمایید. در غیر این صورت به زودی کسب و کارتان با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

5. روابط عمومی بهتر در کسب و کار

امروزه رابطه میان شرکت‎ های مختلف به شدت به هم پیوند خورده است. اگر شما نیز یک برند فعال داشته باشید، ارتباطات به نسبت زیادی با دیگران برقرار کرده ‎اید. یکی از نکات مهم در حوزه کسب و کار، صرف نظر از ایجاد روابط گوناگون، مهارت حفظ آن است. بسیاری از برندها شانس ‎شان برای همکاری با دیگر کسب و کارها را به سادگی از دست می ‎دهند. توانایی حفظ دوستان و برندهای همکار در دنیای کسب و کار دشواری‎ های خاص خود را دارد بنابراین شما باید توجه ویژه ‎ای نسبت به بهبود وضعیت برندتان داشته باشید.
تنوع وضعیت کارمندان شرکت کمک بسیار زیادی در بهبود رابطه کسب و کارمان با دیگر برندها خواهد کرد. اغلب ارتباطات سازمانی میان شرکت‎ های مختلف از سوی کارمندان روی می دهد بنابراین در اختیار داشتن کارمندانی با مهارت‎ های متنوع شانس شما برای مدیریت بهتر روابط ‎تان با دیگر برندها را افزایش خواهد داد. بسیاری از کسب و کارها نسبت به این نکته توجه کافی را ندارند بنابراین در عمل اهمیتی به سطح روابط‎ شان با شرکا و برندهای همکار نمی ‎دهند. اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار چنین شیوه ‎ای را در بلند مدت ادامه دهید، به زودی از دنیای کسب و کار حذف خواهید شد بنابراین باید هرچه زودتر نسبت به اصلاح شیوه کسب و کارتان اقدام نمایید. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری بر روی دیگر شرکت‎ ها را از دست خواهید داد.

مطلب مرتبط:  همکاری کارمندان

6. بهبود وضعیت وفاداری کارمندان

ایجاد یک تیم با افراد دارای مهارت‎ های مختلف میزان وفاداری نهایی آنها را به شدت افزایش خواهد داد. امروزه از دست دادن کارمندان دارای مهارت برای شرکت‎ ها حادثه بسیار تلخی محسوب می ‎‏شود. بسیاری از شرکت ‎ها در عمل توانایی حفظ کارمندان دارای مهارت‎ شان را ندارند. این امر موجب ناتوانی نهایی آنها برای فعالیت بهینه در بازار کسب و کار می ‎شود. اگر شما به عنوان یک شرکت به دنبال افزایش تمایل کارمندان برای حضور در برندتان هستید، باید کیفیت نهایی تیم را به شدت افزایش دهید. وقتی کارمندان در تیم ‎های حرفه‎ ای مشغول به کار هستند، تمایل بسیار بیشتری برای ادامه همکاری با برندها خواهند داشت.

شرکت ‎های بزرگ به ندرت کارمندانشان را از دست می ‎دهند. این امر به دلیل مهارت بالای آنها در ایجاد تیم‎ های کاری حرفه ‎ای است. بدون شک هیچ کارمندی تمایل به ترک یک تیم کاری حرفه ‎ای را ندارد بنابراین هدف اصلی شما در این بخش تمرکز بر روی ایجاد تیم ‎های حرفه ‎ای خواهد بود.

بی ‎تردید صحبت از ایجاد تیم ‎های کاری حرفه‎ ای بسیار ساده‎ تر از اجرای آن است. اغلب کارآفرینان نسبت به چگونگی ایجاد تیم حرفه‎ ای پرسش ‎های بسیار زیادی دارند. به راستی چه عاملی موجب تبدیل یک تیم کاری به مجموعه حرفه ‎ای می‎ شود. پاسخ این پرسش به ظاهر پیچیده بسیار ساده است: سطح کیفیت اعضای هر تیم. وقتی اعضای تیم کارمندان دارای مهارت ‎های بسیار زیادی باشند، توانایی نهایی ‎شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بیشتر خواهد شد. یکی از نتایج جالب سطح بالای توانایی و تنوع کارمندان عضو تیم شرکت مربوط به تمایل ‎شان برای ادامه همکاری است. این امر در تحلیل نهایی تمایل کارمندان برای همکاری بلندمدت با شرکت شما را افزایش خواهد داد. با این حساب شما برنده نهایی بهبود سطح کیفی اعضای تیم شرکت خواهید بود.

7. کاهش هزینه‎ های جاری

بسیاری از اوقات برندها به دلیل ترک کارمندان از سوی شرکت یا اشتباهات آنها نیازمند صرف هزینه‎ های گزاف هستند. این امر به معنای ضرورت بهبود کیفی تیم‎ های کاری برای پرهیز از چنین اشتباهاتی است. وقتی شما به هنگام جذب نیروی کار به مهارت‎ های متنوع‎ شان توجه داشته باشید، امکان پرهیز از بروز اشتباهات بسیار بیشتر خواهد شد.

