جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به اهمیتی که شاخه دندانپزشکی در سلامت جوامع حاضر دنیا پیدا کرده است، در این گزارش به بیان جایگاه این رشته پزشکی در اقتصاد جهانی پرداخته و وضعیت آن را طی چند سال اخیر روشن می کنیم. از آنجایی که گرایش روزافزونی در سطح جهان نسبت به این شاخه پزشکی پیدا شده است، دلایل این گرایش و عوامل دخیل در رشد این بازار را نیز از نظر خواهیم گذراند.

همچنین با توجه به سیر صعودی که شاخه دندانپزشکی به لحاظ تجاری در سطح جهان خواهد داشت، این روند رشد را طی دو دوره، با روایت آمار و ارقام بیان خواهیم کرد، یعنی یک بار چشم انداز آن را تا سال 2018 و بار دیگر تا سال 2023 بررسی خواهیم کرد. از طرفی با توجه با اینکه دندانپزشکی بخش ها و شاخه های متعددی را داراست، در ادامه بزرگ ترین بخش های این شاخه پزشکی را نیز معرفی می کنیم.

رشد 7.1درصدی تا سال 2018

تجارت دندانپزشکی در دنیای امروز بازاری متنوع و پویا را رقم زده است که موارد مصرفی مختلفی مانند بخش ارتودنسی، ایمپلنت، دستکش، نخ دندان و دیگر مواد مورد نیاز در این عرصه را شامل می شود گسترش این بازار به اندازه ای است که با یک بررسی اجمالی و توجه به آمار و راقام ارائه شده از سوی محققان اقتصادی، می توان سیر صعودی آن را طی سال های اخیر به وضوح مشاهده کرد.

طبق آمار ارائه شده از سوی محققان، بازار محصولات و مصارف دندانپزشکی در سال 2011 به ارزشی برابر با 14.9میلیارد دلار تخمین زده شده بود و پیش بینی می شود که این رقم تا سال 2018 به ارزش 23.8میلیارد دلاری برسد که در این میان نرخ رشد سالانه آن نیز 7.1درصد خواهد بود. چنین آمار فزاینده ای قطعا نشان دهنده روند رو به رشد بازار مصارف دندانپزشکی در سطح جهان است که طی این دوره هفت ساله، روند رشدی نزدیک به دوبرابر را پشت سر خواهد گذاشت.

علل عمده رشد این بازار

روند رشد بازار دندانپزشکی در جهان تقریبا در بسیاری از مناطق دیده می شود و هم کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور با این رشد مواجه هستند. از جمله دلایل اصلی رشد بازار مصارف دندانپزشکی در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، استرالیا و... می توان به عواملی چون اصلاحات در قانون دندانپزشکی توسط دولت ها، اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان، افزایش سن جمعیت و بالا رفتن تقاضا نسبت به دندانپزشکی زیبایی اشاره کرد، از طرفی کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور نیز به دلیل بالا رفتن آگاهی های مردم نسبت به بهداشت فردی و سلامت جامعه، رشد قابل توجهی را در مصارف دندانپزشکی داشته اند، ضمن اینکه تغییر سبک زندگی مردم، افزایش درآمدها و همچنین مسائل مربوط به زیبایی دندان نیز در این روند رشد بی تاثیر نبوده اند.

بیشترین سهم از آن روکش و بریج

افزایش آگاهی مردم جهان نسبت به دهان و دندان باعث شده است بخش های مختلف این بازار رشد قابل توجهی را از خود نشان دهد، اما در این میان بخش روکش و بریج بیشترین سهم را در بازار این صنعت داشته اند، به طوری که در سال 2011 سهم این بخش از بازار جهانی دندانپزشکی، 25درصد بوده است.

طبق پیش بینی محققان این بخش در سال های آینده نیز کماکان به عنوان بزرگ ترین بخش این تجارت قلمداد خواهد شد. همچنین بخش ارتودنسی نیز مقام دوم را در روند رشد مصارف دندانپزشکی از آن خود کرده است که این روند در سال های آتی نیز دنبال خواهد شد.

سیر صعودی بازار مصارف دندانپزشکی

همان گونه که در آغاز گزارش ذکر شد، رشد مصارف دندانپزشکی در جهان یک روند صعودی را طی خواهد کرد و عواملی مانند افزایش آگاهی های جهانی نسبت به بهداشت دهان و دندان و همچنین بالا رفتن تقاضا برای زیبایی دندان از جمله دلایل اصلی این روند صعودی به شمار می روند.

در همین راستا، محققان با انجام تحقیق دیگری نشان داده اند که در فاصله سال های 2015 تا 2023 نرخ رشد سالانه این صنعت 5.7درصد خواهد بود و ارزش این بازار که در سال 2014 برابر با 16.492میلیارد دلار بوده است، تا سال 2023 به ارزشی بالغ بر 27میلیارد دلار خواهد رسید.

هنگامی که این پیش بینی را در کنار چشم انداز 23میلیارد دلاری این بازار تا سال 2018 قرار می دهیم، کاملا مشخص می شود نرخ رشد بازار مصارف دندانپزشکی روندی رو به جلو خواهد داشت و آینده این رشته، تجارتی پویا و تاثیرگذار را در اقتصاد جهانی رقم خواهد زد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PQyDwCk2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه