مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش 86 درصدی صادرات از لحاظ وزنی و افزایش 5/8 درصدی تولیدات این منطقه در شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال 92 خبر داد. مسعود هندیان گفت: درشش ماه اول سال‌جاری در مجموع دو میلیون و 35 هزار و 92 تن محصول شامل اسلب؛ آهن اسفنجی، شمش آلومینیوم، شمش روی و شمش فولاد در شرکت‌های مستقر در این منطقه تولید شد که نسبت به سال قبل آن به میزان 1876476 تن از لحاظ وزنی رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت فولاد هرمزگان 575 هزار و887 تن اسلب، 732 هزار و179تن آهن اسفنجی، «هرمزآل» 35 هزار و 313 تن شمش آلومینیوم، آلومینیوم المهدی 50 هزار و 562 تن شمش، شرکت روی 3 هزار و 734 تن شمش روی، شرکت فولاد کاوه جنوب 637 هزار و417 تن آهن اسفنجی تولید داشتند. هندیان تصریح کرد: حضور شرکت‌های عظیم فولادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعتی، معدنی و تولیدی، این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.

وی افزود: مجموع محصولات تولیدی صادر شده شرکت‌های مستقر در شش ماهه اول سال‌جاری رقم 221 هزار و 362تن به ارزش 179 میلیون و 761هزار و 845 دلار است که به لحاظ وزنی 86 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل 119065 تن بود، نشان می‌دهد.