مطلب مرتبط: راهکارهای افزایش کار تیمی در شرکت

برخی از تیم ‎های کاری در عمل دارای افرادی با توانایی های بسیار مشابه هستند. نتیجه این امر کاهش توانایی تیم ‏های کاری برای ساماندهی امور مختلف خواهد بود. شاید در نگاه نخست کمتر برندی به صورت آگاهانه اقدام به استخدام کارمندانی با مهارت مشابه نماید. این امر بدون شک صحت بالایی دارد بنابراین دلیل استخدام کارمندان با مهارت ‎های مشابه چیست ؟ علت اصلی وقوع چنین حادثه ‎ای ناتوانی کسب و کار ها برای ایجاد تنوع در فرآیندهای استخدامی است. اغلب برندها دارای شیوه‎ های استخدامی یکسان و مشابه با هم هستند بنابراین حضور کارمندانی با مهارت ‎های به شدت مشابه در چنین شرکت ‎هایی امری طبیعی خواهد بود.

8. یافتن مدیران آینده شرکت

هر شرکت در حوزه‎ های مختلفی نیازمند مدیر است. هر مدیری پس از مدت زمانی فعالیت در شرکت باید جای خود را به مدیران تازه بدهد. یافتن مدیران حرفه ‎ای با توانایی تاثیرگذاری بر روی تیم کارمندان همیشه کار دشواری محسوب می شود. بسیاری از برندها در عمل تمایلی برای از دست دادن مدیران فعلی ‎شان ندارند. این امر حتی اگر مدیران فعلی برندها دارای توانایی اندک و مشکلات زیادی باشند، همچنان ادامه خواهد داشت. دلیل اصلی چنین گرایشی مشکلات مربوط به یافتن مدیران تازه است.

وقتی یک برند دارای تیم کارمندان با مهارت ‎های متنوع است، امکان بهبود فرآیند ارتقای سازمانی برای آنها فراهم خواهد شد. این امر به معنای تبدیل کارمندان برجسته و موفق شرکت به مدیران آینده است. شاید در نگاه نخست این امر عجیب به نظر برسد، اما شرکت ‎ها با استفاده از چنین تکنیکی توانایی بهبود وضعیت کسب و کارشان و صرفه ‎جویی در هزینه‎ های جاری را خواهند داشت.

9. بهبود شهرت و اعتبار شرکت

وقتی اعضای تیم شرکت شما دارای تنوع بسیار زیادی باشند، امکان معرفی و استفاده از آنها برای اهداف بازاریابی نیز فراهم می ‎شود. امروزه بسیاری از برندها در زمینه یافتن ایده مناسب برای بازاریابی دچار مشکلات اساسی هستند. توصیه ما در این بخش استفاده از کارمندان دارای مهارت‎ های گوناگون شرکت به عنوان سوژه بازاریابی است. هدف اصلی در اینجا ایجاد رابطه نزدیک با کارمندان و ترتیب دادن جلسه گفت‎ و گو است. نتیجه این جلسه گفت‎ و گو به عنوان محتوای بازاریابی در اکانت رسمی برندها منتشر خواهد شد.

امروزه مشتریان برندها تمایل زیادی برای آگاهی از پشت صحنه فعالیت آنها دارند بنابراین شما با نمایش جلوه ‎ای جذاب و زیبا از کسب و کارتان به مخاطب هدف امکان جلب نظرشان را خواهید داشت.

10. افزایش کارایی تیم‎ های شرکت

مهارت‎ های متنوع و گوناگون اعضای شرکت به معنای توانایی بهتر آنها برای مدیریت امور مختلف است. برخی از تیم ‎های کاری در عمل فقط توانایی مدیریت یک یا دو فرآیند خاص را دارند . این امر به هیچ وجه برای برند هایی با اهداف بزرگ مناسب نیست. وقتی شما به هنگام جذب نیروی کار نسبت به مهارت ‎های متنوع ‎شان توجه داشته باشید، امکان همکاری هرچه بهتر با آنها فراهم خواهد شد. متاسفانه بسیاری از برندها در عمل نسبت به این نکته توجه لازم را ندارند. بنابراین مشاهده ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی خواهد بود.

مطلب مرتبط: ارتقای کار تیمی با 5 راهکار ساده

ایجاد تنوع در وضعیت مهارت ‎های اعضای شرکت امر بلندمدتی است. این نکته به طور ویژه‎ ای برای شرکت‎ هایی که مشکل مشابهت مهارت کارمندان با هم را دارند، صدق می‎ کند بنابراین شما باید در بلند مدت نسبت به کاهش شباهت ‎های کارمندان با هم اقدام نمایید . برخی از شرکت ‎ها در تلاش برای ساماند هی این فرآیند در مدت‎ زمانی کوتاه هستند. اغلب تلاش‎ های سریع برای ایجاد تنوع در مهارت‎ های اعضای تیم‎ های کاری با شکست مواجه می شود بنابراین فکر ایجاد تحولات سریع در حوزه کسب و کار را فراموش نمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید