اتاق‌های بازرگانی ایران و قبرس در راستای تحرک دادن به مبادلات کاری میان دو کشور یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از مطبوعات قبرس، مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان رؤسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور به امضا رسید طی نیمه نخست سال آینده میلادی یک هیات کاری از قبرس متشکل از وزرای انرژی، صنعت و تجارت و جهانگردی این کشور به‌منظور بررسی فرصت‌ها و پتانسیل همکاری میان دو کشور از ایران دیدن خواهد کرد.

فیدیاس پلیدس، رییس اتاق بازرگانی و صنایع قبرس، در دیدار‌ها با هیات ایرانی ضمن با اهمیت دانستن سفر این هیات به قبرس بر نقش تحریم‌ها بر میزان مبادلات کاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد که واردات و صادرات با ایران گسترش یافته، همچنین سرمایه‌گذاری متقابل هم میان دو کشور توسعه یابد.

گفتنی است که در سال گذشته ایران 8 میلیون یورو کالا به قبرس صادر کرده که 44 درصد از این میزان کالا میوه و خشکبار بوده، در همین مدت واردات ایران از قبرس 5/5 میلیون یورو بوده که 89 درصد از حجم آن دارو بوده است.