یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (67)

استفاده از رکورد‌ها

9 سال پیش ( 1395/1/16 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

موضوعاتی از قبیل بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین، سریع‌ترین، کند‌ترین و مانند اینها همیشه باعث جلب توجه مردم می‌شود. علاوه براینکه این موضوعات به خودی خود جذاب هستند، مورد توجه رسانه‌های بسیاری نیز قرار می‌گیرند، زیرا رسانه‌ها نیز در پی جلب توجه و افزایش مخاطبان خود هستند. به منظور دستیابی به این هدف رسانه‌ها نیاز به تیتر‌های جذاب دارند و چه چیزی بهتر از موضوع رکوردهای خارق‌العاده می‌تواند این نیاز رسانه‌ها را تامین کند؟ این شیفتگی و افراط برای دانستن هرچه بیشتر چنین موضوعاتی علاوه بر اینکه باعث تالیف کتاب رکوردهای گینس و پرفروش بودن آن شده است، مشوق اصلی مردم برای خرید روزنامه نیز است.

چنین رکوردها و داستان‌هایی مورد توجه تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی نیز است. برنامه‌های بسیار زیادی در شبکه‌های تلویزیونی به رکوردهای عجیب و خارق‌العاده انسان‌ها می‌پردازند و اغلب مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرند. اما در زمینه تجارت و کسب‌و‌کار موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود. به عبارت دیگر پیدا کردن یکی از موضوعات ذکر شده در بالا که در عین جذابیت به کسب‌و‌کار شما نیز مرتبط باشد دشوار بوده و نیازمند کوشش فراوان است.

ایده

آرلو گاتری، خواننده مطرح آمریکایی یکبار اقدام به برگزاری مسابقه «مخرب‌ترین سگ بریتانیایی» کرد. در واقع این کمپین تلاشی برای درمان بدرفتاری سگ‌ها بود. در عین حال این مسابقه توجه بسیاری از صاحبان سگ‌ها و به‌خصوص فروشندگان این حیوان را به خود جلب کرد. برنده این مسابقه سگی بود که ماشین صاحبش را خراب کرده بود. اگرچه برنده این مسابقه یک سگ بود، اما رسانه‌ها با استفاده بهینه از این خبر آن را تبدیل به تیتر اول خود کردند.

رکورد‌های خارق‌العاده و عجیب که توسط انسان یا حیوانات خلق می‌شود به طور خودکار باعث جلب توجه مردم می‌شود. اما نکته مهم برای صاحبان شرکت‌ها و موسساتی که قصد استفاده از این رکوردها به منظور افزایش شهرت خود را دارند این است که رکوردی را انتخاب کنند که با کسب و کار شرکت‌شان ارتباط داشته باشد. در واقع استفاده از یک رکورد هرچقدر هم که جذاب و خارق‌العاده باشد در صورتی که ارتباطی با کسب‌و‌کارتان نداشته باشد، نه تنها باعث جلب توجه مردم به شرکت‌تان نمی‌شود، بلکه باعث بدنامی شرکت‌تان نیز می‌شود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-برای پیدا کردن رکورد مرتبط با کسب‌و‌کار خود بهترین کار برگزاری یک نظرسنجی است.

- برای استفاده از رکورد، حتما از فردی که این رکورد را ثبت کرده مجوز بگیرید. بهتر است یک قرارداد با وی امضا کرده و حق استفاده از رکورد را از وی بخرید.

-از تاثیر عکس روی مخاطب غافل نشوید. از عکس‌های مرتبط با رکورد حداکثر استفاده را ببرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o0eLFt29
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه