یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

امروزه از بروشور و کاتالوگ ها به منظور معرفی محصولات به مشتریان و در نتیجه بهبود فروش محصولات استفاده می شود. این شیوه بازاریابی تقریبا در تمامی حوزه ها موثر و کارآمد است، به همین دلیل طرفداران بسیاری در کسب و کارهای مختلف دارد.

در عین حال در برخی شرایط بروشورهای تبلیغاتی شما ممکن است به خوبی طراحی شده باشند اما توسط مخاطبان مورد توجه قرار نگیرند. این امر یکی از دردسرسازترین مشکلاتی است که هر بازاریابی باید آن را حل کند.

در واقع در زمینه بازاریابی مبتنی بر بروشور و کاتالوگ دو مشکل عمده وجود دارد. مشکل نخست اطمینان از مورد توجه قرار گرفتن و در نتیجه خوانده شدن بروشورها توسط مخاطبان است. همچنین طراحی بروشور و استفاده مناسب از امکانات محدود شرکت نیز یکی دیگر از مشکلات مهم در این زمینه است.

ایده

Thermastor یک شرکت تولید پنجره های دوجداره در بریتانیا است. این شرکت در سال های اخیر همواره جزو پر درآمدترین شرکت های این صنعت بوده است.

این برند همچنین گران ترین پنجره ها را نیز تولید و به بازار عرضه می کرد. دلیل این امر استفاده از سیستم عایق جدید در پنجره ها به همراه طراحی هنری آنها بود که نخستین بار توسط این شرکت به بازار معرفی شد. در میان تمامی ایده های بازاریابی گوناگون و موفق این شرکت، ایده «بروشور هیچ» از همه جالب تر و همچنین موفق تر بوده است.

براساس این ایده شرکت Thermastor برای توزیع بروشورهای خود از فروشندگان شرکت استفاده می کرد.

در واقع فروشندگان به صورت مستقیم با مردم در مورد متن بروشور صحبت کرده و در نهایت بروشور را به کسانی که نسبت به محصولات شرکت علاقه مند شده بودند، ارائه می دادند. بر همین اساس فروشندگان علاوه بر ارائه بروشور به افراد علاقه مند، توضیحات لازم در مورد نحوه تولید پنجره ها و همچنین تخفیفات ویژه ای را که شرکت در زمان های مختلف در نظر گرفته بود به طور کامل به مخاطبان منتقل می کردند.

مرحله بعدی در این ایده، تحویل محصولات توسط خود فروشندگان بود. در حقیقت فروشندگان آدرس و تلفن افراد علاقه مند به محصولات شرکت را گرفته و به طور مستقیم با آنان در ارتباط بودند.

همچنین عقد قرارداد و نصب پنجره ها نیز توسط خود فروشندگان صورت می گرفت. این امر تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ارتباط صمیمانه میان مشتریان و شرکت ایفا می کند.

نتیجه این ایده بازاریابی کاهش میزان بروشورهای خوانده نشده در میان مخاطبان و همچنین افزایش بسیار زیاد میزان فروش شرکت بود. به طوری که از هر 10 بروشوری که بین افراد توزیع شده بود حداقل یکی از آنها تبدیل به مشتری شرکت شد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-این ایده در مکان هایی مانند نمایشگاه ها و جاهایی که تعداد زیادی از مردم حضور داشته باشند، بسیار موثرتر است.

-فروشندگان نباید برای ترغیب افراد به خرید از شرکت سماجت زیادی به خرج دهند. این کار برعکس باعث از دست دادن مشتریان خواهد شد.

-بهتر است بروشورها فورا پس از صحبت های فروشنده تحویل داده شود. اگر فاصله میان تحویل دادن بروشورها و صحبت های فروشنده زیاد باشد، تاثیرگذاری این ایده به شدت کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است مخاطب تان به سراغ شرکت رقیب تان برود.

-اگر بعضی افراد نسبت به ایده شما واکنش مناسبی نشان ندادند زیاد نگران نشوید. در واقع هیچ ایده  بازاریابی نمی تواند همه افراد را پوشش دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RBuV8qZj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه