جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بالا رفتن آگاهی مردم جهان نسبت به مراقبت های بهداشتی یکی از عوامل کلیدی رشد بازار خمیردندان در سال های اخیر به شمار می رود، این مسئله خصوصا در مناطق در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور بیشتر اهمیت می یابد، زیرا در کنار این عوامل، موارد دیگری مانند رشد شهرنشینی و افزایش جمعیت نیز قرار گرفته و در مجموع بازاری پویا برای این صنعت رقم زده شده است.

در گزارش زیر تلاش می کنیم تا علاوه بر معرفی روند رشد بازار خمیردندان، چشم انداز جهانی آن را نیز تا سال 2020 بررسی کرده و در پایان نیز بزرگ ترین بازارهای این صنعت را به لحاظ جغرافیایی برمی شماریم.

چشم انداز بازار خمیردندان تا سال 2020

محققان اقتصادی پیش بینی کرده اند که بازار جهانی خمیردندان تا سال 2020 به ارزش 14میلیارد دلار برسد که این رقم نشان دهنده افزایش مصرف این محصول به عنوان یکی از تولیدات مهم عرصه بهداشت فردی است.

علاوه بر بالا رفتن آگاهی مردم جهان نسبت به سلامت دهان و دندان، نوآوری های قابل توجهی که در این صنعت دیده می شود نیز در رشد این بازار تاثیرگذار بوده است، به طوری که محصولات مختلف خمیردندان با طعم ها و از همه مهم تر کارایی های متفاوتی روانه بازار شده و همچنین بخش کودکان نیز از بزرگسالان جدا شده و محصولاتی مطابق با علایق و روحیات کودکان در این زمنیه تولید شده اند که همه این عوامل باعث شکل گرفتن بازار پویا و پررونقی برای این صنعت شده  است.

تحلیل رشد بازار خمیردندان در سال های اخیر

بالا رفتن استانداردهای زندگی، یکی از مشخصات اصلی زندگی امروزی به شمار می رود که خصوصا در مناطق در حال توسعه نیز اتفاق افتاده و باعث تغییر سبک زندگی شده است. این عوامل نیز در گرایش مصرف کنندگان نسبت به محصولات جدید بهداشتی دخیل بوده و باعث شده است که مصرف خمیردندان به عنوان یکی محصول بهداشت فردی، مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد.

همچنین افزایش نگرانی های جامعه جهانی نسبت به بهداشت فردی و در ارتباط دانستن آن با بهداشت جمعی نیز باعث شکل گیری کمپین های بهداشت دهان و دندان در سراسر جهان شده و تبلیغات و بازاریابی گسترده ای نیز برای این دست محصولات صورت گرفته است که مجموع این عوامل در رشد بازار خمیردندان و افزایش میزان مصرف آن در کشورهای مختلف تاثیرگذار بوده اند.

خمیردندان؛ بزرگ ترین بخش صنعت بهداشت دهان

محصولات مراقبت از دهان و بهداشت دندان متنوع هستند و گونه های مختلی مانند مسواک، خمیردندان، نخ دندان، دهان شویه و... را شامل می شوند. باید اذعان کرد که با توجه به تنوع و پویایی که در صنعت خمیردندان وجود دارد و باعث ارائه محصولات نوآورانه ای در زمینه این صنعت شده است، خمیردندان به عنوان بزرگ ترین بخش بازار صنعت دهان و دندان محسوب می شود.

ورود بازیگران مختلف در عرصه این صنعت که هر یک محصولاتی منحصر به فرد و مطابق با نیاز مصرف کنندگان تولید می کنند نیز در این امر بی تاثیر نبوده است، به گونه ای که امروزه در بازار جهانی خمیردندان های حاوی آنتی اکسیدان یا خمیردندان های مخصوص برای دندان و لثه حساس به وفور یافت شده و طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را با خود همراه کرده اند.

بیشترین میزان تقاضا برای خمیردندان ضد حساسیت

با توجه به تنوع زیادی که در زمینه محصولات صنعت خمیردندان وجود دارد باید گفت که بیشترین میزان تقاضا برای خمیردندان های ضدحساسیت دیده می شود. جالب است بدانید که در میان محصولات متنوع صنعت خمیردندان، خمیردندان های مخصوص لثه و دندان های حساس، رشد قوی تری داشته اند که این امر نیز به دلیل افزایش حساسیت دهان و دندان در بین مردم جهان بوده است، به طوری که یک سوم از جمعیت مصرف کننده این محصول، مبتلا به حساسیت دهان و دندان هستند.

بزرگ ترین بازار خمیردندان در ایالات متحده آمریکا و چین

اگرچه بالا رفتن آگاهی  مصرف کنندگان جهانی منجر به رشد بازار این صنعت در سراسر جهان شده است، اما رشد این بازار در مناطق مختلف جهان متفاوت بوده و آمار ارائه شده از سوی تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ ترین بازار صنعت خمیردندان در سرتاسر جهان شناخته می شود.

همچنین کشور چین نیز با داشتن نرخ رشد سالانه 4درصد میزان رشد بالاتری را در دوره مورد پیش بینی، یعنی تا سال 2020 خواهد داشت و این امر نشان دهنده پتانسیل بالای این کشور در زمینه مصرف خمیردندان است. طبق نظر محققان، افزایش جمعیت و بالا رفتن استانداردهای زندگی از جمله دلایل اصلی رشد بازار خمیردندان در این کشور محسوب می شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fiDkrZvX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه