جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

ارزش 27میلیارد دلاری تجارت مبلمان تا سال 2020

8 سال پیش ( 1395/1/24 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

بازار جهانی مبلمان از جمله بخش‌های مهم در تجارت دنیای امروز به شمار می‌رود که با توجه به پیشرفت‌های جدید فناوری، به ارائه طرح‌های خلاقانه می‌پردازد و محصولات متنوعی را، چه از جهت طرح و چه از جهت جنس، روانه بازار می‌کند. استفاده از طرح‌های تلفیقی مدرن و سنتی از جمله راهکارهای جدید این صنعت است که فروش زیادی را نیز در سطح جهانی در پی داشته است. ضمن اینکه ارائه محصولات با کیفیت که دوام و کارایی بیشتری نیز داشته باشند، از دیگر دغدغه‌های تولیدکنندگان این صنعت است.

بنابراین می‌توان گفت تجارت جهانی مبلمان در دنیای امروز تجارتی فعال و پویا محسوب می‌شود که در اکثر نقاط جهان تقاضای بالایی برای آن وجود داشته و یکی از محصولات پرکاربرد دنیای امروز محسوب می‌شود که هم در بخش داخلی و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم در بخش‌های تجاری و اداری.

چشم‌انداز جهانی صنعت مبلمان

طبــق گــزارش اخیــر محققــان در Allied Market Research پیش‌بینی می‌شود صنعت مبلمان لوکس جهانی تا سال 2020 به ارزشی حدود 27میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه 4.1درصد برسد. در این میان، مناطق آسیایی شاهد سریع‌ترین رشد در این بازار هستند. همچنین طبق گزارش مذکور مبلمان چوبی سهم قابل توجهی از تقاضای جهانی را از آن خود کرده و مبلمان فلزی نیز دنباله‌رو آن است، بنابراین می‌توان گفت این صنعت در سال‌های آتی رشد قابل توجهی را شاهد خواهد بود و میزان تقاضای جهانی برای آن، سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

تقاضای جهانی برای انواع مبلمان

همان‌گونه که در مقدمه ذکر شد، مبلمان چوب با توجه به ارزش زیباشناسی و خاص بودن خود، بالاترین میزان سهم تقاضای جهانی را در این صنعت از آن خود کرده است. دلیل پذیرش زیاد مبلمان چوبی از سوی مصرف‌کنندگان می‌تواند عواملی مانند دوام این مبلمان و همچنین مدرن بودن و در عین حال سنتی و قدیمی بودن آن باشد که توجه بسیاری از مردم جهان را به سوی خود جلب می‌کند. ضمن اینکه این مبلمان هم برای کاربرد در منازل و هم برای استفاده در فضاهای تجاری و کاری مناسب است. همچنین انتظار می‌رود مبلمان شیشه‌ای تا سال 2020 شاهد بالاترین میزان رشد باشد.

این نوع مبلمان خصوصا در شرکت‌ها و فضاهای مربوط به پذیرایی مهمان استفاده می‌شود. در مقابل، مبلمان پلاستیک به دلیلی نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به اثرات تخریبی زیست‌محیطی آن، همچنین عدم ارزشی زیباشناسی آن نسبت به دیگر انواع مبلمان، کمترین میزان رشد را در دوره مورد پیش‌بینی خواهد داشت. در این میان، بخش مبلمان چرم نیز شاهد رشد قابل‌توجهی خواهد بود، اما استفاده از آن بیشتر منحصر به کاناپه است، علاوه بر اینکه سیاست‌های محیط زیستی و مقررات دولتی سختگیرانه که منوط به محدود کردن واردات چرم است نیز تا حدی باعث مهار رشد مبلمان چرمی شده است.

رشد مبلمان تجاری در خاورمیانه

طبق نظر تحلیلگران این صنعت، مبلمان خانگی بیشترین سهم را در صنعت مبلمان داراست، به‌طوری‌که در سال 2014 حدود دو سوم از درآمد بازار مبلمان به این بخش اختصاص داشت که بیشترین تقاضا نیز برای اتاق نشیمن و اتاق خواب بوده است. در مقابل بخش تجاری به نسبت بازار کوچک‌تری برای صنعت مبلمان محسوب می‌شود. البته ساخت هتل‌های مجلل و زیرساخت‌های تجاری باعث افزایش سرمایه‌گذاری در خاورمیانه شده که این، امر رشد قابل توجهی را در بازار مبلمان تجاری این مناطق رقم زده است.

همچنین رشد بخش گردشگری خصوصا در شهرهایی مانند ابوظبی، دوحه، دوبی، جده، مسقط و ریاض بازاری پویا را برای مبلمان تجاری رقم زده است. به‌طور کلی باید گفت در حال حاضر، اروپا و به دنبال آن آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار صنعت مبلمان لوکس به شمار می‌روند. همچنین مناطق آسیایی نیز با پتانسیل رشد بالایی که دارند، چشم‌انداز پرسودی را از مبلمان بخش خانگی ترسیم می‌کنند.

اتحادیه مبلمان اروپا: رهبر جهانی صنعت مبلمان

صنعت مبلمان یکی صنایع پویا در دنیای امروز محسوب می‌شود که شرکت‌ها و اتحادیه‌های بزرگ و کوچکی در اطراف آن تشکیل شده‌اند، با ایجاد نوآوری‌ در طرح و ساخت محصولات خود، سعی در ارائه خلاقانه محصولات مرتبط با این صنعت دارند. در این میان خصوصا اتحادیه مبلمان اروپا در تجارت این صنعت نقشی چشمگیر دارد، به‌طوری‌که با استخدام حدود یک میلیون کارگر در 130 هزار کمپانی، گردش مالی سالانه خود را به مبلغی حدود 96میلیارد یورو رسانده است.

روند اتحادیه مبلمان اروپا یک روند جهانی محسوب می‌شود که حدود 12درصد از طرح‌های ثبت شده در آن، برای هماهنگی در بازار داخلی این بخش کاربرد دارند. بر این اساس اتحادیه اروپا رهبری جهانی در صنعت مبلمان محسوب می‌شود، به‌طوریکه تقریبا از هر سه محصول این صنعت که در جهان به فروش می‌رسد، دو محصول در اتحادیه مبلمان اروپا تولید شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MBnotJvi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه