پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کاغذ گلاسه از جمله کاغذهای موجود و کاربردی در بازارهای جهانی است که به دلیل پوشش براقی که روی آن کشیده شده، سطحی صاف و هموار داشته و در عین حال نسبت به انواع دیگر کاغذ مقاوم تر نیز است. کتاب های عکس دار، مجلات، روزنامه ها، کارت ویزیت و... از جمله موارد کاربرد این نوع کاغذ است.

از طرفی در سال های اخیر، صنعت بسته بندی نیز به موارد کاربرد کاغذ گلاسه اضافه شده و خصوصا به دلیل کیفیت بالایی که این کاغذ دارد، سهم قابل توجهی نیز در صنعت مذکور به دست آورده است. به طور کلی کاغذ گلاسه جزو انواع مرغوب کاغذ به شمار می رود که کیفیت چاپ روی آن بهتر نمود پیدا کرده و در نتیجه تقاضای زیادی در سطح جهان نسبت به این نوع کاغذ دیده می شود.

چشم انداز جهانی بازار کاغذ گلاسه تا سال 2020

طبق آمار ارائه شده از سوی محققان اقتصادی، بازار کاغذ گلاسه در سال های اخیر با رشد قابل توجهی رو به رو بوده و انتظار می رود که در سال های آتی نیز روند رشد مناسب و رو به رشدی را تجربه کند. در سال 2013 ارزش بازار این کاغذ 36.94میلیارد دلار برآورد شده بود و این درحالی است که پیش بینی می شود ارزش این بازار تا سال 2020 به مبلغی معادل 48.21میلیارد دلار برسد.

نرخ رشد سالانه این تجارت نیز در فاصله سال های 2014 تا 2020 حدود 3.9درصد تخمین زده شده است. این آمار نشان دهنده رشد قابل توجهی است که در بازارهای جهانی نسبت به این نوع کاغذ در سال های پیش رو رقم خواهد خورد.

چالش ها و فرصت های این بازار

از دلایل عمده این رشد نیز می توان به کیفیت بالای این کاغذ، براق و شفاف بودن و همچنین انعطاف پذیری آن در صنعت بسته بندی اشاره کرد که بسیاری از رسانه های چاپی و دیگر صنایع کاربردی جهان سعی در استفاده از این نوع کاغذ خواهند داشت. البته بازار کاغذ گلاسه با چالش هایی نیز رو به رو است که تا حدی رشد این بازار را با محدودیت هایی مواجه کرده اند.

پوشش های پلاستیکی و کاغذهای معمولی و بدون پوشش، به دلیل در دسترس بودن و کارایی بالایی که دارند و همچنین به دلیل مقرون به صرفه تر بودن نسبت به نوع کاغذ گلاسه، توجه برخی بازارهای جهانی را به سوی خود جلب کرده و در بازار کاغذ گلاسه چالش هایی را موجب شده اند، اما به طور کلی باید گفت که کیفیت بالای کاغذ گلاسه، باعث شکل گیری و رشد این بازار شده و روند رشد آن نیز حتی با چالش هایی که پیش رو دارد، روند مناسب و قابل توجهی است.

سهم 55درصدی کاغذ گلاسه مرغوب

البته باید توجه داشت که کاغذ گلاسه نیز انواع مختلفی داشته و با توجه به کیفیتی که هر یک از این انواع دارند، درجه بندی می شود. با اینکه کاغذ گلاسه مرغوب، قیمت نسبتا بالاتری نسبت به انواع پایین تر آن دارد، اما کیفیت این نوع کاغذ باعث شده که کماکان حجم بیشتری از سهم بازار کاغذهای گلاسه را به خود اختصاص دهد، به طوری که در سال های اخیر، میزان سهم کاغذ گلاسه مرغوب در بازار این کاغذ، بیش از 55درصد بوده است.

سهم 45درصدی کاغذ گلاسه در صنعت بسته بندی

کاغذ گلاسه کاربرد متعددی دارد که مهم ترین آنها در صنعت چاپ و بسته بندی غذایی دیده می شود. با توجه به اهمیتی که بسته بندی، خصوصا بسته بندی صنایع غذایی در زمینه سلامت و بهداشت افراد جامعه ایفا می کند، کاربرد کاغذ گلاسه در این صنعت بیش از دیگر بخش های کاربردی آن است، چراکه کیفیت بالای این نوع کاغذ و مقاوم  بودن آن، در صنعت بسته بندی اهمیت زیادی دارد.

طبق آمار ارائه شده توسط محققان اقتصادی، در سال های اخیر صنعت بسته بندی حدود 45درصد سهم را در بازار جهانی کاغذ گلاسه از آن خود کرده است. البته کاغذهای گلاسه در صنعت چاپ نیز کاربرد قابل توجهی دارند، اما با توجه به کمتر بودن هزینه کاغذهای بدون پوشش و معمولی، نرخ رشد کمتری در زمینه صنعت چاپ برای کاغذهای گلاسه پیش بینی می شود و این در حالی است که محققان پیش بینی می کنند، بازار کاغذ گلاسه در صنعت بسته بندی، طی سال های آتی رشد بیشتری نیز پیدا کند.

آسیاپاسیفیک؛ بیشترین سهم در بازار جهانی

به لحاظ جغرافیایی، در سال های اخیر منطقه آسیاپاسیفیک بیشترین سهم را در بازار جهانی کاغذ گلاسه از آن خود کرده است. دلایلی مانند رشد تبلیغات و به تبع آن صنعت چاپ در کشورهای نوظهوری مانند چین، اندونزی و هند، همچنین افزایش صنایع بسته بندی در این کشورها باعث شده است که سهم کاغذ گلاسه در این منطقه تا 33درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

از طرفی محققان اقتصادی پیش بینی می کنند که این روند رشد در سال های آتی نیز در این منطقه دیده خواهد شد و تا سال 2020، بیشترین میزان تقاضا برای صنعت کاغذ گلاسه در منطقه آسیاپاسیفیک خواهد بود.

منبع : globenewswire.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FS4DWfaE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه